Zamknięty przez: mkm 17-01-2016, 09:58 |
Gwint Home made, co o tym sądzicie? |
Autor |
Wiadomość |
MattOmer
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt III C50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2013 Posty: 29 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 03-11-2013, 22:47 Gwint Home made, co o tym sądzicie?
|
|
|
Witam wszystkich mitsumaniaków!
Mam do Was pytanie, nie znalazłem takiego tematu tu na forum, ale być może źle szukałem, jeżeli tak to z góry przepraszam Okej przejdźmy do sedna, a więc szukam i szukam od kilku dni gwintu w rozsądnej cenie do mojego colta 1.5 c50. Niestety drogie jak cholera, więc trafiłem na sprężyny, widziałem, że temat był tutaj na forum i to nie jeden. No i po kilku dniach szperania i czytania wielu postów trafiłem na coś takiego jak gwint home made, czyli polega to na tym aby nagwintować seryjny amortyzator lub dospawać nagwintowaną rurke, i pytanie czy to się w ogóle opłaca i czy to ma sens? Może ktoś z was bawił się w to może? No i czy nie zalatuje wiochą ? |
|
|
|
 |
ryba_84
Forumowicz ryba_84

Auto: colt 91' 1.8 Gti już 2.0Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Sie 2006 Posty: 111 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 03-11-2013, 23:28
|
|
|
jak komus zalatuje wiocha to jest jeszcze wyjscie kupic jzu gotowy robia do Colta 88-92 takie firmy jak: K-Sport, XYZ... |
_________________
 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 04-11-2013, 09:10
|
|
|
Powiem ci szczerze, że ja bym się bał na tym jechać... nawet 10km/h |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
ryba_84
Forumowicz ryba_84

Auto: colt 91' 1.8 Gti już 2.0Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Sie 2006 Posty: 111 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 04-11-2013, 16:12
|
|
|
londolut napisał/a: | Powiem ci szczerze, że ja bym się bał na tym jechać... nawet 10km/h |
wspolczuje
kiedys jak ludzie skonstruowali lokomotywe, chodzily pogloski ze jak sie przekroczy 30mph to glowe urywa....tak podchodza ludzie ktorzy nigdy nic nie zrobili samemu, nie maja o niczym pojecia, porafia wypowiadac sie bardzo konstruktywnie w stylu nie ruszaj bo zepsujesz, nie poprawiaj fabryki, zycie Ci nie mile, nie da sie tak ...bo sie nie da, ludzi takich odsylam na fora dla przedszkolakow |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 04-11-2013, 17:16
|
|
|
A ja współczuję pomysłu spawania czegokolwiek do amortyzatora (zakładam, że seryjnego - bo tani - dla ułatwienia dodam, że nierozbieralny ) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 04-11-2013, 17:33
|
|
|
ryba_84, jakby to było proste jak wyszczanie dziury w śniegu to producenci zawieszeń gwintowanych nie musieliby przeprowadzać testów, spełniać norm bezpieczeństwa i innych kryteriów.
Zawieszenie to nie jest jakaś choinka o zapachu koksowym do malucha tylko element odpowiedzialny za przyczepność samochodu do nawierzchni co bezpośrednio przekłada się na to, że przeżyjesz następny zakręt lub nie...
Typowe myślenie polaczka... |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 04-11-2013, 19:13
|
|
|
londolut napisał/a: | Typowe myślenie polaczka... |
mógłbym to podciągnąć pod wycieczkę osobistą |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
ryba_84
Forumowicz ryba_84

Auto: colt 91' 1.8 Gti już 2.0Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Sie 2006 Posty: 111 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 04-11-2013, 19:56
|
|
|
to popiszmy o nowych choinkach zapachowych z tesco napewno dokladnie testowane tak samo jak gwinty za 800zl do civickow i bmw z allegro
Ja mam gwinta home made (sprawdzony na stacji diagnostycznej jesli to kogos przekona) bylem na nim w bulgarii nic sie nie dzieje samochod caly ja caly, oczywiscie ze to nie jest zabawa klockami lego i jesli ktos nigdy nie spawal nie ma stycznosci z takimi tematami to samemu niech nie rusza i dalej zmienie kokosowe zapachy w swoim aucie.
Wykonuje sie do sportu spawane wachacze, mocowania wachaczy, przerabiane kielichy amortyzatorow, camber plate, mocowanie foteli to tez takie niebezpieczne? |
_________________
 |
|
|
|
 |
jerzyk1
Forumowicz

