Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
S-AWC w Outlander GT MY 2010
Autor Wiadomość
MariuszSz 
Forumowicz

Auto: OULANDER II 2.0DID Int+ 2008
Dołączył: 30 Lis 2008
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-02-2010, 16:56   S-AWC w Outlander GT MY 2010

Od jakiegoś czasu przeglądam dane Outka GT z rynku amerykańskiego i zauważyłem, że oferowany w nim system napędu oznaczony jest jako S-AWC, co sugeruje, ze jest to system identyczny z zastosowanym w EVO X. Teraz trafiłem na film na Youtube, który potwierdza, ze jest to ten sam system.

http://www.youtube.com/wa...feature=related

Na regulacji napędu jest oznaczeni Tarmac, Snow, Lock do tego dochodzi wizuakizacja na displayu prezentująca stan napędu w danym momencie (które koła mają przeniesiony moment obrotowy). Jestem w szoku bo S-AWC zastosowany w EVO X to świetne rozwiązanie.
Co Wy na to? Czy ktoś może ma taki model? Ciekawy będę opinii.
 
 
sylb 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 593
Skąd: Małopolska
Wysłany: 15-02-2010, 17:05   

Raczej nie jest ten sam. Masz tylko mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu z przodu o tyle nic już nie piszą, wniosek jest pewnie taki jak w zwykłym.
 
 
MariuszSz 
Forumowicz

Auto: OULANDER II 2.0DID Int+ 2008
Dołączył: 30 Lis 2008
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-02-2010, 17:31   

a tu takie info:
cytat: "Najważniejszą zmianą jest jednak zastosowanie, znanego z Lancera EVO X, napędu na wszystkie koła (S-AWC), który wyposażono w zaawansowaną elektronikę oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu."
ze strony
http://moto.onet.pl/15523...ul.html?node=16
Oczywiście, to że dziennikarz napisał, nie znaczy, że tak jest, ale temat mnie zaintrygował.
Co do zasad działania napędu w Outku wiele już było na tym forum i wiele było niejasności. Coś czuję, ze MMC znów korzysta z niedomówień. System niby z EVO, ale zapewno to coś zupełnie innego. System zastosowany w EVO to majstersztyk, ale bardzo kosztowny w produkcji i raczej w Outku go nie zastosowano.
 
 
sylb 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 593
Skąd: Małopolska
Wysłany: 15-02-2010, 17:50   

Jeżeli już ma być podobny to do Lancer Ralliart.
Ostatnio zmieniony przez sylb 15-02-2010, 19:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MariuszSz 
Forumowicz

Auto: OULANDER II 2.0DID Int+ 2008
Dołączył: 30 Lis 2008
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-02-2010, 18:20   

Polecam fragment od 22 sekundy
http://www.youtube.com/wa...feature=related
czy taką wizualizację działania systemu AWD mają wszystkie nowe outki (MY2010) czy tylko ten GT?

[ Dodano: 15-02-2010, 18:32 ]
sylb napisał/a:
Jeżeli już ma być podobny to co Lancer Ralliart.

Pewnie masz rację, ale wtedy to oznacza, że w Outku GT jest układ S-AWC rodem z EVO a różnice to brak sportowego ABS oraz aktywnego dyfra na tylnej osi. To są różnice pomiędzy EVO i Ralliant. To sa istotne różnice wpływające na prowadzenia samochodu. Niemniej oznacza to że w GT system 4x4 jest bardziej wydajny niż w zwykłym outku, choć nie jest to poziom EVO.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 16-02-2010, 23:52   

MariuszSz napisał/a:
różnice to brak sportowego ABS oraz aktywnego dyfra na tylnej osi. To są różnice pomiędzy EVO i Ralliant.


Jeszcze Evo ma z przodu torsen a RA zwykły LSD jak dobrze pamiętam?
 
 
Steff 
Forumowicz

Auto: Glonojad
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 373
Skąd: DC
Wysłany: 17-02-2010, 10:59   

MariuszSz napisał/a:
Polecam fragment od 22 sekundy
http://www.youtube.com/wa...feature=related
czy taką wizualizację działania systemu AWD mają wszystkie nowe outki (MY2010) czy tylko ten GT?

