 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Mitsu, czarny Galant Torino - historia auta w dwóch wątkach |
Autor |
Wiadomość |
madluke
Mitsumaniak
Auto: Galant 2,5 V6 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2014 Posty: 108 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-03-2015, 19:41 Mitsu, czarny Galant Torino - historia auta w dwóch wątkach
|
|
|
Dla Waszej wygody najnowsze wydarzenia na górze, a najstarsze na dole strony. Wystarczy czytać 2 strony wątku: tą i stronę 6 Nie trzeba skakać po innych!
Edit 15.06.2021
Po zimie poza wymianą oleju i klocków na przód (wjechały ATE) auto trafiło na konserwację podwozia i kilka poprawek kosmetycznych - jak się okazało - trochę bardziej niż kosmetycznych. Prace lakiernicze robiłem u Sebastiana z SEB-CAR (Łąkowa 1a).
Edit 26.04.2021
Zrobiłem remont elektryki i wskoczyły oto takie elementy:
Alternator AS-PL A5275
Akumulator YUASA YBX3005
Przewody WN NGK RC-ME111
Dodatkowo odświeżyłem aparat zapłonowy:
Kopułka BluePrint ADC41430
Palec rozdzielacza BluePrint ADC41440
O-ring aparatu Mitsubishi MD619990
Cewka zapłonowa (angielski zamiennik Mobiletron CF40 ściągnięty z USA po numerze H3T04172)
Wskoczyła też oryginalna osłona silnika MR288954 i MR328507:
Edit 08.12.2020
Pierwszy raz na hamowni:
Edit 17.11.2020
Dodatkowo chłopaki z TecnoGarage wymienili gumy w wahaczach na poliuretany z Olkusza plus uszczelki pod pokrywami i świece na NGK BKR6EIX-11. Wskoczyły też dwie nowe sondy Denso DOX-0113 zamiast MR507750 (Bank 1) i MR507749 (Bank 2).
Edit 24.09.2020
Nowy dolot robiony w TecnoGarage + nowy katalizator (jeden zamiast trzech).
Edit 01.06.2020
Odświeżyłem hamulce. Należały mu się. Przy okazji wskoczyły większe jarzma więc na przodzie jest tarcza 294 mm (miały być czterotłoczkowe zaciski Brembo z tarczą 320 mm, ale niestety za bardzo "odstają" i są dwutłoczkowe Mitsu). Malowanie i montaż wykonali Panowie z BARTCAR w Warszawie.
Przód:
Tarcze Brembo 09.A738.11
Klocki Brembo P61089
Miały być tarcze kotwicze ze zdjęcia. Wymagały modyfikacji, więc oryginalne zostały zpiaskowane i pomalowane proszkowo. Są o kilka mm mniejsze niż tarcze, więc nie ma problemu. Oryginały Mitsubishi MR249257 i MR249258
Blaszki Mitsubishi MR389651
Jarzma Mitsubishi MR249963 (do tarcz 294 mm)
Tył:
Tarcze Brembo 08.8316.20
Klocki Brembo P54012
Szczęki Brembo S54519
Nowe tarcze kotwiczne Mitsubishi MB950207 i MB950208 (pomalowałem epoxy i srebrzanką, żeby nie złapały tak szybko rdzy, ale chłopaki z Bartcar zpiaskowali i pomalowali proszkowo w gratisie).
Blaszki Mitsubishi MR389681
A miało być tak:
Edit 12.04.2019
W trakcie robót wyszło, że prawy wałek półośki trochę napuchł pod gumą tłumiącą i taka sytuacja:
Lewa: GSP NCV51525
Prawa: GSP NCV51526
W zeszłym roku wymieniłem wszystkie wahacze na SRL. Korzystając z okazji czekania na półośki takie rzeczy się zadziały:
Edit 11.03.2019
Maszyna u mechanika na wymianę płynów. W tym roku wchodzi Millers Nanodrive+ NT+ CFS 5W40, a do skrzyni ponownie Millermatic ATF SP-III WS. Filtr oleju w tym roku to Mann Filter. Przy okazji zmieniam filtr paliwa na UFI i płyn chłodniczy na Prestone.
