Outlander 2.2 diesel czy 2.4 benzyna? |
Autor |
Wiadomość |
Gregory76
Nowy Forumowicz Grzegorz
Auto: Lancia Lybra 2,4JTD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2015 Posty: 5 Skąd: Wasilków
|
Wysłany: 10-05-2015, 23:06 Outlander 2.2 diesel czy 2.4 benzyna?
|
|
|
Witam
Szukam następcy mojej Lancii, jednym z aut, które biorę pod uwagę jest Outlander II z lat 2007-2008. Proszę o informację na temat:
1. Na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie (słyszałem coś o rdzy)
2. Który silnik będzie lepszy: francuski diesel 2.2 czy japońska benzyna 2.4?
A. Silnik benzynowy chciałbym "zagazować" instalacją STAG IV generacji, aczkolwiek słyszałem o problemie z regulacją luzów zaworowych.
B. Proszę o poradę, czy wybrać diesla z jego problemami (podobno FAP wytrzymuje jedynie 160tys, do tego krótka żywotność sprzęgła i dwumasu, 2 turbosprężarki, drogie wtryskiwacze piezolelektryczne) czy benzynę z jej zaworami?
D. Który powinien być mniej problematyczny i bardziej ekonomiczny przy dłuższym użytkowaniu?
3. Jak wygląda sprawa serwisowania 2.4? Kompletnie go nie znam, jakie przebiegi osiąga ten silnik i jakie problemy go trapią?
4. Jak wygląda pakiet startowy po zakupie (wszystkie płyny, filtry itp), zakładając że brakuje wiarygodnej książki serwisowej?
Wiem, że jest tego sporo i z góry dziękuję za Waszą pomoc, także w formie linków do tematów, które były już poruszane. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-05-2015, 13:08
|
|
|
1. Przeszłość wypadkową czyli w konsekwencji rdzę.
2. HDI będzie droższe w zakupie niż benzyna.
A. Da się, luz regulować co 30-45kkm i powinno być OK.
B. FAP wytrzymuje określoną liczbę wypaleń. Zwykle jest to około 200kkm, a ilość wypaleń sprawdzisz w ASO lub gdziekolwiek gdzie mają MUT3. Sprzęgło i dwumasa - 150-200kkm, turbo podobnie no chyba, że właściciel poprzedni się postarał, wtrysków bym nie demonizował.
C. Zależy to tak naprawdę od Ciebie.
3. Bez problemu. Silnik wytrzyma dużo, zależy od tego jak był serwisowany.
4. Stan płynu hamulcowego i chłodzącego sprawdzisz testerami, olej w skrzyni biegów już nie, Oleje w dyfrze, transferze, kontrola hamulców, regulacja zaworów- dotyczy 2.4 benz. (powinna być wykonywana w samochodzie bez LPG co 100kkm), stan zawieszenia, rozrząd, paski napędowe. Oczywiście - według potrzeb a nie na wyrost.
Przed zakupem podjedź do Grafixu - może się okazać, że serwisowany/zakupiony był u nich a i przegląd też tam zrobisz. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Gregory76
Nowy Forumowicz Grzegorz
Auto: Lancia Lybra 2,4JTD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2015 Posty: 5 Skąd: Wasilków
|
Wysłany: 11-05-2015, 13:23
|
|
|
Dziękuję za odpowiedź.
Czy ktoś mógłby jeszcze dodać informację, ile kosztuje regulacja zaworów w 2.4 benzyna? Podobno niemało. W tej chwili użytkuję dużego diesla bez FAP i DPF, więc wiem, że w porównaniu z nim 2.2 HDI może być tylko droższy w obsłudze, szukam jakiejś alternatywy o ile to możliwe. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-05-2015, 13:28
|
|
|
Gregory76 napisał/a: | ile kosztuje regulacja zaworów w 2.4 benzyna? |
EDIT - moja pomyłka, |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 20-05-2015, 09:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Gregory76
Nowy Forumowicz Grzegorz
Auto: Lancia Lybra 2,4JTD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2015 Posty: 5 Skąd: Wasilków
|
Wysłany: 11-05-2015, 13:40
|
|
|
Z tego wniosek, że zagazowane 2.4 bije na głowę 2.2HDI pod względem kosztów użytkowania |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 11-05-2015, 21:03
|
|
|
zawsze LPG bije na głowę diesla pod względem kosztów paliwa. Pod względem użytkowania to już niekoniecznie. Różnie z tym bywa.... LPG też potrafi pociągnąć po kieszeni - zawory, wtryskiwacze - także benzyny, reduktor. Wolnossąca benzyna też zupełnie inaczej jeździ niż turbodiesel, który jednak jak już coś pada to drogo kosztuje. Jak ktoś dużo jeździ to diesel jest wygodniejszy, jak mało to czasami warto zastanowić się czy benzyna nie wychodzi taniej niż LPG. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Komandor
Mitsumaniak
Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 493 Skąd: Z morza
