Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Outlander 2.2 diesel czy 2.4 benzyna?
Autor Wiadomość
Gregory76 
Nowy Forumowicz
Grzegorz

Auto: Lancia Lybra 2,4JTD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2015
Posty: 5
Skąd: Wasilków
Wysłany: 10-05-2015, 23:06   Outlander 2.2 diesel czy 2.4 benzyna?

Witam
Szukam następcy mojej Lancii, jednym z aut, które biorę pod uwagę jest Outlander II z lat 2007-2008. Proszę o informację na temat:
1. Na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie (słyszałem coś o rdzy)
2. Który silnik będzie lepszy: francuski diesel 2.2 czy japońska benzyna 2.4?
A. Silnik benzynowy chciałbym "zagazować" instalacją STAG IV generacji, aczkolwiek słyszałem o problemie z regulacją luzów zaworowych.
B. Proszę o poradę, czy wybrać diesla z jego problemami (podobno FAP wytrzymuje jedynie 160tys, do tego krótka żywotność sprzęgła i dwumasu, 2 turbosprężarki, drogie wtryskiwacze piezolelektryczne) czy benzynę z jej zaworami?
D. Który powinien być mniej problematyczny i bardziej ekonomiczny przy dłuższym użytkowaniu?
3. Jak wygląda sprawa serwisowania 2.4? Kompletnie go nie znam, jakie przebiegi osiąga ten silnik i jakie problemy go trapią?
4. Jak wygląda pakiet startowy po zakupie (wszystkie płyny, filtry itp), zakładając że brakuje wiarygodnej książki serwisowej?

Wiem, że jest tego sporo i z góry dziękuję za Waszą pomoc, także w formie linków do tematów, które były już poruszane.
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-05-2015, 13:08   

1. Przeszłość wypadkową czyli w konsekwencji rdzę.
2. HDI będzie droższe w zakupie niż benzyna.
A. Da się, luz regulować co 30-45kkm i powinno być OK.
B. FAP wytrzymuje określoną liczbę wypaleń. Zwykle jest to około 200kkm, a ilość wypaleń sprawdzisz w ASO lub gdziekolwiek gdzie mają MUT3. Sprzęgło i dwumasa - 150-200kkm, turbo podobnie no chyba, że właściciel poprzedni się postarał, wtrysków bym nie demonizował.
C. Zależy to tak naprawdę od Ciebie.
3. Bez problemu. Silnik wytrzyma dużo, zależy od tego jak był serwisowany.
4. Stan płynu hamulcowego i chłodzącego sprawdzisz testerami, olej w skrzyni biegów już nie, Oleje w dyfrze, transferze, kontrola hamulców, regulacja zaworów- dotyczy 2.4 benz. (powinna być wykonywana w samochodzie bez LPG co 100kkm), stan zawieszenia, rozrząd, paski napędowe. Oczywiście - według potrzeb a nie na wyrost.

Przed zakupem podjedź do Grafixu - może się okazać, że serwisowany/zakupiony był u nich a i przegląd też tam zrobisz.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Gregory76 
Nowy Forumowicz
Grzegorz

Auto: Lancia Lybra 2,4JTD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2015
Posty: 5
Skąd: Wasilków
Wysłany: 11-05-2015, 13:23   

Dziękuję za odpowiedź.
Czy ktoś mógłby jeszcze dodać informację, ile kosztuje regulacja zaworów w 2.4 benzyna? Podobno niemało. W tej chwili użytkuję dużego diesla bez FAP i DPF, więc wiem, że w porównaniu z nim 2.2 HDI może być tylko droższy w obsłudze, szukam jakiejś alternatywy o ile to możliwe.
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-05-2015, 13:28   

Gregory76 napisał/a:
ile kosztuje regulacja zaworów w 2.4 benzyna?


EDIT - moja pomyłka,
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 20-05-2015, 09:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Gregory76 
Nowy Forumowicz
Grzegorz

Auto: Lancia Lybra 2,4JTD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2015
Posty: 5
Skąd: Wasilków
Wysłany: 11-05-2015, 13:40   

Z tego wniosek, że zagazowane 2.4 bije na głowę 2.2HDI pod względem kosztów użytkowania
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 11-05-2015, 21:03   

zawsze LPG bije na głowę diesla pod względem kosztów paliwa. Pod względem użytkowania to już niekoniecznie. Różnie z tym bywa.... LPG też potrafi pociągnąć po kieszeni - zawory, wtryskiwacze - także benzyny, reduktor. Wolnossąca benzyna też zupełnie inaczej jeździ niż turbodiesel, który jednak jak już coś pada to drogo kosztuje. Jak ktoś dużo jeździ to diesel jest wygodniejszy, jak mało to czasami warto zastanowić się czy benzyna nie wychodzi taniej niż LPG.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Komandor 
Mitsumaniak

Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 493
Skąd: Z morza
Wysłany: 11-05-2015, 22:22   

Na forum jest b. mało o awariach 2.4 a jeśli już to najczęściej skarżą sie właściciele aut zagazowanych. U mnie jak na razie brak gazu i brak awarii...
_________________
Wolność ma zapach benzyny...
 
