Tuning Chip Różnice pomiędzy silnikiem 2.0 DiD / 2,2 |
Autor |
Wiadomość |
kubagrudz
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 DiD / 2008r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2012 Posty: 23 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-08-2012, 22:10 Tuning Chip Różnice pomiędzy silnikiem 2.0 DiD / 2,2
|
|
|
Witam serdecznie,
Mam pytanie odnosnie zawirsowania mojego OUT II 2,0 DiD z 2008r, jakimś dobrym programem podnoszącym jego moc. Jednakże, chciałbym sie upewnic, czy taki zabieg podniesienia mocy do ok 170KM i 300Nm, nie bedzie mial znaczacego wplywu na żywotność podstawowych podzespołow. Dlatego, czy ktoś z was wie jaki są różnice w podzespołach pomiedzy wersja 2,0 DiD a 2,2 DiD?, czyli:
1. Kod skrzyni biegów występującej w modelu 2.0 i 2.2 (albo samo to czy są takie same)
2.Układ chłodzenia silnika różnice i podobieństwa między 2.0 i 2.2
3. Jak sprawdzić jaki kod ma mój silnik 2,0 DiD? odpowiadający silnikowi VW. Czy jest to gdzies zapisane na silniku? Czy może być kod VW czy własny p/n Mitsu?
4. Generalnie, czy ktoś jest mi w stanie opisac jakie różnice są pomiędzy silnikiem 2,0 DiD z mojego mitsu a standardowym silnikiem 2,0 DiD VW?
Z góry dziękuje za szybkie info... |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 27-08-2012, 22:42
|
|
|
kubagrudz napisał/a: | Jednakże, chciałbym sie upewnic, czy taki zabieg podniesienia mocy do ok 170KM i 300Nm, nie bedzie mial znaczacego wplywu na żywotność podstawowych podzespołow. Dlatego, czy ktoś z was wie jaki są różnice w podzespołach pomiedzy wersja 2,0 DiD a 2,2 DiD? | Sprzęgło i dwumasa na pewno zużywa się szybciej. Nie mają wielkich zapasów. Ja musiałem wymienić 25tys. km po tuningu i przez następne 70 tys. jest spokój. 300Nm to chyba masz w serii
Różnice między 2.2 i 2.0 są zbyt duże aby myśleć o sensownym dopasowywaniu podzespołów.
Nie ma czegoś takiego jak standardowy silnik VW. Samych 2.0TDI masz kilkanaście rodzajów i każdy się czymś różni - a to głowicą, a to napędem pompy olejowej, a to turbiną. Masz zapewne BSY (jak ja) i blisko mu do VW BKD |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
kubagrudz
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 DiD / 2008r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2012 Posty: 23 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-08-2012, 09:37
|
|
|
A jak sie da sprawdzić jakiej serii mam silnik? |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 28-08-2012, 10:06
|
|
|
w książce pojazdu - pierwsze trzy litery numeru silnika to jego oznaczenie. A tuning pomimo szybciej zużywającego się sprzęgła itd. warto zrobić - silnik jest o wiele bardziej elastyczny, a zużycie paliwa jak nie będziesz używał cały czas pełni mocy to nie wzrasta. Ja mam 165KM i 358Nm. Ja robiłem tutaj http://www.dynosoft.pl/ . |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
KowaliK
Mitsumaniak 01339/KMM
Auto: JDM's
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Sty 2008 Posty: 990 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-08-2012, 00:14
|
|
|
Jeszcze prościej jest sprawdzić pod maską - na jej wewnętrznej stronie jest naklejka z oznaczeniem silnika. |
_________________
 |
|
|
|
 |
eler1
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2009 Posty: 48 Skąd: elerowo
|
Wysłany: 29-09-2012, 16:14
|
|
|
Co do zmiany programu to jest ok. moment z 317Nm do 381 Nm przy 2430 obr./min,a moc ze 144 do 165KM , spalanie przy normalnej jeździe (bez deptania w podłogę) spadło ok.1 litr , zadowolenie z jazdy nieporównywalne , co do sprzęgła w moim przypadku jest ok. jak wymieniali mi uszczelniacz na wale między silnikiem a skrzynią przy 60tys. było w bardzo dobrym stanie a program zmieniałem przy 6tys. , teraz zaczęła mi się pocić turbina 100tys. (dzisiaj wymieniając olej zauważyłem zapocenie jednak te wymiany oleju co 20tys. nie wpływają korzystnie na smarowanie turbo ale teraz już po gwarancji więc dopuki olej ubywa w normalnych ilościach to będę jeździł ok.1litr na 20tys.) |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 29-09-2012, 17:28
|
|
|
eler1 napisał/a: | jednak te wymiany oleju co 20tys. nie wpływają korzystnie na smarowanie turbo ale teraz już po gwarancji więc dopuki olej ubywa w normalnych ilościach to będę jeździł ok.1litr na 20tys. | Zmień olej na long life - czyli Motul Specific 5W30 504/507, Mobil1 5W-30 ESP (na tych jeździłem) czy zachwalany przez Jacka - Millers. Teraz w Superbie mam zmienny tryb wg kompa i jeżeli będzie tak jak w Octaviach to będzie wymiana oleju co ok. 26-28 tys. km, a przecież to silniki z tej samej stajni |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 29-09-2012, 19:37
