Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
1.8GDI- błąd 79 i 92
Autor Wiadomość
romek atomek 
Forumowicz

Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 333
Skąd: wola justowska / kraków
Wysłany: 04-02-2016, 09:25   1.8GDI- błąd 79 i 92

Witajcie - no i się dochlapałem ..

jazda z pracy - nagle chce mu się zgasnać - podgazowałem .. on w tryb awaryjny - chceckengine mruga - podbił na 2000 obrotów - ale mocy nic .. na półsprzęgle na krawęznik wjechałem ...


wyłaczyłem silnik z kluczyka ... po 10 sek . właczyłem - wszystko normalnie ... dojechałem do domu .. szukanie kabelka .. laptop ...

błędy wywaliło

79 APS main
92 ETV MTR FB

i o ile sprawdzić przeczyścić zaadoptować przepustnicę - wiem .. wiem jaki objaw jak się magnesy odkleją etc .. i to sprawdzę ( ciemno obecnie ) ... o tyle błąd 79 .. zgłupiałem ..


logi z evoscana z pracy silnika na biegu jałowym .. nie wiem czy coś tam widać będzie ..
https://drive.google.com/file/d/0B02_tRmRoxoJUnAxWEZXZzNaekk/view?usp=sharing


ktoś coś ? jakieś sugestie ? proszę ;( ..

[ Dodano: 03-02-2016, 09:04 ]
UP

dogrzebałem się gdzieś że (...)92 electronic throttle valve feed back usually means replacement of etv is required with an ecu software update to prevent it happening again! 79 tps throttle posistion sensor 1st channel will be stored along with 92. Basically the target throttle opening does'nt match the actual posistion.(...) co by znaczyło tyle co rozbieżność w odczycie z TPS'a a rzeczywiste położenie przepustnicy - może TPS się był przestawił ... ? bo fakt faktem - ustawiałem go kiedyś wg opisu na forum z miernikiem / voltomierzem.

na dziś - rano nauczyłem obrotów - później 200m pod sklep po pączki .. zgasł przy parkowaniu / obciążenie z wspomagania .. odpaliłem normalnie - zostawiłem właczonego pod sklepem, do pracy dojechałem normalnie ...

dzię będę przegladał przepustnicę ... jak wracamy teraz po pracy = ciemno ;( .. no ale co zrobić...

[ Dodano: 07-02-2016, 12:29 ]
dziś wyczyściłem przepustnicę .. lekko brudna - poszła w ruch szzczoteczka do zębów i wd 40 - później szmatka do czysta .. rok temu czyszczona więc nagar nie był twardy ... raczej tłusty..

TPS lekko przestawiony - w spoczynku na zamknętej przepustnicy pokazywał 0,47V - podciągnąłem do 0,49 .. nastepnie adaptacja .. nauka obrotów .. i zobaczymy ..
 
 
yanes 
Forumowicz

Auto: O2i SS2 4x4TDI,Audi A5 Q TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 111
Skąd: Podhale
Wysłany: 07-02-2016, 12:58   

Mnie pomogło wysłanie przepustnicy do firmy http://bba-reman.com/cont...ct_bba_reman_pl problemy się od razu skończyły.Nie pamiętam ale u mnie był chyba błąd 94 i większość mechaników tylko czyszczenie przepustnicy by robiła.
_________________

 
 
romek atomek 
Forumowicz

Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 333
Skąd: wola justowska / kraków
Wysłany: 07-02-2016, 16:56   

żona dziś jeździła - parę wypadów do miasta .. ponoć już jest ok - zobaczymy na jak długo ..
 
 
dareqq 
Forumowicz

Auto: mitsu pajero pinin 1.8 mpi+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 287
Skąd: wrocław
Wysłany: 08-02-2016, 11:44   

A jak to jest koledzy z tym odklejającym się magnesem? Jakie objawy i gdzie on się znajduje?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 08-02-2016, 12:58   

Tutaj ze wschodu co nieco o magnesie.
http://autodata.ru/articl...nnosti_remonta/
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
dareqq 
Forumowicz

Auto: mitsu pajero pinin 1.8 mpi+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 287
Skąd: wrocław
Wysłany: 08-02-2016, 14:03   

Oszkurde, po ruski nie ogarnjam
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 08-02-2016, 14:36   

Ech...
https://translate.google.pl/translate?sl=ru&tl=pl&js=y&prev=_t&hl=pl&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fautodata.ru%2Farticle%2Fall%2Fetv_motor_osobennosti_remonta%2F&edit-text=
Tłumaczenie jest jakie jest, ale można chyba zrozumieć o co chodzi.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
romek atomek 
Forumowicz

Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 333
Skąd: wola justowska / kraków
Wysłany: 08-02-2016, 15:10   

dareqq napisał/a:
Oszkurde, po ruski nie ogarnjam


tu masz wersję kinową : https://www.youtube.com/watch?v=6EK1vtuNluA

jechałem dziś do pracy - i chyba już nie chce gasnąć .. na luzie nie zbija obrotów tak nisko jak wtedy .. oby to było to ... trzeba pojeździć .. więcej ..
nie 6km do pracy i wszystko ..

generalnie ma przepustnica chodzić gładko - bez oporów .. luźno na osi ( oczywiście odpiąć sterowanie przepustnicy - zostawić sam TPS ) ..

by zobaczyć czy nie wariuje jak na filmie - zapiąć sterowanie przepustnicy ..
 
 
spider_st 
Forumowicz

Auto: Pinin 2,0 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2013
Posty: 40
Skąd: Lublin
Wysłany: 09-02-2016, 14:11   

Panowie u mnie był problem z magnesami tzn odkleiły się a ja w ramach naprawy jeszcze je połamałem. Ale jest na forum koleżka który je przykleja a nawet składa jak są popękane. Jak coś to mogę dać namiar na prv.
 
 
dareqq 
Forumowicz

Auto: mitsu pajero pinin 1.8 mpi+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 287
Skąd: wrocław
Wysłany: 09-02-2016, 14:42   

Myślę, że sam to ogarnę. rozumiem, że obroty falowały delikatnie?
 
 
romek atomek 
Forumowicz

Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 333
Skąd: wola justowska / kraków
Wysłany: 09-02-2016, 15:19   

dareqq napisał/a:
Myślę, że sam to ogarnę. rozumiem, że obroty falowały delikatnie?

ale przeca TY masz MPI - tam jest na linkę - popraw mnie jeżeli się mylę.. w GDI jest serwomechanizm / siłownik sterowany elektronicznie - a nie na sznurek ;) im bardziej ciągniesz tym szybciej jedziesz
 
 
dareqq 
Forumowicz

Auto: mitsu pajero pinin 1.8 mpi+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 287
Skąd: wrocław
Wysłany: 09-02-2016, 15:55   

No jest na linke :d ale coś utrzymuje obroty na wolnym. Myślałem że tam też magnes
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.