Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Włącznik wentylatora chłodnicy
Autor Wiadomość
passat1 
Forumowicz
Szymon

Auto: Mitsubishi Endeavor 06' 3,8PB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 76
Skąd: Myślibórz
Wysłany: 18-01-2016, 18:24   Włącznik wentylatora chłodnicy

Witam ponownie.
Zauważyłem, że w moim miśku po odpaleniu silnika (zimnego czy ciepłego silnika) od razu załącza się wentylator chłodnicy. Próbowałem przytrzymać go ręką ale mało mi paluchów nie obcięło. Mam dwa podejrzenia; albo wisko albo włącznik wentylatora ma zwarę. Wolałbym aby to był włącznik, bo to tańsza opcja. Jest tylko mały kłopocik- za cholerę nie mogę go zlokalizować...
Proszę o pomoc w ustaleniu jego lokalizacji. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
_________________
"dopiero jak staniesz na ziemi głupców poczujesz jaki jesteś mądry..."
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 18-01-2016, 19:21   

Kręci się czy włącza. po uruchomieniu silnika zawsze się kręci bezwładnie, jak osiągnie temperaturę to zacznie się kręcić równo za wałem.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
passat1 
Forumowicz
Szymon

Auto: Mitsubishi Endeavor 06' 3,8PB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 76
Skąd: Myślibórz
Wysłany: 18-01-2016, 20:07   

Witam Panie Zbyszku, po zapaleniu silnika od razu startuje z pełną mocą. Już dawno zauważyłem, że jakoś więcej mi pali ( w mieście ok. 15- 16 litrów) i ma jakby leciutko podwyższone obroty. Przypuszczam, że te obroty to właśnie wina załączonego wiatraka i tym samym wyższego spalania. Termostat wymieniony na nowy. I w ogóle wskazówka od temperatury podnosi się ledwo do 1/4. Pozdrawiam.
_________________
"dopiero jak staniesz na ziemi głupców poczujesz jaki jesteś mądry..."
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 18-01-2016, 23:05   

zapal silnik i po chwili go zgaś niech ktoś w tym czasie patrzy na wiatrak, czy wiatrak zatrzyma sie od razu po wyłączeniu silnika czy zrobi jeszcze kilka obrotów?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
passat1 
Forumowicz
Szymon

Auto: Mitsubishi Endeavor 06' 3,8PB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 76
Skąd: Myślibórz
Wysłany: 19-01-2016, 09:28   

Właśnie to sprawdziłem- wiatrak staje natychmiast.
_________________
"dopiero jak staniesz na ziemi głupców poczujesz jaki jesteś mądry..."
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 19-01-2016, 10:49   

Jeśli tak się dzieje na zimnym silniku to jest spięty, trzeba go wymienić.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
passat1 
Forumowicz
Szymon

Auto: Mitsubishi Endeavor 06' 3,8PB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 76
Skąd: Myślibórz
Wysłany: 19-01-2016, 11:50   

Dostanę go u Pana?
_________________
"dopiero jak staniesz na ziemi głupców poczujesz jaki jesteś mądry..."
 
 
kristo8 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV 3.2 DiD 2018r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 21
Skąd: Świdnica (Dolnośląskie)
Wysłany: 19-01-2016, 18:03   

Witam kolegów i chciałbym się przyłączyć do tematu. U mnie objawy są identyczne od razu kręci na maksa czy zimny czy też ciepły.
Panie Zbyszku co pan rozumie przez znaczenie ze jest "spięty" czy można to jakoś naprawić a jeśli nie to co jest do wymiany?
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 19-01-2016, 18:42   

Wisko pod wpływem ciepła chłodnicy zaczyna się spinać i ciągnie wentylator pełną mocą. Może być padnięte i być spiętę na amen. Trzeba wtedy wymienić wisko.
A włącznika żadnego tam chyba nie ma bo ani wiatrak ani wisko nie są elektryczne. Są napędzane mechanicznie, wiatrak za pośrednictwem sprzęgła wiskotycznego (taki użebrowany element do którego przykręcony jest wiatrak i który kręci się razem z nim).
To sprawdzenie jakie polecił Zbyszek polega na zapaleniu zimnego!! silnika i po chwili jego zgaszeniu. Wisko ma być zimne i wtedy jeśli wentylator zrobi parę obrotów i dopiero stanie to znaczy, że jest luźny i nie spięty. Jeśli stanie natychmiast z silnikiem to znaczy,że jest spięty.
Potem tę samą próbę powinno się zrobić na gorącym silniku z ważne!! gorącą chłodnicą czyli z w pełni otwartym dużym obwodem. I wtedy wiemy jak zachowuje się wisko na ciepłym (powinno być spięte) i zimnym (powinno być rozpięte). Jeśli jest inaczej to wisko do wymiany.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
passat1 
Forumowicz
Szymon

Auto: Mitsubishi Endeavor 06' 3,8PB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 76
Skąd: Myślibórz
Wysłany: 19-01-2016, 19:14   

No to mam wisko do wymiany...
Bardzo wszystkim dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam serdecznie!!!



Ps. Panie Zbyszku będę dzwonił jutro w sprawie tego ustrojstwa, ok?
_________________
"dopiero jak staniesz na ziemi głupców poczujesz jaki jesteś mądry..."
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 21-01-2016, 10:28   

OK.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
kristo8 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV 3.2 DiD 2018r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 21
Skąd: Świdnica (Dolnośląskie)
Wysłany: 27-01-2016, 18:09   

Witam w dniu dzisiejszym wyciągnąłem sprzęgło wiskotyczne ze swojego miśka i zauważyłem że ( ten krzyżak mocujący) nie wiem jak to fachowo nazwać :) obraca się w sprzęgle wiskotycznym ciężko bo ciężko ale się obraca
Pytanie więc moje jest takie czy to wisko jest ciągle sprawne czy już nie? Co ewentualnie innego może być przyczyna ciągłego obracania się wentylatora zimny/ciepły? Może ma to związek z termostatem?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 28-01-2016, 08:54   

Tak wiska nie sprawdzisz, sprawdza się zamontowane wisko.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
szysza85 
Nowy Forumowicz


Auto: pajero III
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 26
Skąd: zabrze
Wysłany: 28-01-2016, 21:52   

A nie było by łatwiej rano otworzyć maskę i pokręcić wentylatorem ręcznie, jeżeli jest spięty to nie powinien sie dac zakręcić, jeżeli rozpięty to powinien sie kręcić luźno, nie mam racji ?? Swoja droga tez mam dosc wysokie spalanie ale mysle ze byla to wina niskiego cisnienia w oponach wszedzie bylo po 1.8 bara 265/70/16
_________________

 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 29-01-2016, 10:17   

szysza85 napisał/a:
A nie było by łatwiej rano otworzyć maskę i pokręcić wentylatorem ręcznie, jeżeli jest spięty to nie powinien sie dac zakręcić, jeżeli rozpięty to powinien sie kręcić luźno, nie mam racji ?? Swoja droga tez mam dosc wysokie spalanie ale mysle ze byla to wina niskiego cisnienia w oponach wszedzie bylo po 1.8 bara 265/70/16

Nie.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.