 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[3.2DiD] problem z ogrzewaniem |
Autor |
Wiadomość |
Mike87
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DiD 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lut 2011 Posty: 68 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-02-2016, 17:37 [3.2DiD] problem z ogrzewaniem
|
|
|
Witam, od około miesiąca czasu zauważyłem że pojawił się problem z ogrzewaniem wnętrza.
Po tym jak silnik się całkowicie nagrzeje po ustawieniu pokrętłem z ogrzewania przedniej szyby (leci ciepłe powietrze) np na ogrzewanie wnętrza po ustawieniu temperatury na 25 stopni przykładowo z dmuchawy leci zimne powietrze, tak jak by coś nie załączało (?) - czym to może być spowodowane? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Zuzia
Forumowicz
Auto: L200 2008 Pajero Sport 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 279 Skąd: Piła
|
Wysłany: 14-02-2016, 20:26
|
|
|
Poziomem płynu kolego, jak pisałeś brakuje płynu w układzie chłodzenia. Uzupełnij płyn i ogrzewanie wróci i przestanie nadmiernie wzrastać temp. silnika. Zrób to raczej szybko jak nie chcesz żeby posypała się czapka motoru. |
_________________ pozdrawiam Paweł |
|
|
|
 |
Mike87
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DiD 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lut 2011 Posty: 68 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-02-2016, 21:21
|
|
|
Ok. Bardzo dziękuję za informacje. |
_________________
 |
|
|
|
 |
volvox_globator
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DI-D 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2016 Posty: 34 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 05-03-2016, 07:44
|
|
|
Podepne się pod temat. Ogrzewanie ustawione w ręcznym trybie kierunku nadmuchu i siły.po ustawieniu temperatury na, powiedzmy 22stopnie leci gorące powietrze ale po jakimś czasie robi się letnie. Podnoszenia temperaturę gałka, zaczyna lecieć gorące powietrze a po jakimś czasie znów robi się letnie. Tak dochodzenie aż do końca zakresu regulacji temperatury, ciepłe powietrze leci tylko na max. ustawieniu. Sadzilem, że to brak chłodziwa w układzie, wiec po pojawieniu sie problemu od razu sprawdzilem poziom plynu w zbiorniczku wyrównawczy ale tam poziom płynu pokazywal max., górny wąż od chłodnicy był goracy, wskazówka temperatury silnika w normie. Korka chłodnicy nie odkrecalem bo silnik gorący a usterka pojawiła się w trasie. Jakieś pomysły jaka może być przyczyna słabego grzania? |
|
|
|
 |
Sebastian_T
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2, 2011
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 26 Lut 2009 Posty: 229 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-03-2016, 08:28
|
|
|
Ale zimno było? Czy po prostu nabił do 22 stopni (czy tam ilu) i przestał dogrzewać, tylko podtrzymywał? (jak czujesz "gorące", to znaczy, że dmucha cieplejszym, niż te ustawione przykładowe 22 stopnie; potem temperatura w salonie osiąga zadaną i przestaje ją podnosić jeszcze bardziej)
Przynajmniej z moich obserwacji tak wynika. Rano jadę, mam ustawioną 16 stopni (nie lubię, jak jest za ciepło w samochodzie, tym bardziej, jak jestem w kurtce jeszcze), a i tak wali gorącym do pewnego momentu, nie mierzyłem, ale "na oko" właśnie do osiągnięcia w salonie tych 16-17 stopni, potem zaczyna dmuchać chłodnym (względem temperatury ciała). |
_________________ Sebastian_T |
|
|
|
 |
volvox_globator
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DI-D 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2016 Posty: 34 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 05-03-2016, 08:43
|
|
|
Dzieki za zainteresowanie sie tematem. No właśnie nie było gorąco w salonie. Pokrętło na koniec podróży ustawione było już na prawie max ( jedno "kliknięcie" od ustawienia maxymalnego (czyli na pokrętle zadaną temperatura była ponad 27st C) a w rzeczywistości nie wydaje mi się żeby przekraczała 20 st. Najbardziej dziwilo mnie że temperatura wydmuchiwanego powietrza ewidentnie spadala mimo ze pokretla byly w trybie recznego sterowania (w trybie automatycznym rzeczone zachowanie klimy by mnie nie zdziwilo). Zaraz jeszcze się wybiore do samochodu i sprawdzenia czy w chłodnicy rzeczywiście jest plyn. Może coś się zapowietrzylo? No nie mam pomysłu wcale, a że jestem teraz 400 km od domu i muszę przejechać te 400 km spowrotem, to trochę mnie ta rzecz niepokoi.
EDIT: plyn chłodzący jest w chłodnicy. Tylko jakiś cholera brudny, rdzawy. W zbiorniczku wyrównawczy wydaje się być czystszy. Jak wrócę do domu to wymienieni plyn na nowy i zobaczenia jak będzie |
|
|
|
 |
|
|