Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:55
O1 2.0T P0170
Autor Wiadomość
fsitkiew 
Nowy Forumowicz

Auto: O1 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2016
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-10-2016, 15:21   O1 2.0T P0170

Witam, czy wie ktoś czym może być spowodowane zapalanie się błędu P0170? Czytałem wpisy jednego z użytkowników który zmagał się z tym problemem jednak jego wpisy dotyczą głównie samochodów z LPG, u mnie nie ma LPG. Czytałem również, że może to być sonda lambda jednak mechanik twierdzi że ją sprawdził i jest OK.
Czy mógłby ktoś podpowiedzieć co jeszcze może być przyczyną występowania tego błędu?
Z góry dziękuje, pozdrawiam.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20980
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 17-10-2016, 15:42   

Tutaj masz manuala do O1T.
http://mmc-manuals.ru/man...0001100-13B.pdf
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Sxizo 
Mitsumaniak


Auto: Turboutek
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 324
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-10-2016, 16:35   

Przepływke sprawdzałeś?
_________________

 
 
Piękny Maryjan 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I 2.0 B+G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 36
Skąd: Reszel/Gdańsk
Wysłany: 17-10-2016, 22:00   

Zajrzyj jeszcze tu: https://www.obd-codes.com/p0170
Poza przepływomierzem, jak zauważył Sxizo, może być jeszcze kilka innych powodów. Cytując artykuł z powyższej strony: "Potential causes include a vacuum leak, unmetered air leaks Fuel saturated engine oil Leak in turbo air charge hoses (if equipped)".
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20980
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 18-10-2016, 07:15   

W manualu do którego podałem link powyżej:
PROBABLE CAUSE
•Failed fuel supply system
•Failed oxygen sensor (front)
•Failed intake air temperature sensor
•Failed air flow sensor
•Failed purge control solenoid valve
•Failed engine-ECU
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
fsitkiew 
Nowy Forumowicz

Auto: O1 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2016
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18-10-2016, 19:16   

Mechanik sprawdził sondę i stwierdził że gdy silnik zostaje wkręcony powyżej 2,5 tyś rpm to podczas powrotu do 900 rmp zanika napięcie na sondzie. Czy to jest normalne?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-10-2016, 19:50   

Napięcie może być w granicach 0V bo wtedy jest ubogo. Jak przy równych obrotach napięcie faluje w granicach 0 - 1V to sonda raczej OK.
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 20-10-2016, 07:48   

rzecz pierwsza jaką bym sprawdził to korekty czasu wtrysku - na jakim są poziomie - przy szczelnym układzie dolotowym u mnie wahały się w zakresie 7-12%. Jeśli nie masz LPG to wpływ na pracę lambdy a zatem i wartość korekt obliczanych przez komputer ma wpływ ilość powietrza i paliwa pobieranego, jeśli układ paliwowy jest w porządku, to problemu szukał bym gdzieś w układzie dolotowym - odpięte podciśnienie, nieszczelne połączenie rur od intercoolera itp.
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
fsitkiew 
Nowy Forumowicz

Auto: O1 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2016
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-10-2016, 22:45   

W trakcie dochodzenia na temat nie działającego tempomatu odkryłem pewną nieprawidłowość która może mieć wpływ na błąd p0170.

Na poniższym zdjęciu przedstawione są dwa urządzenia odpowiadające za pracę tempomatu.
Urządzenie nr 1 to jakaś pompa vacum o kodzie E6TE-9E453-AA, urządzenie nr 2 to jakiś "sterownik" do którego podłączona jest "wajcha" przy kierownicy a wychodzi z tego urządzenia linka która jest podłączona "równolegle" z linką gazu (nr 1 zdjęcie nr 2)


Zdjęcie nr 1


Zdjęcie nr 2

Teraz do rzeczy, urządzenie nr 1 na zdjęciu nr 1 ma dwie "dziury", jedna (nr 3 zdjęcie nr 1) jest podłączona do urządzenia nr 2 a druga (nr 2 zdjęcie nr 1) jest pusta ale znalazłem pasujący do niej wężyk (średnicą i długością) niestety jest on podziurawiony. Najważniejsze jest to że wężyk ten zasysa powietrze z zewnątrz i podaje je do białego trójnika zaznaczonego nr 1 na zdjęciu nr 3. Gruby czarny wąż wchodzi do silnika(nr 2 zdjęcie nr 3)?


Zdjęcie nr 3

Gruby czarny wąż ma swój drugi koniec zaznaczony nr 1 na poniższym zdjęciu.

Zdjęcie nr 4

Teraz kolej na moją teorie. Tempomat do pracy potrzebuje próżni(? - pompa vacum) więc bierze sobie ją z powietrza dostarczonego do silnika(?) ze względu na porwany wężyk powietrze jest cały czas zasysane (po zatkaniu palcem wężyka czuć "ssanie") do silnika(?) - stąd lewe powietrze w układzie paliwowym i błąd P0170.

