Swiatla przednie swieca "na pol mocy" |
Autor |
Wiadomość |
makowiecm
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Star
Kraj/Country: Denmark
Dołączył: 03 Lut 2013 Posty: 28 Skąd: bielawa
|
Wysłany: 30-12-2013, 18:50 Swiatla przednie swieca "na pol mocy"
|
|
|
Witam!
mam taki problem z moim MSS. Konkretnie ze swiatlami przednimi. Po pierwsze topila mi sie najpierw kostka do ktorej podlaczam zarowke. wymienilem kostke, przez tydzien bylo ok, po czym ta druga (nowa) kostka znow zaczela mi sie topic. Teraz nie mam w ogole juz kostki, kabelki sa bezposrednio podlaczone do H4 ale niestety dalej jest problem. Swiatla swieca na pol mocy, sprawdzalem wszystkie kombinacje podlaczenia kabelkow i w zadnym ustawieniu nie chca swiecic poprawnie. dodatkowo jak wlaczam swiatla dlugie to wylacza mi sie calkowicie jedna zarowka a druga swieci jako swiatlo dlugie. Oprocz tego na desce rozdzielczej przy wlaczonych swiatlach mijania caly czas swieci sie kontrolka od swiatel dlugich(chociaz slabiej niz jak faktycznie wlaczone sa swiatla dlugie). Moze ktos z was poradzi mi co to moze byc i czy "szwagier" ktory cos tam grzebal w autach, ale mechnikiem nie jest bedzie potrafil to naprawic?
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
zaqos
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1,9DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2011 Posty: 47 Skąd: Szczecin/Lipiany
|
Wysłany: 31-12-2013, 01:00
|
|
|
Czy przypadkiem nie masz "wzmacnianych, super jasnych, mega dobrych, extra, itd." żarówek? Chodzi mi o to czy nie założyłeś żarówek o większej mocy niż zalecana. To by tłumaczyło palenie kostek i możliwe, że resztę objawów... (obciążenie uwaliło coś bliżej bezpieczników niż kostki?). Czuję, że bez elektryka nie wjedziesz w ten nowy rok na światłach |
_________________ Nie dyskutuj z idiota - najpierw sprowadzi cie do swojego poziomu, a potem zniszczy doswiadczeniem. |
|
|
|
 |
makowiecm
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Star
Kraj/Country: Denmark
Dołączył: 03 Lut 2013 Posty: 28 Skąd: bielawa
|
Wysłany: 31-12-2013, 05:31
|
|
|
no mialem! faktycznie! mialem zarowki osram night braker. nie wiem czy swieca one w wiekszej mocy niz ta zalecana, nie wiem nawet jaka jest zalecana.. w carismie ktora mialem wczesniej i z ktorej przelozylem te zarowki mialem ten sam problem, ale do tej pory nie kojarzylem tego problemu z zarowkami.
po naprawie tej awarii, planuje zalozyc do mojego MSS bixenony, czy bixenony jezeli maja te przetwornice tez moga palic mi uklad elektryczny? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 31-12-2013, 06:47
|
|
|
Xenony są nie legalne więc każdy kumaty policjant zabierze Ci za nie dowód oraz auto z takimi światłami raczej przeglądu nie przejdzie dodatkowo będziesz oślepiał innych na drodze. Lampy w Twoim aucie nie bają homologacji na takie źródło światła nie mają też wymaganego przy xenonach auto poziomowania i spryskiwaczy.
A co do twoich problemów, to na początek watro sprawdzić czy problem jest z masami lamp czy z kablami plusowymi. Na włączonych światłach sprawdź napięcie najpierw na samych kablach od żarówek czyli jedna końcówka miernika do masowego kabla a druga odpowiednio raz do kabla od długich a raz do kabla od krótkich. Napięcie w takim przypadku raczej będzie niższe niż na akumulatorze.