|
Wysłany: 11-05-2015, 22:22
|
|
|
Na forum jest b. mało o awariach 2.4 a jeśli już to najczęściej skarżą sie właściciele aut zagazowanych. U mnie jak na razie brak gazu i brak awarii... |
_________________ Wolność ma zapach benzyny... |
|
|
|
 |
Gregory76
Nowy Forumowicz Grzegorz
Auto: Lancia Lybra 2,4JTD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2015 Posty: 5 Skąd: Wasilków
|
Wysłany: 11-05-2015, 22:45
|
|
|
Czyli jednak odradzacie 2.2 HDI? Niemiecki 2.0TDI jest dużo gorszy, a nie cofanych Outlanderów benzyn jest w ogłoszeniach dużo mniej niż diesli. Warto czekać? |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 12-05-2015, 08:41
|
|
|
Prędzej cofany bedzie diesel który ma wiecej nalatane po niemieckich autostradach. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-05-2015, 09:21
|
|
|
rezon na posterunku, ale nie do końca obiektywny
rezon napisał/a: | LPG też potrafi pociągnąć po kieszeni - zawory, wtryskiwacze - także benzyny, reduktor. |
Regulacja zaworów - koszty powyżej i brak kłopotów. Wtryskiwacze - regeneracja (koszty wychodzą 100-150 zł/szt po 200kkm lub rzadziej, porównując to do 600-1000 zł za dieslowski to wręcz za darmo. rezon napisał/a: | reduktor. | Wymiana membrany i czyszczenie co 30-50kkm. rezon napisał/a: | Wolnossąca benzyna też zupełnie inaczej jeździ niż turbodiesel | Nie czujesz kopa w plecy, ale nie masz dwumasy i drgań diesla. rezon napisał/a: | turbodiesel, który jednak jak już coś pada to drogo kosztuje. | Słowo prawdy. rezon napisał/a: | Jak ktoś dużo jeździ to diesel jest wygodniejszy | Jeżdżę dieslami bez przerw od 13 lat. Czy ja wiem? |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 12-05-2015, 10:37
|
|
|
rezon napisał/a: | zawsze LPG bije na głowę diesla pod względem kosztów paliwa. |
Przy silnikach o większym litrażu to nie jest takie oczywiste. W segmencie SUV i 4x4 koszty paliwa LPG i diesla są zbliżone a nowsze konstrukcje wysokoprężne są nawet sporo oszczędniejsze.
rezon napisał/a: | LPG też potrafi pociągnąć po kieszeni - zawory, wtryskiwacze - także benzyny, reduktor. |
Tu pełna zgoda - przy aktywnym użytkowaniu aut 4x4 rzetelne zliczenie kosztów serwisowania silników z instalacją LPG wskazuje na wyraźną przewagę diesla. |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
Gregory76
Nowy Forumowicz Grzegorz
Auto: Lancia Lybra 2,4JTD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2015 Posty: 5 Skąd: Wasilków
|
Wysłany: 12-05-2015, 14:29
|
|
|
Najgorsze, że benzyn jest jak na lekarstwo. Jeszcze gorzej jest w przypadku bliźniaczych Peugeota i Citroena.
Może ktoś z Was wie, jak sprawuje się silnik 2.2DID? Czego się można po nim spodziewać? 2.0DID znam doskonale, ale z francuskim dieslem nie miałem do czynienia. |
|
|
|
 |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 12-05-2015, 19:29
|
|
|
Gregory76 napisał/a: | Najgorsze, że benzyn jest jak na lekarstwo. Jeszcze gorzej jest w przypadku bliźniaczych Peugeota i Citroena.
Może ktoś z Was wie, jak sprawuje się silnik 2.2DID? Czego się można po nim spodziewać? 2.0DID znam doskonale, ale z francuskim dieslem nie miałem do czynienia. |
Chyba najlepszy silnik diesla jakim do tej pory śmigałem a troszkę ich było.... |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 12-05-2015, 19:37
|
|
|
Georg napisał/a: | Tu pełna zgoda - przy aktywnym użytkowaniu aut 4x4 rzetelne zliczenie kosztów serwisowania silników z instalacją LPG wskazuje na wyraźną przewagę diesla. |
To tylko przez partaczy i nieuczciwych gaziarzy, przy dobrej instalacji dobrze założonej i wyregulowanej nie będzie żadnych problemów. |
|
|
|
 |
paweldm
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2 did 2008r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Gru 2011 Posty: 325 Skąd: GST
|
Wysłany: 18-05-2015, 21:43
|
|
|
Jeden i drugi silnik do dobra oferta. Osobiście poszukiwałem 2.4 w manualu z przeznaczeniem pod montaż instalacji LPG, a kupiłem 2.2 did. U mnie dodatkowym warunkiem było bogate wyposażenie. Żeby było jeszcze zabawniej, to bardziej szukałem citroena c-crosera lub peugota 4007, bo bardziej przód mi się w nich podoba.
Podstawa, to auto z pewnym i akceptowalnym przebiegiem i aby nie przeżył zderzenia z ciężarówką. |
|
|
|
 |
|