Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: mkm
17-01-2016, 09:58
Gwint Home made, co o tym sądzicie?
Autor Wiadomość
MattOmer 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt III C50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2013
Posty: 29
Skąd: Łódź
  Wysłany: 03-11-2013, 22:47   Gwint Home made, co o tym sądzicie?

Witam wszystkich mitsumaniaków!

Mam do Was pytanie, nie znalazłem takiego tematu tu na forum, ale być może źle szukałem, jeżeli tak to z góry przepraszam :biggrin: Okej przejdźmy do sedna, a więc szukam i szukam od kilku dni gwintu w rozsądnej cenie do mojego colta 1.5 c50. Niestety drogie jak cholera, więc trafiłem na sprężyny, widziałem, że temat był tutaj na forum i to nie jeden. No i po kilku dniach szperania i czytania wielu postów trafiłem na coś takiego jak gwint home made, czyli polega to na tym aby nagwintować seryjny amortyzator lub dospawać nagwintowaną rurke, i pytanie czy to się w ogóle opłaca i czy to ma sens? Może ktoś z was bawił się w to może? No i czy nie zalatuje wiochą :mrgreen: ?
 
 
ryba_84 
Forumowicz
ryba_84


Auto: colt 91' 1.8 Gti już 2.0Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 111
Skąd: Lublin
Wysłany: 03-11-2013, 23:28   

jak komus zalatuje wiocha to jest jeszcze wyjscie kupic jzu gotowy robia do Colta 88-92 takie firmy jak: K-Sport, XYZ...
_________________

 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 04-11-2013, 09:10   

Powiem ci szczerze, że ja bym się bał na tym jechać... nawet 10km/h :?
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
ryba_84 
Forumowicz
ryba_84


Auto: colt 91' 1.8 Gti już 2.0Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 111
Skąd: Lublin
Wysłany: 04-11-2013, 16:12   

londolut napisał/a:
Powiem ci szczerze, że ja bym się bał na tym jechać... nawet 10km/h :?


wspolczuje

kiedys jak ludzie skonstruowali lokomotywe, chodzily pogloski ze jak sie przekroczy 30mph to glowe urywa....tak podchodza ludzie ktorzy nigdy nic nie zrobili samemu, nie maja o niczym pojecia, porafia wypowiadac sie bardzo konstruktywnie w stylu nie ruszaj bo zepsujesz, nie poprawiaj fabryki, zycie Ci nie mile, nie da sie tak ...bo sie nie da, ludzi takich odsylam na fora dla przedszkolakow :)
_________________

 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 04-11-2013, 17:16   

A ja współczuję pomysłu spawania czegokolwiek do amortyzatora (zakładam, że seryjnego - bo tani - dla ułatwienia dodam, że nierozbieralny ;) )
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 04-11-2013, 17:33   

ryba_84, jakby to było proste jak wyszczanie dziury w śniegu to producenci zawieszeń gwintowanych nie musieliby przeprowadzać testów, spełniać norm bezpieczeństwa i innych kryteriów.
Zawieszenie to nie jest jakaś choinka o zapachu koksowym do malucha tylko element odpowiedzialny za przyczepność samochodu do nawierzchni co bezpośrednio przekłada się na to, że przeżyjesz następny zakręt lub nie...

Typowe myślenie polaczka...
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 04-11-2013, 19:13   

londolut napisał/a:
Typowe myślenie polaczka...


mógłbym to podciągnąć pod wycieczkę osobistą [-X
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
ryba_84 
Forumowicz
ryba_84


Auto: colt 91' 1.8 Gti już 2.0Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 111
Skąd: Lublin
Wysłany: 04-11-2013, 19:56   

to popiszmy o nowych choinkach zapachowych z tesco :) napewno dokladnie testowane tak samo jak gwinty za 800zl do civickow i bmw z allegro
Ja mam gwinta home made (sprawdzony na stacji diagnostycznej jesli to kogos przekona) bylem na nim w bulgarii nic sie nie dzieje samochod caly ja caly, oczywiscie ze to nie jest zabawa klockami lego i jesli ktos nigdy nie spawal nie ma stycznosci z takimi tematami to samemu niech nie rusza i dalej zmienie kokosowe zapachy w swoim aucie.

