[3.2 DID] Spadek mocy na zimnym silniku |
Autor |
Wiadomość |
kedas1
Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 24-02-2016, 20:41 [3.2 DID] Spadek mocy na zimnym silniku
|
|
|
Witam Panowie !! Przyszedł czas na zmianę Pajero z II na III z silnikiem 3,2DID, drugi tydzień i już są pierwsze problemy. Mianowicie gdy auto jest zupełnie zimne odczuwam spadek mocy, przy prędkości np 50km/h wciskam gaz i musze poczekać jakieś 2sec na reakcje auta po czym zaczyna ciągnąc. Gdy tylko osiągnie swoja temperature pracy czyli po ok 5-7km działa prawidłowo. Dodatkowo zauważyłem ze w momencie utraty mocy lekko podkopcą na biało. Po podłączeniu komputera wyszedł mi błąd zaworu EGR, błąd pozycji. Czy ktoś spotkał się z Was z takim problemem i czy waszym zdaniem wymiana EGRu rozwiąże problem. Mój Misiek z 2001r i dodam, ze posiadam elektroniczny zawór EGR
[ Dodano: 27-02-2016, 18:45 ]
Dodam zapytanie bo nie znalazłem dokładnej odpowiedzi na moje pytanie. Czy mogę zaslepic EGR elektroniczny skoro mam w sterowniku błąd 51 |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 27-02-2016, 19:37
|
|
|
kedas1 napisał/a: | Czy mogę zaślepić EGR elektroniczny (...) |
Pomijając względy ekologii, elektroniczny EGR możesz zaślepić. Jest jeden warunek: nawet "z blaszką" zawór, jako taki musi być sprawny - inaczej ECU zareaguje na zły feedback. |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
kedas1
Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 27-02-2016, 20:05
|
|
|
Ok, wszystko jasne. Błąd egr mam zapisany w ECU ale kontrolka silnika się nie zapala czy z czasem po zaslepieniu nie zacznie go wrzucać w tryb awaryjny??
[ Dodano: 28-02-2016, 15:55 ]
i jeszcze jedno czy zaślepić EGR można bezpośrednio przy wyjściu z kolektora wydechowego ?? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 29-02-2016, 08:37
|
|
|
Możesz mieć zapchany lub zły filtr paliwa. Może być przytarty tłoczek w pompie wtryskowej TPS, lub uszkodzony TPS. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
kedas1
Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 29-02-2016, 13:53
|
|
|
Dzięki za odpowiedź. Ale przy problemie mam tylko błąd Egr a przy problemie z tps nie powinien być zapisany błąd w ECU?? Jak wyeliminować/ sprawdzić TPS |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 29-02-2016, 14:34
|
|
|
kedas1 napisał/a: | Dzięki za odpowiedź. Ale przy problemie mam tylko błąd Egr a przy problemie z tps nie powinien być zapisany błąd w ECU?? Jak wyeliminować/ sprawdzić TPS |
Czasem się zapisze a czasem nie. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
kedas1
Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 11-03-2016, 18:22
|
|
|
Problem rozwiązany, uszkodzony zawór EGR |
|
|
|
 |
|