Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:57 |
[I 2.0] Bicie podczas jazdy. |
Autor |
Wiadomość |
nytsug
Mitsumaniak

Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 453 Skąd: LUBLIN - okolice
|
Wysłany: 04-06-2014, 23:03 [I 2.0] Bicie podczas jazdy.
|
|
|
Od momentu kupna w moim Outku słychać takie bicie podczas jazdy. Bardzo podobne jest to do bicia zbyt przegrzanych tarcz jak się na nich hamuje. Ale tarcze są OK. Jest to taki odgłos jakby jedna z opon była wybulona, natomiast zamieniałem drugie koła z zimówkami i jest to samo. Bicie nasila się przy skręcaniu kierownicą szczególnie w lewą stronę oraz tak od prędkości 40km/h w górę oraz jak czasem puszczę na luz np. z 4 biegu. Szukam więc przyczyny w napędzie. Półoś lub przegub? Spotkał się ktoś z czymś takim? Czy jest jakiś sposób aby organoleptycznie sprawdzić półosie oraz przeguby, jak ruszałem nimi to luz minimalny jest ale chyba tak trzeba. Sam nie wiem co to może być, a zmieniać po kolei to trochę kasy pójdzie. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 05-06-2014, 07:07
|
|
|
A skąd masz pewność, że tarcze są ok? |
|
|
|
 |
mitch2000
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,0 B+G 2004 Rok
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 96 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 05-06-2014, 08:17
|
|
|
Witam,
Niestety ja mam u siebie coś podobnego najbardziej wyczuwalne przy prędkości około 70km/h. Zmieniałem opony, felgi, byłem u kilku miechaników i diagnostów. Niestety do tej pory nikt nie ustalił czym to jest spowodowane. Jeżeli uda Ci się znaleźć przyczynę to daj znać... |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 05-06-2014, 08:28
|
|
|
Sprawdżcie tuleje wahacza . Ale tak porządnie , bo wygląda to na minimalny luz . |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
|
|
|
 |
nytsug
Mitsumaniak

Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 453 Skąd: LUBLIN - okolice
|
Wysłany: 05-06-2014, 23:05
|
|
|
Tarcze wydają mi się OK bo podczas hamowania nie ma różnicy. Dodatkowo jak dam tarczom w dupę to słychać przy hamowaniu mocniejszym delikatne bicie przegrzanych a ten odgłos wcześniejszy dalej jest taki sam. Więc obstawiam, że to nie to - chociaż ja ich nie zmieniałem to na 100% nie powiem. Posprawdzałem, poszarpałem, koła poodkręcałem i nie zauważyłem nic niepokojącego, to bicie jest takie dziwne, nie jest to kończący się przegub, że jak się skręca to strzela albo na prostym jak się da mocniej to półośkę słychać terkotanie. To jest takie właśnie bicie jakby krzywa felga była i niewyważona, ale na innych kołach to samo więc nie wiem. Postaram się pooglądać zawiechę. A jak nie to radyjko się da głośniej:) i się będzie śmigać aż coś wyjdzie kiedyś. Nie mam zamiaru wszystkiego po kolei zmieniać bo przyczyn może być kilka. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 06-06-2014, 06:49
|
|
|
Tarcze można pomierzyć czujnikiem zegarowym. Oczywiście większość mechaników stwierdzi, że tego się nie mierzy tylko wymienia |
|
|
|
 |
nytsug
Mitsumaniak

Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 453 Skąd: LUBLIN - okolice
|
Wysłany: 30-10-2015, 13:48
|
|
|
Problem rozwiązany. Wymienione łożysko koła prawego. Nie dawało oznak zużycia na podniesionym aucie i kręceniu kołem i szarpaniu. Dopiero po rozebraniu piasty zaszumiało:P |
|
|
|
 |
|