Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mondziak MK3
Autor Wiadomość
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 24-01-2015, 20:10   Mondziak MK3

Jako, że Colcina C52A zaczynała mieć coraz więcej dziur w podłodze nastała trudna decyzja, że pora zmienić samochód na coś większego i wygodniejszego. Wymagania - kombi, klima, PB lub PB + LPG rok min 2004
Po długich poszukiwaniach i ciągłym zwiększaniu budżetu wybór padł na ten samochód:

Mondeo MK3 2004r kombi

Na pokładzie m.in.
-2.0 PB + LPG założone już przeze mnie,
-klimatyzacja automatyczna,
-podgrzewane fotele,
-podgrzewana przednia szyba,
-kontrola trakcji,
-6 jaśków
-xenon,

i wiele innych mało ważnych pierdółek,

Oczywiście nie obyło się bez zestawy startowego i małych napraw:
-olej, filtr, świece, kable cewka,
-pozbycie się klapek w kolektorze dolotowym,
-wymiana przewodu separatora

Zdziwiły mnie ceny części w Fordzie - i na plus i na minus.
Pozytywnie:
-Olej 5l 0w30 - 108zł
-Świece zbliżone do zamienników - ok 40 zł szt - platynowe,
Negatywnie:
-Przewód separatora (200zł!!!!!!! za 30 cm gumy)

Ogólnie prowadzenia to bajka, jak to Ford trzyma się jak szalony, pali zimą jak smok ;) ale jeździ się wygodnie tylko fotele mogłyby być przyjemniejsze.

Do zrobienia delikatne wyprawki lakiernicze na tylnych nadkolach i klapie bagażnika
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
Sunderland86 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1050
Skąd: Ostróda
Wysłany: 25-01-2015, 09:21   

Gdzieś mi się obiło o uszy, że fordowskie silniki nie bardzo przepadają za gazem ale nie wiem ile w tym prawdy.

Cyknij więcej fot :wink:

Bezawaryjności :)
_________________
28.04.2014 [*]
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-01-2015, 12:26   

Wszystko zależy od regulacji kuchenki i ich parametrów oraz kontroli luzów zaworowych. Jeżeli będzie za ubogo to zawory pójdą w zapomnienie.

Kuchenka jaką mam zamontowaną to:
-Stag4 Qbox
-Wtryski hana2000

Całość zamontowana w Pitec Poznań. Wkrętki zamontowane parę cm od wtryskiwaczy, każdy wtrysk osobno. Ogólnie żadnych problemów i różnic po przełączeniu na gaz. Oszczędności bardzo duże więc się opłacało.
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-01-2015, 12:39   

Tak jak napisał docencik87, Fordy maja delikatne zawory i gniazda i regulację szklankami więc jest podobnie jak w przypadku nowszych Miśków.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-01-2015, 16:53   

Fordy to napewno mają kiepski układ WN do gazu, o silnikach nie wspomnąc, jedyny plus tego, że 2.0 całkiem fajnie pomyka, a wiekszość częsci do tych aut mozna znależc z demobilu w promieniu kilkunastu kilometrów, gratulacje nabytku ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-01-2015, 17:01   

robertdg napisał/a:
Fordy to napewno mają kiepski układ WN do gazu, o silnikach nie wspomnąc


Jak to mówią, wszystko się okaże. Na forum Forda ludzie mają pozakładany gaz od nowości, po 150kkm na gazie i nie narzekają.
Fakt faktem szczelina na świecy to 1,3mm i ludzie klepią na mniejszą gdy coś zaczyna przerywać. Ja zostawiłem ori dając nowe elementy - świece, kable, cewkę.

Dostęp do części duży, z czego większość to angliki. Tutaj nie zawsze wszystko pasuje. Ceny części też nie zabijają (oprócz nielicznych).
Jak na razie zrobione ok 5000km płynące pod znakiem pakietów startowych. Zobaczymy co dalej :)
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 26-01-2015, 08:13   

Będąc realistą to powiem, że Fordy wszystko mają słabe - skądś musi wynikać cena 30-50% taniej niż inne samochody tej samej klasy. Generalnie jest tak, że przez kilka lat, od nowości jeżdżą ok, a potem zaczyna się sypać najczęściej wszystko i jest jak w Lidlu: "co tydzień coś nowego".
Spotyka się oczywiście egzemplarze, które temu przeczą, jednak rdza w 2 letnim Fordzie jest normą. Tak samo jak uszkodzenia silnika (szczególnie TDCi). Miałem kiedyś Scorpio - żaden samochód nie kosztował mnie tyle pieniędzy co Ford. Aha - i miałem kiedyś Fiestę - tam prawie nic nie robiłem, ale to była benzyna, 1.4 75KM, bardzo fajnie jeździł.
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 26-01-2015, 15:57   

