Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
terkocze coś
Autor Wiadomość
polek 
Forumowicz

Auto: carisma II 1,6 103km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2015
Posty: 54
Skąd: toruń
Wysłany: 17-12-2015, 21:35   terkocze coś

Jest tak: jadę na biegu, puszczam gaz i zaczyna coś terkotać. W trakcie wciskam sprzęgło też terkocze ale trochę ciszej. Wyrzucam bieg terkocze ciszej, puszczam sprzęgło tak samo. Samochód powoli zwalnia terkotanie też. No i co to za ustojstwo?

8.3 Na forum nie piszemy wulgaryzmów. Wykropkowany wulgaryzm - nadal jest wulgaryzmem.
Ostatnio zmieniony przez Piwor 17-12-2015, 22:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 17-12-2015, 22:16   

polek napisał/a:
zaczyna coś terkotać

Przegub , na skręconych kołach terkocze ?,na wstecznym terkocze ?
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
polek 
Forumowicz

Auto: carisma II 1,6 103km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2015
Posty: 54
Skąd: toruń
Wysłany: 18-12-2015, 05:43   

milo napisał/a:
polek napisał/a:
zaczyna coś terkotać

Przegub , na skręconych kołach terkocze ?,na wstecznym terkocze ?

Przegub to jak sie rusza na skręconych to może być słychać, a nie jak jadę szybko i puszcze gaz.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-12-2015, 06:09   

Jak przegub mocno zużyty to też może terkotać podczas jazdy ale oczywiście tylko na skręconych kołach. Sprawdź czy osłona przegubu nie jest uszkodzona bo jeśli jest to przegub bardzo szybko potrafi paść kiedy dostanie się do niego wilgoć i kurz.
Jeśli jednak ten dźwięk pojawia się też podczas jazdy na wprost to albo coś w skrzyni biegów albo pada lub całkiem padło łożysko sprzęgłowe ale w takiej sytuacji ten dźwięk pojawiał by się tylko przy wciskaniu sprzęgła.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 18-12-2015, 07:58   

Najprawdopodobniej łożyska w skrzyni biegów, jezeli dżwięk wystepuje głownie pod obciązeniem napędu to trzeba zweryfikować skrzynie.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
polek 
Forumowicz

Auto: carisma II 1,6 103km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2015
Posty: 54
Skąd: toruń
Wysłany: 20-12-2015, 16:19   

Dobra posprawdzałem i sprawa się ma tak. Luz góra dół półosi lewej. Na podnośniku podniosłem koło lewe i włączyłem bieg. Zaczęło terkotać. Prawe nic. Podejrzewam, jeżeli występuje, przegub wewnętrzny. Czy łatwy jest do niego dostęp, bo nie widziałem go. Chyba że jest za taką osłoną przy skrzyni. Jaki to jest koszt wymiany i czy trzeba na coś zwrócić uwagę przy wyjmowaniu półosi?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-12-2015, 17:28   

Jak sam zauważyłeś, przegub siedzi we wnętrzu skrzyni i ważne aby nie rozpadło się łożysko tego przegubu i nie wpadło do wnętrza skrzyni bo wtedy bez rozbiórki skrzyni się nie obejdzie.
 
 
polek 
Forumowicz

Auto: carisma II 1,6 103km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2015
Posty: 54
Skąd: toruń
Wysłany: 20-12-2015, 17:49   

Objaśnij mi: jak siedzi w skrzyni to jak go wyjąć. Masz jakiś rysunek tego bo nie mogę sobie wyobrazić tego łozyska.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-12-2015, 18:08   

Trzeba spuścić olej ze skrzyni, odkręcić przegub zewnętrzny od piasty, zdjąc koło, odkręcić kolumne amortyzatora od zwrotnicy, odchylić zwrotnice aby wysunąc półoś, odkręcić 3 śruby wokól stalowego kołnierza znajdującego się na osłonie gumowej, póloś wyjdzie do zewnątrz



Łożysko jest w osłonie gumowej i kupuje się to w komplecie, a plecho1 pisał o miseczkach przegubu trójpalczastego które potrafią sie rozlecieć przy demontażu - ale to z reguły wtedy kiedy ktoś tam nieumiejętnie grzebał albo auto miało jakąs kolizje gdzie koło dostało
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
polek 
Forumowicz

Auto: carisma II 1,6 103km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2015
Posty: 54
Skąd: toruń
Wysłany: 21-12-2015, 13:42   

No to lipa. W sklepach tego nie mają. W serwisie 1300. Powiedzcie mi, bo jeden spec mi mówi, że jak mam silnik 1.6 to nie ma znaczenia ile mam koni wszystkie od silnika 1.6 pasują. Czy ktoś kojarzy jaki jesst typ skrzyni w mojej cari: 1.6, 103km po lifcie. No i czy może od volvo pasuje przegub?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-12-2015, 17:48   

Rozbierałeś to i jesteś pewien, że ten element jest do wymiany?
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów

Wysłany: 21-12-2015, 18:16   

polek napisał/a:
Czy ktoś kojarzy jaki jesst typ skrzyni w mojej cari: 1.6, 103km po lifcie.

O ile się nie mylę, to powinna być renaultowska JB3. Dokładnie jaka (bo jest sporo odmian JB3) znajdziesz po numerze VIN :
http://japancars.ru/index...alog/mitsubishi
lub na tabliczce znamionowej na skrzyni biegów.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-12-2015, 18:41   

Przeguby powinny być takie same jak w JB3 i w części JB1 od Renault bo wszystkie skrzynie w Carismie 1.6 maja taką samą skrzynię od Renault tylko niby sprzęgło jest inne w wersji 103KM ale w rzeczywistości jest takie same jak w starszych wersjach bo u siebie montowałem właśnie od starszej wersji do której jest sporo tańsze.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-12-2015, 19:45   

Przeguby trójpalczaste - te montowane w skrzyni nie sa jednakowe w każdym przypadku, jest tyle odmian, że głowa mała, różnice na średnicy pólosi, na ilości zebów wieloklina, na średnicy miseczki czy wałków
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów

Wysłany: 22-12-2015, 12:49   

plecho1 napisał/a:
Przeguby powinny być takie same jak w JB3 i w części JB1 od Renault

Hmmm...wątpię.
Małe co nieco o skrzyniach JB3 :
http://www.skrzynie.com.p...lt-typ-jb3.html
Trzeba znać konkretny model skrzyni (u mnie przykładowo jest to JB3-252), i dopiero wtedy można dobierać części. I to IMHO szukałbym raczej w serwisie Renault, a nie w Mitsu.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.