Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] szarpanie, check engine
Autor Wiadomość
leser
[Usunięty]

Wysłany: 04-03-2007, 11:19   [Cari 1.6] szarpanie, check engine

Raz na jakis czas mi się zdarzało w trasie, że silnik szarpnął...
ostatnio to sie nasiliło, a potem samo przeszło

świece mam nowe NGK, filtr powietrza też nowy japoński NIPPON

dwa dni nie dotykałem samochodu, chciałem wczoraj rano pojechać do lekarza przekręcam kluczyk a tu niespodzianka, za każdym razem zapala sie CHECK ENGINE, rozrusznik ładnie kręci ale odpalić najmniejszej ochoty nie miał, nawet nie czuć zeby łapał jakiś gar... próbowałem kilka razy...

wkurzony podniosłem maskę i na pałę ruszyłem wiązki różnych kabli (od wtrysków, sterowanie WN, i jakieś nie wiadomo od czego) wróciłem do auta i ku mojemu zdziwieniu już kontrolka CE się nie świeciła po przekręceniu kluczyka, silnik odpalił idealnie na dotyk

pojechałem na miasto, po wizycie u lekarza samochód znów ładnie odpalił ale jak już dojeżdżałem pod dom zaczął znowu mocniej szarpać

miał ktoś coś podobnego ?

podpiąłem się pod gniazdo diagnostyczne, i wymrugało mi kod błędu 54, to chyba immobileiser... nic nie rozumiem...
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 04-03-2007, 11:41   

Jedynie co znalazłem na 54 to "No Cam Signal at PCM" cokolwiek to znaczy to jest kod zaczerpniety z listy dla Eclipse 95-98r non turbo.Moze coś to da.Pozdrawiam!
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 04-03-2007, 11:44   

kody dla carismy są inne,
dostępne tutaj http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=1981
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 04-03-2007, 11:46   

pewnie cewki padaja przez gaz - wjedz gdzies do ciemnego garazu zmocz cewki szmata i zobacz czy iskry nie skacza po nich
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 04-03-2007, 11:55   

na LPG już od kilku tys km nie jeżdżę, odpiąłem go, ale skoro pokazał mi sie błąd i samochód nie chciał odpalić, dlaczego nie pokazało błędu cewek, poza tym są 2 osobne, czyli 2 gary powinny łapać

już raz kiedyś sprawdzałem w ciemnym garażu i żadna iskra nie przeskoczyła
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 04-03-2007, 12:08   

to ze na gazie nie jezdzisz to nic - poprostu jak padly to na paliwie tez tak bedzie - najlepiej jakbys sie zgadal z kims i podmienil cewki na probe i zobaczyl czy efekt sie powtorzy
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 06-03-2007, 16:56   

To chyba jakiś żart, wczoraj samochód chodził idealnie, dziś przekręcam kluczyk po kontroli gaśnie i po chwili sie zapala CHECK ENGINE, ruszyłem wszystkie kable pod maska i nic, CE świeci a auta nie da się odpalić chociaż ładnie kręci rozrusznikiem, zerknąłem jeszcze do puszki bezpiecznikowej, trzasnąłem maską CE zniknęło, samochód normalnie odpalił...

pojechałem na stacje zatankować, zapłaciłem, wracam a tu znów świeci CE i auto nie odpala, tradycyjnie ruszyłem skrzynką bezpiecznikową, za przeproszeniem konkretnie jeb*ąłem maską, po tym zabiegu CE zniknęło i dojechałem do domu, póki co CE sie nie zapala...

cewki i tranzystor mocy sprawdze w weekend dokładnie miernikiem ale to chyba nie to skoro po zgaśnieciu CE odpala na dotyk

co radzicie ?
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 06-03-2007, 20:10   

Może połączenia z masą masz trefne?
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Sebancisz
[Usunięty]

