Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Instalacja gazowa V generacji
Autor Wiadomość
bocztery 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 03-07
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 6
Skąd: Reda
Wysłany: 14-01-2016, 20:27   Instalacja gazowa V generacji

Witam
Ma ktoś doświadczenie, spostrzeżenia, wiarygodne informacje o osiągach ...zachowani Lancera 1,6 z instalacją gazową V generacji
Pozdrawiam
Bo
 
 
kgebczyk 
Forumowicz

Auto: Inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 121
Skąd: Radom
Wysłany: 15-01-2016, 06:24   

V gen? A po co? :) Lancer, przynajmniej mój, doskonale toleruje zwykłą sekwencję.

Z ciekawości - wiesz może ile kosztuje taka instalacja?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 15-01-2016, 07:28   

Pewnie z 8000 zł a różnica jeśli w ogóle odczujesz. V generacja a najlepiej VI ma sens w silnikach z bezpośrednim wtryskiem.
 
 
bocztery 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 03-07
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 6
Skąd: Reda
Wysłany: 16-01-2016, 21:13   

można podobno poniżej 5000 dostać
:?
 
 
cobretti 
Mitsumaniak


Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 211
Skąd: NR
Wysłany: 17-01-2016, 00:32   

bocztery napisał/a:
można podobno poniżej 5000 dostać
:?


Może i można tylko czy i jak długo to pojeździ.
_________________
Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 
 
kgebczyk 
Forumowicz

Auto: Inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 121
Skąd: Radom
Wysłany: 17-01-2016, 00:43   

Wątpię kolego bocztery czy uzyskasz tu informacje o jakie Ci chodzi. Myślę że mało kto zastanawiał się kiedykolwiek nad montowaniem fazy ciekłej do takiego auta jak lancer. Korzyści żadne (brak parownika?), za to bucząca (podobno, nie wiem bo nie posiadam) pompka gazu w zbiorniku i conajmniej 2x wyższa cena.
Do tego fakt że 1.6 bardzo dobrze znosi LPG IVgen o ile nie dasz go pokroić jakimś Januszkom bez żadnego pojęcia w temacie LPG....
Całość składa się na zerowe moim zdaniem prawdopodobieństwo spotkania tu kogoś z taką instalacją :)

Co cię ciągnie ku niej?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-01-2016, 08:05   

Instalacja za około 2000 zł zwraca się po około 20 tys km, taka za 8000 zł zwróci się za około 80 tys km więc to jest główny powód niemontowania takich instalacji.
 
 
kgebczyk 
Forumowicz

Auto: Inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 121
Skąd: Radom
Wysłany: 17-01-2016, 19:00   

No tak. Ale czy poza tym że jest droższa są jakieś wymierne korzyści? Mniej pali? Wątpię. Więcej mocy? Bez hamowni pewnie niemierzalne. Tańsza eksploatacja (części, filtry)? Może, ale pewnie gra niewarta świeczki.
Podsumowując - rozumiem gdy ktoś chce założyć fazę ciekłą do silników gdzie nie można, ewentualnie jest to dość utrudnione, zastosować klasycznych rozwiązań (tsi, gdi i inne bezpośrednie wtryski) i robi tyle kilometrów że mu się to opłaca ale w przypadku lancera to chyba jednak przerost formy nad treścią :) ALE - kto bogatemu zabroni :-P
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 17-01-2016, 20:19   

bocztery, ktoś tu tvnTurbo oglądał :wink:

Powiem wam, że reklamówke rąbnęli taką, że jak nie lubię gazu tak się przez moment zastanowiłem :biggrin:

Plusy ponoć same.
Mniejsze spalanie, wieksza moc, prostota instalacji, brak czasu potrzebnego na rozgrzanie silnika itp. itd...

