Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
problem z gasnacym autem
Autor Wiadomość
robek295 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DID 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2012
Posty: 100
Skąd: Iceland, Reykjavik
Wysłany: 06-01-2016, 20:04   problem z gasnacym autem

witam mam pajero 3,2 DID 09,2000r mam problem z gasnacym autem czasem gasnie na wolnych obrotach jak stoje na swiatlach i czasem czuc takie lekke szarpanie, auto nie kopci ogulnie silnik pracuje dobrze rowno itd, ostatnio zmienilem filtr paliwa zlalem z niego to co bylo w nim

od dwoch dni czytam rozne posty mam juz metlik w glowie jak zgasl mi raz to zapalil sie check i przeszedl w tryb awaryjny wjechalem na parking i go zgasilem odczekalem i jak odpalilem to wszystko wrucilo do normy i check zniknol bylem juz u dwoch niby mechanikow w celu zczytania bledow ale ich uzadzenia nie widza autka, jak lub czym mozna zczytac bledy? :cry: i nie wiem co dalej z tym robic dodam ze mieszkam w islandii wiec naprawa w PL odpada tutaj wszelkie naprawy sa kosztowne wiec chcial bym w miare jak sie da sam to ogarnac dodam ze spaliny z wydechu sa dosc gryzace mocno, jest to moje pierwsze autko w dieslu i mam je od miesiaca z tego co mi wiadomo to byl wymieniany licznik i chyba komputer
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-01-2016, 20:24   

Niestety ale starsze diesle Mitsubishi są dość wredne w diagnostyce i najlepiej podłączać się w ASO pod oryginalny MUT. Bez sprawdzenia błędów może być trudno z diagnozą problemu.Możesz spróbować wymrugać błędy czyli zewrzeć piny 1 z 4 w złączu diagnostycznym po czym włączyć na zapłon czyli aby zapaliły się kontrolki. Jeśli ta metoda u Ciebie działa, to kontrolka silnika powinna zacząć mrugać krótszymi i dłuższymi błyskami, dłuższe błyski to dziesiątki a krótsze to jedności. Tu masz opisane jak wygląda to w Carismie http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
W tym temacie masz pokazany rozkład pinów w złączu diagnostycznym http://forum.mitsumaniaki...p?p=49616#49616
 
 
robek295 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DID 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2012
Posty: 100
Skąd: Iceland, Reykjavik
Wysłany: 06-01-2016, 21:15   

zwieralem pin1 z masa bo juz w jakims temacie czytalem o tym problem w tym ze chyba pin 1 jest pusty nie ma polaczenia w moim gniezdzie i ta metoda nie dziala


Filmik z odpalenia

troche piszczy pasek na zimnym :|





 
 
TangoKK 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 359
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 07-01-2016, 05:19   

robek295 napisał/a:
zwieralem pin1 z masa bo juz w jakims temacie czytalem o tym problem w tym ze chyba pin 1 jest pusty nie ma polaczenia w moim gniezdzie i ta metoda nie dziala


Nie ma takiej opcji na pewno działa. Może nie zwarłeś dobrze z masą.
_________________
HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-01-2016, 07:08   

Na Twoich zdjęciach nie widać wyraźnie ale pin 1 powinien być z prawej w rzędzie od strony przodu samochodu.
 
 
robek295 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DID 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2012
Posty: 100
Skąd: Iceland, Reykjavik
Wysłany: 07-01-2016, 08:47   

znalazlem cos takiego jezeli sie zgadza numeracja pinow to pin 1 jest pusty


puzniej sprobuje odwrotnie czyli z drugiej strony moze faktycznie zle patrze narazie to wieje i pada :cry:
jeszcze jedna sprawa czasem rano zapali mi sie na chwile i zgasnie kontrolka bursztynowa tak jakby od oleju z takim zygzakiem z dolu czy ktos wie od czego ona jest? bo nigdzie nie moge znalesc
 
 
Darecki 1973 
Nowy Forumowicz
Darecki

Auto: Mitshubishi Grandis 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 29
Skąd: Marki
Wysłany: 07-01-2016, 14:37   

Niski poziom oleju w silniku.
 
 
robek295 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DID 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2012
Posty: 100
Skąd: Iceland, Reykjavik
Wysłany: 07-01-2016, 14:59   

plecho1 napisał/a:
Na Twoich zdjęciach nie widać wyraźnie ale pin 1 powinien być z prawej w rzędzie od strony przodu samochodu.



oczywiscie patrzylem odwrotnie wiec 1 pin jest od strony siedzenia w rzedzie od skrzyni biegow kontrolka check mruga jednym tempem caly czas abs o ile dobrze zczytalem to blad 23 i kontrolka recznego wymrugala 78 nizej podaje link do yt z nagraniem
check pin1 pin4
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-01-2016, 16:34   

Jeśli kontrolka silnika mruga jednostajnie to oznacza brak błędów. Czy może przed sprawdzeniem błędów odpinałeś akumulator? Jeśli odpinałeś to skasowałeś zapisane błędy.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 07-01-2016, 17:01   

