[II 2.0 DID] Tylny most |
Autor |
Wiadomość |
pamich
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2015 Posty: 4 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-11-2015, 10:52 [II 2.0 DID] Tylny most
|
|
|
Witam
Jeżdżę moim outkiem od nowości (6 lat) niestety, jak się okazało, niepotrzebnie ze zblokowanym napędem na 4x4. Efektem tego są stuki (czasem walenie) w tylnym moście podczas manewrów skręcania, zawracania (największe podczas skręcania tyłem). Tylny most (sprzęgło hydrauliczne wraz z mechanizmem różnicowym ?) o numerze 3570A007. Czy ktoś z Was miał już taki problem? Czy jest możliwość regeneracji tego podzespołu? W serwisie za wymianę krzyknęli przerażającą kwotę. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 05-11-2015, 13:24
|
|
|
pamich napisał/a: | niepotrzebnie ze zblokowanym napędem na 4x4. | przecież i tak przechodził w tryb Auto pow. 40km/h |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
pamich
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2015 Posty: 4 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-11-2015, 14:54
|
|
|
I tak nie zmienia to faktu, że coś się zadziało w tylnym moście. Pytanie czy jest możliwość naprawy tego mostu poza wymianą na nowy ? |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 05-11-2015, 19:33
|
|
|
Możliwość naprawy zawsze jest, ale znając politykę cenową Mitsu na części zamienne lepiej chyba szukać używanego z rozbitka |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Maddox
Mitsumaniak
Auto: Outlander 2.0 Di-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 219 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 09-11-2015, 12:18
|
|
|
a sprawdzałeś poduszki tylnego mostu?
jak są wyrobione to będą tłukły, koszt jednej to 59 PLN, potrzebne są dwie. |
_________________ Outlander 2.0T
Outlander 2.0 DI-D |
|
|
|
 |
pamich
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2015 Posty: 4 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12-11-2015, 14:46
|
|
|
w serwisie powiedzieli, że sprzęgło wiskotyczne, ale u nich trzeba wymienić cały układ (pomiędzy wałem napędowym a półosiami) |
|
|
|
 |
Komandor
Mitsumaniak
Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 493 Skąd: Z morza
|
Wysłany: 12-11-2015, 19:35
|
|
|
W aso cytryny części i robocizna mogą być trochę tańsze, zostaje jeszcze alledrogo i zaprzyjaźniony warsztat... |
_________________ Wolność ma zapach benzyny... |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 404 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 12-11-2015, 21:09
|
|
|
A w ASO Peugeot'a może jeszcze tańsze
A tak na poważnie to mimo wszystko niech to ktoś jeszcze obada. Coś dziwne, że hałasuje akurat przy skręcaniu. Gdyby coś było z tym sprzęgłem to pewno hałas byłby cały czas. Gdyby jednak to szukaj z rozbitka. |
|
|
|
 |
Puzonik83
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0DID Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 78 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 12-11-2015, 22:40
|
|
|
U mnie padło też to sprzęgło i objawy były takie same. Kupiłem cały dyfer z praktycznie nowego rozbitego Peugeota 4007, to było już ponad półtora roku temu. Za dyfer zapłaciłem coś koło 1400 zł, ale był praktycznie nowy, czyściutki, z resztą nawet pomagałem go wykręcać z tego rozbitka. Na allegro można było wtedy kupić za 400-600 zł ale wolałem dopłacić.
A tak w ogóle to zajrzałem na to allegro i widzę, że mocno podrożały te dyfry, jak ja kupowałem swój to średnia cena była około 450zł, tylko ten jeden co go kupiłem był za 1400 i każdy mówił, że to jest tanie bo się te dyfry w ogóle nie psują i jest to część praktycznie niesprzedawalna, a teraz to koło 1000 zł stoją a nawet 1800. Czyżby zaczęły się lepiej sprzedawać? |
|
|
|
 |
Komandor
Mitsumaniak
Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 493 Skąd: Z morza
|
Wysłany: 13-11-2015, 22:30
|
|
|
Moody napisał/a: | A w ASO Peugeot'a może jeszcze tańsze ... |
To niestety fakt kolego że większość części sprzedawanych przez sieć aso mitsu jest droższa niż analogiczne dostępne u cytryny. ASO PUGa nie znam i tu pytanie do ciebie.
