 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CZX 04-XX] Opinia o COLTcie Z30 |
Autor |
Wiadomość |
sotart
Forumowicz
Auto: Colt Z30 + Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2015 Posty: 40 Skąd: Krk
|
Wysłany: 15-03-2015, 10:30 [CZX 04-XX] Opinia o COLTcie Z30
|
|
|
Hej,
Jestem zainteresowany kupnem samochodu COLT Z30. Szukam czegoś takiego:
http://otomoto.pl/mitsubi...-C36044399.html
Co sądzicie to tym autku ? Najbardziej martwi mnie ta skrzynia:/
- Zautomatyzaowana ręczna skrzynia biegów
- Tryby zmiany biegów: Automatyczny, manualny
Czy koszty naprawy, utrzymania takiej skrzyni będą wyższe niż przy normalnej ? |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3974 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 16-03-2015, 21:44
|
|
|
Hej, wczoraj napisałem posta , spróbuję go powtórzyć.
Zespół zautomatyzowanej skrzyni biegów ALLSHIFT składa się z:
- normalna skrzynia biegów - zmiany biegów dokonuje specjalny moduł sterowany komputerem,
- normalne sprzęgło - wyciskane hydraulicznie - sterowane komputerem.
- dźwignia zmiany biegów - tak naprawdę wysyła tylko sygnały elektryczne do komputera, który steruje resztą.
Tryb ręczny - po uruchomieniu silnika - jedziesz, przyspieszasz, przy około 2500obr/min pojawia się strzałka w górę, przesuwasz dźwignię do przodu, wtedy komputer "wciska" sprzęgło i zmienia bieg. I tak przesuwasz 1>2>3>4>5>6.
Jak zwalniasz - nie musisz dostosowywać biegu do prędkości i obciążenia - biegi są zdejmowane automatycznie.
No chyba, że chcesz redukcję 6>5/5>4, no to wtedy dźwignia do siebie i przyspieszasz.
Dodam, że przy zmianie biegów ręcznie, ja nie odpuszczam gazu, tylko dźwignia do przodu.
Tryb automatyczny - po uruchomieniu silnika, przesuwasz dźwignię głębiej w lewo (A na wyświetlaczu). Wszystko jest realizowane przez komputer.
"Jedynka" i wsteczny tylko z wciśniętym hamulcem, możesz ustawić dźwignię, ale nic to nie da i bieg zaskoczy dopiero po naciśnięciu hamulca.
Uruchamianie auta tylko w pozycji "N" - jeśli niechcący lub chcący zostawisz auto na biegu, przed uruchomieniem musisz wrzucić "N" (kluczyk w pozycji II, oczywiście wciśnięty hamulec).
Koszty naprawy - wielka niewiadoma.
Sprzęgło jest chyba trochę droższe (jest inne niż manual). Olej jak do skrzyń manualnych - oczywiście zgodny ze specyfikacją (około 2L).
Ja pocieszam się tym, że komputer sterujący krzywdy sobie nie da zrobić (3 prawo robotyki), więc trudniej taką skrzynię uszkodzić.
Nic tylko jeździć i się cieszyć jazdą. |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
aadamski
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.5D
Kraj/Country: UK
Dołączył: 20 Paź 2015 Posty: 1 Skąd: UK
|
Wysłany: 20-10-2015, 12:19
|
|
|
Jaka może być przyczyna tego że nie wchodzi wsteczny bieg?
(czasem zdarza się że jednak wchodzi - autko nie jeździło miesiąc bo kierowca był na wakacjach, po powrocie wsteczny o dziwo działał, ale szybko wróciło do "normy" czyli nie wchodzi).
Co można sprawdzić? czy jest to usterka mechaniczna czy raczej elektryczna? |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3974 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 21-10-2015, 00:10
|
|
|
aadamski, pytasz o allshift? |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
|
|