Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CS3A 1.6] Jaki jest powód krzywienia tarcz hamulcowych przó
Autor Wiadomość
jack78 
Forumowicz

Auto: Lancer '13 Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 67
Skąd: Śląsk
Wysłany: 15-12-2015, 12:59   [CS3A 1.6] Jaki jest powód krzywienia tarcz hamulcowych przó

Witam,

W ubiegłym roku zaliczyłem jazdę po krawężniku. Felga alu poszła do prostowania, opona do wymiany.
Pół roku później wymieniałem tarcze przód (miały przebieg około 100k km). Po wymianie na TRW w ciągu 2-3k km tarcze pokrzywiło, założyłem kolejne ZIMMERMANN. Znów 2-3k km i tarcze są krzywe. Każdorazowo zakładałem nowe klocki hamulcowe tej samej firmy co tarcze.
Wiem że ten model samochodu potrafi krzywić tarcze, więc hamowałem bardzo delikatnie, ale nie uchroniło mnie to od skrzywienia tarcz.
Domyślam się że powodem będzie jazda po krawężnikach, pewnie coś skrzywiłem dodatkowo, tylko pytanie od czego zacząć. Czy od piasty??
 
 
cobretti 
Mitsumaniak


Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 211
Skąd: NR
Wysłany: 15-12-2015, 14:19   

Jazda po krawężnikach krzywi koła, wachacze i niszczy opony a nie tarcze. Sprawdź piasty takim czymś


Ewentualnie zaciski/prowadnice.
_________________
Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 
 
jack78 
Forumowicz

Auto: Lancer '13 Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 67
Skąd: Śląsk
Wysłany: 15-12-2015, 14:58   

No to musze się zaopatrzyć w taki manometr , z tym że to ma sens na nowej tarczy, a nie na już pokrzywionej.
 
 
rudi88 
Forumowicz


Auto: Lancer kombi 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 262
Skąd: to przypełzło?
Wysłany: 15-12-2015, 16:29   

Właśnie chodzi o to żebyś sprawdził same piasty czy są proste. I pytanie czy przy zakładaniu tarczy piasta jest idealnie oczyszczona. Bo nawet niewielka korozja powoduje że tarcze leżą krzywo na piastach.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 15-12-2015, 17:59   

jack78 napisał/a:
No to musze się zaopatrzyć w taki manometr , z tym że to ma sens na nowej tarczy, a nie na już pokrzywionej.
To jest czujnik zegarowy, manometr służy do pomiaru ciśnienia.
Czujnikiem zegarowym sprawdza sie zarówno tarcze jak i piaste, tarcze można sprawdzać nawet teoretycznie krzywą, bo może się okazać, że tarcza prosta a piasta jest zwichrowana.
Do czujnika zegarowego będziesz potrzebował statyw (chińszczyzne w komplecie kupisz już za 100zł, a trochę lepszy produkt to musisz liczyć koło 250-300zł)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
cobretti 
Mitsumaniak


Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 211
Skąd: NR
Wysłany: 16-12-2015, 08:57   

Tylko takie zdjęcie miałem i w tym przypadku chciałem tylko pokazać o co chodziło, napisałem że piasty do sprawdzenia, a później sprawdzasz tarczę celem weryfikacji poprawności montażu. Mój czujnik jest z 84 roku, nówka sztuka nigdy wcześniej nie był użyty :D kolega miał w zapasie.
_________________
Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
Ostatnio zmieniony przez mkm 16-12-2015, 11:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Balon 
Forumowicz
Balon

Auto: Mitsubishi Lancer CS3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sty 2015
Posty: 136
Skąd: Katowice
Wysłany: 18-12-2015, 20:59   

nie wiem ile w tym prawdy - dostałem takie informacje od mechanika co ma 2.0 ale u mnie to zastosowałem - tarcze zimmermann + klocki trw (twarde tarcze + miękkie klocki) i to się u mnie sprawdza ok 25000 km i jest dobrze - poprzedni właściciel wymienił tarcze i klocki na jakieś nowe i po przejechaniu ok 5000km trzepało przy hamowaniu no i poszły do śmietnika, czasami mam tak że jakby lekko trzepało przy hamowaniu - ale też mam wybite zawieszenie i to może być przyczyną - naprawię zawieszenie to napiszę czy problem zniknął, podsumowując mechanik mi powiedział że w lancerach cs jest problem z odprowadzaniem ciepła i to niby ma sens bo tarcze są na tyle duże że przy kołach 15" (oryginalnych alu) widać że są prawie na styk z odważnikami naklejanymi do przy wyważaniu kół no i przez to jest słaba cyrkulacja powietrza - nie wiem jak jest w innych samochodach, u mnie jak mocniej dam po hamulcach to potrafi tarcza zmienić kolor nawet na fioletowy ale nie trzepie już kierownicą przy gwałtownym hamowaniu z dużej prędkości.
 
 
maciekz 
Forumowicz

Auto: Lancer Kombi 2.0 '03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2014
Posty: 33
Skąd: Sokółka
Wysłany: 13-01-2016, 14:27   

Po 5000km krzywe tarcze? Ja wiedząc, że się wykrzywiają wziąłem tarcze i klocki Toko. Pomyślałem, że jak się zwichrują to znowu zmienię. Póki co zrobiłem 15000km i jest ok.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.