Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Moja renowacja Pinina
Autor Wiadomość
mstrucz 
Forumowicz


Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 272
Skąd: Gdynia
Wysłany: 10-03-2016, 15:05   Moja renowacja Pinina

https://picasaweb.google.com/103658586229392595681/PininRenowacja?authuser=0&feat=directlink

Założyłem jako nowy wątek.
Renowacja była przeprowadzana dwuetapowo. Najpierw 2 lata temu wymieniałem przednie kielichy i cała komora oraz naprawa błotników (ranty, malowanie srebrnej części) bez pasa zderzaka. Kosztowało mnie to 2,5 tysiąca.
Drugi etap grudzień 2015. Jak widać w albumie bardzo dużo rzeźbienia z tyłem. Z powodu braku zamienników reperaturek i wątpliwej jakości wycinek z "anglików", zastosowano nadkola zewnętrzne z Forda Transita (tylne) chyba z wersji 1994-2003 oraz nadkola wewnętrzne od Mercedesa Vito I gen (nowe zamienniki). Rura wlewu paliwa (która już praktycznie nie istniała) została zaadoptowana z Forda Mondeo (praktycznie wymodelowana na nowo). Jak widać na zdjęciach bardzo dużo wycinania i wspawywania małych elementów. Cały tył został zrobiony, w najlepszym stanie był pas pod zderzakiem, choć mówienie tu o "najlepszym stanie" i tak oznacza zły stan ogólnie. Po tyle zostały odkręcone przednie błotniki i zderzak do poprawienia. Po zdjęciu kazało się, że mocowanie wewnętrzne zderzaka nie istnieje i zderzak trzyma się na wkrętach. Tu trzeba było kupić część używaną, za dobrze zachowaną trzeba liczyć 400-600 zł. Mnie udało się kupić w doskonałym stanie i czarnym lakierze za 380 zł. Jest to zauważyłem najdroższy element blacharski Pinina na allegro jeżeli chodzi o takiego typu elementy. Błotniki zostały jak widać zakonserwowane po zdjęciu. Wszystkie krawędzie błotników zostały pokryte płynną gumą. Nie jestem w tym specjalistą, ale to ten sam środek i sposób nanoszenia, jaki fabrycznie jest na wewnętrznych łączeniach na drzwiach (jak otworzycie to widać) i potem pomalowane. Guma ta jest bardziej odporna na małe kamyki niż klasyczny baranek, co w przypadku bardzo cienkiego rantu błotników jak ma Pinin jest bardzo ważne.
Jak widać zastosowanie nadkoli z Transita poszerzyło je, co mnie osobiście bardzo odpowiada. Na koniec pełna konserwacja spodu i sprężyny z Mazdy 323 na tył i efekt widoczny na fotkach. Koszt drugiego etapu to 3200 zł + wspornik zderzaka i miesiąc pracy blacharza.
Taka ciekawostka: srebrny lakier na Pininie nie pochodzi z palety Mitsubishi tylko Fiata, wiadomo Pininfarina.
_________________

 
 
Zuzia 
Forumowicz

Auto: L200 2008 Pajero Sport 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 279
Skąd: Piła
Wysłany: 10-03-2016, 18:54   

Ładnie 👏 , palec już zagojony ?
_________________
pozdrawiam Paweł
 
 
majrena 
Nowy Forumowicz

Auto: Pinin 1.8 MPI z LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 11 Sty 2016
Posty: 9
Skąd: DBA
Wysłany: 14-03-2016, 22:16   

mstrucz, dzięki, wieeeelkie dzięki... Czeka mnie część z tego... Niestety spora część... Jak już znalazłam ogarniętego blacharza, to mam problem z dostępem do "zdrowych" części, a zupełnie nie miałam pojęcia, co by tu spasiło w zamian, np. w kwestii nadkoli, o progach i spodzie nie wspominając :-( ...
Po obejrzeniu fotorelacji odzyskuję nadzieję :-P Trochę Twej wiedzy z chęcią uszczknę :-D w celu reanimacji mego pinina. :lol: pozdrawiam
 
 
dareqq 
Forumowicz

Auto: mitsu pajero pinin 1.8 mpi+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 287
Skąd: wrocław
Wysłany: 15-03-2016, 13:22   

Reperaturki progów dostępne Na allegro
 
 
bylet 
Mitsumaniak

Auto: Mazda CX-3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 47
Skąd: Gdynia
Wysłany: 16-03-2016, 12:21   

mstrucz, jak możesz to proszę podaj namiary na blacharza, gdyż również muszę się zając swoim pininem, wysłałem Ci też w tej sprawie PM. Z góry dzięki za pomoc.
 
 
majrena 
Nowy Forumowicz

Auto: Pinin 1.8 MPI z LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 11 Sty 2016
Posty: 9
Skąd: DBA
Wysłany: 03-04-2016, 18:02   

Przepraszam jeśli brudzę w temacie, ale czy jest różnica w nadkolach (wielkość) między pininem 5d a 3d?
Czy ktoś przerabiał dorabianie nadkoli z innych aut, prócz przykładu mstrucz (nadkola zewnętrzne z Forda Transita). Będę wdzięczna za pomoc.
 
 
bylet 
Mitsumaniak

Auto: Mazda CX-3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 47
Skąd: Gdynia
Wysłany: 04-04-2016, 08:54   

majrena nie chciałbym wprowadzać w błąd, gdyż nie porównywałem nadkol, ale kształt wygląda na identyczny, na logikę wielkość też powinna być identyczna, gdyż wchodzą te same koła. Co do dopasowania nadkola z Forda Transita, to jest ono cięte na 3 części i pasowane do linii drzwi , gdyż w 5D nie ma zbytnio miejsca, a nie pasują idealnie, ale da się to zrobić, ograniczeniem jest tylko kreatywność blacharza. Na tą chwilę nie znalazłem żadnej innej informacji, żeby ktoś dopasowywał do Pinina coś innego.
 
 
majrena 
Nowy Forumowicz

Auto: Pinin 1.8 MPI z LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 11 Sty 2016
Posty: 9
Skąd: DBA
Wysłany: 04-04-2016, 10:32   

Ok, rozumiem super 👌 dzięki
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.