Ciepło w kabinie, jak szybko? |
Autor |
Wiadomość |
atego815
Forumowicz

Auto: pajero 3.2did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2009 Posty: 73 Skąd: Pruszcz Gdański
|
Wysłany: 26-11-2015, 20:56 Ciepło w kabinie, jak szybko?
|
|
|
Jak szybko macie ciepło w kabinie przy ok 0st i spokojnej jeździe? U mnie dopiero k 10km...
Wydaję mi się że bardzo długo się nagrzewa. Zanim wskazówka ruszy z miejsca, to tak jakbym miał ją wyciągać z pod ciepłej kołdry A kiedy już osiągnie stałą temperaturę, to zatrzymuje się tak między 8 a 9tą. Nie stoi poziomo. u Was też tak? zaczynam już podejrzewać termostat, że otwarty... |
|
|
|
 |
TangoKK
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 359 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 27-11-2015, 09:17
|
|
|
Jeżeli chodzi o pozycję wskazówki wskaźnika temperatury jest OK. Natomiast u mnie szybciej odczówam ciepły nawiew. |
_________________ HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 27-11-2015, 19:27
|
|
|
atego815 napisał/a: | zaczynam już podejrzewać termostat, że otwarty... | Można to dość łatwo sprawdzić .
Gdy po odpaleniu rano chłodnica jest przez kilkanaście minut zimna a następnie stosunkowo szybko przybiera na temperaturze - to znaczy, że termostat jest sprawny.
Natomiast termostat uszkodzony - otwarty i stojący - powoduje, że początek nagrzewania chłodnicy następuje dość szybko a przyrost temperatury jest łagodny i długotrwały - jeśli tak masz, to termostat do wymiany. |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 28-11-2015, 08:32 Re: Ciepło w kabinie, jak szybko?
|
|
|
atego815 napisał/a: | Jak szybko macie ciepło w kabinie przy ok 0st i spokojnej jeździe? U mnie dopiero k 10km...
Wydaję mi się że bardzo długo się nagrzewa. Zanim wskazówka ruszy z miejsca, to tak jakbym miał ją wyciągać z pod ciepłej kołdry A kiedy już osiągnie stałą temperaturę, to zatrzymuje się tak między 8 a 9tą. Nie stoi poziomo. u Was też tak? zaczynam już podejrzewać termostat, że otwarty... |
Nagrzewanie kabiny to problem każdego Pajero. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 28-11-2015, 10:28 Re: Ciepło w kabinie, jak szybko?
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | atego815 napisał/a: | Jak szybko macie ciepło w kabinie przy ok 0st i spokojnej jeździe? U mnie dopiero k 10km...
Wydaję mi się że bardzo długo się nagrzewa. Zanim wskazówka ruszy z miejsca, to tak jakbym miał ją wyciągać z pod ciepłej kołdry A kiedy już osiągnie stałą temperaturę, to zatrzymuje się tak między 8 a 9tą. Nie stoi poziomo. u Was też tak? zaczynam już podejrzewać termostat, że otwarty... |
Nagrzewanie kabiny to problem każdego Pajero. |
Częściowym rozwiązaniem problemu może być przedzielenie/oddzielenie od części ładunkowej (gdy nie ma dodatkowych siedzeń w 3-cim "rzędzie"). Zamontowałem folię poliweglanową ->> https://youtu.be/DczSAcXkJIk?t=4m11s |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
KrzysG
Forumowicz
Auto: PajeroIII3.2D 3d man. lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 154 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 13-12-2015, 18:09 Re: Ciepło w kabinie, jak szybko?
|
|
|
jawaldek napisał/a: | zbyszekm2 napisał/a: | atego815 napisał/a: | Jak szybko macie ciepło w kabinie przy ok 0st i spokojnej jeździe? U mnie dopiero k 10km...
