Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Patrykowa Sigma
Autor Wiadomość
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 04-11-2013, 18:30   Patrykowa Sigma

Witam Panowie
3.11.2013 znaczy się w niedzielę stałem się właścicielem Mitsu Sigmy .....
dokładnie 5 lat temu jak kupowałem Galanta to też miałem kupić Sigmę ale niestety sprzedający był nie pewny i wybrałem gala .Przez ten długi czas cały czas myślałem o Sigmie ... w końcu nadszedł ten dzień i ją kupiłem

Sigma z Wodzisławia Śląskiego srebrna , szara ... metalik ?? .. nie wiem jaki to kolor
3.0 V6 24v Sedan
Manual
el. przednie fotele
szyber , klima manualna
ABS ECS

Plusy :
- silnik wydaje się zdrowy , nie kopci , nie cyka , chodzi równo
- klima działa
- cała elektryka też działa
- rudej nie widać na budzie i pod podwoziem
- wszystkie szyby originalne
- w środku czysto
- wydech mruczy ...zero dziur

Minusy :
- w silniku zamiast oleju jest bagno
- na prawym kielichu (od pasażera) widać ognisko rudej
- przednie hample i tylnie do wywalenia (przód bije przy hamowaniu tył w ogóle nie hamuje)
- opony śmietnik
- w zawieszeniu z przodu coś puka z tyłu to samo
- na przednim zderzaku mała ocierka + brakująca zaślepka z przodu
- jedynka wchodzi czasami ze zgrzytem (ale jak najpierw dam dwójkę i potem jedynkę to już gładko )
- przy ruszaniu efekt kangura ... pewnie poduszki od skrzyni i silnika
- na wolnych silnik faluje ...ale czasami
- świeci się check engine
- przy szybie w środku jakiś plastik mi odstaje
- nie działa ECS ( nie świeci się alarm ... albo bezpiecznik albo ktoś grzebał )
- antena nie chowa się

Szczerze .... ta sigma stała z pół roku nie odpalana ... zapomniana ... aż mnie szlak trafia jak pomyślę o tym .... i jeszcze człowiekowi wkręcają że jeżdżona na bieżąco (tylnie tracze całe zgnite !!!! ) w silniku bagno .... jak odjechałem od miejsca zakupu zaświeciły się dwie kontrolki od niskiego poziomu oleju i hampli !!! ... musiałem dolać płyny bo brakowało ... tak samo w chłodnicy ...o spryskach nie wspomnę ... kto tak traktuję i użytkuję auto ! .... rozrząd nie wymieniony !... jeszcze się dziwili czemu sciągałem osłonę od rozrządu ! ... pasek na wierzchu widać ma małe pęknięcia ... masakra
przy hamowaniu kiera napierdziela prawo lewo ... krzywe tracze ... kiera krzywo jest ustawiona .. źle ustawiona zbieżność ... opony łyse !! jeszcze wkręcają człowiekowi że wnuczka sigmą na uczelnie jeździła ... kto mądry daje nastolatkowi auto w takim stanie technicznym ?! i jeszcze ta rezerwa ... sorry to nie była rezerwa .. susza w baku .. jak podjechałem na cpn-a to ledwo ledwo .. już przygasała
i jeszcze na koniec dylematy czy aby na pewno ją sprzedadzą ! .. człowiek przyjechał 300km .. po auto ,a ci ludzie nie wiedzą czy sprzedać czy nie ... dobrze ze przynajmniej te graty wyrwałem z tym autem

z gratów jakie dostałem :
- dwie przednie lampy
- jedna tylnia lampa
- kpl. lusterek
- jedna osłona przecisłoneczna
- jakiś komp
- jeden kierunek
- dwa przednie amory ECS
- alter
- rozrusznik
- jakieś przyciski (od włączania tempomatu , panel od szyb główny i kilka osobnych )
- tylnia blenda na klapę
- przedni zacisk dwu tłoczkowy
- tylni zacisk z mocowaniem

na razie tyle ... zdjęcia postaram się jakieś powrzucać
jak mi się coś przypomni to napiszę

a pisałem ze Sigma od dwóch miechów bez przeglądu ? :roll:
jedź i kup Pan auto ....
Ostatnio zmieniony przez szpala85 09-11-2013, 17:35, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-11-2013, 19:06   

szpala85 napisał/a:
3.11.2013
W moje imieniny :wink:
szpala85 napisał/a:
silnik chodzi równo
szpala85 napisał/a:
na wolnych silnik faluje ...ale czasami
To jak w końcu pracuje ten silnik?
Gratuluję fajnej fury. Sigmę można tak przerobić wizualnie, że mózg staje. Jakieś plany na to?
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 04-11-2013, 19:55   

