Przesunięty przez: londolut 09-07-2013, 08:37 |
Problem ze strojeniem instalacji LPG w O1T |
Autor |
Wiadomość |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 08-07-2013, 18:28 Problem ze strojeniem instalacji LPG w O1T
|
|
|
Witajcie!
Nie wiem czy na forum znajdę pomoc jakiegoś ogarniętego gazownika, mam nadzieję, że tak.
Problem jest z wystrojeniem instalacji gazowej w moim miśku... Instalacja składa się z :
1. Reduktor AC Red (250 koni)
2. Wtryski Hana H2000 Blue (250 koni)
3. Sterownik Stag QBox
Problem początkowo objawiał się tym, iż po przejechaniu około 50 km silnik przechodził w tryb serwisowy i odcinał doładowanie na 0,5 bara. Po delikatnej korekcie mapy i "odcięciu" instalacji gazowej na 5000 rpm dystans, który da radę przejechać z normalnym doładowaniem wzrasta do 200-300km po czym znów przechodzi w tryb awaryjny i odcina doładowanie. Wartym podkreślenia jest też fakt, iż przejście w tryb awaryjny nie objawia się świecącym CE.
Zdaje się, że powodem problemu jest czujnik EGT (jeśli należy do wyposażenia seryjnego 4G63T w Outlanderze), a przynajmniej tak twierdzi gazownik, który zakładał mi instalację gazową. Nie używał czujnika AFR podczas strojenia. stroił tylko w oparciu o "lambdę" i podciśnienia.
Moje pytanie brzmi: czy ktoś z Was miał podobny problem w swoim miśku, lub przechodził przez podobne perturbacje. Czy silnik jest wyposażony w czujnik EGT i czy da się to jakoś obejść?
Macie jakies pomysły jak się przez to przebić? |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20962 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 08-07-2013, 19:25
|
|
|
Nie problemem jest czujnik, tylko wysokie EGT. Setup i "strojenie" dobre do czinkłaczento, nie do silnika turbo.....
Wysokie EGT spowodowane jest ubogą mieszanką i proponuję, zanim EGT zdemoluje silnik, znalezienie ogarniętego gazownika. Zapytam o adres takowego z Lublina, którego 2 Legnumy się jeszcze nie ugotowały..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 08-07-2013, 20:44
|
|
|
Zatem prośba do moda o przeniesienie do właściwego działu...
No i Bartku napisz mi PW z adresem speca... |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-07-2013, 08:19
|
|
|
Na forum.subaru.pl mają w Warszawie takiego specjalistę.
Nick chyba Jako czy Jaho - generalnie stroi ichnie Turbo Forki itd bez kłopotu. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 09-07-2013, 14:19
|
|
|
Masz paskudny reduktor nie polecany do turbo. Poszukaj w Google namiary na Adama Rogowskiego, myslę, że pomoże. |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 11-07-2013, 18:13
|
|
|
Znam Pana Rogowskiego i wiem, że tani nie jest, ale dobrze ogarnia... nie mniej jednak kolega dzwonił dzisiaj do swojego znajomka, który pracuje na Bursakach od lat i gazował niejedną furę - i stwierdził, że STAG rozwali silnik i trzeba LPI założyć żeby to dobrze jeździło... Nie wiem ile w tym prawdy, zobaczymy pożyjemy |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 11-07-2013, 22:50
|
|
|
Sterownik to tylko sterownik, praktycznie każdy dobrze wystrojony przez kumatego gazownika spełni swoje zadanie bardzo dobrze. Natomiast ten reduktor, szczególnie z turbo potrafi się paskudnie zacinać przez co nie wyrabia ciśnieniowo więc brakuje gazu i auto ma muła.
Aby stwierdzić co się dzieje wystarczy podłączyć się pod komputer i pojeździć z nim w momentach kiedy występuje problem i potem na spokojnie przejrzeć logi. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10657 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 11-07-2013, 23:47
|
|
|
W@sio napisał/a: | stwierdził, że STAG rozwali silnik i trzeba LPI założyć żeby to dobrze jeździło... Nie wiem ile w tym prawdy, |
Z LPI jest inny problem najpierw kosztowna instalacja a pozniej nie ma jej kto serwisować.
Chłopaki dobrze radzą.
Moj kolega ma saba turbo na LPG i żadnych kłopotów ale sam musiał poprawić po gazowniku:) |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 12-07-2013, 16:38
|
|
|
Już wszystko jest wiadome... wbrew pozorom reduktor wyrabia, natomiast nie wyrabiają wtryskiwacze... Tzn. wyrabiają... do 4k rpm. Facet, który mi to zakładał nie spodziewał się takiego obrotu sprawy (wtryskiwacze podobno wyrabiają do 250 koni :O ) i zgodził się poprawić w kosztach dopłaty do wydajniejszych wtryskiwaczy (hana h2100 red), jeśli reduktor nie będzie wyrabiał to dołoży drugi i ma hulać... |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 12-07-2013, 17:25
|
|
|
Nie będzie, nie ma opcji......
A rura gazowa fazy płynnej? Jak jest 6 mm, to nawet jak 15 reduktorów powiesi, to będzie kupa.....
Ciekawe, czy jak usmażysz już silnik, to dalej będzie eksperymentował.....
PS. Jak Rogowskiego znasz, to innego namiaru nie mam |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
|
|
|
 |
Bob27
Forumowicz
Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2012 Posty: 66 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 10-10-2013, 21:42
|
|
|
W@sio napisał/a: | ..... nie wyrabiają wtryskiwacze... Tzn. wyrabiają... do 4k rpm. Facet, który mi to zakładał nie spodziewał się takiego obrotu sprawy (wtryskiwacze podobno wyrabiają do 250 koni :O ) i zgodził się poprawić w kosztach dopłaty do wydajniejszych wtryskiwaczy (hana h2100 red), jeśli reduktor nie będzie wyrabiał to dołoży drugi i ma hulać... |
To dziwne, bo ja mam założone niebieskie hany i taki problem nie występuje, a motor jest z mapą... |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10657 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 11-10-2013, 09:11
|
|
|
To co jeżdzi na LPG czy nie ? |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 11-10-2013, 12:02
|
|
|
Raz jeździ... raz nie... cholera wie o co chodzi... na pewno setup gazowy jest z wyrostem założony, problemem ciągle jest mapa i wyrzucanie utajonego błędu i odpinanie boost'a na 0,5 bara... nie wiem czy ktokolwiek na forum miał taki problem, nie mniej u mnie jest on ciągle |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
|