 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[3.5 V6] szarpanie silnika |
Autor |
Wiadomość |
jf
Nowy Forumowicz
Auto: pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Cze 2012 Posty: 5 Skąd: przemyśl
|
Wysłany: 15-09-2013, 19:53 [3.5 V6] szarpanie silnika
|
|
|
Witam
Mam problem z moim pajero 3,5 v24 automat z roku 1995 silnik 6g74. Pracuje na benzynie i gazie. Przez prawie dwa lata pracował super. Aż tu nagle silnik zaczął przerywać. Jakby gubił zapłon, szarpał. Najprościej opisać to tak: pedał wciśnięty ¼, samochód przyspiesza aż zaczyna szarpać, wrażenie jakby zabrakło paliwa. Odpuszczam pedał – uspokaja się, dalej jedzie spokojnie. I tak 10 – 12 razy na 30 km. Na benzynie i gazie dokładnie to samo. Najprostszym pomysłem było – świece - bo gaz. Odkręciłem wiadro śrub, trochę wsporników, kolektor ssący do góry i już świece widać + przewody + cewki zapłonowe. Cewki w stanie okropnym – wymieniłem, przewody wymieniłem, świece wymieniłem. Wszystko poskładałem – próba – bez zmian. Dalej szarpie. Pojedyncze szarpnięcia – nic na tablicy przyrządów. 3 – 4 szarpnięcia pod rząd – zapala się żółty check silnika. Sprawdziłem komputer – błędów 0 /zero/. Check gaśnie przy kolejnym starcie silnika. Nie wiem co robi i gdzie szukać. Proszę o pomoc. JF |
|
|
|
 |
moj.skarb
Forumowicz
Auto: pajero 3,5 V6 208km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 81 Skąd: biała
|
Wysłany: 29-09-2013, 21:54
|
|
|
mam identyczne auto oraz podobny problem. nie podejrzewasz skrzyni? |
_________________ marzenia się spełniają |
|
|
|
 |
maniek01_1971
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3500 V45
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 13 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 06-06-2015, 11:00
|
|
|
U mnie uszkodzone były łączniki (fajki świec). Po wymianie na zamienniki problem zniknął. |
|
|
|
 |
ppkss4_
Forumowicz
Auto: Pajero I 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 102 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 19-06-2015, 18:23
|
|
|
Jeżeli problem powtarza się w określonym położeniu pedału gazu to może być uszkodzony TPS (czujnik położenia przepustnicy). |
|
|
|
 |
maniek01_1971
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3500 V45
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 13 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 14-02-2016, 13:12
|
|
|
Piszę, bo problem szarpania po pewnym czasie powrócił. Zrezygnowany jeździłem, mechanicy rozkładali ręce. Wymieniłem kilka kompletów świec, przewodów i cewek.
Pewnego dnia podczas jazdy usłyszałem bardo głośne stukanie w silniku (słychać mnie było pewnie na kilometr). Silnik zaczął pracować na 5 cylindrów. Postawiłem auto do mechanika. Po zdemontowaniu kolektora dolotowego okazało się, że z 6 klap zmieniających przepływ powietrza zostało 3, fragmenty 3 porozrzucane były po całym dolocie. Po odkręceniu świec okazało się także, że jedna miała sklepane elektrody (fragment klapy został "zjedzony" i wyrzucony do wydechu, przy okazji uderzając o dolną elektrodę świecy i łącząc ją ze środkową...). Byłem przekonany, że taka akcja nie pozostała bez znaczenia dla silnika, i pełen obaw godziłem się zmyślą o rozstaniu z Pajero. Jednak okazało się, że silnikowi nic nie jest, kompresja idealna, brak jakichkolwiek śladów przygody z konsumpcją klap . Po poskładaniu wszystkiego jest super, oczywiście kolektor jest bez klap i zaślepiony otwór po ośce.
Po zabiegu przejechane ok. 3 tys. km, wszystko działa bez problemu. Przy najbliższej potrzebie demontażu kolektora (mam nadzieję, że nieprędko) planuję zamianę na kolektor z klapami po regeneracji.
Kolejny raz miałem okazję się przekonać, że byle przygoda nie jest w stanie uśmiercić tego potwora |
|
|
|
 |
|
|