1.8GDI - gaśnie CZASEM na luzie .. |
Autor |
Wiadomość |
romek atomek
Forumowicz
Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 333 Skąd: wola justowska / kraków
|
Wysłany: 14-12-2015, 10:18 1.8GDI - gaśnie CZASEM na luzie ..
|
|
|
Witajcie - przeczytałem wszystkie tematy do spodu ..
przepustnica czysta ( czyszczona latem ) alternator wymieniony ( tak dla pewności )
pompa / filtry / filterki/wtryski/bak - wszystko ogarnięte podczas 1,5 rocznej reanimacji silnika.
co mu się dzieje ?
na klapie wlewu mam napisane 95+ no to pierwszy raz zalałem 98 żeby zobaczyć jak spalanie - zalane na uczęszczanej stacji orlen'a .. i dziwacznie się zachowuje bo bardzo rzadko ... przy wrzuceniu na luz... kiedy obroty spadają, pikują szybko w dół do zera ... i gaśnie ...
[ Dodano: 14-12-2015, 21:08 ]
zatankowałem 95 shell i na 30 wrzuconych na luz biegów.. 2 x zgasł..
wskazówka od obrotomierza na te 2x zachowuje się tak, jakby niemiała żadnego oporu przy 500rpm.. pikuje w dół bez zastanowienia ... po czym czy to na biegu ( na pych ) czy z kluczyka zapala od razu - bez problemu ...
edit : 16.12
drugi dzień jazdy - i spokój .. nie zgasł ani razu ..
[ Dodano: 17-12-2015, 10:26 ]
kolejny dzień i wszystko w porządku = nie wiem co mu się działo - że się sam naprawił w to nie wierzę, teraz jeżdżę z "duszą na ramieniu" .. wolałbym wiedzieć i naprawić.. |
Ostatnio zmieniony przez romek atomek 20-01-2016, 11:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 23-12-2015, 17:22
|
|
|
...jeszcze aktualne?
Przypadłość na pewno nie bierze się z różnicy w oktanach. Obstawiam przepustnicę. |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 23-12-2015, 20:20
|
|
|
Raczej obrotomierz dostaje tu sygnał, podobnie jak w Carismie GDI, z czujnika wałka rozrządu i takie objawy jak u Ciebie mogą świadczyć o postępującym uszkodzeniu czujnika wałka rozrządu. W Galancie jest chyba taki sam czujnik i kilku właścicieli Galantów z powodzeniem naprawiało uszkodzone czujniki. W tych czujnikach występuje problem zimnych lutów i aby to naprawić wystarczy rozebrać czujnik i przelutować wszystkie połączenia lutowane w jego elektronice.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=73583 |
|
|
|
 |
romek atomek
Forumowicz
Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 333 Skąd: wola justowska / kraków
|
Wysłany: 25-12-2015, 10:50
|
|
|
witajcie - tak, niestety dalej aktualne .. raz na czas - już mnie to irytuje ... oczywiscie że na luzie się nie jeździ.. ale teraz mam taki "sport narodowy" że przy dojeżdzaniu do swiateł specjalnie to prowokuję... i zamiast na drogę - kątem oka patrzę na obrotomierz ;( .. próbowałem to nagrać telefonem - ale akurat wtedy całą drogę zachowywał się w porządku .. - wałka czujnik powiadacie.. podmienię - mam ... zobaczymy .. dojście do niego akurat jest wporządku .. poczekam jedynie na dzień słoneczny .. kabel do evoscana też mam - ale wątpię ze komputer coś zalogował z błedów ...dziwne toto bo ciężko to powtórzyć ..
wczoraj np wolno się tocząc przygasł.. i na trzecim biegu go odpaliłem - a że toczył się dosć wolno, ledwo zapalił .. ale kaszlnął.. odrazu dużo dymku sobie popuścił .. i po ruszeniu ze swiateł - jakby 30% mocy przybyło .. i tak dobrze już działał do dojazdu do domu ... ot wigilia..
plecho1- sprawdzę... najpierw podmienię na ten co mi został z "naprawiamy gdi metodą prób i błędów" ..
