Unieruchomienie samochodu - Proszę o pomoc w diagnozie |
Autor |
Wiadomość |
kaniak
Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2010 Posty: 58 Skąd: City
|
Wysłany: 20-10-2015, 20:31 Unieruchomienie samochodu - Proszę o pomoc w diagnozie
|
|
|
Witam wszystkich,
od pewnego czasu mam problem z samochodem. Zaczęło się od troszkę dłuższego rozruchu silnika - działo się to na przełomie czerwca/lipca tego roku. Problem zazwyczaj występował gdy silnik nie jest zimny.
Następnie latem w sierpniu problem przerodził się w częstsze tego typu usterki. Włączenie silnika wymagało "muśnięcia" pedału gazu podczas kręcenia.
W sierpniu doszedł także problem tempomatu - mianowicie gdy silnik był zimny i samochód odpalał praktycznie na dotknięcie tempomat działał całkowicie normalnie. Gdy samochód przejechał kawałek, a silnik się rozgrzał to jego ponowny rozruch skutkował wyłączeniem tempomatu (o ile był włączony wcześniej) lub niemożliwością jego włączenia, aż do momentu gdy silnik został wyłączony, a następnie włączony poprawnie (bez dłuższego "kręcenia").
Teraz problem jest na tyle poważny, że samochód dzisiaj wcale nie zapalił, po ok 20 min jeździe (na trasie).
W serwisie od lata rozkładają ręce, komputer niby nie pokazuje błędów.
Chciałbym uniknąć wymiany podzespołów "na zapas", aż problem się rozwiąże.
Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Będę wdzięczny za każde sugestie, które pomogą rozwiązać problem.
Silnik: 2.0 DiD 170KM (chip) - 120 tyś km |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 20-10-2015, 22:07
|
|
|
jeśli chip to słynny Rallyart - to na początek odłącz go |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
kaniak
Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2010 Posty: 58 Skąd: City
|
Wysłany: 20-10-2015, 22:18
|
|
|
Tak to Ralliart montowany fabrycznie. Niestety sam tego nie zrobię, ponieważ nie znam się na tym na tyle. A masz może pomysł dlaczego po podłączeniu do komputera nie pokazuje błędów? W zeszłym tygodniu serwis wymienił filtr paliwa, jednak to nie rozwiązało problemu. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 21-10-2015, 10:12
|
|
|
A dlaczego miałyby być skoro silnik wykonuje jego idiotyczne wytyczne? Odłącz chipa i sprawdź czy nie jest źródłem problemów. Nie wiem gdzie jest zamontowany, bo sam miałem zrobiony profi program, a nie "cudo" by Mitsu. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
kolo77
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lis 2014 Posty: 32 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 23-10-2015, 07:25 Re: Unieruchomienie samochodu - Proszę o pomoc w diagnozie
|
|
|
Witam. Miałem podobny problem z wyłączającym sie tempomatem i problemem z uruchomieniem ciepłego silnika. Wymieniłem czujnik położenia wału i problem znikł. Pozdrawiam. Marcin |
_________________ Marcin |
|
|
|
 |
tokyo
Forumowicz
Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 1224 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 26-10-2015, 02:06
|
|
|
Witam
Tak jak rezon napisal wywal chipa bo pewnie sie wysypal soft
Moze to byc czujnik walu jw kolo77 lub walka
Ale najpierw wywal chipa, jezeli cos bedzie nie tak to powinno wywalic blad (przy czujnikach walkow zadko kiedy pokazuje blad)
Tempomat nie dziala poniewaz silnik ma jakas usterke i sterownik silnika automatycznie wyl ta funkcje |
_________________ FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid
Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez . |
|
|
|
 |
leszek044
Forumowicz

Auto: M.Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2015 Posty: 44 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 26-10-2015, 18:09
|
|
|
Koledzy ...kolega ma problem z paleniem na ciepłym silniku więc czujnik położenia wału nie będzie tylko czujnik położenia wałka rozrządu.A na początek faktycznie chipa fabrycznego wywal.Bujałem się długi czas z w/w czujnikiem wałka rozrządu...PAMIĘTAJ CZUJNIK TYLKO ORGINAŁ. |
_________________
 |
|
|
|
 |
tokyo
Forumowicz
Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 1224 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 26-10-2015, 19:42
|
|
|
Tak informacyjnie
Jeden i drugi maja taki sam efekt z tym ze walka daje blad a walu nie.
Oba wysiadaja termicznie pod wplywem temperatury.
O ile walka moze byc zamiennik o tyle walu tylko i wylacznie orginal vw |
_________________ FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid
Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez . |
|
|
|
 |
leszek044
Forumowicz

Auto: M.Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2015 Posty: 44 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 26-10-2015, 20:17
|
|
|
tokyo napisał/a: | Tak informacyjnie
Jeden i drugi maja taki sam efekt z tym ze walka daje blad a walu nie.
Oba wysiadaja termicznie pod wplywem temperatury.
O ile walka moze byc zamiennik o tyle walu tylko i wylacznie orginal vw |
Ja sie bujałem z zamiennikiem wałka rozrzadu dlugi czas,problemy z tempomatem,z paleniem na cieplym silniku i pozniej już też problem z paleniem na zimnym.Zakupilem orginał w aso vw i problem znikł na szczęście bo już mialem dość tej przypadłosci. |
_________________
 |
|
|
|
 |
kaniak
Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2010 Posty: 58 Skąd: City
|
Wysłany: 26-10-2015, 22:55
|
|
|
Jakie są mniej więcej koszty napraw o których pisaliście? |
|
|
|
 |
leszek044
Forumowicz

Auto: M.Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2015 Posty: 44 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 27-10-2015, 07:15
|
|
|
kaniak napisał/a: | Jakie są mniej więcej koszty napraw o których pisaliście? |
czujnik p.wałka około 400zł(sam wymieniałem)
czujnik wału 450zł z wym. w aso(ktoś tu pisał że tyle zapłacił) |
_________________
 |
|
|
|
 |
|