Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA3A/W 2.4] Tutorial - Czyszczenie przepustnicy i kolektora
Autor Wiadomość
Misza1122 
Mitsumaniak


Auto: Galant GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2011
Posty: 69
Skąd: Terespol
Wysłany: 21-12-2011, 21:32   [EA3A/W 2.4] Tutorial - Czyszczenie przepustnicy i kolektora

Siemka.

Co nam da wyczyszczenie?
Silnikowi lżej oddychać;) dzięki czemu lepiej się zbiera;)
Obroty potrafią przestać falować.
Oczywiście nie ma co się spodziewać cudów. Ale jest dosyć mocno odczuwalna różnica.




Potrzebne narzędzia:
nasadki 10,12,16
Grzechotka mała i średnia.
Przedłużki.
Klucz dynamometryczny, Przyda się przy montażu kolektora.
Kombinerki lub mała żaba
Klucz płaski 14
Cieki płaski śrubokręt

Chyba wszystko jak dobrze pamiętam.



Demontaż przepustnicy.


1. Odkręcamy górną osłonę silnika




2. odkręcamy rurę łączącą przepustnice z puchą filtra, ściągamy przewód z z rury. I możemy ściągać już wąż z przepustnicy i puchy. Odłączamy również wiązkę z przepływomierza.



3.- Ściągamy węże z przepustnicy za pomocą żaby lub kombinerek.
-Wyciągamy za pomocą cienkiego śrubokręta drucik blokujący wysuniecie z wtyczki wiązki od sterowania przepustnicy. POLECAM ODŁOŻENIE W BEZPIECZNE MIEJSCE :mrgreen: (nie to żebym go szukał godzine :biggrin: :biggrin: :biggrin: ) Po czym ją wyciągamy
-Odczepiamy wtyczkę oznaczona na zdjęciu nr 4.
-Odkręcamy kluczem nasadowym o wymiarze 12, 4 śruby trzymające przepustnice.
Po czym może ją już wyjąc, obkrawając w prawo. Lub jak kto woli.


4. Czyszczenie przepustnicy.
Polecam do tego rozcieńczalnik. Benzyna ekstrakcyjna nie daje rady. Nitro tak samo mizerny efekt.
NIE WCHODZI W GRĘ PAPIER ŚCIERNY NAWET OD DROBNYM GRANULACIE. ŻADNEGO RODZAJU SKROBAKI.
Przed

PO


5. Montaż. Jeżeli nie zmieniasz uszczelki to polecam chociaż jakiś sylikon do silników.

Montujemy wszystko w odwrotnej kolejności jeżeli nie zabierasz się za kolektor;)
jeżeli bierzesz się i za czyszczenie jego to odkładamy ją na bok.


DEMONTAŻ KOLEKTORA


6. -Przenosimy się na drugą stronę. I odkręcamy 3 śruby na klucz nr10 i 4 od masy silnika.
-Następnie bierzemy klucz płaski 14 i przechodzimy do tyłu silnika. Tam będą dwie śruby które są wkręcone w kolektor na wprost kompa. Mniej więcej pokazują je strzałki na foto.
-Następnie odkręcamy śrubę oznaczona nr4. Która jest na klucz 10.
-Rozpinamy zatrzask podtrzymujący przy pomocy śrubokręta. Oznaczony nr5




7.przechodzimy znowu na drugą stronę. Zdejmujemy jedną części puchy filtra powietrza. Części z przepływomierzem. Pomoże nam to przy manewrowaniu kluczami.
Odczepiamy wiązkę przewodów od zaworu EGR.
Bierzemy małą grzechotkę. I nasadkę 12 i odkręcamy 2 śruby trzymające zawór EGR.

Nie musimy go wyciągać. Wystarczy tylko go odsunąć.