Hugo, no właśnie raz chodzi równiutko ,a raz falują obroty ... chodziło mi że chodzi cicho bez jakiś niepokojących dźwięków

plany .....doprowadzę tę 22 letnią dziunie do świetności hehe :wink:

teraz przed chwilką patrzyłem na filtr powietrza .... cały czarny ...
auto zaniedbane po całej linii .....

zdjęcia gratów ... :






teraz pytanie ... gdzie znajduje się komp od ECS ? i jak to dziadostwo diagnozować ? znaczy czemu nic nie świeci na desce rozdzielczej ?
 
 
GóR3K 
Mitsumaniak
WR8790L


Auto: SIGMA 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 522
Skąd: Radom/Horsens DK
Wysłany: 04-11-2013, 20:21   

komp od ecs jest po prawej stronie w bagazniku za lampa . natomiast od anteny moze byc odpiete zasilanie. gratuluje zakupu. sprawdz w jakim stanie masz wysprzeglik i pompke do sprzegla . ;-)

szpala jal bys potrzebowal czesci lub pomoc wal smialo


hugo wiem cos o tym zobacz sobie.moj temat ;-)
_________________
~GALANT 2.5 V6 AVANCE 99' -SPRZEDANY
~SIGMA 3.0 V6 24V 96' - SPRZEDANA 2013-2014
~COLT GTI 2.0 88' SPRZEDANY- 2012-2012
~SIGMA 3.0 V6 12V EXE 93' - 2011-teraz
~SPACE WAGON 2.4 99' SPRZEDANY - 2011-2013
~LANCER 1.3 96' SPRZEDANY - 2009-2010
 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 04-11-2013, 21:31   

A co z E54A gadaj :P ale to już :P
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 04-11-2013, 22:24   

GóR3K, dzięki wielki znalazłem kompa :


i teraz powiedzcie jak to sprawdzić ? patrzyłem na bezpieczniki wszystkie całe ....
antena na razie naj mniej ważna heh bo i tak radia nie mam

rozumiem że muszę podpiąć na krótko jakąś sprężarkę z zewnątrz i sprawdzić czy się podnosi tak ? ale czemu nie świeci mi się ALARM ? są jeszcze jakieś bezpieczniki o których nie wiem (pod maską i w środku patrzyłem ) ? kable zaśniedziałe ?

sprężarka od ECS jest za przepływomierzem tak ? tak w dole

GóR3K, mam wiele pytań bo Galant to galant .... a Sigma to już inna bajka :wink:


Wszyc, Galant idzie na sprzedaż jak tylko wymienię rozrząd w Sigmie i zrobię przegląd :wink:

z resztą po przejechaniu 300km Sigmą .... potem wsiadłem do galanta .. niebo a ziemia jeżeli chodzi o kulturę jazdy ... wygodnie , cicho i ta moc .... całą drogę wracałęm na piątce ... prawie w ogóle nie zmieniałem biegu .. pierwszy raz spotykam się z tak elestycznym silnikiem ... ruszam z jedynki dwójka i odrazu mogę dawać na piątkę ...
,a galant ..... jakoś tak inaczej się siedzi tak twardo ... mało mocy ... ehhhh ....
jednak limuzyna to limuzyna
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 05-11-2013, 10:41   

zdjęcia :








teraz tak jeżeli chodzi o ECS ... pod maska wszystkie te aluminiowe przekażniki są zimne oprócz jednego ... przekaźnik od ECS jest ciepły .... co to oznacza ?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 05-11-2013, 11:31   

