1.8GDI- błąd 79 i 92 |
Autor |
Wiadomość |
romek atomek
Forumowicz
Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 333 Skąd: wola justowska / kraków
|
Wysłany: 04-02-2016, 09:25 1.8GDI- błąd 79 i 92
|
|
|
Witajcie - no i się dochlapałem ..
jazda z pracy - nagle chce mu się zgasnać - podgazowałem .. on w tryb awaryjny - chceckengine mruga - podbił na 2000 obrotów - ale mocy nic .. na półsprzęgle na krawęznik wjechałem ...
wyłaczyłem silnik z kluczyka ... po 10 sek . właczyłem - wszystko normalnie ... dojechałem do domu .. szukanie kabelka .. laptop ...
błędy wywaliło
79 APS main
92 ETV MTR FB
i o ile sprawdzić przeczyścić zaadoptować przepustnicę - wiem .. wiem jaki objaw jak się magnesy odkleją etc .. i to sprawdzę ( ciemno obecnie ) ... o tyle błąd 79 .. zgłupiałem ..
logi z evoscana z pracy silnika na biegu jałowym .. nie wiem czy coś tam widać będzie ..
https://drive.google.com/file/d/0B02_tRmRoxoJUnAxWEZXZzNaekk/view?usp=sharing
ktoś coś ? jakieś sugestie ? proszę ;( ..
[ Dodano: 03-02-2016, 09:04 ]
UP
dogrzebałem się gdzieś że (...)92 electronic throttle valve feed back usually means replacement of etv is required with an ecu software update to prevent it happening again! 79 tps throttle posistion sensor 1st channel will be stored along with 92. Basically the target throttle opening does'nt match the actual posistion.(...) co by znaczyło tyle co rozbieżność w odczycie z TPS'a a rzeczywiste położenie przepustnicy - może TPS się był przestawił ... ? bo fakt faktem - ustawiałem go kiedyś wg opisu na forum z miernikiem / voltomierzem.
na dziś - rano nauczyłem obrotów - później 200m pod sklep po pączki .. zgasł przy parkowaniu / obciążenie z wspomagania .. odpaliłem normalnie - zostawiłem właczonego pod sklepem, do pracy dojechałem normalnie ...
dzię będę przegladał przepustnicę ... jak wracamy teraz po pracy = ciemno ;( .. no ale co zrobić...
[ Dodano: 07-02-2016, 12:29 ]
dziś wyczyściłem przepustnicę .. lekko brudna - poszła w ruch szzczoteczka do zębów i wd 40 - później szmatka do czysta .. rok temu czyszczona więc nagar nie był twardy ... raczej tłusty..
TPS lekko przestawiony - w spoczynku na zamknętej przepustnicy pokazywał 0,47V - podciągnąłem do 0,49 .. nastepnie adaptacja .. nauka obrotów .. i zobaczymy .. |
|
|
|
 |
yanes
Forumowicz
Auto: O2i SS2 4x4TDI,Audi A5 Q TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 10 Lip 2009 Posty: 111 Skąd: Podhale
|
Wysłany: 07-02-2016, 12:58
|
|
|
Mnie pomogło wysłanie przepustnicy do firmy http://bba-reman.com/cont...ct_bba_reman_pl problemy się od razu skończyły.Nie pamiętam ale u mnie był chyba błąd 94 i większość mechaników tylko czyszczenie przepustnicy by robiła. |
_________________
 |
|
|
|
 |
romek atomek
Forumowicz
Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 333 Skąd: wola justowska / kraków
|
Wysłany: 07-02-2016, 16:56
|
|
|
żona dziś jeździła - parę wypadów do miasta .. ponoć już jest ok - zobaczymy na jak długo .. |
|
|
|
 |
dareqq
Forumowicz
Auto: mitsu pajero pinin 1.8 mpi+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Paź 2014 Posty: 287 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 08-02-2016, 11:44
|
|
|
A jak to jest koledzy z tym odklejającym się magnesem? Jakie objawy i gdzie on się znajduje? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
dareqq
Forumowicz
Auto: mitsu pajero pinin 1.8 mpi+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Paź 2014 Posty: 287 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 08-02-2016, 14:03
|
|
|
Oszkurde, po ruski nie ogarnjam |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
|
|
|
 |
romek atomek
Forumowicz
Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 333 Skąd: wola justowska / kraków
|
Wysłany: 08-02-2016, 15:10
|
|
|
dareqq napisał/a: | Oszkurde, po ruski nie ogarnjam |
tu masz wersję kinową : https://www.youtube.com/watch?v=6EK1vtuNluA
jechałem dziś do pracy - i chyba już nie chce gasnąć .. na luzie nie zbija obrotów tak nisko jak wtedy .. oby to było to ... trzeba pojeździć .. więcej ..
nie 6km do pracy i wszystko ..
generalnie ma przepustnica chodzić gładko - bez oporów .. luźno na osi ( oczywiście odpiąć sterowanie przepustnicy - zostawić sam TPS ) ..
by zobaczyć czy nie wariuje jak na filmie - zapiąć sterowanie przepustnicy .. |
|
|
|
 |
spider_st
Forumowicz
Auto: Pinin 2,0 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2013 Posty: 40 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 09-02-2016, 14:11
|
|
|
Panowie u mnie był problem z magnesami tzn odkleiły się a ja w ramach naprawy jeszcze je połamałem. Ale jest na forum koleżka który je przykleja a nawet składa jak są popękane. Jak coś to mogę dać namiar na prv. |
|
|
|
 |
dareqq
Forumowicz
Auto: mitsu pajero pinin 1.8 mpi+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Paź 2014 Posty: 287 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 09-02-2016, 14:42
|
|
|
Myślę, że sam to ogarnę. rozumiem, że obroty falowały delikatnie? |
|
|
|
 |
romek atomek
Forumowicz
Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 333 Skąd: wola justowska / kraków
|
Wysłany: 09-02-2016, 15:19
|
|
|
dareqq napisał/a: | Myślę, że sam to ogarnę. rozumiem, że obroty falowały delikatnie? |
ale przeca TY masz MPI - tam jest na linkę - popraw mnie jeżeli się mylę.. w GDI jest serwomechanizm / siłownik sterowany elektronicznie - a nie na sznurek im bardziej ciągniesz tym szybciej jedziesz |
|
|
|
 |
dareqq
Forumowicz
Auto: mitsu pajero pinin 1.8 mpi+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Paź 2014 Posty: 287 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 09-02-2016, 15:55
|
|
|
No jest na linke :d ale coś utrzymuje obroty na wolnym. Myślałem że tam też magnes |
|
|
|
 |
|