8. Teraz najtrudniejsze zadanie. Odkręcenie króćca zaworu EGR od Kolektora. Czemu trudne? Ponieważ bardzo mały dostęp kluczem. I tu znowu bierzemy mała grzechotkę i nasadkę 12. Znajdują się jedynie 2 śruby. Na lewo i prawo. Od wewnątrz.




9. Teraz odkręcamy 3 śruby na klucz nr 10. Podtrzymujące przewody od podciśnienia.
Oznaczone na zdjęciu.




10.Teraz przechodzimy do górnej części kolektora.
-Odkręcamy śruby oznaczone nr1, śruby 6mm na klucz 10.
-Wyciągamy wężyk oznaczony nr 2.
-Wypinamy wszystkie wtyki z cewko fajek.
-Odkręcamy wszystkie śruby trzymające cewki kluczem nr 10
-Odkręcamy śrubę oznaczoną nr4. i wypinamy wtyczkę nr5 i możemy odciągnąć wszystkie wtyki na prawą stronę.




11. Odkręcamy Kolektor.
Odkręcamy wszystkie śruby oznaczone na foto. Po czym możemy już odciągać kolektor.



I kolektor jest nasz.





Co do mycia go.
Moi sposób. Zalanie go rozpuszczalnikiem. Niech trochę poleży:D (dojrzeje:D)
Po jakimś czasie wylanie wszystkiego i płukanie myjka.

12. Po czym montujemy wszystko w odwrotnej kolejności.


Uwagi
Koszt nowej uszczelki kolektora 40zl
Pamiętaj przepustnice przykracaj dopiero jak skręcisz już kolektor i jego osprzęt.
Tak jest najwygodniej.
Pamiętaj aby przepustnice jak i sam kolektor skręcać na ukoś, np lewa dolna po czym prawa górna. Dokręcając dynamometrycznym kluczem przekręć jeszcze 60stopni po przełamaniu klucza. Siła dokręcania 40Nm.


Jeżeli czegoś nie dopisałem na pewno to poprawię. Jeżeli popełniłem jakiś błąd, z góry przepraszam;)
 
 
Arturro-86 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 97' + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 473
Skąd: Tychy
Wysłany: 24-12-2011, 12:09   

Mam pytanie - czy w silniku 4G63 demontaż przepustnicy jest taki sam, czy wygląda to inaczej :?:

Bo miałem się za to zabrać, a wkoncu z manuala nie umialem tego aż tak dobrze wyczytać i pomysł porzuciłem, bo boję się, że coś pokręcę :|
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 24-12-2011, 12:24   

Jedna uwaga:
SILIKON = NIE!!!
Raz, że się nierówno ułoży, dwa, że wciśniesz go do dolotu i potem kłopoty.

Jest prosta metoda - wyciąć uszczelkę z teflonu, lub nawet laminatu z obwodów drukowanych. Jednak teflon jest moim zdaniem najlepszy, grubość 2 do 3 mm pięknie uszczelni i da radę.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Misza1122 
Mitsumaniak


Auto: Galant GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2011
Posty: 69
Skąd: Terespol
Wysłany: 24-12-2011, 17:11   

Tak owszem sylikon badziewie. Ale czy każdy posiada laminat, teflon??;] Ja wole używać materiału z grzewczego. Jest najlepszy z tych wszystkich.
Przyznam się bez bicia ze użyłem ale tylko dlatego ze nie będę pchał uszczelki 3mm na przepustnice. I też gdyż w styczniu będzie mini remoncie głowicy i nowa uszczelka na przepustnice został zamówiona. Nie bez powodu jest zastosowana cienka. Moim zdaniem jak samoróbka to nie więcej jak 1.2mm. 2 lub 3 tak jak napisałeś to stanowczo za grube. Może zacząć łapach lewe powietrze.
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 24-12-2011, 17:49   

