Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Telepanie buda przy hamowaniu
Autor Wiadomość
kedas1 
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 64
Skąd: Lublin
Wysłany: 24-02-2016, 21:18   [3.2 DID] Telepanie buda przy hamowaniu

Witam, kolejny problem to układ hamulcowy. Kupiłem Pajero z wibracjami budy w czasie hamowania (nie wibrowała kierownica tylko cała buda) ustaliłem, ze do wymiany są tarcze i klocki osi tylnej. Wymieniłem przejechałem ok 80km delikatnie je docierając dziś ruszam jazda 140 przyhamowanie do 100 raz po chwili ponownie tego typu shamowanie i wibracje powróciły. Dodam, ze przy wymianie zostały prawidłowo wyczyszczone piasty. Zastatawia mnie tylko fakt który wyczytałem na forum o zle zamontowanych prowadnicach. Bo sa dwa rodzaje jedna jest pełna a druga z takim grzybkowym zakończeniem czy ktoś może mi powiedzieć która gdzie powinna być wg norm producenta i czy ew pomyłka może być przyczyna przenoszenia wibracji.. Bo jakos do mnie nie dociera ze nowy układ hamulcowy poszedł wpiz....du po przejechaniu 80km.
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 25-02-2016, 13:15   

Stawiałbym na zaciski - u mnie też szarpało przy hamowaniu na dużej prędkości choć nie zawsze (co prawda wyraźnie czułem to na kierownicy ale to może kwestia przód/tył)- wymiana tarcz i klocków nic nie daje jeżeli zaciski są do regeneracji lub wymiany a dodam że u mnie zawsze co każde 15.000 jest coś do roboty i to zwykle z zaciskami. Tym bardziej że jazda z uszkodzonymi/zużytymi tarczami skutecznie je psuje. I wcale nie łatwo jest to zdiagnozować bo przy małej prędkości wszystko wydaje się działać idealnie - tyle ze Pajero swoje wazy i jak hamujesz ze 140 do 100 to już z zupełnie inne obciążenie dla układu.
 
 
kedas1 
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 64
Skąd: Lublin
Wysłany: 25-02-2016, 13:39   

ale co może mieć zacisk do wibracji które przenoszą się na budę w czasie hamowania ?? Ręcznie ruszając zacisk na prowadnicy nie ma luzu gór dół, czyli prowadnice są ok i sam zacisk na prowadnicach pracuje idealnie.
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 25-02-2016, 14:05   

Tyle samo co tarcze i klocki :) U mnie drgała cała buda i kierownica przy hamowaniu powyżej 80 km/h - po regeneracji jak ręką odjął
A tak na poważnie to nie wiem - trochę trudno mi sobie wyobrazić że telepie budą przy hamowaniu i nic nie czuć na kierownicy. Wszystko co znam już z praktyki użytkowania Pajero - hamulce, pęknięte sprężyny, zużyte amortyzatory, tuleje, drążki, łączniki i inne (w zasadzie do przerobienia pozostały mi już tylko piasty :) ) daje objawy na kierownicy i telepie budą albo nie telepie budą ale czuc na kierownicy. Jeszcze przeczytałem Twój post o EGR - trochę problemów masz z tym nowym nabytkiem :( ale to chyba norma - ja tez ogarniałem to auto jakiś czas az zaczęło jeździć jak należy - a w zasadzie nie ja tylko ekipa z Bytowa. ja osobiście polecałbym taka wycieczkę - z Zielonej G. to pewnie z jakieś 5 h jazdy ale według mnie warto.
 
 
kedas1 
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 64
Skąd: Lublin
Wysłany: 25-02-2016, 14:24   

|Dzięki za propozycje ale puki co powalczę sam, mam możliwości, podstawową wiedze wiec będę walczył w ZG. Co do układu hamulcowego w zacisku znajduje się tylko tłoczek, który "pracuje" lub nie bo zardzewiał i stanął i jego może być wina tylko w przypadku kiedy się nie cofa po wcisnieciu pedału hamulca i trzyma cały czas klocek docisniety do tarczy ona się pali, krzywi i wibracje gotowe :)
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 25-02-2016, 16:34   

Sprawdź, czy wibracje występują przy schodzeniu z prędkości na hamulcu ręcznym:
- jeśli nie wibruje - szukaj w zaciskach, tarczach i klockach.
- jeśli nadal wibruje - szukaj luzów w zawieszeniu.
Strona lewa-prawa do zdefiniowania przez zakładanie "kleszcza" na przewód hamulcowy.
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
kedas1 
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 64
Skąd: Lublin
Wysłany: 25-02-2016, 16:42   

hamulec reczny jest na tarczobębnie ;) i nie wibruje... wysyłam do reklamacji obecne nowe tarcze i inwestuje w ATE lub Zimmerman mysle, że to rozwiąże mój problem, a co do prowadnic ktoś wie która gdzie powinna być ??
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 25-02-2016, 16:52   

Skoro na ręcznym jest spokój - wygląda na to, że pierwsze ostre depnięcie przegrzało i zwichrowało nowo-założone tarcze. :wink:
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
NorKow 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero lll 3.2 Di-D 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2016
Posty: 3
Skąd: Most
Wysłany: 26-02-2016, 07:25   

Witam. Jestem nowy na forum wiec pozdrawiam. Miałem te same objawy pół roku po zakupie autka. Wymieniłem tylne łożyska i po kłopocie mam spokój już od roku. Poz.
 
 
kedas1 
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 64
Skąd: Lublin
Wysłany: 26-02-2016, 18:00   

No właśnie zastanawiają mnie piasty.. tylko od czego mogły ulec uszkodzeniu, i jak je sprawdzić ??
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 29-02-2016, 08:40   

Nie wyważone koła, tarcze hamulcowe, Nadmierny luz na przekładni kierowniczej.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
kedas1 
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 64
Skąd: Lublin
Wysłany: 29-02-2016, 13:55   

Ale mówimy o piaskach tylnej osi ;)
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 29-02-2016, 14:33   

Sprawdź jeszcze tylne zaciski, czy tłoczki idealnie pracują i czy otwory na śruby prowadzące w jarzmach nie są rozkalibrowane.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
kedas1 
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 64
Skąd: Lublin
Wysłany: 29-02-2016, 15:08   

Mam lekki luz w otworach prowadnic ale luz jest minimalny
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 01-03-2016, 07:51   

Ale może powodować takie zjawisko.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.