Zimą zauważyłem, że zanim silnik się nagrzał, to ślizgał się pasek 4PK i ciężko chodziły wycieraczki i trochę czasu minęło od wymiany rozrządu, tak więc do auta wchodzi:
Regenerowany alternator (autostarter.pl),
Regenerowana pompa wspomagania (Maglo, Kołacińska 4),
Regenerowana maglownica (Maglo, Kołacińska 4),
Koło pasowe wału ASHIKA 122-05-515,
Sprzęgło klimatyzacji CEL637,
Rolka napinająca pasek 4PK Febest 0487-DE3A,
Rolka napinająca pasek 6PK Koyo PU351128RR1HY2
Pasek i rolki rozrządu Blueprint ADC47321
Przy okazji w końcu mogę pochwalić się moimi podwójnymi światłami zamiast pojedynczego halogenu przeciwmgłowego
Edit 07.10.2018
Zajawka nowego stylu
Edit 14.08.2018
Spóźnone, ale w 2016 Mitsu odwiedził Tecnogarage.pl, gdzie otrzymał nowy wydech:
Edit 07.05.2016
Takie rzeczy zostały poczynione.
A tak wyglądają przednie klocki Brembo po ok 12 tyś. km. Zostały zastąpione przez ATE.
Edit 07.05.2016
Leniwe, weekendowe zabiegi kosmetyczne.
Edit 29.04.2016
Edit 27.04.16
Dzisiaj odebrałem Miśka od mechanika. Na dniach podszykuję i strzelę nowe fotki, bo dzisiaj pogoda beznadziejna. Co dostał:
Komplet nowych piast NTY 5-cio szpilkowych (czytałem mieszane opinie, zobaczymy jak się sprawdzą u mnie)
Jeden przegub zewnętrzny Herth+Buss
Komplet sprężyn Eibach
Felgi Dezent RB Silver
Opony Dunlop Sp Sport Maxx z 2016 r.
Dodatkowo wymieniłem pasek wspomagania Japan na Bando i bardzo dobrze, bo tamten po roku jazdy był w fatalnym stanie! Galant ma przebieg 199500 i w tym momencie silnik został zalany Millersem EE Longlife 5w40, a skrzynia Millersem ATF SP-III WS. Zobaczymy, co z tego będzie (skrzynię przelałem dwa razy metodą dynamiczną, bo syf totalny zlatuje - pod koniec maja jeszcze raz to uczynię). A tak się prezentują piasty i sprężyny:
Edit 18.04.16
Trochę zaniedbałem ten wątek. Aktualnie Mitsu na warsztacie - zmiana kół na letnie w tym roku nieco bardziej skomplikowana. Na dniach dodam więcej informacji. W międzyczasie fotorelacja z działań listopadowych 2015 roku w Pablo Garage.
Edit 23.05.15
W końcu umyłem miśka tak, jak by wypadało zawsze. Niestety pogoda pozwala mi się cieszyć tym stanem tylko dzisiaj i to też chwilowo.
Edit 19.05.15
Dzisiaj wymieniłem prawy przegub wewnętrzny. Poprzedni wyglądał ok, ale drgania były w przedziale 40-80 (początkowo tylko przy 40). W starym poluzowała się opaska od osłony i musiał się jakiś syfek dostać.
Edit 21.04.15
Wszystkie wtryskiwacze wyczyszczone (wyjęte z auta i oddane do profesjonalnego zakładu) - silnik pracuje zdecydowanie lepiej. Winną okazała się być brudna przepustnica i silnik krokowy. Po wyczyszczeniu problemów brak (przy okazji ECU zwany ECM zwany PCM został kompletnie sprawdzony, bo też przez chwilę był podejrzany).
Dodatkowo auto dostanie cały komplet hamulcowy z klockami Brembo na przód i ATE na tył, tarczami TRW, przewodami HEL oraz całym pozostałym ustrojstwem w postaci tłoczków Febest, uszczelniaczy Autofren, blaszek TRW, zacisków, linek i sprężynek do ręcznego, prowadnic Febest oraz osłon na przód (ori do Chrystlera )
A w ten weekend zauważyłem, że cieknie z dwóch amortyzatorów (cała prawa strona), więc czekam też na amorki Kayaba Ultra SR, to wszystko pójdzie hurtem. Dodatkowo w weekend odświeżę trochę zaciski i (mam nadzieję) osłony tylnych hamulców, bo znalazłem jedynie po 500 zł za sztukę. Jak to wszystko ogarnę, to lecę wymienić osuszacz i sprawdzić szczelność klimy. Mam nadzieję, że przez pozostałą część roku będę się już tylko nim cieszyć...