Następnie jedna końcówka miernika do klepy minusowej na akumulatorze a druga odpowiednio do kabli plusowych od świateł krótkich i od długich. Jeśli w tym przypadku napięcie będzie takie same jak mierzone na samym akumulatorze, to może oznaczać, że problem jest gdzieś z masą lamp. Jeśli jednak napięcie będzie niższe niż na samym akumulatorze, to będzie oznaczało, że problem jest jednak gdzieś na przewodach plusowych ale jednak wydaje mi się, że jest to problem z masą bo dotyczy jednocześnie i długich i krótkich. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 31-12-2013, 09:59
|
|
|
Prócz tego co napisane wyżej przez plecho1, do listy sprawdzanych elementów nalezy dorzucic masy zespolone wiązki komory silnika, przekaźnik świateł, przełacznik świateł, wygląda na to, że doszło do przeciążenia pradowego obwodu i występują spadki napięcia. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
makowiecm
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Star
Kraj/Country: Denmark
Dołączył: 03 Lut 2013 Posty: 28 Skąd: bielawa
|
Wysłany: 31-12-2013, 14:31
|
|
|
dzieki za odpowiedzi, zajme sie tym jutro jak wytrzezwieje
Szczesliwego nowego roku! |
|
|
|
 |
Paweł W.
Mitsumaniak
Auto: MSS 1,6 2002, Nissan Note 1,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Paź 2013 Posty: 433 Skąd: z Warszawy
|
Wysłany: 12-12-2015, 11:43
|
|
|
Witam,
Kilka dni temu zauwazylem, ze podczas dodawania gazu, swieca mocnie swiatla mijania tzw. rozblyskuja. Czy ktos ma pojecie, co to moze byc?
Najserdeczniej Pozdrawiam
Pawel. |
_________________ Pavcio SS1,6 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 12-12-2015, 22:06
|
|
|
Jeśli podczas dodawania gazu na akumulatorze też tak wzrasta napięcie to może to być wina regulatora napięcia a jeśli na akumulatorze napięcie ma stała wartość to pewnie słaba masa lamp lub plus. |
|
|
|
 |
Paweł W.
Mitsumaniak
Auto: MSS 1,6 2002, Nissan Note 1,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Paź 2013 Posty: 433 Skąd: z Warszawy
|
Wysłany: 12-12-2015, 23:13
|
|
|
Witaj,
Gdzie jest regulator napiecia?Slaba masa albo plus? Jak to sprawdzic? Wybacz, elektryk ze mnie chyba gorszy niz lekarz(?)
Co prawda jestem mechanikiem, ale z zawodem nie mialem duzo do czynienia.
Pozdrawiam
P. |
_________________ Pavcio SS1,6 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 13-12-2015, 08:05
|
|
|
Regulator napięcia jest częścią alternatora. Aby sprawdzić co dzieje się z napięciem potrzebujesz woltomierza lub miernik uniwersalny który funkcję woltomierza powinien mieć. Właściwe napięcie powinno mieścić się w zakresie od 13,9V do 14,5V i nawet w tym zakresie nie powinno się szybko zmieniać. Na początek przeczyść połączenia głównej masy akumulatora czyli klemę, dalej idąc po tym grubym przewodzie od klemy, podłączenie do karoserii które jest gdzieś przy podstawie akumulatora i dalej przykręcenie tej masy do silnika. Jeśli to nie pomorze i napięcie dalej będzie sporo wzrastać wraz ze wzrostem obrotów silnika to raczej regulator napięcia do wymiany ale polecam aby nie kupować żadnego taniego zamiennika tylko albo oryginalny albo używany alternator co powinno wyjść taniej jak nowy oryginalny regulator. |
|
|
|
 |
Paweł W.
Mitsumaniak
Auto: MSS 1,6 2002, Nissan Note 1,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Paź 2013 Posty: 433 Skąd: z Warszawy
|
Wysłany: 13-12-2015, 12:16
|
|
|
Witam,
Dzieki za pomoc, mam jeszcze jedno pytanie.
Czy uwazasz, ze niski poziom elektrolitu w akumulatorze moze miec na to wplyw?
Od momentu kupna Spacka nigdy do akumulatora(do cel) nie zagladalem. Fakt, ze dziala bez zarzutu, ale chyba trzeba zajrzec.
Pozdrawiam
Pawel. |
_________________ Pavcio SS1,6 |
|
|
|
 |
|