[CJ1A 1.3] Diagnostyka ECU Colta po 2001r |
Autor |
Wiadomość |
k777
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3, 2003r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 30 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20-08-2010, 12:32 [CJ1A 1.3] Diagnostyka ECU Colta po 2001r
|
|
|
Próbował ktoś z Szanownych użytkowników Coltów podpiąć go z komputerem?Ja próbowałem podłączyć Colta z 2003r kabelkiem ELM327, ale za nic nie chce. Stąd pytanie, czy ktoś z Was ma może jakieś doświadczenie w tym temacie. Poszperałem na forum, wiem że teoretycznie powinno się udać to w Miśku po 2001r., powinien być zgodny z OBDII. Próbowałem użyć różnych programów, niemniej bez rezultatu. Byłbym wdzięczny za jakieś sugestie
Powód próby podłączenia:Pali mi się check engine i chciałem sobie zdiagnozować (wymrugać się nie da) |
|
|
|
 |
Kamilofone
Mitsumaniak
Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Kwi 2008 Posty: 157 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 21-08-2010, 10:29
|
|
|
Witam chętnie podepnę się pod ten post bo sam jestem bardzo zainteresowany tym tematem.
Zakupiliśmy nowszego Colcika też właśnie z 2003r. z silniczkiem 1,3 16V 82KM - silniczek niczym rakieta Niestety po pierwszej wizycie na stacji ( nic markowego ) zapaliła się wspomniana i do tego nielubiana kontrolka Nie wiem jak u Ciebie ale jak odłącze akumulator to gaśnie, po czym po kilku dniach znów się zapala ! Teraz zalane świeże i dobre paliwo ze stajni Shell'a więc zobaczymy czy będzie poprawa.
Natomiast co do samego podłączania pod kompa, próbowałeś soft zwany EvoScan ? |
|
|
|
 |
k777
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3, 2003r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 30 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 23-08-2010, 10:44
|
|
|
U mnie podobnie, przez odpięcie aku można lampke tymczasowo wyłączyć. Po pewnym czasie zapala się znów. miałem taki przypadek, że sama gasła. stąd mmoje podejrzenie że to sonda lambda. Chciałem jednak to sobie potwierdzić jakąś diagnozą.
Co do Evoscan to nie próbowałem bo to wersja płatna:P "dema" na sieci nie ma;)albo źle szukałem:) wysłałem nawet zapytanie do twórców programu czy będzie to działało, póki co bez odpowiedzi |
|
|
|
 |
Starion
Forumowicz The smoking man :)

Auto: Colt CJ1A, Passat GT16 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Paź 2008 Posty: 202 Skąd: Derby (UK)
|
Wysłany: 24-08-2010, 11:28
|
|
|
Troszkę grzebałem i widzę że kabelkami i softem bawią się głównie właściciele Carismy, ale w Space Starach i Galantach nawet 2.4GDI też eksperymenty były przeprowadzane z powodzeniem więc Colt nie powinien stanowić jakiegoś większego problemu. Takie tez można mieć wrażenie patrząc po brytyjskich forach gdzie fanatycy reflashują sobie ECU.
Wydaje mi się jednak że lepszego narzędzia niż EVOSCAN nie ma do szerszego zastosowania a jak pewnie widzieliście w jakiejś "witaminizowanej" wersji on nie występuje więc zostaje wydać 25$
Ja osobiście posiadłem kabelek VAG KKL-USB z myślą o VW i co szczęście mnie przepełniło kiedy poczytałem TUTAJ że będą z tego "ludzie" również w Mitsu. Tak więc jeśli ktoś planowałby zakup EvoScan'a to ja bez namysłu się dołączam, chyba że wymyślicie jakąś alternatywę |
_________________
    |
|
|
|
 |
cy_cek [Usunięty]
|
Wysłany: 25-08-2010, 16:23
|
|
|
Starion napisał/a: | Ja osobiście posiadłem kabelek VAG KKL-USB |
Ja też posiadam taki kabel na chipsecie (tak to się chyba nazywa) FTDI. Działa rewelacja w połączeniu z Evoscanem.
Posiada trochę starszego od Ciebie Colta - otóż 1.3 nie 16V, rok 1997.