Prawy kielich wygląda tragicznie, chyba ktoś już przy nim rzeźbił, co? Aż strach ruszać. Silnik wygląda bosko, jest potwór, wrzuciłbym go do swojego Galanta :wink:
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 05-11-2013, 11:52   

dokładnie prawy kielich był rzeźbiony ... wydłubię to i zobacze co tam się dzieje ...

a przed chwilką rozkręciłem kompa od ECS i moim oczom ukazały się upalone elementy :


podejmę się próby reanimacji tego kompa ... teraz już wiem czemu nie świeci ALARM :wink:

a ina jednym zdjęciu co wrzuciłem (zdjecie konsoli tam gdzie radio ) jest w środku taka żółta kostka .... wiecie może od czego ona jest ?
są jeszcze dwie czarne oznaczone jako RH i LH ... rozumiem że to podgrzewanie foteli ?
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 05-11-2013, 12:06   

no dobra kto ma kompa od ecs-a luźnego ? ... potrzebuje tranzystor mocy sanken c4065
ten co jest spalony ... na necie nie moge go znaleźć .... chyba że ktoś sprzeda mi kompa od ECS-a ... może zamiana na któryś z moich gratów ?
 
 
Soner 
Mitsumaniak
02137/KMM

Auto: Grandis 2004 2.4B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 761
Skąd: Lublin
Wysłany: 05-11-2013, 18:39   

Gratuluję zakupu, moje marzenie się tobie spełniło.
Już służę:
http://pdf1.alldatasheet....EN/2SC4065.html <- link do datasheet, po tych parametrach wyszukaj zamiennik :D
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1435630.html <- tutaj też była mowa o tym. BDW93C spełnia najbliżej wymagania.
Swoją drogą sprawdź co wywołało takie zwarcie. Bo to przyszło z zewnątrz komputera, tzn gdzieś z instalacji samochodu. Tam jest razem kilka tranzystorów. Sprawdź czy ta liczba odpowiada np takiej samej ilości elektrozaworów, przekaźników, pompek do ECSa. Będzie znana przyczyna.
_________________
:king: Drużynowy Zwycięzca Mitsupiady Wawrzkowizna 2011
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 05-11-2013, 19:22   Re: Patrykowa Sigma

szpala85 napisał/a:
Witam Panowie
3.11.2013 znaczy się w niedzielę stałem się właścicielem Mitsu Sigmy .....
dokładnie 5 lat temu jak kupowałem Galanta to też miałem kupić Sigmę ale niestety sprzedający był nie pewny i wybrałem gala .Przez ten długi czas cały czas myślałem o Sigmie ... w końcu nadszedł ten dzień i ją kupiłem

Sigma z Wodzisławia Śląskiego srebrna , szara ... metalik ?? .. nie wiem jaki to kolor
3.0 V6 24v Sedan
Manual
el. przednie fotele
szyber , klima manualna
ABS ECS

Plusy :
- silnik wydaje się zdrowy , nie kopci , nie cyka , chodzi równo
- klima działa
- cała elektryka też działa
- rudej nie widać na budzie i pod podwoziem
- wszystkie szyby originalne
- w środku czysto
- wydech mruczy ...zero dziur

Minusy :
- w silniku zamiast oleju jest bagno
- na prawym kielichu (od pasażera) widać ognisko rudej
- przednie hample i tylnie do wywalenia (przód bije przy hamowaniu tył w ogóle nie hamuje)
- opony śmietnik
- w zawieszeniu z przodu coś puka z tyłu to samo
- na przednim zderzaku mała ocierka + brakująca zaślepka z przodu
- jedynka wchodzi czasami ze zgrzytem (ale jak najpierw dam dwójkę i potem jedynkę to już gładko )
- przy ruszaniu efekt kangura ... pewnie poduszki od skrzyni i silnika
- na wolnych silnik faluje ...ale czasami
- świeci się check engine
- przy szybie w środku jakiś plastik mi odstaje
- nie działa ECS ( nie świeci się alarm ... albo bezpiecznik albo ktoś grzebał )
- antena nie chowa się