Georg - przepustnica czyszczona w wakacje .. tak jak i dolot .. TPS ustawiony wg porad Bartka.
przy mojej jeździe - mi się to nie zdaża, jeżdzę odruchowo zawsze na biegu - nawet do swiateł jest redukcja z międzygazem ... żona mi na to zwróciła uwagę, nie wierzyłem .. popróbowałem .. i teraz mnie to wkurza ..
zamówiłem filtr powietrza jeszcze - może się przydusza .. myślałem o akumulatorze - słyszałem że musi być w GDI na tip top .. przedmucham przepływkę dla pewności .. no i podmienię czujnik ( mam go na biureczku - znalazłem stary - sprawny był ) |
|
|
|
 |
Pablos95
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2015 Posty: 11 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 30-12-2015, 16:50
|
|
|
romek atomek, mialem (mam nadzieje ze juz po problemie) podobny problem, z tym ze u mnie pojawial sie on podczas zasilania na lpg. Mam wrazenie ze czyszczenie aparatu zaplonowego pomoglo . Sproboj tego u siebie roboty na max 30 min a auto jakby odzyskalo elastycznosci. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21951 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 30-12-2015, 17:37
|
|
|
Pablos95, w silnikach GDI nie ma aparatu zapłonowego. |
|
|
|
 |
romek atomek
Forumowicz
Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 333 Skąd: wola justowska / kraków
|
Wysłany: 30-12-2015, 21:18
|
|
|
Hugo napisał/a: | Pablos95, w silnikach GDI nie ma aparatu zapłonowego. |
prawda.. tak dla uspokojenia tematu - nie prowokuję go już bo szkoda mi nerwów.. fajkocewki ogarniałem rok temu.. cewki OK - fajki powimieniane na nowe.. świece wiadomo do GDI dedykowane kupiłem 2 lata temu - czyli mają przeszło 15 tys km wiec .. nic nie mają .. teraz jest za zimno żeby przy nim grzebać .. - w wolnej chwili poturlam się po mieście i okolicach w logowaniem na evoscanie .. ale nawet pomysłu ni mam co logować - bo sprzwdzić trzebaby było wszystko .. a jak za duzo danych leci - czasm mi evoscan sie przymula i rozłącza sesje ... no zoabczymy ... filtr kupiony powietrza czeka w kabinie na wolny dzień ... wychodzę z pracy - ciemno . niby to na 5 min robota - ale guma twarda - trzeba rozgrzać silnik zanim dolot się nagrzeje .. co by nie siłować sie ze skostniałą gumą ..
[ Dodano: 20-01-2016, 11:48 ]
znowu go wczoraj dorwało .. jeżdżę raczej delikatnie do 3-3,5 tys obrotów .. wczoraj zgasł 2 x .. i trzeci podczas parkowania ... czytając już przeróżne wątki o gaśnięciu przeróżnych silników w przeróżnych sytuacjach ... wyczytałem coś - co mnie zastanawia - ale nie umiem tego nijak przełożyć na GDI ... bo mowa o gaźnikowcu ...
(...)
Gaźnik 2ee ma funkcję odcinania dopływu paliwa przy hamowaniu silnikiem. W momencie puszczenia gazu przesłona wstępna obraca się w drugą stronę, ciągnąc klapkę wewnątrz gaźnika, która zasłania dysze paliwowe - tym samym silnik przy hamowaniu nie spala paliwa. Problem pojawia się w momencie kiedy wał silnika uzyska niskie obroty - wtedy dopływ paliwa powinien być ponownie zapewniony - jednak tak nie jest. Mam wrażenie, że ten dopływ odblokowany jest po prostu za późno, kiedy silnik ma już za niskie obroty, żeby ponownie zacząć poprawną pracę na paliwie. Może cięgno klapki blokuje się jakoś w prowadnicach i ciężko pracuje...
W sytuacji, kiedy tylko puszczamy gaz, z potem ponownie go dodajemy to opóźnienie w odblokowaniu dopływu paliwa nie ma znaczenia, bo wał silnika cały czas napędzany jest od kół samochodu - więc nawet, jak dopływ odblokowany jest z opóźnieniem, to i tak wał ma takie obroty, że silnik spokojnie sobie odpali i będzie pracował nadal.(...)
pytanie - czy coś z tego ma wprólną cechę z GDI ? nie jestem w stanie tego logiką ogarnąć ... brak podstaw budowy takich silników kompletny ... a to takie właśnie się zdychanie wydaje ..
zero błędów / zero Check Engine - nic .. na początku już wiązałem to gaśnięcie z niskim poziomem oleju - na bagnecie minimum ... po dolaniu - jakby żwawszy się robił .. ale nie - wczoraj po dolaniu właśnie zaczęło mu znowu bić ... ;(
ktoś by miał jakieś sugestie - jestem otwarty na wszelkie .. nie sposób "dziada" przyłapać kiedy to mu się dzieje / czy wychwycić by móc to powtórzyć ... ot zgaśnie raz ... odpalę... ( odpala od razu ) i za chwilkę to samo ... by już tego nie powtórzyć i jeździ jakby nigdy nic ..
