[Cari 1.8 GDI] tryb awaryjny w trasie przy stałej prędkości |
Autor |
Wiadomość |
tomekbe
Nowy Forumowicz Tomash
Auto: Cari 1.8 GDI 99' po lifcie
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2009 Posty: 9 Skąd: WaWa
|
Wysłany: 27-12-2015, 23:33 [Cari 1.8 GDI] tryb awaryjny w trasie przy stałej prędkości
|
|
|
a więc co wpędza mnie w depresję to że mój skarb wpada od dłuższego czasu w tzw tryb awaryjny.. a konkretniej za każdym razem gdy jadę w trasie stałą prędkością (gdy nie tykam pedału gazu np: minutę lub dłużej).
Po wyłączeniu całkowitym stacyjki i usłyszeniu pyknięcia gdy ponownie zapalam to odpala i działa już dobrze tzn do kolejnej stałej prędkości zbyt długo..
Czytałem różne wątki tu o np przepustnicy lecz znajomy mechanik czyścił już jakiś czas temu przepustnicę i kolektor z syfu a objawy pozostały...
Poszę o podpowiedzi co mogę bezkosztowo(we własnym zakresie) sprawdzić i naprawić by ten problem zniknął.
Serdeczne dzięki za pomoc.
Tomek
1.8 GDI po lifcie '99 rok. |
_________________ Pozdrawiam serdecznie,
Tomash |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 28-12-2015, 00:00
|
|
|
Samemu możesz wymrugać sobie błędy :
http://forum.mitsumaniaki...?t=1981&start=0
A potem można myśleć co dalej. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
tomekbe
Nowy Forumowicz Tomash
Auto: Cari 1.8 GDI 99' po lifcie
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2009 Posty: 9 Skąd: WaWa
|
Wysłany: 28-12-2015, 00:14
|
|
|
Pytania do tego :
1. jak pisałem problem występuje aż do wyłączenia stacyjki do "slyszalnego pyknięcia" czyli jeśli miałbym odczytać kod to odrazu gdy przejdzie w tryb awaryjny na wlaczonym silniku zmasować i odczytać sprawdzic bledy czy mogę tak coś popsuć ?
2. jeśli sprawdzić to czy u mnie z racji przełomu lift/nielift (2 poł 99 rok produkcji) check engine nie mruga regularnie gdy jest problem tylko pali się na stałe po przejściu w tryb awaryjny czy coś źle zrozumiałem i nie mus mrugać check engine az do zmasowania ?
Dzięki. |
_________________ Pozdrawiam serdecznie,
Tomash |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 28-12-2015, 00:23
|
|
|
Jeśli masz auto z 1999 roku, to powinno dać się wymrugać kod błędu. W komputerze auta jest zapisany ostatni błąd/błędy. Dopiero po odłączeniu akumulatora błędy zostają wykasowane.
Wystarczy zwykły spinacz, mostkujesz 1 i 4 pin.
Wszystko jest opisane, niestety w temacie nie ma zdjęć. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
tomekbe
Nowy Forumowicz Tomash
Auto: Cari 1.8 GDI 99' po lifcie
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2009 Posty: 9 Skąd: WaWa
|
Wysłany: 28-12-2015, 11:42
|
|
|
Jestem w aucie i zdjalem dolna pokrywę deski pod kierownica ale złącza nie ma !
Ktoś. cos wspomniał o zlaczce przy nogach pasażera i jest 8x8 na wierzchu ale jak spinaczem zwieram i przekrecam kluczyk normalnie gaśnie ikonka checkengine jak gdyby nic nie było wpiete.. Help ! |
_________________ Pozdrawiam serdecznie,
Tomash |
|
|
|
 |
yoji
Forumowicz

Auto: Carisma 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Kwi 2009 Posty: 106 Skąd: ok. Bochni
|
Wysłany: 28-12-2015, 16:51
|
|
|
W poliftach mruga się błedy ? Myslałem ze tylko obd wchodzi w grę...? |
_________________
Colt CAO 1.3 2009-2014
Skodilak Fabia 2014-2014
Carisma 1.6 2014-2017
Opel Calibra 2017-2017
Renault Scenic I 2017-2017
Renault Scenic II 2017-Aktualnie
Mitsubishi Carisma GDI Elegance 2017-Aktualnie
 |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 28-12-2015, 17:42
|
|
|
Cytat: | Poniższy opis przedstawia sposób diagnozowania błędów w samochodach Mitsubishi Carisma z silnikami 1.6 (90km) i 1.8 (115 km) oraz GDi (modele z lat 95-00) |
http://forum.mitsumaniaki...?t=1981&start=0
Ale nie będę się kłócił. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
steve161
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2014 Posty: 62 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 29-12-2015, 09:02
|
|
|
Musisz wymrugac błędy, można to zrobić używając kawałka drutu czy spinacz biurowy. Ja miałem nie dawno to samo, tez wchodził mi na tryb awaryjny i okazało się że problem był z samym pedałem gazu. Zepsuł się tam jakiś czujnik. Ja kupiłem cały pedał na allegro za jakieś 50 zł wymieniłem i problem zniknął. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 29-12-2015, 09:47
|
|
|
99 po lifcie wymruga błędy
Z doświadczenia stawiam na uszkodzony TPS 2 kanał - czyli dla zmyłki wymiga błąd 91 - uszkodzenie sterownika przepustnicy, ale w tym przypadku nie należy wierzyć nazwie błędu a jego opisowi.... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|