[CS3A 1.6] Jaki jest powód krzywienia tarcz hamulcowych przó |
Autor |
Wiadomość |
jack78
Forumowicz
Auto: Lancer '13 Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2009 Posty: 67 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 15-12-2015, 12:59 [CS3A 1.6] Jaki jest powód krzywienia tarcz hamulcowych przó
|
|
|
Witam,
W ubiegłym roku zaliczyłem jazdę po krawężniku. Felga alu poszła do prostowania, opona do wymiany.
Pół roku później wymieniałem tarcze przód (miały przebieg około 100k km). Po wymianie na TRW w ciągu 2-3k km tarcze pokrzywiło, założyłem kolejne ZIMMERMANN. Znów 2-3k km i tarcze są krzywe. Każdorazowo zakładałem nowe klocki hamulcowe tej samej firmy co tarcze.
Wiem że ten model samochodu potrafi krzywić tarcze, więc hamowałem bardzo delikatnie, ale nie uchroniło mnie to od skrzywienia tarcz.
Domyślam się że powodem będzie jazda po krawężnikach, pewnie coś skrzywiłem dodatkowo, tylko pytanie od czego zacząć. Czy od piasty?? |
|
|
|
 |
cobretti
Mitsumaniak

Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 211 Skąd: NR
|
Wysłany: 15-12-2015, 14:19
|
|
|
Jazda po krawężnikach krzywi koła, wachacze i niszczy opony a nie tarcze. Sprawdź piasty takim czymś
Ewentualnie zaciski/prowadnice. |
_________________ Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 |
|
|
|
 |
jack78
Forumowicz
Auto: Lancer '13 Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2009 Posty: 67 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 15-12-2015, 14:58
|
|
|
No to musze się zaopatrzyć w taki manometr , z tym że to ma sens na nowej tarczy, a nie na już pokrzywionej. |
|
|
|
 |
rudi88
Forumowicz

Auto: Lancer kombi 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Cze 2011 Posty: 262 Skąd: to przypełzło?
|
Wysłany: 15-12-2015, 16:29
|
|
|
Właśnie chodzi o to żebyś sprawdził same piasty czy są proste. I pytanie czy przy zakładaniu tarczy piasta jest idealnie oczyszczona. Bo nawet niewielka korozja powoduje że tarcze leżą krzywo na piastach. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 15-12-2015, 17:59
|
|
|
jack78 napisał/a: | No to musze się zaopatrzyć w taki manometr , z tym że to ma sens na nowej tarczy, a nie na już pokrzywionej. | To jest czujnik zegarowy, manometr służy do pomiaru ciśnienia.
Czujnikiem zegarowym sprawdza sie zarówno tarcze jak i piaste, tarcze można sprawdzać nawet teoretycznie krzywą, bo może się okazać, że tarcza prosta a piasta jest zwichrowana.
Do czujnika zegarowego będziesz potrzebował statyw (chińszczyzne w komplecie kupisz już za 100zł, a trochę lepszy produkt to musisz liczyć koło 250-300zł) |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
cobretti
Mitsumaniak

Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 211 Skąd: NR
|
Wysłany: 16-12-2015, 08:57
|
|
|
Tylko takie zdjęcie miałem i w tym przypadku chciałem tylko pokazać o co chodziło, napisałem że piasty do sprawdzenia, a później sprawdzasz tarczę celem weryfikacji poprawności montażu. Mój czujnik jest z 84 roku, nówka sztuka nigdy wcześniej nie był użyty kolega miał w zapasie. |
_________________ Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 |
Ostatnio zmieniony przez mkm 16-12-2015, 11:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Balon
Forumowicz Balon
Auto: Mitsubishi Lancer CS3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Sty 2015 Posty: 136 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 18-12-2015, 20:59
|
|
|
nie wiem ile w tym prawdy - dostałem takie informacje od mechanika co ma 2.0 ale u mnie to zastosowałem - tarcze zimmermann + klocki trw (twarde tarcze + miękkie klocki) i to się u mnie sprawdza ok 25000 km i jest dobrze - poprzedni właściciel wymienił tarcze i klocki na jakieś nowe i po przejechaniu ok 5000km trzepało przy hamowaniu no i poszły do śmietnika, czasami mam tak że jakby lekko trzepało przy hamowaniu - ale też mam wybite zawieszenie i to może być przyczyną - naprawię zawieszenie to napiszę czy problem zniknął, podsumowując mechanik mi powiedział że w lancerach cs jest problem z odprowadzaniem ciepła i to niby ma sens bo tarcze są na tyle duże że przy kołach 15" (oryginalnych alu) widać że są prawie na styk z odważnikami naklejanymi do przy wyważaniu kół no i przez to jest słaba cyrkulacja powietrza - nie wiem jak jest w innych samochodach, u mnie jak mocniej dam po hamulcach to potrafi tarcza zmienić kolor nawet na fioletowy ale nie trzepie już kierownicą przy gwałtownym hamowaniu z dużej prędkości. |
|
|
|
 |
maciekz
Forumowicz
Auto: Lancer Kombi 2.0 '03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2014 Posty: 33 Skąd: Sokółka
|
Wysłany: 13-01-2016, 14:27
|
|
|
Po 5000km krzywe tarcze? Ja wiedząc, że się wykrzywiają wziąłem tarcze i klocki Toko. Pomyślałem, że jak się zwichrują to znowu zmienię. Póki co zrobiłem 15000km i jest ok. |
|
|
|
 |
|