[ Dodano: 02-02-2016, 18:40 ]
Witajcie - no i się dochlapałem ..
jazda z pracy - nagle chce mu się zgasnać - podgazowałem .. on w tryb awaryjny - chceckengine mruga - podbił na 2000 obrotów - ale mocy nic .. na półsprzęgle na krawęznik wjechałem ...
wyłaczyłem silnik z kluczyka ... po 10 sek . właczyłem - wszystko normalnie ... dojechałem do domu .. szukanie kabelka .. laptop ...
błędy wywaliło
79 APS main
92 ETV MTR FB
i o ile sprawdzić przeczyścić zaadoptować przepustnicę - wiem .. wiem jaki objaw jak się magnesy odkleją etc .. i to sprawdzę ( ciemno obecnie ) ... o tyle błąd 79 .. zgłupiałem ..
logi z evoscana z pracy silnika na biegu jałowym .. nie wiem czy coś tam widać będzie ..
https://drive.google.com/file/d/0B02_tRmRoxoJUnAxWEZXZzNaekk/view?usp=sharing
ktoś coś ? jakieś sugestie ? proszę ;( ..
[ Dodano: 03-02-2016, 09:04 ]
UP
dogrzebałem się gdzieś że (...)92 electronic throttle valve feed back usually means replacement of etv is required with an ecu software update to prevent it happening again! 79 tps throttle posistion sensor 1st channel will be stored along with 92. Basically the target throttle opening does'nt match the actual posistion.(...) co by znaczyło tyle co rozbieżność w odczycie z TPS'a a rzeczywiste położenie przepustnicy - może TPS się był przestawił ... ? bo fakt faktem - ustawiałem go kiedyś wg opisu na forum z miernikiem / voltomierzem.
[ Dodano: 07-02-2016, 12:21 ]
dziś wyczyściłem przepustnicę .. lekko brudna - poszła w ruch szzczoteczka do zębów i wd 40 - później szmatka do czysta .. rok temu czyszczona więc nagar nie był twardy ... raczej tłusty..
TPS lekko przestawiony - w spoczynku na zamknętej przepustnicy pokazywał 0,47V - podciągnąłem do 0,49 .. nastepnie adaptacja .. nauka obrotów .. i zobaczymy .. |
|
|
|
 |
Bartekkita
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Lut 2013 Posty: 1190 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10-02-2016, 00:30
|
|
|
romek atomek, i co pomogło, bo jestem ciekaw? |
_________________ Jest:
Citroen C4 Coupe VTS 2.0 177KM - Ryszard, 2017 - ???
Paulinowy - Saab 93 1.8t 01.2014r. - ???
Był:
Misiek - Galant, 1999 kombi, Avance, Nardi Torino. 05.2013 - 01.2018 |
|
|
|
 |
romek atomek
Forumowicz
Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 333 Skąd: wola justowska / kraków
|
Wysłany: 10-02-2016, 12:18
|
|
|
Bartekkita napisał/a: | romek atomek, i co pomogło, bo jestem ciekaw? |
tak - w 100% jest OKAY .. żywszy się zrobił .. i apetyt na paliwo mu się delikatnie acz zauważalnie zmniejszył .. obroty już nie nurkują .. bo tu było tak ze czasem na luzie leciały w dół prawie do zgaśnięcia .. a obecnie spokojnie się zatrzymują tam gdzie mają - bez perturbacji .. tak bym powiedział "pewnie" .. |
|
|
|
 |
Bartekkita
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Lut 2013 Posty: 1190 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10-02-2016, 15:48
|
|
|
romek atomek, to super |
_________________ Jest:
Citroen C4 Coupe VTS 2.0 177KM - Ryszard, 2017 - ???
Paulinowy - Saab 93 1.8t 01.2014r. - ???
Był:
Misiek - Galant, 1999 kombi, Avance, Nardi Torino. 05.2013 - 01.2018 |
|
|
|
 |
romek atomek
Forumowicz
Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 333 Skąd: wola justowska / kraków
|
Wysłany: 11-02-2016, 09:54
|
|
|
Bartekkita napisał/a: | romek atomek, to super |
ale kupuje właśnie nowy TPS ori - za dużo tam już nowych rzeczy jest by się kłopotać pierdołą za parę stów .. nie badałem przebiegu tego TPS'a w sensie czy w pełnej skali jest sprawny i płynnie zmienia wartości - a że auto z roku 1999 no to ma prawo "klęknąć" tak analogowa część pracująca na zasadzie tarcia .. także plan jest wymiana TPS'a na nowy .. i zamknięcie ew przyszłych problemów .. nie że jego ustawienie jest upierdliwe czy trudne .. ale .. lepiej nie wracać 2 x do tego samego problemu - wejście GDI w tryb awaryjny nie było przyjemne .. |
|
|
|
 |
|