[II 2.0 DID] Sprzęgło |
Autor |
Wiadomość |
Ewcia80
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015 Posty: 560 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 25-01-2016, 20:01 [II 2.0 DID] Sprzęgło
|
|
|
Hejka.Piszę tutaj w imieniu mojego przyjacela,który ma problem ze sprzęgłem.Objawia się to tym,że jak przyśpiesza na 4 i wyższym biegu to ma tak,że obroty wzrastają niewspółmiernie to zwiększającej się prędkości.Był na wizycie w aso w Lubline i tam powedzieli mu,że ma do wymiany sprzęgło.Koszt 3000 zł.Dla niego jest to kwota duża,chociaż w aso twierdzą,że to jest i tak mało.Mam do Was prośbę.Wiem,że najlepiej jest wymienić tarczę sprzęgła wraz z dociskiem oraz wysprzęglikiem centralnym.
1.Jeśli coś jeszce się wymienia przy okazji to co?
2.Jakie polecacie zestawy kompletne?Jakiej firmy?Podaję VIN:
JMBXJCW8WAF500013.
Będę wdzięczna za wszelkie info.
P.S.ile powinna kosztować sama robocizna? |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 25-01-2016, 20:26
|
|
|
Sprzęgło + docisk + łożysko + koło dwumasowe - nawet niech nie próbuje coś pominąć, bo niedługo będzie ponownie robił. Zamiennik np. LUK (lepszy niż ori) http://allegro.pl/kolo-dw...5904147704.html . Robocizna - zależy jak znajdzie. Tanio nie będzie bo trochę roboty jest. Ale przecież nie musi być ASO - to nie jest czarna magia, a w ASO Lublin też nie pracują wyłącznie magicy. niech popyta w różnych warsztatach |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
Ostatnio zmieniony przez rezon 27-01-2016, 08:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Ewcia80
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015 Posty: 560 Skąd: Lublin
|
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 26-01-2016, 08:21
|
|
|
Zestaw sprzęgła wygląda OK, ale nie mam żadnego doświadczenia z regenerowanymi kołami dwumasowymi. Ja robię samochodami dość dużo kkm i nie interesują mnie rozwiązania na 20-30kkm bo tyle robię w niespełna rok. Nowe koło dwumasowe wystarczy na kolejne min. 100kkm, więc co za oszczędność? Robocizna więcej kosztuje - ja dałem kiedyś chyba ponad 1kzł za wymianę w prywatnym renomowanym warsztacie (nie ASO). |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
alojso
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2016 Posty: 194 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 26-01-2016, 20:55
|
|
|
Kupiłem kiedyś auto, w którym od razu wymieniałem dwumasę. Kupiłem regenerowaną za 900 zł, bo nowa kosztowała prawie 2000 zł. Niby gwarancja na rok bez limitu km, ale potem jak auto miało drgania na postoju, to nikt nie był w stanie znaleźć przyczyny. Być może nie było to z winy dwumasy, ale tak czy siak niesmak był. Od tego czasu wiem, że lepiej dołożyć tego tysiaka (czasem mniej) i mieć czyste sumienie. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 27-01-2016, 08:47
|
|
|
Linkowany przeze mnie komplet 2,5kzł, samo sprzęgło 1kzł - to nowa dwumasa wychodzi 1,5kzł. Regenerowana dwumasa 0,9kzł - to gdzie tu sens oszczędzać 600zł? Nowy komplet wystarczy na min. 100kkm. U mnie na ori pierwsze oznaki zużycia sprzęgła były przy 50-60kkm, później dostał wirusa +50Nm, a przy 82kkm musiałem zmienić komplet sprzęgła. Nowe sprzęgło LUK + ori dwumasa (nie było jeszcze zamienników) wytrzymały bez jakichkolwiek oznak zużycia kolejne 70kkm, a później to już kto inny jeździł. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
alojso
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2016 Posty: 194 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 27-01-2016, 10:48
|
|
|
Jakie miałeś objawy zużycia sprzęgła? Ja jestem umówiony na cipa w lutym, ale umówiłem będą mi robić indywidualną mapę, żeby od dołu (do 1500 rpm) nie zmienił się moment. Ciekaw jestem po jakim czasie będzie mnie czekała wymiana kompletu sprzęgła... |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 27-01-2016, 12:27
|
|
|
Myślę że w krótszym niż myślisz, sprzęgło ,dwumasa w outku są na styk , u mnie na ori na razie hula - 129 tyś |
_________________
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 27-01-2016, 13:16
|
|
|
alojso napisał/a: | Jakie miałeś objawy zużycia sprzęgła? | 5/6 bieg pod obciążeniem jak nacisnęło się gwałtowanie na gaz to czasami tak lekko jakby się pośliznęło sprzęgło - taki chwilowy delikatny skok obrotów, ale myślałem, że to może tył się załącza albo coś takiego. na początku bardzo sporadycznie. Od ok. 75-76kkm bardzo często - akurat byłem w Austrii i na górkach miało zdecydowanie większe obciążenia . Wróciłem do kraju już z wyraźnymi oznakami padającego sprzęgła - wysoki bieg i gaz, od razu uślizg |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
alojso
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2016 Posty: 194 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 27-01-2016, 14:01
|
|
|
Szukałem, ale nie znalazłem - pewnie nie ma żadnego wyboru jeśli chodzi o tarcze? W sensie żeby znaleźć coś mocniejszego np. EXEDY. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 27-01-2016, 17:21
|
|
|
coś mocniejszego to po prostu nie oryginalne - LUK jest OK, Exedy też.... |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
|