[4G92] Wyciek oleju, ale skad? |
Autor |
Wiadomość |
Milosz_GLXi [Usunięty]
|
Wysłany: 29-01-2008, 18:47 [4G92] Wyciek oleju, ale skad?
|
|
|
Dzis jak dolewalem plynu do spryskiwaczy zauwazylem wyciek oleju. Skrzynia biegow od strony silnika cala w oleju. Przygladajac sie blizej widzialem ze pokrywa sucha. Wydaje mi sie ze simering walka tez nie puszcza. Dokladnie nie widzialem ale wydaje sie ze cieknie od lini glowicy. Czy to mozliwe ze uszczelka pod glowica puszcza olej na zewnatrz?
Wlasnie sie obawiam ze cieknie spod glowicy to raz a dwa obawiam sie ze jak wyciek duzy to zaloleji mi sprzeglo.
Wariant optymistyczny jest taki ze to jednak simering walka rozrzadu ew walu korbowego, ale wtedy chyba by nie wyrzucalo oleju na zewnatrz?
Zrobilem jakies zdjecie zebyscie mogli zobaczyc i cos doradzic.
 |
|
|
|
 |
Jogurt
Mitsumaniak

Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 2554 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 29-01-2008, 19:42
|
|
|
wycieki oleju mają to do siebie że trudno je zlokalizować. moja rada umyj silnik, zrób jazde próbną i wtedy macha w góre. z tego foto nie wiele widac |
_________________ CA0
Galant II |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 29-01-2008, 19:57
|
|
|
oczywiscie ze olej moze uciekac spod uszczelki glowicy albo spod uszczelki pokrywy zaworow
umyj silnik i obserwuj |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Milosz_GLXi [Usunięty]
|
Wysłany: 29-01-2008, 20:41
|
|
|
wojmi1 napisał/a: | oczywiscie ze olej moze uciekac spod uszczelki glowicy albo spod uszczelki pokrywy zaworow
umyj silnik i obserwuj |
To ze moze to wiem tylko bardziej mi chodzilo o to czy jest to prawdopodobne w tym silniku. Uszczelka pokrywy na 99% jest szczelna.
A kupilem sobie japonczyka zeby nic przy nim nie robic |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29-01-2008, 22:04
|
|
|
To trzeba było kupić nowszego, czego się spodziewasz po 15 letnim samochodzie? Sprawdź uszczelkę aparatu zapłonowego na początek, to jakieś 2-3 minuty. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
Milosz_GLXi [Usunięty]
|
Wysłany: 29-01-2008, 22:16
|
|
|
Spodziewalem sie ze bede nim tylko jezdzil a tu uszczelka miski cieknie, teraz jeszcze jakis wyciek. Ehh ale prowadzenie wynagradza wszystko
OK sprawdze jutro okolice aparatu zaplonowego. A ile moze taka uszczelka kosztowac? |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 29-01-2008, 22:37
|
|
|
Milosz_GLXi napisał/a: | OK sprawdze jutro okolice aparatu zaplonowego. A ile moze taka uszczelka kosztowac? | Oryginalna uszczelka aparatu kosztuje u japaneze ok 40 PLN. Podobnie kosztuje uszczelka pokrywy zaworów - ale w dobrym zamienniku (Elring). |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 29-01-2008, 22:49
|
|
|
Milosz_GLXi napisał/a: | Uszczelka pokrywy na 99% jest szczelna. | Też tak myślę. Z fotki nie idzie nic więcej powiedzieć. Moim zdaniem leci spod aparatu zapłonowego lub spod głowicy. To drugie prawdopodobne, bo w tym narożniku jest kanał olejowy gdzie olej pod ciśnieniem "leci" na głowicę. gregorbu napisał/a: | Oryginalna uszczelka aparatu kosztuje u japaneze ok 40 PLN | To nie ma tam oring-a? |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
Milosz_GLXi [Usunięty]
|
Wysłany: 30-01-2008, 00:08
|
|
|
Hugo napisał/a: | Też tak myślę. Z fotki nie idzie nic więcej powiedzieć. Moim zdaniem leci spod aparatu zapłonowego lub spod głowicy. To drugie prawdopodobne, bo w tym narożniku jest kanał olejowy gdzie olej pod ciśnieniem "leci" na głowicę. To nie ma tam oring-a? |
I o taka opdopwiedz mi chodzilo. Biednie by troche by bylo jakbym zaczal przygode z mitsu od koniecznosci zdejmowania glowicy
o-ring znaczy zimering? Z poprzednich wypowiedzi wywnioskowalem ze tam jest jeszcze jakas inna dodatkowa uszczelka.
A mozliwe jest ze uszczelka w tym narozniku zostala wydmuchana tez od strony cylindra i czesc oleju dostaje sie do cylindra i tam jest spalana? |
|
|
|
 |
HamanN
Mitsumaniak Jacek
Auto: Lancer 1.6 GLXi KOMBI 94'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 173 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 30-01-2008, 00:26
|
|
|
Powiem tak: u mnie olej pojawil sie dokladnie w tym samym miejscu...
Uszczelka pod glowica stawiam w ciemno
koszt naprawy ok 500zl z czesciami
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Milosz_GLXi [Usunięty]
|
Wysłany: 30-01-2008, 00:56
|
|
|
HamanN napisał/a: | Powiem tak: u mnie olej pojawil sie dokladnie w tym samym miejscu...
Uszczelka pod glowica stawiam w ciemno
koszt naprawy ok 500zl z czesciami
Pozdrawiam. |
To biednie, biednie. Wcale mnie nie pocieszasz
Planowanie mam za 60PLNow, koszt uszczelki ok 100, jakies uszczelniacze simeringi licze ok 150. Robocizne sam wykonam. Tak czy inaczej wychodza spore kwoty :/
A ja na snowboard chcialem jechac |
|
|
|
 |
secki
Forumowicz