Hałas z tylnego dyfra przy skręcaniu sugerowałby raczej uszkodzenie samej przekladni różnicowej a nie sprzęgła elektromagnetycznego (rozdział momentu na koła następuje na przekładni), niestety w dalszej kolejności mogł paść wałek atakujący który jest elementem pośrednim. Na rynku wtórnym i tak występuje tylko komplet... Częsci od dawcy w benzynie powinny być mniej zużyte z racji przebiegu i nieco mniejszego momentu na kołach. |
_________________ Wolność ma zapach benzyny... |
|
|
|
 |
visitor
Forumowicz
Auto: Mercedes
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Cze 2015 Posty: 65 Skąd: Ząbkowice śląskie
|
Wysłany: 13-11-2015, 22:35
|
|
|
A może sprawdzic jakoś półosie? Zanim wydasz kase lepiej dobrze sprawdzic. Ewentualnie j/w układ różnicowy bo tylko on pracuje przy różnej prędkości tylnych kół. |
_________________ Na życzenie sprawdze powloke lakierniczą kazdego auta. Dolnosląskie i Opolskie. Czujnik kupilem dla siebie bo szukam Outka. Nie jestem handlarzem |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 404 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 15-11-2015, 12:32
|
|
|
Komandor napisał/a: | Moody napisał/a: | A w ASO Peugeot'a może jeszcze tańsze ... |
To niestety fakt kolego że większość części sprzedawanych przez sieć aso mitsu jest droższa niż analogiczne dostępne u cytryny. ASO PUGa nie znam i tu pytanie do ciebie.
Hałas z tylnego dyfra przy skręcaniu sugerowałby raczej uszkodzenie samej przekladni różnicowej a nie sprzęgła elektromagnetycznego (rozdział momentu na koła następuje na przekładni), niestety w dalszej kolejności mogł paść wałek atakujący który jest elementem pośrednim. Na rynku wtórnym i tak występuje tylko komplet... Częsci od dawcy w benzynie powinny być mniej zużyte z racji przebiegu i nieco mniejszego momentu na kołach. |
Orientowałem się w temacie cen przed zakupem auta i wychodziło, że z całej trójcy Mitsu/Cytryna/Pug ten ostatni serwisowo wychodzi najtaniej (generalnie oczywiście decydował dla mnie tylko i wyłącznie stan auta). Sam nigdy jeszcze nic nie robiłem w ASO (gwarancja wyczerpała się u pop. właściciela).
Ja na Twoim miejscu ASO użyłbym tylko dla zdiagnozowania problemu - to już jak piszesz zdaje się masz za sobą (mieli go na warsztacie czy tak powiedzieli przez telefon ?). Fakt, że to może być problem z dyferencjałem potwierdza też wpis kolegi Puzonik83. Ja mimo wszystko nim zaczniesz cokolwiek rozkręcać jeszcze raz spróbowałbym wszystko co może być podejrzane posprawdzać - mocowania, przeguby itd. Np. próbowałeś gdy auto jest na podnośniku załączyć LOCK i bieg a potem przytrzymując jedno kręcić drugim ? |
|
|
|
 |
pamich
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2015 Posty: 4 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16-11-2015, 10:35
|
|
|
Tak oczywiście problem był zdiagnozowany na podnośniku w ASO, a także próbowałem to potwierdzić w innych warsztatach. Inne warsztaty niestety nie wzbudziły mojego zaufania, bo i diagnoza była na zasadzie wstawić samochód rozbierzemy sprawdzimy . Tak, w jednym warsztacie przeprowadzony był taki test "gdy auto jest na podnośniku załączyć LOCK i bieg a potem przytrzymując jedno kręcić drugim" i nie wzbudził podejrzeń. Pozostaje mi chyba faktycznie poszukać coś w rozbitkach. Pytanie czy wymiana polega na wykręceniu starego i wkręceniu "nowego" czy wiąże się to również z korekcją luzów na przekładni? Czy nie okaże się, że oprócz dyfra należy wymienić jeszcze inne podzespoły. |
|
|
|
 |
Puzonik83
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0DID Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 78 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 17-11-2015, 16:39
|
|
|
U mnie polegało to tylko na wyjęciu starego i włożeniu "nowego" dyfra. Operacja dość prosta. |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 404 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 18-11-2015, 07:57
|
|
|
Puzonik83 napisał/a: | U mnie polegało to tylko na wyjęciu starego i włożeniu "nowego" dyfra. Operacja dość prosta. |
A powiedz czy przed tą operacją informowałeś się czy ta cała trójca (Mitsu/Cytryna/Pug) i to niezależnie od rodzaju i typu silnika stosuje dokładnie ten sam element ? |
|
|
|
 |
|