Wykonuje sie do sportu spawane wachacze, mocowania wachaczy, przerabiane kielichy amortyzatorow, camber plate, mocowanie foteli to tez takie niebezpieczne?
_________________

 
 
 
jerzyk1 
Forumowicz


Auto: colt 4G15
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 203
Skąd: Szczecin
Wysłany: 05-11-2013, 14:09   

Wszystko jest kwestia jakosci wykonania jak i jakosci podzespołow.
Jeśli chcesz robic tak gwint home made to przedewszystkim potrzebujesz dobrych amorow- moim zdanim najlepiej bilstainy b5.
Ja mam zamiar na zime kombinowac z gwintem z golfa 3. Najtanszy kosztuje ok 700zl. Do gwintu trzeba by cambery na przod dorobic i bedzie dzialac :)
Pytanie czy gwint chcesz dlatego by auto obnizyc czy potrzebny Ci bo sie scigasz coltem na rajdach :) ?
_________________
COLT C52 USA
 
 
MattOmer 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt III C50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2013
Posty: 29
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-11-2013, 14:23   

jerzyk1 no ja potrzebuje żeby go po prostu obniżyć, ja nie zapierdzielam, nie morduje mojego silnika i sprzęgła :mrgreen:
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 05-11-2013, 14:37   

ryba_84 napisał/a:
Wykonuje sie do sportu spawane wachacze, mocowania wachaczy, przerabiane kielichy amortyzatorow, camber plate, mocowanie foteli to tez takie niebezpieczne?
ryba_84 napisał/a:
Ja mam gwinta home made (sprawdzony na stacji diagnostycznej jesli to kogos przekona) bylem na nim w bulgarii nic sie nie dzieje samochod caly ja caly

Do sportu to za samo spawanie płaci się tyle co Co za cały home made, co innego pojeżdżawki (szumnie zwane sportem amatorskim) bez klatek.
Ulepy ze szwablandii w wersji stodoła edition tezz europę przemierzają wzdłuż i w szerz, przeglądy z przekąsem też przechodzą (ogólnie przeglądy w PL to żaden wyznacznik stanu auta), ale problem pojawia siew momencie krytycznym, na który to sam ulep jest narażony niezmiernie rzadko, natomiast zawieszenie ma tych sytuacji sporo.

MattOmer napisał/a:
ja potrzebuje żeby go po prostu obniżyć,

To się kupuje sprężyny obniżające i ewentualnie amortyzatory bez kombinowania ze spawarką.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 05-11-2013, 14:53   

MattOmer, pomysł rodem z dobijania amorów hipolem :wink:
To się nie sprawdza.
Kup dobre sprężyny obniżające do tego jakieś dobre twarde amortyzatory i problem masz z głowy.

ryba_84 napisał/a:

Wykonuje sie do sportu spawane wachacze, mocowania wachaczy, przerabiane kielichy amortyzatorow, camber plate, mocowanie foteli to tez takie niebezpieczne?

Proszę cię... :roll:

Nie do sportu tylko jazdy wokół trzepaka. Na homemade to ty badań technicznych przed zawodami nie przejdziesz. chyba, że to "homemade" z homologacją... :wink: No ale wtedy to już kasa inna, więc nie o tym pisałeś :lol: .
 
 
jerzyk1 
Forumowicz


Auto: colt 4G15
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 203
Skąd: Szczecin
Wysłany: 05-11-2013, 14:58   

Wypelnianie amorow hipolem faktycznie sie nie sprawdza bo hipol bardzo sie pieni :D
Jesli chcesz colta tylko obnizyc to polecam sprezyny obnizajace, jesli malo to do kowala :D
_________________
COLT C52 USA
 
 
KucharZ 
Mitsumaniak

Auto: EA5W '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 449
Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-11-2013, 15:14   

Pomijając bezpieczeństwo działania takiego zestawu, po co przecierać, już przetarty szlak ;)
Są gotowe zestawy:

LINK

_________________
Galant EA5W 08.2009 - ...
Colt CA4A 01.2008 - 03.2009 - sprzedany

Witaj Gość, zobacz mojego Galanta

 
 
ryba_84 
Forumowicz
ryba_84


Auto: colt 91' 1.8 Gti już 2.0Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 111
Skąd: Lublin
Wysłany: 05-11-2013, 15:59   

KucharZ napisał/a:
Pomijając bezpieczeństwo działania takiego zestawu, po co przecierać, już przetarty szlak ;)
Są gotowe zestawy:

LINK

Obrazek


wlasnie o tym piszemy :)

[ Dodano: 05-11-2013, 16:03 ]
mkm napisał/a:
MattOmer, pomysł rodem z dobijania amorów hipolem :wink:
To się nie sprawdza.
Kup dobre sprężyny obniżające do tego jakieś dobre twarde amortyzatory i problem masz z głowy.

ryba_84 napisał/a:

Wykonuje sie do sportu spawane wachacze, mocowania wachaczy, przerabiane kielichy amortyzatorow, camber plate, mocowanie foteli to tez takie niebezpieczne?

Proszę cię... :roll:

Nie do sportu tylko jazdy wokół trzepaka. Na homemade to ty badań technicznych przed zawodami nie przejdziesz. chyba, że to "homemade" z homologacją... :wink: No ale wtedy to już kasa inna, więc nie o tym pisałeś :lol: .


Kolego jezdze od 6 lat jako mechanik z honda civic w grupie E1/Open na GSMP i nie kompromituj sie dalej, wiem co przechodzi badania. Takie przerobki nie sa niczym nadzwyczajnym.
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.