Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Carisma 1.6 16v 98 r. 90 KM - problem ze ssaniem
Autor Wiadomość
adrian1991 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16v 90 km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 4
Skąd: Malbork / Pomorskie
Wysłany: 22-01-2015, 13:26   [Cari 1.6] Carisma 1.6 16v 98 r. 90 KM - problem ze ssaniem

Witam wszystkich użytkowników forum!
Na wstępie dodam, iż przeglądałem tematy podobne do mojego problemu, ale niestety nadal pozostaje on nierozwiązany :/ Postaram się dokładnie przedstawić problem.
Jestem szczęśliwym posiadaczem Cari 1.6 16v z 1998 r. (90 KM). Nabyłem je w lipcu 2013 r. nieświadom usterki – brak ssania, falujące obroty na zimnym silniku. Po odpaleniu auto gaśnie, muszę je „trzymać na gazie” ok. 4 minut. Powiem tak – w pewnym sensie się do tego przyzwyczaiłem, bo po tym czasie auto hula, śmiga a nawet szybuje. Minął rok, zeszłego lata próbowałem to zrobić, bo irytowało mnie, że nie wszystko działa jak należy. Mechanik potraktował go chyba jak Poloneza (bez urazy do posiadaczy FSO), ale trzymał go prawie miesiąc w małych odstępach czasu, kiedy brałem auto na weekend. Twierdził, że posiłkował się forum (może tym?), sprawdzał element po elemencie i NIC. Podmieniał przepustnicę z innego samochodu, wymienił czujnik temperatury, sprawdzał sondę lambda. Komputer nie wykazał żadnych błędów. Odpuściłem temat, teraz znowu mam trochę kasy i chciałbym wrócić do problemu. Problem polega na tym, że Malbork to małe miasto. Wykonałem telefony do kilku elektromechaników – żaden z nich nic nie wie. Próbowałem w Tczewie – bez rezultatu. Znalazłem serwis aut japońskich w Elblągu, chłopak zaproponował, że spróbuje zdobyć sterownik komputera (MD357922), na razie czekam na info.. Może być problem, bo jest on połączony z Immobilaser’em. Nie wiem, czy coś wskóramy, zaczynam zastanawiać się, czy uderzyć z tym do serwisu Mitsubishi, ale na pewno mnie tam skasują. Czy to ostatnia deska ratunku?
Możecie mnie jakoś nakierować, bo ja jestem kompletnie zielony w temacie motoryzacji i powtarzam tylko słowa mechaników. Jeśli powielam niepotrzebnie temat, z góry bardzo za to przepraszam.
Pozdrawiam
 
 
Dudi84 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 143
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 22-01-2015, 13:59   

Wymień ten sterownik i autko będzie śmigać :D Z tego co kojarzę tam jest jakiś element odpowiedzialny za sterowanie krokowcem i dlatego gaśnie na zimnym. A sterownik chyba nie jest połączony z immo. Ja w GDI 98 wymieniałem i nie było problemu :)
 
 
adrian1991 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16v 90 km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 4
Skąd: Malbork / Pomorskie
Wysłany: 22-01-2015, 14:31   

No właśnie dzwoniłem do mechanika i powiedział mi, że sterownik może być połączony z immobilaserem :/ trzeba będzie pewnie to jakoś obejść
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 22-01-2015, 18:46   

Pobierz sobie manuala http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448
W pliku 13.pdf jest dokładnie opisana procedura diagnostyczna, ogólnie najprościej zaczac od sprawdzania czujnikwo związanych ze ssaniem, pozniej elementów wykonawczych, wiazki elektrycznej i samego ECU czy prawidłowo wysterowuje, z reguły za brak ssania odpowiada uszkodzony krokowy albo ECU, inne przypadki sa przewaznie zwiazane albo z czyjąś ingerencją (gryzoń albo niefachowa ówczesna naprawa)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
adaśko 
Mitsumaniak

Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 590
Skąd: bielsk podlaski
Wysłany: 22-01-2015, 19:30   

a ja bym zaczął od sprawdzenia lub ewentualnej podmiany silniczka krokowego a nie sterownika
 
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 22-01-2015, 19:39   

adaśko podmieniali całe przepustnice i bez efektów, ja bym się podłączył evoscanem i sprawdził temperatury na zimnym czy aby ECU nie dostaje z miejsca info, że jest rozgrzany (zwarcie/przerwa na czujniku temperatury).
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
adrian1991 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16v 90 km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 4
Skąd: Malbork / Pomorskie
Wysłany: 23-01-2015, 08:25   

Słuchajcie, sprawdzenie komputerem w serwisie Mitsubishi kosztuje 150 zł. Decydować się?
Obawiam się, że komputer serwisowy nie znajdzie błędu i będzie sprawdzać element po elemencie..i wiadomo jak to jest, co rusz nowa usterka.
Cholerka Panowie - jakie jest Wasze zdanie na temat diagnostyki w ASO, warto?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-01-2015, 08:58   

