Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Świecenie sie kontrolki ciśnienia oleju na wolnych obrotach
Autor Wiadomość
michal0808 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse 3,0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 3
Skąd: Łódź
  Wysłany: 25-02-2016, 23:08   Świecenie sie kontrolki ciśnienia oleju na wolnych obrotach

Witam jestem nowy na forum i od niedawna posiadam Eclipse 3,0 V6 niestety zaczęła żarzy/mrugać się kontrolka oleju na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku. Nie występuje to cały czas, gdy jedzie się spokojnie nie zaobserwowałem tego zjawiska zaczyna ono występować gdy autem jeździ się dynamicznie. obawiam się przytartej panewki ale możne nie to jest przyczyna. Proszę was o pomoc, może ktoś miał podobny przypadek. Z góry dziękuje
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 25-02-2016, 23:15   

Kiedy wymieniany był filtr oleju i jakiej firmy jest założony? I jaka oliwa jest zalana?
Jaki jest stan oleju?
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
michal0808 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse 3,0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 3
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-02-2016, 23:56   

Ja jeszcze nie wymieniałem w nim oleju ani filtra pod maska była karteczka z danymi kiedy był wymieniany i według niej jeszcze nie trzeba, ale jutro jadę kupić olej i filtr i chce wymienić zalany jest 10W40. Stan oleju jest ok sprawdzam na bieżąco. Jeżeli chodzi o firmę filtra mogę jutro sprawdzić. Zauważyłem tez ze miska olejowa jest wgnieciona od spodu musiał ktoś uderzyć podłoga ale jeżeli przez to smok olejowy miał by ciężko zasysać to kontrolka powinna się chyba zapalić na zimny bo olej bardziej gęsty i ciężej jest go zassać niż jak jest rozgrzany i rzadszy

[ Dodano: 26-02-2016, 00:13 ]
Mam filmik jak zachowuje się kontrolka ale tu się chyba nie da wstawić
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 26-02-2016, 00:21   

michal0808, olej zmień na jakieś porządne 5W40/5W50 - żadne mobile/castrole/lotosy/orleny.
Filtr oleju - MANN/KNECHT
Przy wyższych obrotach w smoku powstanie podciśnienie, które będzie zasysać olej. Wolne obroty - mniejsze podciśnienie, więc olej nie będzie tak chętnie zaciągany.

Wgnieciona miska - coś z tym może być, najlepiej zdjąć miskę i wyklepać tak jak być powinna. Sprawdź jeszcze połączenie masowy między blokiem silnika a budą.
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 26-02-2016, 01:53   

michal0808 napisał/a:
Ja jeszcze nie wymieniałem w nim oleju ani filtra

A to są pierwsze rzeczy, które robisz po kupnie używanego samochodu. No, jedne z pierwszych, bo jest tego więcej.
michal0808 napisał/a:
pod maska była karteczka z danymi kiedy był wymieniany i według niej jeszcze nie trzeba

Ile takich karteczek chcesz ?
Jeśli nie jesteś na 300% pewny, co poprzedni właściciel robił, to na słowo (nawet pisane) w takim wypadku niestety nie warto komuś wierzyć. Pisząc 300% mam na myśli, że to auto Twojego brata czy kumpla, któremu pomagałeś wszystko przy aucie robić, więc wiesz, co i kiedy było robione.

Janq napisał/a:
michal0808, olej zmień na jakieś porządne 5W40/5W50 - żadne mobile/castrole/lotosy/orleny.
Filtr oleju - MANN/KNECHT

Polecam Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40
http://liquimoly.pl/produ...-40-1307-detail
Do tego możesz zastosować profilaktycznie płukankę Liqui Moly Engine Flush :
http://liquimoly.pl/produ...ush-2640-detail
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 26-02-2016, 07:21   

Jeśli miska jest wgniecionabto może przytykaćssak oleju i mogą być takie problemy. Dodatkowo proponuję sprawdzić ciśnienie oleju manometr bo czujniki też się psują i mogą tak działać że kontrolka będzie się zbyt szybko zapaliła. Taki manometr powinien mieć każdy ogarnięty mechanik.
 
 
michal0808 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse 3,0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 3
Skąd: Łódź
Wysłany: 26-02-2016, 20:07   

Dzisiaj sprawdzałem ciśnienie oleju na wolnych obrotach spada na1 bar troszkę ponad jeden. Wydaje mi się ze jest to trochę przy mało ale nie wiem jak sadzicie ? Filtr oleju założony jest Filtrona. A co sadzicie o oleju Motula 15W50 300V
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 26-02-2016, 20:26   

Sprawdź w instrukcji serwisowej, jaka wartość powinna być. Do pobrania stąd :
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3452
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 26-02-2016, 23:21   

Michal0808, odpuść sobie motula. Zalej porządne 5W40/5W50. Możesz zalać LM tak jak Ci poradził Apg2312, bardzo dobre oleje. Filtr oleju wymień na coś cywilizowanego - to co napisałem wyżej. Miałem u siebie Manna/Knechta/Filtrona/Bosha/BluePrina. Najlepszy był/jest MANN, później Knecht, długo, długo nic i reszta, którą napisałem.

Ogólnie 1 bar na wolnych obrotach, na nagrzanym oleju to jest w większości aut norma.
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.