Auto: colt 4G15
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2011 Posty: 203 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 05-11-2013, 14:09
|
|
|
Wszystko jest kwestia jakosci wykonania jak i jakosci podzespołow.
Jeśli chcesz robic tak gwint home made to przedewszystkim potrzebujesz dobrych amorow- moim zdanim najlepiej bilstainy b5.
Ja mam zamiar na zime kombinowac z gwintem z golfa 3. Najtanszy kosztuje ok 700zl. Do gwintu trzeba by cambery na przod dorobic i bedzie dzialac
Pytanie czy gwint chcesz dlatego by auto obnizyc czy potrzebny Ci bo sie scigasz coltem na rajdach ? |
_________________ COLT C52 USA |
|
|
|
 |
MattOmer
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt III C50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2013 Posty: 29 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-11-2013, 14:23
|
|
|
jerzyk1 no ja potrzebuje żeby go po prostu obniżyć, ja nie zapierdzielam, nie morduje mojego silnika i sprzęgła |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 05-11-2013, 14:37
|
|
|
ryba_84 napisał/a: | Wykonuje sie do sportu spawane wachacze, mocowania wachaczy, przerabiane kielichy amortyzatorow, camber plate, mocowanie foteli to tez takie niebezpieczne? |
ryba_84 napisał/a: | Ja mam gwinta home made (sprawdzony na stacji diagnostycznej jesli to kogos przekona) bylem na nim w bulgarii nic sie nie dzieje samochod caly ja caly |
Do sportu to za samo spawanie płaci się tyle co Co za cały home made, co innego pojeżdżawki (szumnie zwane sportem amatorskim) bez klatek.
Ulepy ze szwablandii w wersji stodoła edition tezz europę przemierzają wzdłuż i w szerz, przeglądy z przekąsem też przechodzą (ogólnie przeglądy w PL to żaden wyznacznik stanu auta), ale problem pojawia siew momencie krytycznym, na który to sam ulep jest narażony niezmiernie rzadko, natomiast zawieszenie ma tych sytuacji sporo.
MattOmer napisał/a: | ja potrzebuje żeby go po prostu obniżyć, |
To się kupuje sprężyny obniżające i ewentualnie amortyzatory bez kombinowania ze spawarką. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 05-11-2013, 14:53
|
|
|
MattOmer, pomysł rodem z dobijania amorów hipolem
To się nie sprawdza.
Kup dobre sprężyny obniżające do tego jakieś dobre twarde amortyzatory i problem masz z głowy.
ryba_84 napisał/a: |
Wykonuje sie do sportu spawane wachacze, mocowania wachaczy, przerabiane kielichy amortyzatorow, camber plate, mocowanie foteli to tez takie niebezpieczne? |
Proszę cię...
Nie do sportu tylko jazdy wokół trzepaka. Na homemade to ty badań technicznych przed zawodami nie przejdziesz. chyba, że to "homemade" z homologacją... No ale wtedy to już kasa inna, więc nie o tym pisałeś . |
|
|
|
 |
jerzyk1
Forumowicz

Auto: colt 4G15
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2011 Posty: 203 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 05-11-2013, 14:58
|
|
|
Wypelnianie amorow hipolem faktycznie sie nie sprawdza bo hipol bardzo sie pieni
Jesli chcesz colta tylko obnizyc to polecam sprezyny obnizajace, jesli malo to do kowala |
_________________ COLT C52 USA |
|
|
|
 |
KucharZ
Mitsumaniak
Auto: EA5W '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Mar 2008 Posty: 449 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 05-11-2013, 15:14
|
|
|
Pomijając bezpieczeństwo działania takiego zestawu, po co przecierać, już przetarty szlak
Są gotowe zestawy:
LINK
 |
_________________ Galant EA5W 08.2009 - ...
Colt CA4A 01.2008 - 03.2009 - sprzedany
Witaj Gość, zobacz mojego Galanta
 |
|
|
|
 |
ryba_84
Forumowicz ryba_84

Auto: colt 91' 1.8 Gti już 2.0Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Sie 2006 Posty: 111 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 05-11-2013, 15:59
|
|
|
KucharZ napisał/a: | Pomijając bezpieczeństwo działania takiego zestawu, po co przecierać, już przetarty szlak
Są gotowe zestawy:
LINK
Obrazek |
wlasnie o tym piszemy
[ Dodano: 05-11-2013, 16:03 ]
mkm napisał/a: | MattOmer, pomysł rodem z dobijania amorów hipolem
To się nie sprawdza.
Kup dobre sprężyny obniżające do tego jakieś dobre twarde amortyzatory i problem masz z głowy.
ryba_84 napisał/a: |
Wykonuje sie do sportu spawane wachacze, mocowania wachaczy, przerabiane kielichy amortyzatorow, camber plate, mocowanie foteli to tez takie niebezpieczne? |
Proszę cię...
Nie do sportu tylko jazdy wokół trzepaka. Na homemade to ty badań technicznych przed zawodami nie przejdziesz. chyba, że to "homemade" z homologacją... No ale wtedy to już kasa inna, więc nie o tym pisałeś . |
Kolego jezdze od 6 lat jako mechanik z honda civic w grupie E1/Open na GSMP i nie kompromituj sie dalej, wiem co przechodzi badania. Takie przerobki nie sa niczym nadzwyczajnym. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|