Kontrolka ciśnienia oleju! |
Autor |
Wiadomość |
smk
Mitsumaniak

Auto: Lancer CS3A, 4G18 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Maj 2012 Posty: 195 Skąd: Skądinąd
|
Wysłany: 29-12-2015, 13:36 Kontrolka ciśnienia oleju!
|
|
|
No i w święta niespodzianka. Zgasiłem silnik po 15 min odpalam i kontrolka ciśnienia nie gaśnie...
Na hol do garażu i dumanie co tu nie tak, bo wszystkie warsztaty oczywiście mają wolne do nowego roku. Sąsiad mechanik podpowiedział, że mógł się zawór na pompie oleju zawiesić.
Skubaniec miał rację. Jest coś takiego zwykła sprężynka i tłoczek.
http://old.autorambler.ru...eZeNWu2X0Dc4-jA
http://old.autorambler.ru...xumlSQConLfFS6w
Jak za duże ciśnienie jest to tłoczek ściska sprężynkę i olej wraca do miski, ale u mnie widocznie tłoczek nie wrócił na miejsce bo sprężynka za słaba już... Więc porada druga podłozyc podkładki pod sprężynkę i będzie ciasniej (bo oczywiście na takie rzeczy w ASO się czeka 3 dni). Miska założona, kontrolka ładnie zgasła, wszystko działa. Więc zaczęliśmy mierzyć cisnienie.
i teraz pytanie?
Jakie mają być prawdłowe cisnienia oleju?
Na zimnym oleju wskazówka manoetru lata od 6 do 7 bar. (tak jakby ów zawór właśnie pracował) czy to nie za duzo?
Na rozgrzanym oleju na wolnych obrotach jest 1 bar. (tu raczej dobrze)
Na rozgrzanym oleju przy 3,500 RPM jest 4bar |
_________________ SMK |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 29-12-2015, 18:10
|
|
|
Raczej z ciśnieniem jest wszystko ok a najprawdopodobniej to sam czujnik tak Cię stresuje. Bardzo często potrafi tak paść, że kontrolka świeci się na odpalonym. W jednym aucie w rodzinie miałem jeszcze inny problem, izolacja przewodu idącego do tego czujnika przetarła się i przewód dotykał do masy co powodowało świecenie się kontrolki. |
|
|
|
 |
smk
Mitsumaniak

Auto: Lancer CS3A, 4G18 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Maj 2012 Posty: 195 Skąd: Skądinąd
|
Wysłany: 29-12-2015, 22:05
|
|
|
Czujnik wyjęty sprawdzony, działa. Dwa dni było ok i dziś znowu to samo.... Odkęciłem korek i nie widać, żeby chlapał olejem na wałek.... sam nie wiem. Sprężynę i tłoczek już zamówiłem. |
_________________ SMK |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 30-12-2015, 11:05
|
|
|
Czasem ten tłoczenie potrafi się przyciąć ale pewnie przy dość znacznym przebiegu. Ja bym jednak zmienił czujnik, to praktycznie żaden wydatek a była by pewność. |
|
|
|
 |
smk
Mitsumaniak

Auto: Lancer CS3A, 4G18 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Maj 2012 Posty: 195 Skąd: Skądinąd
|
Wysłany: 08-01-2016, 11:43
|
|
|
Przebieg 220k. No i niestety wygląda to na zacinający się zawór....
Tłoczek troszkę porysowany i kanał tez ma rysy..... Diagnoza pompa do wymiany.
Dostępne tylko w ASO 1400PLN dostępna dopiero na 10 marca!!!
Dziwna sprawa bo gdziekolwiek bym nie dzwonił czy to do ASO czy do Auto TW czy to do chłopaków z Oliwskiej nikt tego nie wymieniał w CS'ach.... nawet w dziale cześci w ASO tego nie zamawiali...
Ktoś miał może problemy z pompa oleju ?
Ktos może wymieniał? Zmieniał spręzynę zaworu tłoczek czy coś? |
_________________ SMK |
|
|
|
 |
cobretti
Mitsumaniak

Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 211 Skąd: NR
|
Wysłany: 07-03-2016, 17:39
|
|
|
W CSie nie ale z mazdzie mx -6 wymieniałem sam zaworek bo na zimnym z rana popychacze klepały. Zamawiałem w aso we wrocku chyba tydzień czekania i ori Mazdy cacyki 37 pln. |
_________________ Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 |
|
|
|
 |
smk
Mitsumaniak

Auto: Lancer CS3A, 4G18 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Maj 2012 Posty: 195 Skąd: Skądinąd
|
Wysłany: 08-03-2016, 13:51
|
|
|
Na tłoczek i sprężynę też czekałem 3 dni i kosztowało to 50 PLN.
U mnie problem był niestety z wytartym kanałem, w którym ten tłoczek chodził i stawał skosem. Musiałem kołować drugą pompę i do niej założony został nowy tłoczek i sprężyna. |
_________________ SMK |
|
|
|
 |
|