Szczerze .... ta sigma stała z pół roku nie odpalana ... zapomniana ... aż mnie szlak trafia jak pomyślę o tym .... i jeszcze człowiekowi wkręcają że jeżdżona na bieżąco (tylnie tracze całe zgnite !!!! ) w silniku bagno .... jak odjechałem od miejsca zakupu zaświeciły się dwie kontrolki od niskiego poziomu oleju i hampli !!! ... musiałem dolać płyny bo brakowało ... tak samo w chłodnicy ...o spryskach nie wspomnę ... kto tak traktuję i użytkuję auto ! .... rozrząd nie wymieniony !... jeszcze się dziwili czemu sciągałem osłonę od rozrządu ! ... pasek na wierzchu widać ma małe pęknięcia ... masakra
przy hamowaniu kiera napierdziela prawo lewo ... krzywe tracze ... kiera krzywo jest ustawiona .. źle ustawiona zbieżność ... opony łyse !! jeszcze wkręcają człowiekowi że wnuczka sigmą na uczelnie jeździła ... kto mądry daje nastolatkowi auto w takim stanie technicznym ?! i jeszcze ta rezerwa ... sorry to nie była rezerwa .. susza w baku .. jak podjechałem na cpn-a to ledwo ledwo .. już przygasała
i jeszcze na koniec dylematy czy aby na pewno ją sprzedadzą ! .. człowiek przyjechał 300km .. po auto ,a ci ludzie nie wiedzą czy sprzedać czy nie ... dobrze ze przynajmniej te graty wyrwałem z tym autem

z gratów jakie dostałem :
- dwie przednie lampy
- jedna tylnia lampa
- kpl. lusterek
- jedna osłona przecisłoneczna
- jakiś komp
- jeden kierunek
- dwa przednie amory ECS
- alter
- rozrusznik
- jakieś przyciski (od włączania tempomatu , panel od szyb główny i kilka osobnych )
- tylnia blenda na klapę
- przedni zacisk dwu tłoczkowy
- tylni zacisk z mocowaniem

na razie tyle ... zdjęcia postaram się jakieś powrzucać
jak mi się coś przypomni to napiszę

a pisałem ze Sigma od dwóch miechów bez przeglądu ? :roll:
jedź i kup Pan auto ....


Jednak stara miłość nie rdzewieje. A teraz do rzeczy ;)
Z tego co widzę czeka Cię sporo pracy.
Natomiast dziwi mnie postawa sprzedających...
A gdzie ona była wystawiona? Bo jakoś mi umknęło ogłoszenie.

Z całym szacunkiem do sprzedających, ale gdyby mi ktoś takie teksty o tym że ma dylemat czy TO sprzedawać to odwróciłbym się na pięcie i odjechał, przeżyłbym koszty tych 300 km tam i z powrotem.

Uczciwie patrząc to za auto w takim stanie więcej niż 3000 nie ma sensu dawać. Za 5000
można dostać coś gdzie właściciel wiedział że poza laniem benzyny, wymienia się olej, opony, nie mówiąc już o detalach typu zbieżność.
Nawet robiąc samemu to 3000 lekko wyjdzie na doprowadzenie auta to stanu przyzwoitego.

W kwestii ECSu mogę Ci pomóc, uderzaj na PW. Mam nawet zapasowe kompy od ECSu, są to kompy od modelu 91 czyli takie jak u Ciebie. Jest tylko jeden detal, ale o tym na PW.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 05-11-2013, 19:26   

Żółta kostka pod kokpitem to od tempomatu, który (chyba) w manualach nie występował w naturze (spotkałem 1 egz. z fabrycznym tempomatem).

Natomiast jeśli dorwiesz bebechy tj. komputer, linkę, siłownik, pompkę podciśnienia, to można zamontować bo instalacja jest w każdym aucie.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 05-11-2013, 19:27   

szpala85, gratuluję auta.
Za jakiś czas będziemy podziwiać piękną, doprowadzoną do porządku Sigmę :wink:
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 05-11-2013, 19:43   

Te nieszczęsne kielichy... zajmij się tym porządnie, to może z tego wybrniesz... przy okazji obadaj drugą stronę, bo tam też może być marnie. Sczytaj błędy i będziesz miał czarno na białym, czemu CE się świeci
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.