 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: arekp 02-03-2007, 10:21 |
Ploter Roland SJ-645EX POMOCY |
Autor |
Wiadomość |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 02-03-2007, 09:46 Ploter Roland SJ-645EX POMOCY
|
|
|
Panowie potrzebuję kogoś kto ma goświadczenia w tej materii.
Drukowałem na wcześniejszych modelach i kropla była mała teraz robię na rolandzie i mam ok. 60 mikrometrów, to dla mnie za dużo.
Ponadto jak jest ze stabilnością atramentów COLOR INK. wydaje mi się że czarny nie jest powtarzalny.
Wypowiedzi ogólne na forum ale w razie konkretów będę dzwonić.
Rozmowy raczej na telefon. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 02-03-2007, 10:22
|
|
|
Bawię się ploterami od 10 lat - mam trochę doświadczeń
Generalnie Rolanda kijem bym nie dotknął - konstrukcyjnie gorsze są tylko chińczyki...... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 02-03-2007, 10:36
|
|
|
Bartku może aż tak dużo jak Ty to nie wiem ale dla mnie Roland ma jedną przewagę nad konkurencją: drukuje z COLOR INK-ów a tylko one są dla mnie przydatne z pewnych względów.
Robiłem próby na OCE, Mutohach i Mimakach niestety brak możliwości zastosowania Color INK dyskwalifikuje te maszyny. Przynajniej narazie tak wynika z moich prac projektowych.
Bartku pytanie:
Czy jest jakiś sposób aby kropla była mniejsza (opr. Poster Print ;ust. kropli smoll, prędkość 400, druk BI, materiał ogólnie mówiąc folia), a mam stół grzewczy choć niezawsze właczony a do czego zmierzam.
1.Czy wypełnianie np. czarnego napisu innymi kolorami np. magentą cyanem i yellow to wina tylko profilu ICC czy czegoś więcej.
2.Czy to że kropla na materiale jest posta w środku czyli bez koloru z czego to wynika, stół grzewczy wyłączony
3.Dlaczego kropla nie ma równomiernego rozkładu w przybliżeniu kołowego |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 02-03-2007, 11:07
|
|
|
Po 1. Co rozumiesz pod pojęciem "COLOR INK-ów " ??
Co do sterowania wielkością kropli - jest to wspólna cecha softu i hardware. Od zawsze używam Onyx'a Postershopa, w którym tworząc profil medium ustalasz, czy ma korzystać z małych kropli, czy nie.
Nie okrągłość kropli oraz jej puste wnętrze wynika z:
- zbyt szybkiego druku
- zbyt niskiej temperatury
- źle dobranego stosunku prędkość/temperatura
Za "podbijanie czerni" odpowiada wejściowy profil ICC |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 02-03-2007, 11:32
|
|
|
NIe Flemink, nie Pigment i nie DYE tylko Color INK.
Ciągniemy atranent z butli a nie z kasety orginalnej.
Co do poz. 1 w Poster Princie też jest ustawianie kropli ale moje pytanie jest tyczy tego czy można tę krople jeszcze jakoś zmniejszyć , zastosować inne głowice lub coś podobnego.
Ok. pobawię się temperaturą zobaczymy.
Bartku czy możesz przesłać mi na PW telefon do Ciebie, jeżeli moge to chciał bym zadzwonić w sprawie konsultacji.
A apropo w jakiej firmie pracujesz jeżeli nie jest to tajemnica bo może byłem u was na próbach.
Proszę o info na PW. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 02-03-2007, 12:39
|
|
|
Student napisał/a: | Ciągniemy atranent z butli a nie z kasety orginalnej. |
Zastanów się czy stawiasz na taniość czy na jakość. Z jakością w Rolandach jest marnie nawet przy oryginalnych tuszach, jak lejesz tusz z butli musisz liczyć się z niestabilną pracą głowic, która i tak jest marna.....
Z "solventem" mam ok. 3 lat doświadczeń - od prawie 3 lat mamy GrandSherpę Universal Agfy (te same głowice, co Roland, mechanika Mutocha) i w zeszłym roku kupiliśmy OCE CS6060 czyli Seiko.
Oczucia:
- Agfa - CMYK MicroDot (krople 5,10 i 15 pikolitrów) - 1440 DPi - wydruki zawsze z problemami (przysychanie dysz w czasie wydruku, wymienione 6 głowic w niecałe 3 lata) przy naprawdę nieostrej eksploatacji. Wydruki zawsze z minimalnym bandingiem, ale dokładność taka, że drukujemy na niej znaczki wpinane w klapę z tekstami 3 pt. w kontrze. Realna wydajność (nie podawana przez producenta) 3 m2 na foliach, papierach itp. przy deklarowanej 32 HAHAHAHAHA
- OCE - CcMmYK stałe krople 18 pikolitrów - 720 DPi - przysychanie dysz sporadyczne, problemy jakościowe praktycznie nie występują, aple poza ciemnym bordo (nie pytaj dlaczego ) idealnie gładkie - większe nasycenie kolorów przy mniejszym zużyciu tuszu - katowane po 1000 m2/miesiąc i 0.00 napraw. Realna wydajność (nie podawana przez producenta) 7,5 m2 na foliach 15 na banerach, papierach itp. przy deklarowanej 8 i 16
W obu maszynach stosujemy oryginalne kasetki, co suma sumarum się opłaca - jest o wiele mniej odpadów i wymian głowic. Próby przejścia na system butlowy (2 razy próbowaliśmy) za każdym razem kończyły się wymianą głowic |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 02-03-2007, 13:27
|
|
|
Bartku ze względu na to że nie mogę wszystkiego napisać na forum jeżeli możesz poprosze o tel. do Ciebie.
Przemawiaja do mnie twoje argumenty jednakże robiłem wydruki na OCE i innych maszynach i tylko w Rolandzie można zastosować nieorginalny atrament.
To że wybraliżmy nieorginalny nie wynika z oszczędności tylko z właściwości fizyko-chemicznych tych atramentów, niestety nie mogę na forum napisać więcej. Najchętniej pokazał bym ci zdjęcia zrobione mikroskopem i porozmawiał na ten temat.
Czy w czasie godzin pracy jeździsz po stolicy w okolicach Nowego Miasta i stadionu Polonii.
Reszta na PW
Jeżeli jesteś zainteresowany proszę o wiadomość na PW. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
|
|