 
Gregory76 
Nowy Forumowicz
Grzegorz

Auto: Lancia Lybra 2,4JTD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2015
Posty: 5
Skąd: Wasilków
Wysłany: 11-05-2015, 22:45   

Czyli jednak odradzacie 2.2 HDI? Niemiecki 2.0TDI jest dużo gorszy, a nie cofanych Outlanderów benzyn jest w ogłoszeniach dużo mniej niż diesli. Warto czekać?
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 12-05-2015, 08:41   

Prędzej cofany bedzie diesel który ma wiecej nalatane po niemieckich autostradach.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-05-2015, 09:21   

rezon na posterunku, ale nie do końca obiektywny ;)
rezon napisał/a:
LPG też potrafi pociągnąć po kieszeni - zawory, wtryskiwacze - także benzyny, reduktor.

Regulacja zaworów - koszty powyżej i brak kłopotów. Wtryskiwacze - regeneracja (koszty wychodzą 100-150 zł/szt po 200kkm lub rzadziej, porównując to do 600-1000 zł za dieslowski to wręcz za darmo.
rezon napisał/a:
reduktor.
Wymiana membrany i czyszczenie co 30-50kkm.
rezon napisał/a:
Wolnossąca benzyna też zupełnie inaczej jeździ niż turbodiesel
Nie czujesz kopa w plecy, ale nie masz dwumasy i drgań diesla.
rezon napisał/a:
turbodiesel, który jednak jak już coś pada to drogo kosztuje.
Słowo prawdy.
rezon napisał/a:
Jak ktoś dużo jeździ to diesel jest wygodniejszy
Jeżdżę dieslami bez przerw od 13 lat. Czy ja wiem?
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 12-05-2015, 10:37   

rezon napisał/a:
zawsze LPG bije na głowę diesla pod względem kosztów paliwa.

Przy silnikach o większym litrażu to nie jest takie oczywiste. W segmencie SUV i 4x4 koszty paliwa LPG i diesla są zbliżone a nowsze konstrukcje wysokoprężne są nawet sporo oszczędniejsze.

rezon napisał/a:
LPG też potrafi pociągnąć po kieszeni - zawory, wtryskiwacze - także benzyny, reduktor.

Tu pełna zgoda - przy aktywnym użytkowaniu aut 4x4 rzetelne zliczenie kosztów serwisowania silników z instalacją LPG wskazuje na wyraźną przewagę diesla.
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
Gregory76 
Nowy Forumowicz
Grzegorz

Auto: Lancia Lybra 2,4JTD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2015
Posty: 5
Skąd: Wasilków
Wysłany: 12-05-2015, 14:29   

Najgorsze, że benzyn jest jak na lekarstwo. Jeszcze gorzej jest w przypadku bliźniaczych Peugeota i Citroena.
Może ktoś z Was wie, jak sprawuje się silnik 2.2DID? Czego się można po nim spodziewać? 2.0DID znam doskonale, ale z francuskim dieslem nie miałem do czynienia.
 
 
 
Aleksander1965 
Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 480
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 12-05-2015, 19:29   

Gregory76 napisał/a:
Najgorsze, że benzyn jest jak na lekarstwo. Jeszcze gorzej jest w przypadku bliźniaczych Peugeota i Citroena.
Może ktoś z Was wie, jak sprawuje się silnik 2.2DID? Czego się można po nim spodziewać? 2.0DID znam doskonale, ale z francuskim dieslem nie miałem do czynienia.


Chyba najlepszy silnik diesla jakim do tej pory śmigałem a troszkę ich było....
_________________

 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 12-05-2015, 19:37   

Georg napisał/a:
Tu pełna zgoda - przy aktywnym użytkowaniu aut 4x4 rzetelne zliczenie kosztów serwisowania silników z instalacją LPG wskazuje na wyraźną przewagę diesla.

To tylko przez partaczy i nieuczciwych gaziarzy, przy dobrej instalacji dobrze założonej i wyregulowanej nie będzie żadnych problemów.
 
 
paweldm 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.2 did 2008r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 325
Skąd: GST
Wysłany: 18-05-2015, 21:43   

Jeden i drugi silnik do dobra oferta. Osobiście poszukiwałem 2.4 w manualu z przeznaczeniem pod montaż instalacji LPG, a kupiłem 2.2 did. U mnie dodatkowym warunkiem było bogate wyposażenie. Żeby było jeszcze zabawniej, to bardziej szukałem citroena c-crosera lub peugota 4007, bo bardziej przód mi się w nich podoba.
Podstawa, to auto z pewnym i akceptowalnym przebiegiem i aby nie przeżył zderzenia z ciężarówką.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.