Ceny spadają i będą spadac.
W chwili obecnej do "typowego" silnika to koszt około 5tyś "z górką' :lol:

Minus jaki widzę to mało stacji gazowych.
 
 
kgebczyk 
Forumowicz

Auto: Inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 121
Skąd: Radom
Wysłany: 17-01-2016, 20:56   

Cytat:
Minus jaki widzę to mało stacji gazowych

What??? Przecie Polska to raj LPG. Stacja na stacji, przynajmniej w rejonach gdzie do tej pory jeździłem.
Za granicą różnie, ale jak się zrobi rekonesans odpowiedni też dramatu nie ma. Np z narzeczoną w 2010 roku zrobiliśmy trasę do Rzymu i powrót na gazie poza chyba 150km odcinkiem przez Austrię bo tam faktycznie ciężko.
No chyba że piszesz o CNG to nie ma się co czarować - krucho jest.
Dla mnie jedynym minusem LPG jest ograniczony zasięg mając zamontowany "rozsądnej" wielkości zbiornik. W moim przypadku wchodzi mi 33L gazu więc co 350km muszę tankować.
Ostatnio zmieniony przez kgebczyk 17-01-2016, 21:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 17-01-2016, 21:11   

:oops:
Wiesz co pomieszałem?
LPG z CNG :oops:
 
 
Balon 
Forumowicz
Balon

Auto: Mitsubishi Lancer CS3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sty 2015
Posty: 136
Skąd: Katowice
Wysłany: 17-01-2016, 21:52   

pakuj normalną instalację - ja mam stag q-basic, ar 01 , wtryskiwacze barracuda, 40 tyś. km w 9 miesięcy - zero problemów, jedyne to musiałem zmienić cewki na nowe bo czasami szarpało na niskich obrotach , z tym ciekłym LPG też miałem pomysły ale gazownicy mi to z głowy wybili - "Panie ten silnik jest idealny do gazu" ;)
 
 
bocztery 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 03-07
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 6
Skąd: Reda
Wysłany: 27-01-2016, 20:44   

..."ktoś tu tvnTurbo oglądał "
Oglądało się ... i nie wiele więcej można się dowiedzieć. ...każdy słyszał, ale nikt na tym nie jeździł.
Może bym zaryzykował, ale na pomorzu nikogo nie mogę znaleźć, kto by "V" zakładał, ...wszyscy sekwencję proponują.

Pozdrawiam
bo
 
 
kgebczyk 
Forumowicz

Auto: Inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 121
Skąd: Radom
Wysłany: 27-01-2016, 21:56   

Dziwisz się? Jest dużo taniej i tak samo dobrze.
Co tu dużo pisać - jak Cię korci i masz trochę luźnej kasy to montuj :D tylko koniecznie zdaj relację.
Brzmi to trochę absurdalnie (bo przecież po to chyba montujesz LPG żeby oszczędzać) ale widzę że racjonalne argumenty nie działają :-P
 
 
bocztery 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 03-07
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 6
Skąd: Reda
Wysłany: 28-01-2016, 18:36   

kgebczyk napisał/a:
Dziwisz się? Jest dużo taniej i tak samo dobrze.
Co tu dużo pisać - jak Cię korci i masz trochę luźnej kasy to montuj :D tylko koniecznie zdaj relację.
Brzmi to trochę absurdalnie (bo przecież po to chyba montujesz LPG żeby oszczędzać) ale widzę że racjonalne argumenty nie działają :-P


Kręci, nie kręci. Pomykałem na gazie w golfie 3 i przed wyprzedzaniem załączałem "nitro" czyli przełączałem na benzynę.
Na logikę rozważając to V generacja nie powinna ujmować mocy, a przy doładowanych silnikach wręcz dodać, ale nikt tego tu nie potwierdził. Może zaryzykuję i będę pierwszy, który to sprawdzi. A jak wydam luźną kasę to (mam nadzieję) będę oszczędzał na paliwie mając wypasioną instalację
Pozdrawiam
bo
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.