Wysłany: 06-03-2007, 21:48   

W corsie, podczas podłanczania instalacji gazowej podpieli mi wszystkie przewody elektryczne pod oryginalne wiązki oplowskie. Po pewnym czasie zaceło mi autko chodzić troszkę niewyraźnie, zaczeła się zapalać lampka od silnika. Fakt, że u mnie wyskoczył błąd konkretnego czujnika, okazało się że tuż przed czujnikiem wiązka rozpieła się i wisiała swobodnie, od drgań coś nie łączyło i szły błędy. Po podpięciu wszystkiego na swoje miejsce każde połączenie przewodów (kostki) przedmuchali mi powietrzem i spsikali jakimś preparatem (elektrosol). Do dziś, u teścia, corsa chodzi bez problemów.
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 08-03-2007, 13:44   

Podejrzewam też gdzieś zły styk. No i stało się cały czas się świeci teraz CE i samochód jest nie do odpalenia. czasami jak się mocniej trzapnie maską to znika i można odpalić, ale obecnie juz nic nie pomaga i nie wiadomo co jest grane...

Zdesperowany sprawdziłem większosć przekaźników i bezpieczników pod maską, CE nadal się świeciło.

Zresetowałem komp - nie pomogło.

Rozebrałem deskę i ruszyłem wiązką przekaźników i bezpieczników tam... - CE zniknęło, samochód chodzi prawidłowo. Na jak długo nie wiem. Co dokładnie było przyczyną - nie wiem...
Ostatnio zmieniony przez leser 08-03-2007, 15:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
arekp 
Mitsumaniak


Auto: inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 2784
Skąd: jestem z miasta
Wysłany: 08-03-2007, 15:20   

Moze zanim cos rozwalisz od trzaskania tu i tam zacznij od wizyty u elektryka? ;-)
_________________
odszkodowania.pl serwis z bezpłatną wiedzą i poradami w zakresie samodzielnego uzyskania odszkodowania
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-03-2007, 19:46   

jak sie zapali, to sprawdź jeszcze raz kod błędu, bo coś mi sie wydaje, że sie pomylałeś zamiast 54 pewnie jest 44 ;)
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 08-03-2007, 21:26   

arekp, elektryk tylko mi powie, żebym się pokazał jak sie popsuje
bo jak raz działa raz nie to nic nie zrobi, a jeżeli nawet to weźmie 200zł i powie
"nie działa" tyle to i ja wiem "prosze wymienic pół samochodu", mam złe doświadczenia z "fachowcami"...

Chooper napisał/a:
jak sie zapali, to sprawdź jeszcze raz kod błędu, bo coś mi sie wydaje, że sie pomylałeś zamiast 54 pewnie jest 44 ;)

też mi się tak wydawało bo to bez sensu, przy okazji jak odkręciłem deskę dziś żeby dobrać się do przekaźników i bezpieczników pod nogami znów wpiąłem się w gniazdo diagnostyczne,
pokazłao 5 długich 4 krótkie, sprawdzałem chyba z dwadzieścia razy wiec 54 i nie ma zadnego innego, póki co po zabiegu ingerencji i próby poprawienia styków w tamtej okolicy CE już sie nie zapala... nie wiem na jak długo dam znać z postępów, w sobotę dorwę analogowy miernik to posprawdzam cewki i tranzystory mocy w nich...

[ Dodano: 11-03-2007, 16:14 ]
Od czasu gdy zerknąłem do skrzynki bezpiecznikowej i przekaźnikowej w kabinie problem się nie pojawił. Auto normalnie odpala, CE się nie świeci. Wszystko wskazuje że to był zły styk w tamtej okolicy.

Dla spokoju ducha sprawdziłem układ wysokiego napięcia w aucie.
Postępując zgodnie z książką Mitsubishi.

Oporność kabli WN (norma, max. 22k Ohm)
kabel krótszy - 2k Ohm
kabel dłuższy - 3k Ohm
OK

Cewki WN, uzwojenie wtórne (norma 17-25k Ohm)
obie cewki - 20k Ohm
OK

Uzwojenie pierwotne w cewkach oraz test ciągłości wbudowanego tranzystora (power transistor) również OK!

Widać wszystko idealnie w tej kwestii.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.