Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: londolut
09-07-2013, 08:37
Problem ze strojeniem instalacji LPG w O1T
Autor Wiadomość
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 08-07-2013, 18:28   Problem ze strojeniem instalacji LPG w O1T

Witajcie!

Nie wiem czy na forum znajdę pomoc jakiegoś ogarniętego gazownika, mam nadzieję, że tak.
Problem jest z wystrojeniem instalacji gazowej w moim miśku... Instalacja składa się z :
1. Reduktor AC Red (250 koni)
2. Wtryski Hana H2000 Blue (250 koni)
3. Sterownik Stag QBox

Problem początkowo objawiał się tym, iż po przejechaniu około 50 km silnik przechodził w tryb serwisowy i odcinał doładowanie na 0,5 bara. Po delikatnej korekcie mapy i "odcięciu" instalacji gazowej na 5000 rpm dystans, który da radę przejechać z normalnym doładowaniem wzrasta do 200-300km po czym znów przechodzi w tryb awaryjny i odcina doładowanie. Wartym podkreślenia jest też fakt, iż przejście w tryb awaryjny nie objawia się świecącym CE.

Zdaje się, że powodem problemu jest czujnik EGT (jeśli należy do wyposażenia seryjnego 4G63T w Outlanderze), a przynajmniej tak twierdzi gazownik, który zakładał mi instalację gazową. Nie używał czujnika AFR podczas strojenia. stroił tylko w oparciu o "lambdę" i podciśnienia.

Moje pytanie brzmi: czy ktoś z Was miał podobny problem w swoim miśku, lub przechodził przez podobne perturbacje. Czy silnik jest wyposażony w czujnik EGT i czy da się to jakoś obejść?

Macie jakies pomysły jak się przez to przebić?
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20962
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 08-07-2013, 19:02   

Temat trzeba było tutaj zapodać:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewforum.php?f=79
Prośba do moda o przeniesienie :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 08-07-2013, 19:25   

Nie problemem jest czujnik, tylko wysokie EGT. Setup i "strojenie" dobre do czinkłaczento, nie do silnika turbo.....

Wysokie EGT spowodowane jest ubogą mieszanką i proponuję, zanim EGT zdemoluje silnik, znalezienie ogarniętego gazownika. Zapytam o adres takowego z Lublina, którego 2 Legnumy się jeszcze nie ugotowały.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 08-07-2013, 20:44   

Zatem prośba do moda o przeniesienie do właściwego działu...

No i Bartku napisz mi PW z adresem speca...
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-07-2013, 08:19   

Na forum.subaru.pl mają w Warszawie takiego specjalistę.
Nick chyba Jako czy Jaho - generalnie stroi ichnie Turbo Forki itd bez kłopotu.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 09-07-2013, 14:19   

Masz paskudny reduktor nie polecany do turbo. Poszukaj w Google namiary na Adama Rogowskiego, myslę, że pomoże.
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 11-07-2013, 18:13   

Znam Pana Rogowskiego i wiem, że tani nie jest, ale dobrze ogarnia... nie mniej jednak kolega dzwonił dzisiaj do swojego znajomka, który pracuje na Bursakach od lat i gazował niejedną furę - i stwierdził, że STAG rozwali silnik i trzeba LPI założyć żeby to dobrze jeździło... Nie wiem ile w tym prawdy, zobaczymy pożyjemy
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 11-07-2013, 22:50   

Sterownik to tylko sterownik, praktycznie każdy dobrze wystrojony przez kumatego gazownika spełni swoje zadanie bardzo dobrze. Natomiast ten reduktor, szczególnie z turbo potrafi się paskudnie zacinać przez co nie wyrabia ciśnieniowo więc brakuje gazu i auto ma muła.
Aby stwierdzić co się dzieje wystarczy podłączyć się pod komputer i pojeździć z nim w momentach kiedy występuje problem i potem na spokojnie przejrzeć logi.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10657
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 11-07-2013, 23:47   

W@sio napisał/a:
stwierdził, że STAG rozwali silnik i trzeba LPI założyć żeby to dobrze jeździło... Nie wiem ile w tym prawdy,

Z LPI jest inny problem najpierw kosztowna instalacja a pozniej nie ma jej kto serwisować.
Chłopaki dobrze radzą.
Moj kolega ma saba turbo na LPG i żadnych kłopotów ale sam musiał poprawić po gazowniku:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 12-07-2013, 16:38   

Już wszystko jest wiadome... wbrew pozorom reduktor wyrabia, natomiast nie wyrabiają wtryskiwacze... Tzn. wyrabiają... do 4k rpm. Facet, który mi to zakładał nie spodziewał się takiego obrotu sprawy (wtryskiwacze podobno wyrabiają do 250 koni :O ) i zgodził się poprawić w kosztach dopłaty do wydajniejszych wtryskiwaczy (hana h2100 red), jeśli reduktor nie będzie wyrabiał to dołoży drugi i ma hulać...
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 12-07-2013, 17:25   

Nie będzie, nie ma opcji......

A rura gazowa fazy płynnej? Jak jest 6 mm, to nawet jak 15 reduktorów powiesi, to będzie kupa.....

Ciekawe, czy jak usmażysz już silnik, to dalej będzie eksperymentował.....

PS. Jak Rogowskiego znasz, to innego namiaru nie mam ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 12-07-2013, 21:29   

nie no, jest faro fi 8 więc tu akurat pomyślał
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Bob27 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 66
Skąd: Chełm
Wysłany: 10-10-2013, 21:42   

W@sio napisał/a:
..... nie wyrabiają wtryskiwacze... Tzn. wyrabiają... do 4k rpm. Facet, który mi to zakładał nie spodziewał się takiego obrotu sprawy (wtryskiwacze podobno wyrabiają do 250 koni :O ) i zgodził się poprawić w kosztach dopłaty do wydajniejszych wtryskiwaczy (hana h2100 red), jeśli reduktor nie będzie wyrabiał to dołoży drugi i ma hulać...


To dziwne, bo ja mam założone niebieskie hany i taki problem nie występuje, a motor jest z mapą...
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10657
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 11-10-2013, 09:11   

To co jeżdzi na LPG czy nie ?
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 11-10-2013, 12:02   

Raz jeździ... raz nie... cholera wie o co chodzi... na pewno setup gazowy jest z wyrostem założony, problemem ciągle jest mapa i wyrzucanie utajonego błędu i odpinanie boost'a na 0,5 bara... nie wiem czy ktokolwiek na forum miał taki problem, nie mniej u mnie jest on ciągle :(
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.