Może ma to związek z pompą wtryskową.
Zaopiłkowany nastawnik lub któryś z czujników na pompie.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
robek295 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DID 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2012
Posty: 100
Skąd: Iceland, Reykjavik
Wysłany: 07-01-2016, 17:38   

plecho1 napisał/a:
Jeśli kontrolka silnika mruga jednostajnie to oznacza brak błędów. Czy może przed sprawdzeniem błędów odpinałeś akumulator? Jeśli odpinałeś to skasowałeś zapisane błędy.


nie odpinalem akumulatora, tylko ze jak mi zgasl to go szybko odpalilem bo wiadomo ze zgasnie w najmniej spodziewanym momecie na skrzyzowaniu :cry: to sie zalaczyl w tryb awaryjny doczlapalem sie na parking i go zgasilem odczekalem i ponownie odpalilem i wszystko wrucilo do normy
a co oznaczaja te bledy abs i recznego to sa tez bledy jak tak mrugaja?

[ Dodano: 07-01-2016, 17:41 ]
zbyszekm2 napisał/a:
Może ma to związek z pompą wtryskową.
Zaopiłkowany nastawnik lub któryś z czujników na pompie.


czy jest mozliwosc to samemu przeczyscic czy cos? moze ma ktos jakies fotki gdzie co odkrecic z tego co widzialem na yt to jest jeden film ruski jak wyciagaja cala pompe z tego co tam jest to trzeba ustawic rozrzad na znaki itd...., jeszcze czytalem cos o czyszczeniu nastawnika, czy jest mozliwosc odkrecenia go bez wyciagania pompy ?
 
 
zeeb 
Mitsumaniak
:)


Auto: Pajero III 3.2 DID A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 192
Skąd: Tychy
Wysłany: 08-01-2016, 17:32   

Nastawnik możesz wyjąć bez odkręcania pompy. Pierwszy raz babrałem się z wyjmowaniem, czyszczeniem i składaniem cały dzień. Przy kolejnych razach demontaż zajmuje 20-30 min :)
Poznacz sobie dokładnie miejsce posadowienia nastawnika na pompie to unikniesz kilkukrotnego rozkrecania w celu ustawienia go do w miarę prawidłowego zapłonu :) .

Czy to co tam widać na pierwszym zdjęciu to rdza??
_________________
[img]http://img114.imageshack.us/img114/3454/7nvu7vm7.gif[img]
 
 
 
robek295 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DID 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2012
Posty: 100
Skąd: Iceland, Reykjavik
Wysłany: 08-01-2016, 23:40   

zeeb napisał/a:

Czy to co tam widać na pierwszym zdjęciu to rdza??


chyba nie, to taka bardziej maź

[ Dodano: 08-01-2016, 23:46 ]
zeeb napisał/a:
Nastawnik możesz wyjąć bez odkręcania pompy. Pierwszy raz babrałem się z wyjmowaniem, czyszczeniem i składaniem cały dzień. Przy kolejnych razach demontaż zajmuje 20-30 min :)
Poznacz sobie dokładnie miejsce posadowienia nastawnika na pompie to unikniesz kilkukrotnego rozkrecania w celu ustawienia go do w miarę prawidłowego zapłonu :) .


a mogl bys napisac co konkretnie poodkrecac zeby sie dostac do zastawnika wrazie zeby nie poodkrecac za duzo lub za malo :rolleyes: zeby czegos nie spie.... z tego co widzialem na yt to cala pompa znajduje sie po stronie kierowcy pod kolektorem, moze masz jakies fotki z tego zabiegu jak rozebrac i wyczyscic ten nastawnik
 
 
zeeb 
Mitsumaniak
:)


Auto: Pajero III 3.2 DID A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 192
Skąd: Tychy
Wysłany: 10-01-2016, 00:59   

Odkręcasz rurę doprowadzającą spaliny do egr (przy okazji możesz go zaślepić) Odłącz akumulator żebyś sobie przekaźnika zapłonu nie zjarał odkręcając listwę ze świec ;) następnie przewody wtrysków, kolektor i masz nastawnik na wierzchu. I zaopatrz się w dość długi imbus (w zasadzie to taka gwiazdka) żeby dostać się do 2 śrubek od strony silnika które schowane są pod "gąbką" wytłumiającą.
Przy okazji sprawdź w jakim stanie masz rurę wlewu paliwa...
Zdjęcia gdzieś w kompie mam. Podaj meila na priv to podeślę.
_________________
[img]http://img114.imageshack.us/img114/3454/7nvu7vm7.gif[img]
 
 
 
robek295 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DID 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2012
Posty: 100
Skąd: Iceland, Reykjavik
Wysłany: 10-01-2016, 10:33   

zeeb napisał/a:

Zdjęcia gdzieś w kompie mam. Podaj meila na priv to podeślę.


Meila wyslalem na pw
Instrukcje czyszczenia nastawnika zassalem od kolegi tu z forum z tego linku instrukcje kolegi z forum
Mogl bys zerknac czy ta instrukcja sie tyczy tego nastawnika czy to cos innego

A czy musze odlaczyc oba akumulatory czy wystarczy jeden?
Troche gupie pytanie ale zapytam bo jest to moj pierwszy taki samochod i w dodatku diesel
Dlaczego wogule sa w nim dwa akumulatory jaka role pelni drugi?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.