Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: arekp
02-03-2007, 10:21
Ploter Roland SJ-645EX POMOCY
Autor Wiadomość
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
  Wysłany: 02-03-2007, 09:46   Ploter Roland SJ-645EX POMOCY

Panowie potrzebuję kogoś kto ma goświadczenia w tej materii.
Drukowałem na wcześniejszych modelach i kropla była mała teraz robię na rolandzie i mam ok. 60 mikrometrów, to dla mnie za dużo.
Ponadto jak jest ze stabilnością atramentów COLOR INK. wydaje mi się że czarny nie jest powtarzalny.
Wypowiedzi ogólne na forum ale w razie konkretów będę dzwonić.

Rozmowy raczej na telefon.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 02-03-2007, 10:22   

Bawię się ploterami od 10 lat - mam trochę doświadczeń :)

Generalnie Rolanda kijem bym nie dotknął - konstrukcyjnie gorsze są tylko chińczyki......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 02-03-2007, 10:36   

Bartku może aż tak dużo jak Ty to nie wiem ale dla mnie Roland ma jedną przewagę nad konkurencją: drukuje z COLOR INK-ów a tylko one są dla mnie przydatne z pewnych względów.
Robiłem próby na OCE, Mutohach i Mimakach niestety brak możliwości zastosowania Color INK dyskwalifikuje te maszyny. Przynajniej narazie tak wynika z moich prac projektowych.

Bartku pytanie:
Czy jest jakiś sposób aby kropla była mniejsza (opr. Poster Print ;ust. kropli smoll, prędkość 400, druk BI, materiał ogólnie mówiąc folia), a mam stół grzewczy choć niezawsze właczony a do czego zmierzam.

1.Czy wypełnianie np. czarnego napisu innymi kolorami np. magentą cyanem i yellow to wina tylko profilu ICC czy czegoś więcej.
2.Czy to że kropla na materiale jest posta w środku czyli bez koloru z czego to wynika, stół grzewczy wyłączony
3.Dlaczego kropla nie ma równomiernego rozkładu w przybliżeniu kołowego
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 02-03-2007, 11:07   

Po 1. Co rozumiesz pod pojęciem "COLOR INK-ów " ??
Co do sterowania wielkością kropli - jest to wspólna cecha softu i hardware. Od zawsze używam Onyx'a Postershopa, w którym tworząc profil medium ustalasz, czy ma korzystać z małych kropli, czy nie.

Nie okrągłość kropli oraz jej puste wnętrze wynika z:
- zbyt szybkiego druku
- zbyt niskiej temperatury
- źle dobranego stosunku prędkość/temperatura

Za "podbijanie czerni" odpowiada wejściowy profil ICC
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 02-03-2007, 11:32   

NIe Flemink, nie Pigment i nie DYE tylko Color INK.
Ciągniemy atranent z butli a nie z kasety orginalnej.

Co do poz. 1 w Poster Princie też jest ustawianie kropli ale moje pytanie jest tyczy tego czy można tę krople jeszcze jakoś zmniejszyć , zastosować inne głowice lub coś podobnego.

Ok. pobawię się temperaturą zobaczymy.

Bartku czy możesz przesłać mi na PW telefon do Ciebie, jeżeli moge to chciał bym zadzwonić w sprawie konsultacji.
A apropo w jakiej firmie pracujesz jeżeli nie jest to tajemnica bo może byłem u was na próbach.
Proszę o info na PW.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 02-03-2007, 12:39   

Student napisał/a:
Ciągniemy atranent z butli a nie z kasety orginalnej.


Zastanów się czy stawiasz na taniość czy na jakość. Z jakością w Rolandach jest marnie nawet przy oryginalnych tuszach, jak lejesz tusz z butli musisz liczyć się z niestabilną pracą głowic, która i tak jest marna.....

Z "solventem" mam ok. 3 lat doświadczeń - od prawie 3 lat mamy GrandSherpę Universal Agfy (te same głowice, co Roland, mechanika Mutocha) i w zeszłym roku kupiliśmy OCE CS6060 czyli Seiko.

Oczucia:
- Agfa - CMYK MicroDot (krople 5,10 i 15 pikolitrów) - 1440 DPi - wydruki zawsze z problemami (przysychanie dysz w czasie wydruku, wymienione 6 głowic w niecałe 3 lata) przy naprawdę nieostrej eksploatacji. Wydruki zawsze z minimalnym bandingiem, ale dokładność taka, że drukujemy na niej znaczki wpinane w klapę z tekstami 3 pt. w kontrze. Realna wydajność (nie podawana przez producenta) 3 m2 na foliach, papierach itp. przy deklarowanej 32 HAHAHAHAHA
- OCE - CcMmYK stałe krople 18 pikolitrów - 720 DPi - przysychanie dysz sporadyczne, problemy jakościowe praktycznie nie występują, aple poza ciemnym bordo (nie pytaj dlaczego ;) ) idealnie gładkie - większe nasycenie kolorów przy mniejszym zużyciu tuszu - katowane po 1000 m2/miesiąc i 0.00 napraw. Realna wydajność (nie podawana przez producenta) 7,5 m2 na foliach 15 na banerach, papierach itp. przy deklarowanej 8 i 16 ;)

W obu maszynach stosujemy oryginalne kasetki, co suma sumarum się opłaca - jest o wiele mniej odpadów i wymian głowic. Próby przejścia na system butlowy (2 razy próbowaliśmy) za każdym razem kończyły się wymianą głowic
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 02-03-2007, 13:27   

Bartku ze względu na to że nie mogę wszystkiego napisać na forum jeżeli możesz poprosze o tel. do Ciebie.

Przemawiaja do mnie twoje argumenty jednakże robiłem wydruki na OCE i innych maszynach i tylko w Rolandzie można zastosować nieorginalny atrament.
To że wybraliżmy nieorginalny nie wynika z oszczędności tylko z właściwości fizyko-chemicznych tych atramentów, niestety nie mogę na forum napisać więcej. Najchętniej pokazał bym ci zdjęcia zrobione mikroskopem i porozmawiał na ten temat.

Czy w czasie godzin pracy jeździsz po stolicy w okolicach Nowego Miasta i stadionu Polonii.

Reszta na PW

Jeżeli jesteś zainteresowany proszę o wiadomość na PW.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 06-03-2007, 16:33   

Student, wyślij wiadomość PW do Raddexa, on trochę w tym siedzi
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.