[.
tylko ten GT ,u mnie nic takiego nie ma
_________________
Japończyk ze styropianu i dykty .
 
 
kubabrzesko 
Forumowicz

Auto: outlander III 3.0 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 161
Skąd: Brzesko
Wysłany: 10-02-2014, 18:17   

Odgrzewam kotleta i chciałem pochwalic się ze mam outka ze stanow i oznaczenia na gałce od napedow Tarmac, Snow oraz Lock.Nie wiem jak sprawuje się glonojad z tym rodzajem napedow bo za krotko go mam , choć z drugiej strony nie spodziewam się tego co miałem w x5 a mianowicie x-drive ,a tam moglo nawet tylko jedno kolo mieć przyczepność i auto jechalo.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 10-02-2014, 19:30   

Nie wiem jak xdrive, ale Outek jak złapie poślizg kół po przekątnej to z miejsca nie ruszy. Przypuszczam, że w x5 było dokładnie tak samo. Bez blokady dyfra to niestety tak jest.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 11-02-2014, 06:52   

rezon napisał/a:
ale Outek jak złapie poślizg kół po przekątnej to z miejsca nie ruszy.


ten z SAWC (Outlander GT) ruszy. A zwykły przy odrobienie szczęścia też powinien.

rezon napisał/a:
Przypuszczam, że w x5 było dokładnie tak samo. Bez blokady dyfra to niestety tak jest.


xdrive bez problemu rusza jednym kołem (3 pozostałe na rolkach), ale system ma inne problemy np. nie toleruje zbyt długo takie jazdy bo system się wyłącza.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 11-02-2014, 20:01   

krzychu napisał/a:
A zwykły przy odrobienie szczęścia też powinien.
to nie miałem tyle szczęścia ;) jak mi zawisł na śniegu, koła po przekątnej (PP i LT) mieliły powietrze i ślizgały się na powierzchni, a reszta stojąca twardo to nawet z ręcznym wspomaganiem ;) ani drgnęła. Pomógł stary Patrol :) któremu blokady i reduktory dawały ciąg za siebie i za Outka ;) Jak już Outek ruszył to jechał. Z tego co się orientuję to jednak większość pseudoterenówek w takiej sytuacji jednak nie daje rady
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
kubabrzesko 
Forumowicz

Auto: outlander III 3.0 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 161
Skąd: Brzesko
Wysłany: 23-11-2015, 13:50   

Po prawie dwóch latach jazdy outlanderem z napedem S-AWC stwierdzam ze sprawuje się znakomicie.Na suchych asfaltach w szybkich lukach swietnie pomaga utrzymać tor jazdy i nie przeszkadza ze jest to wysoki SUV.Wiadomo nie prowadzi się jak sztywna osobowka , ale to jest roznica srodka ciezkosci i masy auta.W lekkim terenie ( bo do ciężkiego wiadomo to auto się nie nadaje ) daje sobie swietnie rade i nie ma problemu w wyjazdem na większość gorek.W tym roku testowałem go po plazy nad naszym ,,pięknym,,Polskim morzem i byłem zaskoczony bo przy wlaczonym LOCK i wylaczonej trakcji swietnie dawal sobie rade nawet po wydmach.W takich przypadkach sprzydalby się większy prześwit auta , ale taki kompromis to tylko w autach z pneumatycznym zawieszeniem.
Na minus dodam ze predkosc ograniczona jest d0 210 km/h a czasem przydalo by się więcej , wiadomo nie po polskich drogach :lol: .
Kolejnym minusem sa krzywiące się tarcze z przodu .To kolejne moje auto ( po bmw X5 e53) w którym praktycznie co kilka tysięcy kilometrow musialem przetaczać , albo kupować kolejne tarcze.Ostatnim moim zakupem były mocno naweglane tarcze + klocki ceramiczne sredniej klasy i puki co mam spokoj od około 10 tys km.
Mam nadzieje ze nic się w moim ,,amerykancu ,,nie zepsuje bo mam ochote jeszcze tym autem pojezdzic i az strach kto moglby naprawić ten naped S-AWC w razie awarii.Przy okazji Proszę o wypowiedz innych posiadaczy tego napedu o relacje z jego użytkowania
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.