Auto: Ford Focus, Lancer GLXi '94
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2007 Posty: 127 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 30-01-2008, 09:36
|
|
|
U mnie wyglada podobnie i Krzyzak z Josie'm zdiagnozowali wlasnie uszczelke pod glowica.
Znalalzlem mechanika w Gdyni ktory zrobi mi to za 250zl (plus czesci oczywiscie),
ciekaw jestem czy to dobra cena za taka usluge?
A wogole poza uszczelka trza cos jeszcze wymienic (pomijajac oczywicie"nieprzewidziane tematy")
Pozdrawiam
Slawek |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 30-01-2008, 09:50
|
|
|
wichura1 napisał/a: | Jest tam o-ring. | I oryginał kosztuje 40zł. Ja nie mogę . Milosz_GLXi napisał/a: | Z poprzednich wypowiedzi wywnioskowalem ze tam jest jeszcze jakas inna dodatkowa uszczelka | Z tego co wiem nie ma. Milosz_GLXi napisał/a: | o-ring znaczy zimering? | Nie. Oring to "gumowe kółko"-najprościej mówiąc. http://www.allegro.pl/ite...rpusow_10_.html To tylko przykład jak wygląda oring. Milosz_GLXi napisał/a: | A mozliwe jest ze uszczelka w tym narozniku zostala wydmuchana tez od strony cylindra i czesc oleju dostaje sie do cylindra i tam jest spalana? | Moim zdaniem jest to możliwe. secki napisał/a: | ciekaw jestem czy to dobra cena za taka usluge? | Bardzo dobra. Ciekawe jakzrobi, bo to w sumie tanio. |
|
|
|
 |
secki
Forumowicz

Auto: Ford Focus, Lancer GLXi '94
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2007 Posty: 127 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 30-01-2008, 10:43
|
|
|
Hugo napisał/a: | Bardzo dobra. Ciekawe jakzrobi, bo to w sumie tanio. |
Ciekawe czy przekonam sie szybko czy nie bo uszczelke zamowilem u Japaneze.
A ostatnio jak zamawialemu u niego czesci to czekalem bardzo dlugo i niestety sie nie doczekalem i musialem kupic na miejscu
Ale oczywicie po wymianie dam znac jak poszlo.
Brat robil u niego golfa (tez cos w silniku) i byl zadowolny
a wczesniej mial juz auto u jakis magikow. |
|
|
|
 |
|