[3.2 DID] 3.2 DID spadek mocy, dziwny rozruch |
Autor |
Wiadomość |
Bobix012
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubischi Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2016 Posty: 7 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 07-02-2016, 11:49 [3.2 DID] 3.2 DID spadek mocy, dziwny rozruch
|
|
|
Witam jestem tu nowy czytałem różne posty ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Mam Pajero rok 2002 3.2 DID przebieg około 240 tys. . Więc w moim pajero są takie objawy:
1. Spadek mocy, objawia się tym że podczas pracy w pewnym momencie gdy dodaje gazu autko bardzo słabo ciągnie choć pracuje w całym zakresie obrotów a gdy się zatrzymam i gwałtownie dodaję gazu w zakresie 1000 do 2000 obrotów przebiera, natomiast po jakimś czasie samo wszystko ustaje i autko zapiernicza normalnie
2. Inny objaw to odpalanie. Na bardzo dużych mrozach odpala na strzał niema z nim problemu, natomiast jak odpali przejadę 20, 5, czy 100 kilometrów niema znaczenia czy zimny czy już rozgrzany dzieje się tak że odpalam jak załapie puszczam rozrusznik a on gaśnie, odpalam ponownie i zapala bez problemu, a czasem zdarza się tak że kilka razy pod rząd gaśnie, czasami jest tak że przez długi czas odpala normalnie i jest wszystko ok
Czy ktoś z was miał takie problemy i co było przyczyną.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 08-02-2016, 09:02
|
|
|
Zajrzyj do filtra paliwa, wytrzeb jego zawartość z jednej i drugiej strony (korek na dole wykręć) do czystego pojemnika. I przyświeć latarką i napisz mi co jest? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Bobix012
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubischi Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2016 Posty: 7 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 08-02-2016, 15:43
|
|
|
Ok sprawdzę ale dopiero w przyszłym tygodniu ponieważ musiałem wyjechać na delegację. Pozdrawiam.
[ Dodano: 08-02-2016, 15:44 ]
A co tam może się znajdować chodzi o te opiłki z baku ?? |
|
|
|
 |
Grzegorz76
Forumowicz

Auto: Pajero III 3,2 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Paź 2014 Posty: 102 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 08-02-2016, 19:23
|
|
|
Bobix012 napisał/a: | A co tam może się znajdować chodzi o te opiłki z baku ?? | Tak coś w rodzaju brokatu |
|
|
|
 |
Bobix012
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubischi Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2016 Posty: 7 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 14-02-2016, 21:29
|
|
|
Witam panowie wróciłem z delegacji będę w tygodniu zabierał się za mojego miśka ale przyszła mi na myśl jedna rzecz, a dokładnie czy wszystko jest ok z turbiną. Więc mam pytanie czy turbina w pajero posiada zmienna geometrie łopatek bo nie wiem posiada bączek podciśnienia przy turbinie ale czy ma zmienną geometrie. Wiem z doświadczenia że łopatki w takim turbo lubią się zapiekać przez co autko odcina i ledwo jedzie miałem audi z taką turbiną czyściłem i auto jeździło normalnie. Bo jeżeli w miśku turbo jest zwykłe to wtedy mogę takie podejrzenie wykluczyć. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 15-02-2016, 09:09
|
|
|
Nie ma zmiennej geometrii. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Bobix012
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubischi Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2016 Posty: 7 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 17-02-2016, 17:32
|
|
|
Witam panowie jestem właśnie po przeglądzie filtra i jest tak jak mówiliście w paliwie są opiłki i to bardzo bardzo dużo. Próbowałem magnesem i przyciąga je do siebie. Teraz pytanie wymiana baku jaki koszt i co dalej z pompą i układem paliwowym jak wymienię bak to wyczyści go paliwem czy trzeba dawać do czyszczenia i jaki jest koszt ?? Mechanik powiedział że się złuszcza pompa i wraca powrotem do baku ten syf ale wydaje mi się że za dużo tego jak na pompę. Ok czekam na info od was |
|
|
|
 |
jan krupa
Forumowicz jano
Auto: mitsubishi pajero 3,2 did long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 35 Skąd: zawadzkie
|
Wysłany: 17-02-2016, 18:24
|
|
|
Luszczy się wewnętrzna powierzchnia baku a nie pompa |
_________________ j23k17s |
|
|
|
 |
TangoKK
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 359 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 17-02-2016, 20:04
|
|
|
Bobix012 napisał/a: | Mechanik powiedział że się złuszcza pompa i wraca powrotem do baku ten syf ale wydaje mi się że za dużo tego jak na pompę |
Lepiej zmień mechanika |
_________________ HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 18-02-2016, 10:27
|
|
|
Bobix012 napisał/a: | Witam panowie jestem właśnie po przeglądzie filtra i jest tak jak mówiliście w paliwie są opiłki i to bardzo bardzo dużo. Próbowałem magnesem i przyciąga je do siebie. Teraz pytanie wymiana baku jaki koszt i co dalej z pompą i układem paliwowym jak wymienię bak to wyczyści go paliwem czy trzeba dawać do czyszczenia i jaki jest koszt ?? Mechanik powiedział że się złuszcza pompa i wraca powrotem do baku ten syf ale wydaje mi się że za dużo tego jak na pompę. Ok czekam na info od was |
jakie musiały by być luzy w tej pompie po wyprodukowaniu tylu opiłków.
Jak się w pompie wytrze coś o mikron to ona już przestaje podawać paliwo. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Bobix012
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubischi Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2016 Posty: 7 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 23-04-2016, 19:12
|
|
|
Witam. Wymieniłem bak na bak z tworzywa, oddałem pompę do czyszczenia bo faktycznie bak się złuszczał, po wyczyszczeniu pompy przeszła kalibrację wszystkie parametry w normie w środku pompa ma nieduże ślady użytkowania i mechanik stwierdził że nic się nie powinno dziać dalej z pompą, lecz problem odpalania na ciepłym silniku pozostał i dzisiaj po raz pierwszy od czyszczenia pompy autko straciło moc i wtedy mocno dymił na czarno i za każdym razem po zgaszeniu nie mogłem odpalić bez meczenia i dodania gazu. Trochę nim pojeździłem i się opamiętał znów ciągnie normalnie.
Więc panowie pytanie , co to jeszcze morze być dodam że na zimnym silniku i dużych mrozach nigdy się nie zdarzyło żeby nie odpalił. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 25-04-2016, 11:56
|
|
|
EGR
Nastawnik |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Bobix012
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubischi Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2016 Posty: 7 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 25-04-2016, 17:11
|
|
|
Witam dzisiaj zaślepiłem EGR, w moim Pajero jest ten elektryczny. Chyba jest nie do końca sprawny bo gdy zapaliłem auto przyłożyłem rękę do EGR, kolega dodał gazu to zasysało mi rękę a wydaje mi się że nie powinno bo w momencie dodania gazu powinien zamknąć dolot spalin do kolektora ssącego a piszę że nie do końca sprawny ponieważ nie wywala błędu. Teraz będę testował czy złapie muła
A co do odpalania to zobaczymy dalej, ale przyszedł mi do głowy pomysł jeśli np czujnik położenia wału będzie szwankował to czy może występować problem z odpalaniem ?? Znajomy mówił że miał kiedyś taką przypadłość w innym samochodzie komputer błędu nie pokazywał a czujnik położenia był uszkodzony. I że auto na zimnym paliło a na ciepłym szwankowało gasło nie chciało palić.
I tak w sumie czy w Pajero taki czujnik jest i gdzie?? |
|
|
|
 |
|