Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
przekładnia kierownicza pajero
Autor Wiadomość
doomster 
Forumowicz

Auto: l200 i pajero II 2.5td,'98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 77
Skąd: tutaj
Wysłany: 16-11-2011, 18:30   przekładnia kierownicza pajero

Witam, czy istnieje mozliwosc wykorzystania przekładni kierowniczej od anglika do wersji europejskiej? w całosci lub w częsci w celu zregenerowania mojej przekładni? Moja ma duze luzy i nie idzie ich juz skasowac śrubą, prowadza autem strasznie po koleinach i nie tylko.
pozdrawiam

[ Dodano: 16-11-2011, 18:32 ]
Jeszcze jedno pytanko: czy regeneracja w specjalistycnym zakładzie daje gwarancje na pełne skasowanie tych luzów?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 18-11-2011, 08:56   Re: przekładnia kierownicza pajero

doomster napisał/a:
Witam, czy istnieje mozliwosc wykorzystania przekładni kierowniczej od anglika do wersji europejskiej? w całosci lub w częsci w celu zregenerowania mojej przekładni? Moja ma duze luzy i nie idzie ich juz skasowac śrubą, prowadza autem strasznie po koleinach i nie tylko.
pozdrawiam

[ Dodano: 16-11-2011, 18:32 ]
Jeszcze jedno pytanko: czy regeneracja w specjalistycnym zakładzie daje gwarancje na pełne skasowanie tych luzów?

Jedyne co wykorzystasz z takiej przekładni angielskiej to sworzeń główny ( ten do którego przymocowane jest ramię).
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 18-11-2011, 10:01   

ja tam nie wierzę w te regeneracje poszukaj z jakiegoś rozbitka
a na tej przekładni zawsze będzie luz to że prowadza to może być suma wszystkich luzów w zawieszeniu sam to przerabiałem luz na wsporniku i na łączikach drążka reakcyjnego łożyska kół tuleje tylnich wachaczy itp. po sprawdzeniu wszystkiego auto prowadzi się jak po sznurku a lekki luz na przekładni pozostal bo tak ma być to nie osobówka :wink:
inna sprawa jak docisniesz za mocno ta śrubę na przekładni to efekt bedzie odwrotny skasujesz luz a autem bedzie rzucać jak zydem po pustym sklepie
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 18-11-2011, 20:28   

racja, ... dodałbym jeszcze kwestie sprawdzenia zbieżności kół i pochylenia
a coś tam przecież było wymieniane ostatnio w zawieszeniu, więc zbieżność mogła się zmienić
 
 
doomster 
Forumowicz

Auto: l200 i pajero II 2.5td,'98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 77
Skąd: tutaj
Wysłany: 21-11-2011, 19:54   geometria

Ktos wie jakie powinno byc pochylenie przednich kół? Podkreciłem na drążkach dosc mocno. Sprawdzałem ile mam podkładek i zauwazylem ze sa tam dwie blaszki plus po dwie okragłe podkładki na kazdą srubę, łącznie ok 1 cm grubosci. czy to jest fabryczne ustawienie? pozdr
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 21-11-2011, 20:58   

fabrycznie bywa różnie, 1 albo 2 podkładki (takie blaszki z dwoma wycięciami na śruby), ale to w sumie max 4-5 mm,
z tego wynika że raczej ktoś już tam grzebał, ale nie martw się, bo akurat masz z czego odejmować :mrgreen:
a pochylenie 0 40' (+/- 30') czyli prawie pionowo
najważniejsze żeby nie było za dużych różnic pomiędzy prawym i lewym kołem
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 21-11-2011, 23:02   

jak pisze rico blaszki z dwoma wcięciami bywały różnej grubości jeśli są tam jeszcze jakieś okrągłe podkładki to ktoś je dolożył :wink:
 
 
doomster 
Forumowicz

Auto: l200 i pajero II 2.5td,'98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 77
Skąd: tutaj
Wysłany: 22-11-2011, 18:04   

Czyli po podniesieniu auta nalezy wyciągnąć podkładki?
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 22-11-2011, 21:18   

Dokładnie.
Jak podkręciłeś drążki skrętne, to górne wahacze przestawiły pochylenie do środka, a że są mocowane do ramy od wewnątrz (z komory silnika), to musisz wyjąć jakieś podkładki aby wahacz wysunął koła spowrotem na zewnątrz.
Jak na razie masz tzw. ustawienie sportowe :mrgreen: :wink:
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 22-11-2011, 22:21   

jedź na dobrą diagnostyke bo sam tego nie zrobisz i zapytaj od razu czy maja podkładki do regulacji pod twoje pajero :wink:
 
 
saaver 
Nowy Forumowicz
Saaver


Auto: Mitsu Pajero II 3,5 V6 GECO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 5
Skąd: Kazimierz Dolny
Wysłany: 03-03-2016, 00:23   

...
Ostatnio zmieniony przez saaver 19-09-2016, 15:28, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
U-96 
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 260
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-03-2016, 07:20   

Saaver
to nie ten temat przekładnia kierownicza nie ma nic wspólnego z geometrią zawieszenia :D

saaver napisał/a:
Mechanik sprzedającego powiedział żebym wymienił drążki skrętne i koła staną prosto
a przyczyną tego jest ostra jazda i skakanie autem


Nie bardzo to widzę, z tego co piszesz koła są na minusie, a dokładnie kąt pochylenia zwrotnicy, gdyby tak było jak mówi ów mechanik to przód auta powinien być nisko i przy ostrym hamowaniu powinien mocno nurkować.
Natomiast moim zdaniem poprzedni właściciel świadomie lub nie doprowadził do takiego ustawienia kąta (często w rajdach ustawia się kąt pochylenia na minus aby auto lepiej się prowadziło w zakrętach i to dotyczy każdego typu auta)

Przede wszystkim musisz sprawdzić stan sworzni zwrotnic, końcówek drążków kierowniczych oraz wspornika układ kierowniczego no i przekładnie też trzeba obejrzeć po rajdach i skokach może być w różnym stanie a potem pojechać na geometrię i ustawić prawidłowo (pochylenie kąta zwrotnicy reguluje się podkładkami na górnym wahaczu)

Jeśli w twojej okolicy nie ma dobrego specjalisty to polecam stację w Lublinie na Związkowej 29, maja tam bardzo dobrego diagnostę z 30 letnia praktyką i gość stroi różne auta również do rajdów i driftu, mają też nowoczesny sprzęt
Co ważne ustawienie geometrii liczą jak w normalnym aucie a przy drążkach skrętnych jest 4 x więcej roboty w porównaniu do auta z tradycyjnym zawieszeniem, podkładki dystansowe też mają wiec nie musisz się o nic martwić
Polecam - robiłem u nich 3 auta, w tym swojego Miśka, za każdym razem perfekt

Pozdr.
_________________
Artur
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.