Świecenie sie kontrolki ciśnienia oleju na wolnych obrotach |
Autor |
Wiadomość |
michal0808
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse 3,0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2016 Posty: 3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-02-2016, 23:08 Świecenie sie kontrolki ciśnienia oleju na wolnych obrotach
|
|
|
Witam jestem nowy na forum i od niedawna posiadam Eclipse 3,0 V6 niestety zaczęła żarzy/mrugać się kontrolka oleju na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku. Nie występuje to cały czas, gdy jedzie się spokojnie nie zaobserwowałem tego zjawiska zaczyna ono występować gdy autem jeździ się dynamicznie. obawiam się przytartej panewki ale możne nie to jest przyczyna. Proszę was o pomoc, może ktoś miał podobny przypadek. Z góry dziękuje |
|
|
|
 |
Janq
Forumowicz

Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 384 Skąd: LU/DW
|
Wysłany: 25-02-2016, 23:15
|
|
|
Kiedy wymieniany był filtr oleju i jakiej firmy jest założony? I jaka oliwa jest zalana?
Jaki jest stan oleju? |
_________________ プリメーラ P11GT
_ |
|
|
|
 |
michal0808
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse 3,0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2016 Posty: 3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-02-2016, 23:56
|
|
|
Ja jeszcze nie wymieniałem w nim oleju ani filtra pod maska była karteczka z danymi kiedy był wymieniany i według niej jeszcze nie trzeba, ale jutro jadę kupić olej i filtr i chce wymienić zalany jest 10W40. Stan oleju jest ok sprawdzam na bieżąco. Jeżeli chodzi o firmę filtra mogę jutro sprawdzić. Zauważyłem tez ze miska olejowa jest wgnieciona od spodu musiał ktoś uderzyć podłoga ale jeżeli przez to smok olejowy miał by ciężko zasysać to kontrolka powinna się chyba zapalić na zimny bo olej bardziej gęsty i ciężej jest go zassać niż jak jest rozgrzany i rzadszy
[ Dodano: 26-02-2016, 00:13 ]
Mam filmik jak zachowuje się kontrolka ale tu się chyba nie da wstawić |
|
|
|
 |
Janq
Forumowicz

Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 384 Skąd: LU/DW
|
Wysłany: 26-02-2016, 00:21
|
|
|
michal0808, olej zmień na jakieś porządne 5W40/5W50 - żadne mobile/castrole/lotosy/orleny.
Filtr oleju - MANN/KNECHT
Przy wyższych obrotach w smoku powstanie podciśnienie, które będzie zasysać olej. Wolne obroty - mniejsze podciśnienie, więc olej nie będzie tak chętnie zaciągany.
Wgnieciona miska - coś z tym może być, najlepiej zdjąć miskę i wyklepać tak jak być powinna. Sprawdź jeszcze połączenie masowy między blokiem silnika a budą. |
_________________ プリメーラ P11GT
_ |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 26-02-2016, 01:53
|
|
|
michal0808 napisał/a: | Ja jeszcze nie wymieniałem w nim oleju ani filtra |
A to są pierwsze rzeczy, które robisz po kupnie używanego samochodu. No, jedne z pierwszych, bo jest tego więcej.
michal0808 napisał/a: | pod maska była karteczka z danymi kiedy był wymieniany i według niej jeszcze nie trzeba |
Ile takich karteczek chcesz ?
Jeśli nie jesteś na 300% pewny, co poprzedni właściciel robił, to na słowo (nawet pisane) w takim wypadku niestety nie warto komuś wierzyć. Pisząc 300% mam na myśli, że to auto Twojego brata czy kumpla, któremu pomagałeś wszystko przy aucie robić, więc wiesz, co i kiedy było robione.
Janq napisał/a: | michal0808, olej zmień na jakieś porządne 5W40/5W50 - żadne mobile/castrole/lotosy/orleny.
Filtr oleju - MANN/KNECHT |
Polecam Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40
http://liquimoly.pl/produ...-40-1307-detail
Do tego możesz zastosować profilaktycznie płukankę Liqui Moly Engine Flush :
http://liquimoly.pl/produ...ush-2640-detail |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 26-02-2016, 07:21
|
|
|
Jeśli miska jest wgniecionabto może przytykaćssak oleju i mogą być takie problemy. Dodatkowo proponuję sprawdzić ciśnienie oleju manometr bo czujniki też się psują i mogą tak działać że kontrolka będzie się zbyt szybko zapaliła. Taki manometr powinien mieć każdy ogarnięty mechanik. |
|
|
|
 |
michal0808
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse 3,0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2016 Posty: 3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-02-2016, 20:07
|
|
|
Dzisiaj sprawdzałem ciśnienie oleju na wolnych obrotach spada na1 bar troszkę ponad jeden. Wydaje mi się ze jest to trochę przy mało ale nie wiem jak sadzicie ? Filtr oleju założony jest Filtrona. A co sadzicie o oleju Motula 15W50 300V |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 26-02-2016, 20:26
|
|
|
Sprawdź w instrukcji serwisowej, jaka wartość powinna być. Do pobrania stąd :
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3452 |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
Janq
Forumowicz

Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 384 Skąd: LU/DW
|
Wysłany: 26-02-2016, 23:21
|
|
|
Michal0808, odpuść sobie motula. Zalej porządne 5W40/5W50. Możesz zalać LM tak jak Ci poradził Apg2312, bardzo dobre oleje. Filtr oleju wymień na coś cywilizowanego - to co napisałem wyżej. Miałem u siebie Manna/Knechta/Filtrona/Bosha/BluePrina. Najlepszy był/jest MANN, później Knecht, długo, długo nic i reszta, którą napisałem.
Ogólnie 1 bar na wolnych obrotach, na nagrzanym oleju to jest w większości aut norma. |
_________________ プリメーラ P11GT
_ |
|
|
|
 |
|