[3.2 DID] Telepanie buda przy hamowaniu |
Autor |
Wiadomość |
kedas1
Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 24-02-2016, 21:18 [3.2 DID] Telepanie buda przy hamowaniu
|
|
|
Witam, kolejny problem to układ hamulcowy. Kupiłem Pajero z wibracjami budy w czasie hamowania (nie wibrowała kierownica tylko cała buda) ustaliłem, ze do wymiany są tarcze i klocki osi tylnej. Wymieniłem przejechałem ok 80km delikatnie je docierając dziś ruszam jazda 140 przyhamowanie do 100 raz po chwili ponownie tego typu shamowanie i wibracje powróciły. Dodam, ze przy wymianie zostały prawidłowo wyczyszczone piasty. Zastatawia mnie tylko fakt który wyczytałem na forum o zle zamontowanych prowadnicach. Bo sa dwa rodzaje jedna jest pełna a druga z takim grzybkowym zakończeniem czy ktoś może mi powiedzieć która gdzie powinna być wg norm producenta i czy ew pomyłka może być przyczyna przenoszenia wibracji.. Bo jakos do mnie nie dociera ze nowy układ hamulcowy poszedł wpiz....du po przejechaniu 80km. |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 25-02-2016, 13:15
|
|
|
Stawiałbym na zaciski - u mnie też szarpało przy hamowaniu na dużej prędkości choć nie zawsze (co prawda wyraźnie czułem to na kierownicy ale to może kwestia przód/tył)- wymiana tarcz i klocków nic nie daje jeżeli zaciski są do regeneracji lub wymiany a dodam że u mnie zawsze co każde 15.000 jest coś do roboty i to zwykle z zaciskami. Tym bardziej że jazda z uszkodzonymi/zużytymi tarczami skutecznie je psuje. I wcale nie łatwo jest to zdiagnozować bo przy małej prędkości wszystko wydaje się działać idealnie - tyle ze Pajero swoje wazy i jak hamujesz ze 140 do 100 to już z zupełnie inne obciążenie dla układu. |
|
|
|
 |
kedas1
Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 25-02-2016, 13:39
|
|
|
ale co może mieć zacisk do wibracji które przenoszą się na budę w czasie hamowania ?? Ręcznie ruszając zacisk na prowadnicy nie ma luzu gór dół, czyli prowadnice są ok i sam zacisk na prowadnicach pracuje idealnie. |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 25-02-2016, 14:05
|
|
|
Tyle samo co tarcze i klocki U mnie drgała cała buda i kierownica przy hamowaniu powyżej 80 km/h - po regeneracji jak ręką odjął
A tak na poważnie to nie wiem - trochę trudno mi sobie wyobrazić że telepie budą przy hamowaniu i nic nie czuć na kierownicy. Wszystko co znam już z praktyki użytkowania Pajero - hamulce, pęknięte sprężyny, zużyte amortyzatory, tuleje, drążki, łączniki i inne (w zasadzie do przerobienia pozostały mi już tylko piasty ) daje objawy na kierownicy i telepie budą albo nie telepie budą ale czuc na kierownicy. Jeszcze przeczytałem Twój post o EGR - trochę problemów masz z tym nowym nabytkiem ale to chyba norma - ja tez ogarniałem to auto jakiś czas az zaczęło jeździć jak należy - a w zasadzie nie ja tylko ekipa z Bytowa. ja osobiście polecałbym taka wycieczkę - z Zielonej G. to pewnie z jakieś 5 h jazdy ale według mnie warto. |
|
|
|
 |
kedas1
Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 25-02-2016, 14:24
|
|
|
|Dzięki za propozycje ale puki co powalczę sam, mam możliwości, podstawową wiedze wiec będę walczył w ZG. Co do układu hamulcowego w zacisku znajduje się tylko tłoczek, który "pracuje" lub nie bo zardzewiał i stanął i jego może być wina tylko w przypadku kiedy się nie cofa po wcisnieciu pedału hamulca i trzyma cały czas klocek docisniety do tarczy ona się pali, krzywi i wibracje gotowe |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 25-02-2016, 16:34
|
|
|
Sprawdź, czy wibracje występują przy schodzeniu z prędkości na hamulcu ręcznym:
- jeśli nie wibruje - szukaj w zaciskach, tarczach i klockach.
- jeśli nadal wibruje - szukaj luzów w zawieszeniu.
Strona lewa-prawa do zdefiniowania przez zakładanie "kleszcza" na przewód hamulcowy. |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
kedas1
Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 25-02-2016, 16:42
|
|
|
hamulec reczny jest na tarczobębnie i nie wibruje... wysyłam do reklamacji obecne nowe tarcze i inwestuje w ATE lub Zimmerman mysle, że to rozwiąże mój problem, a co do prowadnic ktoś wie która gdzie powinna być ?? |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 25-02-2016, 16:52
|
|
|
Skoro na ręcznym jest spokój - wygląda na to, że pierwsze ostre depnięcie przegrzało i zwichrowało nowo-założone tarcze. |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
NorKow
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero lll 3.2 Di-D 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2016 Posty: 3 Skąd: Most
|
Wysłany: 26-02-2016, 07:25
|
|
|
Witam. Jestem nowy na forum wiec pozdrawiam. Miałem te same objawy pół roku po zakupie autka. Wymieniłem tylne łożyska i po kłopocie mam spokój już od roku. Poz. |
|
|
|
 |
kedas1
Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 26-02-2016, 18:00
|
|
|
No właśnie zastanawiają mnie piasty.. tylko od czego mogły ulec uszkodzeniu, i jak je sprawdzić ?? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 29-02-2016, 08:40
|
|
|
Nie wyważone koła, tarcze hamulcowe, Nadmierny luz na przekładni kierowniczej. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
kedas1
Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 29-02-2016, 13:55
|
|
|
Ale mówimy o piaskach tylnej osi |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 29-02-2016, 14:33
|
|
|
Sprawdź jeszcze tylne zaciski, czy tłoczki idealnie pracują i czy otwory na śruby prowadzące w jarzmach nie są rozkalibrowane. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
kedas1
Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 29-02-2016, 15:08
|
|
|
Mam lekki luz w otworach prowadnic ale luz jest minimalny |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 01-03-2016, 07:51
|
|
|
Ale może powodować takie zjawisko. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
|