Jest jeden myk, złącze diagnostyczne musi być zmasowane (1 i 4 pin). Dorobiłem w kablu prosty przycisk, że dla Cola te piny się masują, a jak podłączałem EVO VIII to nie masowałem ich |
|
|
|
 |
zbycho77
Mitsumaniak
Auto: Renault Scenic II, Colt VI 1.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 495 Skąd: Lublin/Łęczna/Turka
|
Wysłany: 28-08-2010, 16:50
|
|
|
Starion napisał/a: | Tak więc jeśli ktoś planowałby zakup EvoScan'a to ja bez namysłu się dołączam, chyba że wymyślicie jakąś alternatywę |
Starion, jak zacznie Ci coś działać daj znać, również jestem zainteresowany |
_________________ Zbyszek |
|
|
|
 |
k777
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3, 2003r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 30 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 30-10-2010, 10:54
|
|
|
No i w końcu się udało połączyć. Żeby się skomunikować interfejsem ELM327 podobnie jak w interfejsie VAG należy połączyć pin 1 i 4. Jak sobie to polutowałem, praktycznie przez każdy programik (scanmaster, easy obd II) mogę się teraz połączyć ze swoim colciakiem. Ważna informacja- połączenie działa mi na włączonym silniku (przekręcenie stacyjki do zapalanie lampek kontrolnych nic nie daje). po odpaleniu-wszytsko pięknie działa.
mam nadzieję, że komuś to znacznie ułatwi życie;) |
|
|
|
 |
zbycho77
Mitsumaniak
Auto: Renault Scenic II, Colt VI 1.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 495 Skąd: Lublin/Łęczna/Turka
|
Wysłany: 30-10-2010, 11:30
|
|
|
O widzisz kolego - dzięki za info, pewnie, że ułatwi.
Pozdro |
_________________ Zbyszek |
|
|
|
 |
cy_cek [Usunięty]
|
Wysłany: 08-11-2010, 14:34
|
|
|
k777 napisał/a: | No i w końcu się udało połączyć. Żeby się skomunikować interfejsem ELM327 podobnie jak w interfejsie VAG należy połączyć pin 1 i 4. |
pisałem o tym już wyżej działa aż miało. czasami gubi połączenie, ale wystarczy się jeszcze raz połączyć i mamy sczytywanie parametrów online
u mnie działa już na nie odpalonym silniku a włączonych kontrolkach |
|
|
|
 |
k777
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3, 2003r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 30 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 09-11-2010, 13:10
|
|
|
nie będę ukrywał, że z Twojego pasta wziąłem ten pomysł;) pojawiała się tylko wątpliwość czy na ELM też to działa i z nieco nowszym coltem. a napisałem jakby kimś też szargały podobne wątpliwości:) udzieliłem "pomógł";) |
|
|
|
 |
jkrzysztof80
Forumowicz vrmaniak

Auto: Białe i czerwone
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 1127 Skąd: UK, West Midlands
|
|
|
|
 |
mystek
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 1933 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-12-2010, 17:23
|
|
|
Gdzie się podpina ten kabelek ELM w Colcie 1996r?? Kolega teraz taki zakupił i byśmy sobie potestowali przez PCMScana. |
_________________ Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
|
|
|
|
 |
cy_cek [Usunięty]
|
Wysłany: 19-12-2010, 10:08
|
|
|
mystek napisał/a: | Gdzie się podpina ten kabelek ELM w Colcie 1996r?? Kolega teraz taki zakupił i byśmy sobie potestowali przez PCMScana. |
Złącze diagnostyczne znajduje się pod plastikami jakie idą w kierunku pedałów od liczników w dół. Po prawej stronie kierownicy jak wsadzisz tam głowę pod spód to zobaczysz złącze. Tam się podłącza kabel. |
|
|
|
 |
mystek
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 1933 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-12-2010, 13:52
|
|
|
O widzisz, super a w Lancerach CB, czyli generalnie w Coltach CA również w tym samym miejscu to jest? |
_________________ Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
|
|
|
|
 |
przem75
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CJ4 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2010 Posty: 6 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 05-02-2011, 12:24
|
|
|
Mystek jak wyniki testu? |
|
|
|
 |
|