Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.0 DID] Tylny most
Autor Wiadomość
pamich 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 4
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-11-2015, 10:52   [II 2.0 DID] Tylny most

Witam
Jeżdżę moim outkiem od nowości (6 lat) niestety, jak się okazało, niepotrzebnie ze zblokowanym napędem na 4x4. Efektem tego są stuki (czasem walenie) w tylnym moście podczas manewrów skręcania, zawracania (największe podczas skręcania tyłem). Tylny most (sprzęgło hydrauliczne wraz z mechanizmem różnicowym ?) o numerze 3570A007. Czy ktoś z Was miał już taki problem? Czy jest możliwość regeneracji tego podzespołu? W serwisie za wymianę krzyknęli przerażającą kwotę.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 05-11-2015, 13:24   

pamich napisał/a:
niepotrzebnie ze zblokowanym napędem na 4x4.
przecież i tak przechodził w tryb Auto pow. 40km/h
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
pamich 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 4
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-11-2015, 14:54   

I tak nie zmienia to faktu, że coś się zadziało w tylnym moście. Pytanie czy jest możliwość naprawy tego mostu poza wymianą na nowy ?
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 05-11-2015, 19:33   

Możliwość naprawy zawsze jest, ale znając politykę cenową Mitsu na części zamienne lepiej chyba szukać używanego z rozbitka
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Maddox 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.0 Di-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 219
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 09-11-2015, 12:18   

a sprawdzałeś poduszki tylnego mostu?
jak są wyrobione to będą tłukły, koszt jednej to 59 PLN, potrzebne są dwie.
_________________
Outlander 2.0T
Outlander 2.0 DI-D
 
 
 
pamich 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 4
Skąd: Łódź
Wysłany: 12-11-2015, 14:46   

w serwisie powiedzieli, że sprzęgło wiskotyczne, ale u nich trzeba wymienić cały układ (pomiędzy wałem napędowym a półosiami)
 
 
Komandor 
Mitsumaniak

Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 493
Skąd: Z morza
Wysłany: 12-11-2015, 19:35   

W aso cytryny części i robocizna mogą być trochę tańsze, zostaje jeszcze alledrogo i zaprzyjaźniony warsztat...
_________________
Wolność ma zapach benzyny...
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 404
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 12-11-2015, 21:09   

A w ASO Peugeot'a może jeszcze tańsze :)
A tak na poważnie to mimo wszystko niech to ktoś jeszcze obada. Coś dziwne, że hałasuje akurat przy skręcaniu. Gdyby coś było z tym sprzęgłem to pewno hałas byłby cały czas. Gdyby jednak to szukaj z rozbitka.
 
 
Puzonik83 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0DID Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 78
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 12-11-2015, 22:40   

U mnie padło też to sprzęgło i objawy były takie same. Kupiłem cały dyfer z praktycznie nowego rozbitego Peugeota 4007, to było już ponad półtora roku temu. Za dyfer zapłaciłem coś koło 1400 zł, ale był praktycznie nowy, czyściutki, z resztą nawet pomagałem go wykręcać z tego rozbitka. Na allegro można było wtedy kupić za 400-600 zł ale wolałem dopłacić.

A tak w ogóle to zajrzałem na to allegro i widzę, że mocno podrożały te dyfry, jak ja kupowałem swój to średnia cena była około 450zł, tylko ten jeden co go kupiłem był za 1400 i każdy mówił, że to jest tanie bo się te dyfry w ogóle nie psują i jest to część praktycznie niesprzedawalna, a teraz to koło 1000 zł stoją a nawet 1800. Czyżby zaczęły się lepiej sprzedawać?
 
 
Komandor 
Mitsumaniak

Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 493
Skąd: Z morza
Wysłany: 13-11-2015, 22:30   

Moody napisał/a:
A w ASO Peugeot'a może jeszcze tańsze ...


