Problemy z automatyczna skrzynią |
Autor |
Wiadomość |
baczek1921
Mitsumaniak Bączek
Auto: Galant 2,5 V6 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 54 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 22-08-2008, 20:59 Problemy z automatyczna skrzynią
|
|
|
Witam! Mam problem a mianowicie przy zmianie biegów szarpie autem a gdy skrzynia włączy trzeci bieg zaczyna mrugać na desce rozdzielczej bieg neutralny N. Nie wiem co mam z tym zrobić . mam nadzieje ze to nie jest coś poważnego. Czy ktoś miał podobny problem. proszę o rade. |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 19-10-2015, 19:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
trawkins [Usunięty]
|
Wysłany: 23-08-2008, 07:59
|
|
|
Wow jak miga kontrolka N to nie jest dobrze, prosi się o SERWIS
Sprawdzałeś stan i poziom oleju w skrzyni biegów ???
Kiedy był wymieniany ??? |
|
|
|
 |
RoveR
Mitsumaniak porządany VR4
Auto: GALANT 2.5 V6 EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Maj 2007 Posty: 219 Skąd: Łódź/Moskwa
|
Wysłany: 23-08-2008, 11:55
|
|
|
U mnie jak mrugała N-ka to był to znak że skrzynia przełączyła się w tryb awaryjny i więcej jak 40 km/h się nie pojedzie, wtedy najlepiej jest zgasić samochód i znowu odpalić. Najlepiej szukaj speca od skrzyń bo u mnie jak były takie cuda ze zmianą biegów, to skończyło się to padnięciem konwertera i sporymi kosztami naprawy. |
|
|
|
 |
baczek1921
Mitsumaniak Bączek
Auto: Galant 2,5 V6 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 54 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 23-08-2008, 20:14
|
|
|
Gala mam już z trzy miechy i jeszcze nie wymieniałem oleju, a nie wiem jak mam sprawdzić poziom. W poniedziałek pojadę do mechanika i mam nadzieje że nie będzie to nic poważnego. Jechać mogę szybciej ale bardzo szarpie przy zmianie biegów. A jeśli chodzi o zgaszenie silnika to nic nie pomaga. |
|
|
|
 |
Kmer
Mitsumaniak Arek

Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 921 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 24-08-2008, 00:01
|
|
|
baczek1921,
na bagnecie masz dwie kreski,jedna cold,druga hot,rozgrzej auto do okolo 80 stopni i na odpalonym silniku sprawdz jaki jest stan oleju w skrzyni biegow,powinien byc na kresce hot,bagnet znajduje sie po prrawej stronie,w komorze silnikowej z przodu skrzyni.
sadze ze tak jak mowi RoveR konczy Ci sie sprzeglo hydrokinetyczne,koszty regeneracji sprzegla okolo 600pln. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24294 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 24-08-2008, 00:08
|
|
|
rozgrzanie silnika != od rozgrzania skrzyni = normalna jazda ok. 20 km |
|
|
|
 |
Kmer
Mitsumaniak Arek

Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 921 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 24-08-2008, 13:37
|
|
|
Krzyzak,
masz racje,miałem na mysli żeby sobie popyrkal na wolnych obrotach tak z 15 minut |
|
|
|
 |
ds255
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 1998 benzyna 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Wrz 2010 Posty: 5 Skąd: inąd
|
Wysłany: 19-10-2015, 09:59 2,5 l v6. Szarpiący automat
|
|
|
Witam!
2.5 l v6. 1997
Mam problem z szarpaniem w automatycznej skrzyni biegów. Zaczęło się od tego że rozładował mi się akumulator i musiałem odpalać na kable od kolegi. Niestety auto stało tyłem i musiałem przepchać je o długość samochodu na biegu N. Teraz gdy zmienia biegi z 2/3 czuć krótkie wyraźne chamowanie a potem lekkie stuknięcie, oprócz tego skrzynia działa ok. Jest to skrzynia bez triptronika. Poczytałem trochę na necie i wniosek jest taki że może być 100 przyczyn ale jedną z nich jest nawet słaby akumulator. Niestety jestem za granicą przed wizytą u mechanika wolałbym najpierw zasięgnąć rady forumowiczów, by nie wchodzić w niepotrzebne koszta.
Pozdrawiam i proszę o pomoc. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11123 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 19-10-2015, 15:26
|
|
|
Może reset komputera coś pomoże.Nie sądzę,żeby przepchnięcie auta uszkodziło skrzynię. |
_________________
 |
|
|
|
 |
ds255
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 1998 benzyna 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Wrz 2010 Posty: 5 Skąd: inąd
|
Wysłany: 20-10-2015, 14:32
|
|
|
Witam.
Dzięki za odpowiedz. Reset faktycznie pomógł, przejechałem kilkanaście kilometrów i na razie objawy nie wracają. Mam pytanie, czy mojego samochodu dotyczy "uczenie ecu" po odpinaniu akumulatora? Na forum znalazłem instrukcje dotycząca Colta. Co ciekawe po ponownym podpięciu klemy auto zapala się z włączonym nawiewem (jestem pewny, że wyłączałem, powtarzałem to 2 razy).
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 20-10-2015, 14:56
|
|
|
ds255 napisał/a: | Mam pytanie, czy mojego samochodu dotyczy "uczenie ecu" po odpinaniu akumulatora? | Tak. ds255 napisał/a: | Co ciekawe po ponownym podpięciu klemy auto zapala się z włączonym nawiewem (jestem pewny, że wyłączałem, powtarzałem to 2 razy). | Panel klimatronika wraca do ustawień fabrycznych po odłączeniu zasilania. Musisz zmniejszyć ręcznie siłę nawiewu. Temperatura na 25 st. C i śnieżynka klimy też pokazuje się na wyświetlaczu, tak? Zmniejsz temperaturę do takiej jaką chcesz i wyłącz klimę to przy następnym odpaleniu powinno być OK. |
|
|
|
 |
|