Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.0 DID] Sprzęgło
Autor Wiadomość
Ewcia80 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015
Posty: 560
Skąd: Lublin
Wysłany: 25-01-2016, 20:01   [II 2.0 DID] Sprzęgło

Hejka.Piszę tutaj w imieniu mojego przyjacela,który ma problem ze sprzęgłem.Objawia się to tym,że jak przyśpiesza na 4 i wyższym biegu to ma tak,że obroty wzrastają niewspółmiernie to zwiększającej się prędkości.Był na wizycie w aso w Lubline i tam powedzieli mu,że ma do wymiany sprzęgło.Koszt 3000 zł.Dla niego jest to kwota duża,chociaż w aso twierdzą,że to jest i tak mało.Mam do Was prośbę.Wiem,że najlepiej jest wymienić tarczę sprzęgła wraz z dociskiem oraz wysprzęglikiem centralnym.
1.Jeśli coś jeszce się wymienia przy okazji to co?
2.Jakie polecacie zestawy kompletne?Jakiej firmy?Podaję VIN:
JMBXJCW8WAF500013.
Będę wdzięczna za wszelkie info.
P.S.ile powinna kosztować sama robocizna?
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 25-01-2016, 20:26   

Sprzęgło + docisk + łożysko + koło dwumasowe - nawet niech nie próbuje coś pominąć, bo niedługo będzie ponownie robił. Zamiennik np. LUK (lepszy niż ori) http://allegro.pl/kolo-dw...5904147704.html . Robocizna - zależy jak znajdzie. Tanio nie będzie bo trochę roboty jest. Ale przecież nie musi być ASO - to nie jest czarna magia, a w ASO Lublin też nie pracują wyłącznie magicy. niech popyta w różnych warsztatach
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
Ostatnio zmieniony przez rezon 27-01-2016, 08:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Ewcia80 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015
Posty: 560
Skąd: Lublin
Wysłany: 26-01-2016, 07:33   

Rezon,dzieki za odpowiedź.A co sądzisz o tym,aby zakupić zestaw sprzegła kompletnego,czyli tarcza+docisk+wysprzęglik
http://www.sprzegla24.pl/...1,P,29,-1,14501
a koło dwumasowe oddać do regeneracji?jest taka firma w Lublinie,która się tym zamuje.Ogłaszają sie na allegro
http://allegro.pl/kolo-dw...5924624819.html
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 26-01-2016, 08:21   

Zestaw sprzęgła wygląda OK, ale nie mam żadnego doświadczenia z regenerowanymi kołami dwumasowymi. Ja robię samochodami dość dużo kkm i nie interesują mnie rozwiązania na 20-30kkm bo tyle robię w niespełna rok. Nowe koło dwumasowe wystarczy na kolejne min. 100kkm, więc co za oszczędność? Robocizna więcej kosztuje - ja dałem kiedyś chyba ponad 1kzł za wymianę w prywatnym renomowanym warsztacie (nie ASO).
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
alojso 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 194
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 26-01-2016, 20:55   

Kupiłem kiedyś auto, w którym od razu wymieniałem dwumasę. Kupiłem regenerowaną za 900 zł, bo nowa kosztowała prawie 2000 zł. Niby gwarancja na rok bez limitu km, ale potem jak auto miało drgania na postoju, to nikt nie był w stanie znaleźć przyczyny. Być może nie było to z winy dwumasy, ale tak czy siak niesmak był. Od tego czasu wiem, że lepiej dołożyć tego tysiaka (czasem mniej) i mieć czyste sumienie.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 27-01-2016, 08:47   

Linkowany przeze mnie komplet 2,5kzł, samo sprzęgło 1kzł - to nowa dwumasa wychodzi 1,5kzł. Regenerowana dwumasa 0,9kzł - to gdzie tu sens oszczędzać 600zł? Nowy komplet wystarczy na min. 100kkm. U mnie na ori pierwsze oznaki zużycia sprzęgła były przy 50-60kkm, później dostał wirusa +50Nm, a przy 82kkm musiałem zmienić komplet sprzęgła. Nowe sprzęgło LUK + ori dwumasa (nie było jeszcze zamienników) wytrzymały bez jakichkolwiek oznak zużycia kolejne 70kkm, a później to już kto inny jeździł.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
alojso 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 194
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 27-01-2016, 10:48   

Jakie miałeś objawy zużycia sprzęgła? Ja jestem umówiony na cipa w lutym, ale umówiłem będą mi robić indywidualną mapę, żeby od dołu (do 1500 rpm) nie zmienił się moment. Ciekaw jestem po jakim czasie będzie mnie czekała wymiana kompletu sprzęgła...
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 27-01-2016, 12:27   

Myślę że w krótszym niż myślisz, sprzęgło ,dwumasa w outku są na styk , u mnie na ori na razie hula - 129 tyś
_________________

 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 27-01-2016, 13:16   

alojso napisał/a:
Jakie miałeś objawy zużycia sprzęgła?
5/6 bieg pod obciążeniem jak nacisnęło się gwałtowanie na gaz to czasami tak lekko jakby się pośliznęło sprzęgło - taki chwilowy delikatny skok obrotów, ale myślałem, że to może tył się załącza albo coś takiego. na początku bardzo sporadycznie. Od ok. 75-76kkm bardzo często - akurat byłem w Austrii i na górkach miało zdecydowanie większe obciążenia ;) . Wróciłem do kraju już z wyraźnymi oznakami padającego sprzęgła - wysoki bieg i gaz, od razu uślizg
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
alojso 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 194
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 27-01-2016, 14:01   

Szukałem, ale nie znalazłem - pewnie nie ma żadnego wyboru jeśli chodzi o tarcze? W sensie żeby znaleźć coś mocniejszego np. EXEDY.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 27-01-2016, 17:21   

coś mocniejszego to po prostu nie oryginalne - LUK jest OK, Exedy też....
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.