To niestety fakt kolego że większość części sprzedawanych przez sieć aso mitsu jest droższa niż analogiczne dostępne u cytryny. ASO PUGa nie znam i tu pytanie do ciebie.
Hałas z tylnego dyfra przy skręcaniu sugerowałby raczej uszkodzenie samej przekladni różnicowej a nie sprzęgła elektromagnetycznego (rozdział momentu na koła następuje na przekładni), niestety w dalszej kolejności mogł paść wałek atakujący który jest elementem pośrednim. Na rynku wtórnym i tak występuje tylko komplet... Częsci od dawcy w benzynie powinny być mniej zużyte z racji przebiegu i nieco mniejszego momentu na kołach.
_________________
Wolność ma zapach benzyny...
 
 
visitor 
Forumowicz

Auto: Mercedes
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Cze 2015
Posty: 65
Skąd: Ząbkowice śląskie
Wysłany: 13-11-2015, 22:35   

A może sprawdzic jakoś półosie? Zanim wydasz kase lepiej dobrze sprawdzic. Ewentualnie j/w układ różnicowy bo tylko on pracuje przy różnej prędkości tylnych kół.
_________________
Na życzenie sprawdze powloke lakierniczą kazdego auta. Dolnosląskie i Opolskie. Czujnik kupilem dla siebie bo szukam Outka. Nie jestem handlarzem ;)
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 404
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 15-11-2015, 12:32   

Komandor napisał/a:
Moody napisał/a:
A w ASO Peugeot'a może jeszcze tańsze ...


To niestety fakt kolego że większość części sprzedawanych przez sieć aso mitsu jest droższa niż analogiczne dostępne u cytryny. ASO PUGa nie znam i tu pytanie do ciebie.
Hałas z tylnego dyfra przy skręcaniu sugerowałby raczej uszkodzenie samej przekladni różnicowej a nie sprzęgła elektromagnetycznego (rozdział momentu na koła następuje na przekładni), niestety w dalszej kolejności mogł paść wałek atakujący który jest elementem pośrednim. Na rynku wtórnym i tak występuje tylko komplet... Częsci od dawcy w benzynie powinny być mniej zużyte z racji przebiegu i nieco mniejszego momentu na kołach.


Orientowałem się w temacie cen przed zakupem auta i wychodziło, że z całej trójcy Mitsu/Cytryna/Pug ten ostatni serwisowo wychodzi najtaniej (generalnie oczywiście decydował dla mnie tylko i wyłącznie stan auta). Sam nigdy jeszcze nic nie robiłem w ASO (gwarancja wyczerpała się u pop. właściciela).
Ja na Twoim miejscu ASO użyłbym tylko dla zdiagnozowania problemu - to już jak piszesz zdaje się masz za sobą (mieli go na warsztacie czy tak powiedzieli przez telefon ?). Fakt, że to może być problem z dyferencjałem potwierdza też wpis kolegi Puzonik83. Ja mimo wszystko nim zaczniesz cokolwiek rozkręcać jeszcze raz spróbowałbym wszystko co może być podejrzane posprawdzać - mocowania, przeguby itd. Np. próbowałeś gdy auto jest na podnośniku załączyć LOCK i bieg a potem przytrzymując jedno kręcić drugim ?
 
 
pamich 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 4
Skąd: Łódź
Wysłany: 16-11-2015, 10:35   

Tak oczywiście problem był zdiagnozowany na podnośniku w ASO, a także próbowałem to potwierdzić w innych warsztatach. Inne warsztaty niestety nie wzbudziły mojego zaufania, bo i diagnoza była na zasadzie wstawić samochód rozbierzemy sprawdzimy :D . Tak, w jednym warsztacie przeprowadzony był taki test "gdy auto jest na podnośniku załączyć LOCK i bieg a potem przytrzymując jedno kręcić drugim" i nie wzbudził podejrzeń. Pozostaje mi chyba faktycznie poszukać coś w rozbitkach. Pytanie czy wymiana polega na wykręceniu starego i wkręceniu "nowego" czy wiąże się to również z korekcją luzów na przekładni? Czy nie okaże się, że oprócz dyfra należy wymienić jeszcze inne podzespoły.
 
 
Puzonik83 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0DID Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 78
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 17-11-2015, 16:39   

U mnie polegało to tylko na wyjęciu starego i włożeniu "nowego" dyfra. Operacja dość prosta.
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 404
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 18-11-2015, 07:57   

Puzonik83 napisał/a:
U mnie polegało to tylko na wyjęciu starego i włożeniu "nowego" dyfra. Operacja dość prosta.


A powiedz czy przed tą operacją informowałeś się czy ta cała trójca (Mitsu/Cytryna/Pug) i to niezależnie od rodzaju i typu silnika stosuje dokładnie ten sam element ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.