Zorganizuj sobie Evoscan z interfejsem Vag KKL i sam sobie sprawdzaj jak radzi i9i. Tu masz temat o interfejsie i programie http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
 
 
adrian1991 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16v 90 km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 4
Skąd: Malbork / Pomorskie
Wysłany: 23-01-2015, 09:14   

Jak już wspominałem, na mechanice się nie znam. Motoryzacja i ja to dwie sprzeczne sprawy :) Dlatego pytam o zdanie, czy warto wydać te 150 zł na sprawdzenie komputerem? Podobno w starszych autach nie wykazują one błędów poprawnie :/
 
 
Dudi84 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 143
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 23-01-2015, 12:16   

Błędy możesz sobie sprawdzić metodą" na spinacz".
Sterownik znajduje się w kabinie pod schowkiem po stronie pasażera, przy jego prawej nodze pod osłonami. Zajrzyj tam sprawdź numer sterownika (MD.....) a potem skombinuj jakiś na podmianę i zobacz czy jest ssanie. Oczywiście podmiana na zimnym silniku oraz odłączyć akumulator przed wymianą. To zajmie Ci maks 15 min. Tak będzie najtaniej.
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 23-01-2015, 18:01   

O zworce powiedz mechanikowi jak nie zna tej metody. Komputer w aso wykaże te same błędy co kontrolka. Także nie opłaca się podłączać tego komputera.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
MmzTattoo 
Mitsumaniak


Auto: 2003 Eclipse GS 2.4 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 194
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 26-01-2015, 23:24   

Kolego najpierw wg manuala sprawdź krokowiec nawet jak zmieniał całą przepustnicę jak ja szukałem kroków w okazało się ze na 10 które znalazłem na szrotach 10 było upalonych :lol:
Ecu z puchą immo i transponderem mam musiałbym poszukać jak będziesz miał problem ze sprawdzeniem krokowego pisz na pw to Ci jakoś pomogę albo mechanik niech się na maila odzywa jak nie wie jak to zrobić.
Jak sprawdzał na palec to nawet upalony silniczek będzie wyglądał jak sprawny. (sprawdzone osobiście) w silniczku masz cztery cewki jak w jedna jest przypalona to juz kaplica.

A co do ecu jesli znajdziesz dokładnie te same numery będzie pasować bez immo jeśli inne to musisz zmieniać razem z puszką.
_________________
Eclipse 2.4 03 obecnie http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
Carisma 1.6 97 liftback- sprzedana
 
 
GutFenix 
Nowy Forumowicz
M.G.

Auto: Carisma II '01 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2012
Posty: 27
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 30-01-2015, 19:04   

to niestety przekleństwo tego modelu. ja od 3 lat się z tym param.
wymieniłem zeszłym latem ecu o tych samych numerach i cud działa(ło) przez 2 dni...
później się dowiedziałem, że to na krokowym za duże napięcie i każde ecu rozwali. jeśli to zła diagnoza to proszę o poprawkę. teraz się przyierzam do wymiany ecu i krokowego naraz (a może z przepustnica)
krokowego na ale.pl nie znalazłem ale jest przepustnica. tylko pytanie czy z krokowym?

wrzuce może kilka przykładowych linków i jak by ktoś mógł objasnić, które to krokowy a które przepustnica bo szukając fot w wyszukiwarce wychodzi to samo...

http://allegro.pl/mitsubi...5019759940.html
http://allegro.pl/carisma...4996491587.html
http://allegro.pl/przepus...4961802081.html
http://allegro.pl/mitsubi...4988314403.html

Pozdrawiam :D
 
 
Dudi84 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 143
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 31-01-2015, 22:13   

Ja miałem to samo, przez krokowca spaliłem ECU w GDI i też nie było ssania. Najlepszym rozwiązaniem będzie tak jak piszesz wymienia równocześnie ECU i przepustnicy z krokowcem. Ale wiadomo musisz mieć pewność ze kupisz obie rzeczy sprawne, a nie uszkodzone, a z tym wiadomo bywa różnie na allegro... Krokowiec to ten czarny element którego nie ma przy przepustnicy w pierwszym linku, a jest w drugim. Porównaj zdjęcia to się domyślisz.
 
 
GutFenix 
Nowy Forumowicz
M.G.

Auto: Carisma II '01 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2012
Posty: 27
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 02-02-2015, 10:51   

dziękuję za pomoc :)
a ewentualnie sam krokowiec starczy? czy musi być z przepustnicą?

[ Dodano: 02-02-2015, 12:45 ]
części kupione :)
teraz by działało :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.