Edit 02.03.15
Przyszły nowe zabawki na jutro.
Edit 01.02.2015
Mitsu nabyłem w połowie listopada 2014 r. Jest to czarny sedan Elegance 2.5 V6 Nardi Torino model 2001 (z drugiej połowy 2000 r.), sprowadzany z przebiegiem 185 tyś.
Odkąd zacząłem dłubać i wymieniać wadliwe lub zupełnie niedziałające/prawie nieistniejące elementy auta, to powoli przestałem wątpić w przebieg auta. Zdałem sobie za to sprawę, że Mitsu musiało dłuuugo stać zaparkowane na jakimś bawarskim podwórku.
Tak jak wspomniałem, nie zaprezentuję go jeszcze, bo w zimę był nieatrakcyjny, więc fotek nie pstrykałem, a teraz ciągam go jeszcze na wiosnę po warsztatach, więc znowu nie pstrykam fotek, bo wciąż nie jest za piękny.
Od listopada do teraz w aucie siedzi:
Filtry paliwa i oleju Mann Filter
Filtr powietrza K&N
Filtr kabinowy Denso
Kable WN NGK
Wahacze przednie dolne CTR
Pasek alternatora Bando
Pasek wspomagania Japan (zamówiłem Bando, przyszedł Japan - cena ta sama, więc został)
Rolki napinające - jedna ori, druga Koyo (więc pewnie obydwie Koyo )
Akumulator Yuasa
Łączniki stabilizatora na tył Febest
Poduszka silnika prawa ori
Uszczelki pokryw zaworów oraz pod świece Victor Reinz
Świece platynowe NGK
Kopułka aparatu zapłonowego Blue Print
Palec rozdzielacza EPS
Regenerowany aparat z nową cewką (nie wiem jaka, jednak nowa)
Uszczelka wałka, prawa końcówka drążka i drążek kierowniczy (to wstawili mechanicy i nie wiem dokładnie co ).
Dodatkowo w grudniu miałem założone i zniszczone podczas wymiany (co wyszło po 3k km):
Świece na Denso irydowe (wszystkie przepalone - nie wiem dlaczego)
Uszczelki pod świece na Febest (chyba ktoś wielokrotnie wkładał i wyciągał śrubokrętem, bo tak poharatane)
Uszczelki pod pokrywy zaworów na oryginalne (jedna zagięta, dodatkowo dociśnięte tak, że pokrywy pozaginały się od śrub)
Silnik pracuje aktualnie na Valvoline MaxLife 5w40 (wymieniłem dwa razy - tyle nagaru było 0o )
W skrzyni pływa Castrol Transmax Z (wymieniałem statycznie 3x po ok. 4,5l - na początku wylała się smoła, po 1k km znowu smoła i teraz w końcu wydaje się ok)
W styczniu wymieniłem rozrząd na (to już w miarę udokumentowałem):
Pasek Sun
Rolki Koyo
Napinacz NTN
Pompa wody GMB
Ponieważ mam problem z wypadającym zapłonem na pierwszym cylindrze (początkowe podejrzenia padły na spartoloną robotę poprzedniego mechanika, ale po wymianie świec i uszczelek problem się złagodził, a ostatnio znowu się nasilił), jadę w piątek do mechanika i będziemy szukać przyczyny. W międzyczasie zamówiłem listwę wtryskową z Carismy 1.6, powyciągam z niej wtryskiwacze i dam do czyszczenia - zakładam, że u mnie pierwszy leży. |
Ostatnio zmieniony przez madluke 04-08-2021, 16:46, w całości zmieniany 55 razy |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 31-03-2015, 20:27
|
|
|
madluke napisał/a: | osłony tylnych hamulców, bo znalazłem jedynie po 500 zł za sztukę. | To tanio. Chyba, że to używki to drogo. Nowe tylko w ASO, koszt ponad 600 zł/szt. |
|
|
|
 |
madluke
Mitsumaniak
Auto: Galant 2,5 V6 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2014 Posty: 108 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-03-2015, 22:58
|
|
|
Przepraszam, mój błąd - 580- zł od sztuki za nowe ori. Zobaczę, w jakim stanie są moje. Może zaoszczędzą mi 1160 zł. |
|
|
|
 |
piorunGSR
Forumowicz

Auto: Lancer GSR
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Sty 2014 Posty: 234 Skąd: Ełk/Dublin
|
Wysłany: 31-03-2015, 23:23
|
|
|
Paczuszki z częściami. Jak to fajnie na to wszystko patrzeć kiedy ktoś przywraca auto do extra stanu. |
|
|
|
 |
eremita