Dla wyjasnienia;
- teflon i laminat dlatego 2 do 3mm bo to są materiały lekko zgniatalne i same w wyniku zgniecenia stworzą uszczelnienie. Za cienkie nie mogą być bo źle sę ułożą. Taki patent stosuje się w aplikacjach turbo, więc bez obaw :mrgreen:
- silikon nawet w najcieńszej warstwie nie ułoży się ręcznie równo, i nie ma bata by zapobiec jego wyciśnięciu do środka dolotu - potem życzę szczęścia i cierpliwiości w czyszczeniu kanałów dolotowych :wink:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Misza1122 
Mitsumaniak


Auto: Galant GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2011
Posty: 69
Skąd: Terespol
Wysłany: 24-12-2011, 22:06   

luuzik;) po pierwszym czyszczeniu był dany. Było rozbierane i nic nie było w dolocie. Jak się umie nałożyć to nić nie ma prawa się dostać do dolotu;)
Hmm nie wiem ile musiał byś go dać żeby było po nim trzeba czyścić dolot...
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 25-12-2011, 01:02   

Misza1122 napisał/a:
luuzik;) ... Jak się umie nałożyć to nić nie ma prawa się dostać do dolotu;)..

...albo i na drzwiach od stodoły latać, jak to jedni już sie przekonali w 2010 w Smoleńsku.
Wystarczy drobinka wielkości głowki od szpilki by osiadła na wtryskiwaczu i go przytkała :P
Wiem co pisze, bo widziałem takie cuda. Poza tym w samej przepustnicy są kanały ciśnieniowe.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
mouseman 
Mitsumaniak
Krzyś :)

Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 801
Skąd: Legnica
Wysłany: 23-11-2012, 22:59   

Czy zawór EGR można wyczyścić bez ściągania kolektora ?
_________________
-=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 
 
 
sebson 
Forumowicz

Auto: Galant 2,4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2011
Posty: 31
Skąd: warszawa
Wysłany: 24-11-2012, 10:34   

a gdzie Panowie mozna kupic taką uszczelke teflonową albo sam teflon zeby ją wyciąć?
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 24-11-2012, 13:56   

Cytat:
Czy zawór EGR można wyczyścić bez ściągania kolektora ?

można
_________________
moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294
 
 
 
mouseman 
Mitsumaniak
Krzyś :)

Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 801
Skąd: Legnica
Wysłany: 09-12-2012, 22:32   

radek79 napisał/a:
można
Panowie jakieś szersze instrukcje jak się do EGR dobrać ?

edit: pytanie wręcz retoryczne powyżej tutek wszystko mówi.

To z innej beczki jak się zabrać za jego czyszczenie ? Należy zdjąć ten plastik ? Czy ogólnie zaatakować go Wurthem ??
_________________
-=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 
 
 
Iron.Falcon 
Mitsumaniak
Brummi Fahrer


Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 427
Skąd: Bad Rothenfelde
Wysłany: 06-06-2013, 17:47   

zamierzam zlecić mechanikowi profilaktyczne czyszczenie przepustnicy... i jeśli ta okażę się bardzo zasyfiała to i kolektora.... uszczelkę pod kolektor znalazłem bez problemu w inter cars natomiast nie widzę takowej pod przepustnicę :evil: gdzie szukać ?
 
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 06-06-2013, 18:12   

Iron.Falcon napisał/a:
natomiast nie widzę takowej pod przepustnicę :evil: gdzie szukać ?


Nie ma potrzeby jej wymiany za każdym razem , spokojnie można ja ponownie założyc bez problemu .
 
 
Iron.Falcon 
Mitsumaniak
Brummi Fahrer


Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 427
Skąd: Bad Rothenfelde
Wysłany: 06-06-2013, 18:15   

jakie pieniądze będą normalną zapłatą za tą czynność.... żeby mnie gość nie orżnął :mrgreen:
 
 
 
 
elMaklak 
Forumowicz

Auto: Galant 99r. 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2013
Posty: 37
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 08-06-2013, 09:49   

Koszt ok 180 zl za czyszczenie plus koszt uszczelek.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.