|
|
|
rezon napisał/a: | czy zachwalany przez Jacka - Millers. |
zdecydowanie TAK
Millers( jeden z najstarszych producentów olejów na świecie - 125lat oraz twórca najlepszych olejów na świecie do motosportu podbija obecnie rynek aut osobowych, tzw premium ) uzależnia i nie zmienia się już go na inny
Oleje Millers-a premium wykazują się bardzo małym współczynnikiem tarcia w silniku(zauważalne mniejsze zużycie paliwa), znakomite właściwości myjące silnik ( zawiodłem się bardzo mocno ostatnio na shell-u 10W40) oraz niesamowicie wyciszające silnik
edit - to jest dział techniczny! |
Ostatnio zmieniony przez mkm 30-09-2012, 02:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 30-09-2012, 11:16
|
|
|
Najlepiej to wymienić olej co 10 tyś i nie ważne jaki olej aby był syntetyk ,Ja tak robię i na razie się sprawdza .NA żadnym oleju nie będę jeżdził 30 tyś nawet jakby miał domieszkę ze złota. Houk |
_________________
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 30-09-2012, 11:29
|
|
|
lexus napisał/a: | Najlepiej to wymienić olej co 10 tyś i nie ważne jaki olej aby był syntetyk | a kto bogatemu zabroni można i co 5 tys. zmieniać, będzie jeszcze lepiej. Jest tylko pytanie po co? |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 30-09-2012, 13:10
|
|
|
Ano po to żeby przejechał 150 beż napraw szczególnie jak robi się rocznie te 10 tyś |
_________________
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 30-09-2012, 13:41
|
|
|
to pisz, że zmieniasz co rok. Ja zmieniałem w Outku olej co 20 tys. i jakoś przejechałem 150tys. bez napraw - ale to wychodziło mniej więcej co 8 miesięcy zmiana oleju. Oleje long life pozwalają na zmiany co dwa lata. I ważne jest znacznie więcej spraw niż tylko syntetyk - nie każdy olej syntetyczny nadaje się do każdego silnika. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 30-09-2012, 16:03
|
|
|
rezon napisał/a: | nie każdy olej syntetyczny nadaje się do każdego silnika. |
nie każdy olej syntetyczny jest olejem syntetycznym...a raczej w 90% przypadków syntetyków na naszym rynku nie są syntetykami tylko są to oleje hydrokrakowane |
|
|
|
 |
Gunner
Mitsumaniak

Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 315 Skąd: 3city
|
Wysłany: 01-10-2012, 02:20
|
|
|
jaceksu79 napisał/a: | nie każdy olej syntetyczny jest olejem syntetycznym...a raczej w 90% przypadków syntetyków na naszym rynku nie są syntetykami tylko są to oleje hydrokrakowane |
Dlatego tez - olej np.5W30 SHellix ultra extra w Niemczech kosztuje 95 E !!! Na stacji Shell.
W Polsce chyba niecale 180zeta.
W czym rzecz? Gdzie roznice?
rezon napisał/a: | zachwalany przez Jacka - Millers |
100% OLEJ
W moim turbolocie benzynowym wlasnie o dobre smarowanie dba olej Millers 15w60.
Najwieksza jego zaleta jest zachowanie wysokich parametrow nawet przy 120C.
Chwilowo nawet bodaj 140C. Naprawde warty swojej ceny.
I tu pytanie do Jackesu79
Ktorego Millersa zalewasz do swojego autka?
Ty masz O2 TDI?
Oleje long life -Pic polega na tym ze , w nich chodzi tylko i wylacznie o wyzszy przebieg.
Pozdrawiam |
_________________ TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 01-10-2012, 07:28
|
|
|
jaceksu79 napisał/a: | Oleje Millers-a premium wykazują się bardzo małym współczynnikiem tarcia w silniku(zauważalne mniejsze zużycie paliwa), znakomite właściwości myjące silnik ( zawiodłem się bardzo mocno ostatnio na shell-u 10W40) oraz niesamowicie wyciszające silnik |
Jacek , brzmi trochę jak z ulotki reklamowej jeden wyrób nie może mieć tyle zalet jeżdzę do tej pory na Motulu , niedługo wymiana więc może spróbuję Millersa .
Pytanie : producent samochodu podaje wymianę w moim po 15 tys km. Po wejściu w wyszukiwarkę Millersa przebieg do wymiany podawany jest jako 30 tyś km. Komu wierzyć ?? Teoretycznie , producent oleju powinien określać, kiedy jego produkt nie będzie spełniał swoich właściwości i podlegać będzie wymianie . Z drugiej strony producent samochodu określa warunki gwarancji (na szczęście mojego już nie ) |
Ostatnio zmieniony przez PiotrKw 01-10-2012, 07:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|