Zawsze można liczyć na Wasze wsparcie :twisted: 8) :D

Ja w każdym bądź razie pokonuje kilometry, leje gaz i cieszę się z jazdy ;)
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-01-2015, 16:23   

KsiadzRobak napisał/a:
Będąc realistą to powiem, że Fordy wszystko mają słabe
Nie wszystko, wygląd mają świetny.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 26-01-2015, 17:46   

Ostatnio wymienialiśmy ze szwagrem piasty w jego takim samym Mondku z 2004r. tylko z motorem 2.0 TDCI i powiem szczerze, że tak delikatnych śrub, jak te trzymające piasty, to jeszcze w innych autach w tym miejscu nie widziałem. Dodatkowo śruby po skręceniu wystają poza wahacz około 5mm. Oczywiście część śruby poza wahaczem była bardzo skorodowana a gniazdo na klucz torx bardzo płytkie i ogólnie chyba cała śruba miała twardość 5.8. Gdyby nie fakt, że łeb śruby wystawał poza piastę i dało się za niego złapać żabką, to na pewno samym kluczem tych śrub nie dało by się wykręcić. Masakra jakaś, żeby na tak ważnych śrubach tak oszczędzać zresztą chyba w tym aucie z podobnej stali są też nakrętki od stalówek.
Sorry za taką opinię, ale osobiście nie chciał bym mieć tego auta na podwórku chociaż małżonce bardzo się podoba ale jak na razie udaje mi się skutecznie wybijać jej takie autka z głowy :)
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 26-01-2015, 18:49   

Piasta tył??
Fakt ten, kto wymyślił, że tam będzie Torx to powinien to odkręcać codziennie.
Ja nie miałem większych problemów z odkręceniem. Dobrze wydrapałem, oczyściłem nabiłem dobrego torxa i z wyczuciem wszystkie śruby puściły.

Mam dwóch znajomych z Fordem Mondeo. Obydwoje nie narzekają a wręcz chwalą. Jak wiadomo każdy samochód ma dobre i złe opinie. Jak jest naprawdę to trzeba się samemu przekonać
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 26-01-2015, 19:21   

Chodziło o tył. Jednak najważniejszy jest stan auta, bo nawet najlepsze ale niezadbane auto może być bardziej upierdliwe w eksploatacji niż to gorsze wychuchane i wydmuchane.
Więc mimo wszystko życzę bezproblemowej eksploatacji.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-01-2015, 20:30   

plecho1 napisał/a:
tak delikatnych śrub, jak te trzymające piasty, to jeszcze w innych autach w tym miejscu nie widziałem. Dodatkowo śruby po skręceniu wystają poza wahacz około 5mm. Oczywiście część śruby poza wahaczem była bardzo skorodowana a gniazdo na klucz torx bardzo płytkie i ogólnie chyba cała śruba miała twardość 5.8.
Następnym razem sprawdź na śrubie jakiej ona jest klasy twardości, oryginały sa dużo twardsze i nie sa kiepskiej jakości ktos musiał wczesniej namieszać.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 26-01-2015, 21:26   

Tego Mondka sprowadził osobiście kuzyn szwagra z Niemiec, auto miało wtedy przejechane trochę ponad 100 tys km, auto było kupione od pierwszego właściciela więc przebieg raczej pewny. U nas nikt tego wcześniej nie wymieniał więc raczej były to części oryginalne.
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 27-01-2015, 08:18   

plecho1 napisał/a:
tak delikatnych śrub, jak te trzymające piasty, to jeszcze w innych autach w tym miejscu nie widziałem
gdybyś miał okazję rozkręcać TDCi to zobaczysz, że to norma - tam są śruby M6 na klej, właściwie całość jednorazowa; do tego mnóstwo konstrukcji z plastiku albo aluminium zalane plastikiem, żeby uzyskać odpowiednią grubość elementu

Hugo napisał/a:
wygląd mają świetny
polimeryzowałbym ;)
mondeo, to obecnej generacji nawet znośne (chociaż z przodu takie sobie, ale teraz nie robią ładnych aut), ale pozostałe to tak sobie
gdybyś jednak chciał mnie przekonać, że ford z tego opisu jest ładny:

http://www.fordclubpolska.org/ford_scorpio.php

to chyba nie ma tyle wódki - a już na pewno nie jestem w stanie jej wypić :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.