Wydaję mi się że bardzo długo się nagrzewa. Zanim wskazówka ruszy z miejsca, to tak jakbym miał ją wyciągać z pod ciepłej kołdry A kiedy już osiągnie stałą temperaturę, to zatrzymuje się tak między 8 a 9tą. Nie stoi poziomo. u Was też tak? zaczynam już podejrzewać termostat, że otwarty... |
Nagrzewanie kabiny to problem każdego Pajero. |
Częściowym rozwiązaniem problemu może być przedzielenie/oddzielenie od części ładunkowej (gdy nie ma dodatkowych siedzeń w 3-cim "rzędzie"). Zamontowałem folię poliweglanową ->> https://youtu.be/DczSAcXkJIk?t=4m11s |
Dzisiaj sprawdzilem i przy temp. zewnetrznej 5st. cieple powietrze zaczelo juz leciec po ok 3 min jazdy i dystansie 2km, po 5 min wyraznie cieplo nagrzalo juz kabine. Wskaznik tylko nieznacznie sie podniosl z pozycji C. Wedlug mnie pajero to najszybciej nagrzewajace sie auto jakie znam. |
|
|
|
 |
artmit1
Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 DiD 04
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Gru 2011 Posty: 47 Skąd: Stare Babice
|
Wysłany: 15-12-2015, 18:40
|
|
|
Zgadzam się z KrzyśG - przy 5st na zewnątrz zaczyna grzać po 2-3 km. Obecne superoszczedne diesle niech się schowają , parę lat temu jechałem do Białegostoku w zimie Toyotą avensis . Na zewnątrz -20, czasami jeszcze zimniej. Silnik nie nagrzał się przez 180 km
Artur |
_________________ Arturos Pajeros |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 17-12-2015, 11:05
|
|
|
Tez na początku wkurzało mnie zachowanie ogrzewania w zimie. W końcu opracowałem sobie taki patent:
1. Przede wszystkim wyłączyć tryb auto - przy auto obojętnie jakbym nie ustawił to zawsze było tak że w nogi ciepło bądź gorąco a u góry pizga - to moim zdaniem skutek nieprzemyślanego umiejscowienia czujnika temperatury wnętrza - jest za nisko i dodatkowo zbiera temperaturę od skrzyni biegów. Automat jest tak głupio zaprogramowany tak że jeżeli czujnik wskazuje temperaturę w okolicach tej ustawionej kieruje nadmuch na dół co prowadzi do jeszcze większego ogrzania czujnika i wyłączenia grzania - czyli w nogi gorąco w korpus zimno i przeziębienie w drodze.
2. Włączenie tylnego grzania ma tylko sens wtedy gdy bagażnik jest pusty- tutaj też nie pomyśleli gdyż jest tak że przy grzaniu powietrze jest kierowane tylko do dolnych wylotów odwrotnie jak przy włączonej klimie gdy działają tylko górne. Jeżeli mamy cos w bagażniku co przesłania wloty (bądź za przednimi siedzeniami na podłodze - co np. mi często się zdarza) - to ogrzewamy tylko bagaż a nie kabinę i marnujemy ciepełko.
3. Ustawiamy nawiew w pozycji na środek (ewentualnie środek+ przednia szyba) - skrajne dysze kierujemy na szyby boczne i do góry, środkowe na środek (miedzy fotele i maksymalnie do góry) i w każdym razie u mnie jest git - stała temperatura - spadki wzrosty kompensowane szybkością wentylatora (u mnie mimo wyłączanego trybu auto sterowanie wentylatorem działa - nie zmieniają się tylko pozycje nawiewu - chyba tak jest w każdym). Jeżeli z dołu jest chłodno to włączamy tył ale tak na 50% i nadmuch na full. Pasażerowie z tyłu tez zadowoleni - no może jakby ktoś siedział z tyłu na środku to by mu dmuchało ale chyba wcześniej rozprasza się o dach. Nawet przy -20 C było miło, ciepło i przyjemnie.
PS. A czy Pajero nie mają w którejś wersji jakiegoś wspomagacza/dogrzewacza (nie mówię o grzaniu filtru paliwa czy pełnym webasto) ? |
|
|
|
 |
artmit1
Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 DiD 04
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Gru 2011 Posty: 47 Skąd: Stare Babice
|
Wysłany: 18-12-2015, 19:53
|
|
|
Ja jeżdżę z klimą i wiatrakiem na auto , tylko czasami jak np zaparują szyby bawię się w regulacje. Nagrzewa szybko i bez problemu
Artur |
_________________ Arturos Pajeros |
|
|
|
 |
zeeb
Mitsumaniak :)

Auto: Pajero III 3.2 DID A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 192 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 13-01-2016, 11:48
|
|
|
U mnie też ciepełko dmucha po ok 2-3km jak jest tuż powyżej zera. Elektryczny podgrzewacz dmuchał już po 2-3 minutach nawet przy -10. Ale w tym roku coś mu się stało i już tak fajnie nie jest
Wiecie gdzie to ustrojstwo siedzi i co należy sprawdzić i jak? |
_________________ [img]http://img114.imageshack.us/img114/3454/7nvu7vm7.gif[img] |
|
|
|
 |
|