Sposób rozwiązania: naprawić wężyk - znika problem z lewym powietrzem i zasilamy tempomat w "próżnie" dzięki czemu działa on poprawnie.

Mam nadzieje że nie zamieszałem za bardzo opisu problemu. Proszę o potwierdzenie mojej teorii lub o poprawienie mnie.

Dwa pytania żeby nie zakładać nowego tematu:
1. Da się skasować błąd metodą "ręczną" (bez komputera).
2. Samochód nie odpala za pierwszym, po przekręceniu kluczyka brak reakcji, po 2-6 razem odpala "od strzała" (problem z immobilizerem?).
 
 
Piękny Maryjan 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I 2.0 B+G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 36
Skąd: Reszel/Gdańsk
Wysłany: 22-10-2016, 23:05   

"Lewe powietrze" jak najbardziej może być przyczyną błędu. Wkleiłem Ci parę postów wyżej cytat z pewnej strony, gdzie jest to podane jako jedna z możliwych przyczyn.

fsitkiew napisał/a:
1. Da się skasować błąd metodą "ręczną" (bez komputera)

Chyba tylko przez wypięcie klemy na akumulatorze na kilka minut.

fsitkiew napisał/a:
2. Samochód nie odpala za pierwszym, po przekręceniu kluczyka brak reakcji, po 2-6 razem odpala "od strzała" (problem z immobilizerem?)

Może być to też kostka stacyjki. Spróbuj następnym razem odrobinę docisnąć kluczyk i wtedy przekręcić.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-10-2016, 08:04   

Układ podciśnienia nie może być otwarty do atmosfery więc to na pewno jest przyczyną błędu silnika, miałem kiedyś podobną sytuację.
Błędy da się wykasować tylko poprzez podpięci pod komputer, w rocznikach wyprodukowanych po 2001 odpięcie klemy nic nie pomoże. Do skasowania i odczytywania błędów jak też podglądu parametrów silnika wystarczy najzwyklejszy ELM327 z jakimś darmowym oprogramowaniem, takich interfejsów jest pełno na Alledrogo w śmiesznych pieniążkach. Najczęściej używam takiego bezprzewodowego wraz z programem Torque na telefonie z androidem.
 
 
fsitkiew 
Nowy Forumowicz

Auto: O1 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2016
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23-10-2016, 08:35   

Dziękuje bardzo za pomoc, dzięki waszym wskazówkom udało mi się to złączyć w logiczną całość.
Wymienię wężyk i dam znać czy to pomogło (na P0170 oraz tempomat).

Przy okazji, spotkaliście się już z takim rodzajem dokładanego tempomatu? Pytam, bo jestem ciekaw zasady działania. Wydaję mi się, że w tym urządzeniu do którego jest podłączona wajcha z kierownicy znajduję się sterownik linki zmieniający dawkę paliwa w celu utrzymania prędkości, natomiast to drugie urządzenie(pompa vacum?) nie mam pojęcia co robi.


Edycja:
Po załataniu dziur w wężyku i umieszczeniu go w domniemanym miejscu w "vacum pompie" tempomat działa! :)
Jutro kasuję błąd i mam nadzieje że już go nie zobaczę.

Edycja 2:
Błąd CE zniknął bez podłączania do komputera, czy to możliwe żeby skasował się sam? Kontrolka nie jest spalona bo przy zapłonie się zapala na chwilę.

[ Dodano: 27-10-2016, 09:54 ]
Kolego Piękny Maryjanie twoja sugestia o dociśnięciu kluczyka przy odpalaniu sprawdziła się, w takim razie jest to problem z kostką? Czy to się naprawia czy po prostu coraz mocniej dociska:)?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-10-2016, 10:57   

Kup nową kostkę stacyjki i wymień, koszt nie powinien być duży.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20980
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 27-10-2016, 11:19   

Na allegro OE kosztuje około 160zł, zamiennik 90zł :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Piękny Maryjan 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I 2.0 B+G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 36
Skąd: Reszel/Gdańsk
Wysłany: 27-10-2016, 23:39   

fsitkiew napisał/a:
Kolego Piękny Maryjanie twoja sugestia o dociśnięciu kluczyka przy odpalaniu sprawdziła się, w takim razie jest to problem z kostką? Czy to się naprawia czy po prostu coraz mocniej dociska:)?

Tak też podejrzewałem :wink: .
Da się ją rozebrać i "przeszlifować" nadpalone styki, ale po kilku tygodniach jest zazwyczaj znów to samo. Raz ją rozbierałem, no ale od dłuższego czasu dociskam, zazwyczaj z tą samą siłą :mrgreen: .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.