Mitsumaniak
Auto: Outlander III DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 25 Paź 2007 Posty: 2505 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 01-04-2015, 12:02
|
|
|
Dawaj foty |
|
|
|
 |
madluke
Mitsumaniak
Auto: Galant 2,5 V6 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2014 Posty: 108 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-04-2015, 19:16
|
|
|
Plan jest taki, żeby po mechaniku wyczyścić auto i zrobić foty. Mam nadzieję, że szybko zakończymy warsztat i pogoda dopisze. |
|
|
|
 |
madluke
Mitsumaniak
Auto: Galant 2,5 V6 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2014 Posty: 108 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-04-2015, 15:28
|
|
|
No i zostały mi linki, bo stare są w świetnej kondycji i komplet klocków Brembo na przód i ATE na tył (z blaszkami) (nie wiem, jak ja te klocki kupiłem). Dodatkowo okazało się, że zaciski NTY, mimo że są idealnych rozmiarów, mają przesunięte otwory pod piny i nie da się ich zamontować, ale stare są jeszcze w połowie życia, więc jest ok.
Za to rozpórka i amorki się sprawdzają bardzo dobrze.
Zdjęcia będą najprawdopodobniej na majówkę już na letnich. |
|
|
|
 |
telewizoor
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Wrz 2014 Posty: 397 Skąd: Jurków/Kraków
|
Wysłany: 21-04-2015, 17:00
|
|
|
Noo rozpórka robi robotę Gdzie zamawiałeś amorki? Ciągle zastanawiam się co wstawić na przód, ultra sr czy zwykłe...
pozdrawiam i czekam na fotki |
_________________
 |
|
|
|
 |
madluke
Mitsumaniak
Auto: Galant 2,5 V6 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2014 Posty: 108 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-04-2015, 17:07
|
|
|
Zamawiałem w Kayaba Istore. 170 zł za przód i 185 zł za tył. |
|
|
|
 |
telewizoor
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Wrz 2014 Posty: 397 Skąd: Jurków/Kraków
|
Wysłany: 21-04-2015, 17:35
|
|
|
Wow... to cena taka jak za zwykłe, dzięki za info! |
_________________
 |
|
|
|
 |
major
Mitsumaniak Major

Auto: carisma 1.6, galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Wrz 2006 Posty: 678 Skąd: kalisz i wrocław
|
Wysłany: 21-04-2015, 20:37
|
|
|
telewizoor napisał/a: | Wow... to cena taka jak za zwykłe, dzięki za info! |
Ja w e-autoparts.pl dałem 155 za tył i 180 przód a do tego darmowa przesyłka polecam |
_________________ Moje autka:
Carisma GLX 1.6 1996 rok
Galant SPORT EDITION 2.5 V6 1998 |
|
|
|
 |
madluke
Mitsumaniak
Auto: Galant 2,5 V6 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2014 Posty: 108 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-04-2015, 23:31
|
|
|
Cena konkret bez dwóch zdań! |
|
|
|
 |
madluke
Mitsumaniak
Auto: Galant 2,5 V6 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2014 Posty: 108 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-05-2015, 20:29
|
|
|
Dzisiaj zrobiłem zdjęcia po umyciu i właściwym woskowaniu auta (takie mycie powinien mieć zawsze). Obiecane zaległe fotki (w pierwszym wątku). Dodatkowo we wtorek dostał nowy przegub. |
|
|
|
 |
madluke
Mitsumaniak
Auto: Galant 2,5 V6 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2014 Posty: 108 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-04-2016, 11:00
|
|
|
Mitsu na warsztacie, a powyżej macie dalszą część historii. |
|
|
|
 |
Damian0307
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2014 Posty: 16 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 18-04-2016, 17:24
|
|
|
gratuluję fajnego autka, i widzę że dobrze w niego inwestujesz i oby się odwdzieczył bezproblemową jazdą |
|
|
|
 |
|
|