Zapalił i zgasł |
Autor |
Wiadomość |
Grzegorz76
Forumowicz

Auto: Pajero III 3,2 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Paź 2014 Posty: 102 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 05-03-2018, 19:04 Zapalił i zgasł
|
|
|
Witam.
Dzisiaj przy próbie uruchomienia samochód odpalił na 2 sekundy i zgasł Udało mi się wymigać błąd 48 i z tego co odczytałem to coś z pompą. Może mi ktoś coś więcej powiedzieć?
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
wojtekkkkk
Forumowicz
Auto: pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Paź 2007 Posty: 106 Skąd: lublin
|
Wysłany: 06-03-2018, 06:31
|
|
|
jeśli tylko ten jeden błąd to pompa do naprawy. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 06-03-2018, 10:13
|
|
|
wojtekkkkk napisał/a: | jeśli tylko ten jeden błąd to pompa do naprawy. |
Dobrze prawi. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Grzegorz76
Forumowicz

Auto: Pajero III 3,2 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Paź 2014 Posty: 102 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 07-03-2018, 18:58
|
|
|
Więc co radzicie zrobić. Czy jest sens próbować dostać się do nastawnika i czyścić go ? Czy demontować pompę i do pompiarza. Samochód miałem niebawem wystawić do sprzedaży, rozważam też obniżyć cenę o koszt naprawy i wystawić go jako uszkodzony. |
|
|
|
 |
DonVito
Forumowicz
Auto: Pajero III long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Kwi 2017 Posty: 70 Skąd: Ze WSI
|
Wysłany: 08-03-2018, 14:00
|
|
|
Paliwo zamarzło ?.
Zacząłbym od tego. |
|
|
|
 |
wojtekkkkk
Forumowicz
Auto: pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Paź 2007 Posty: 106 Skąd: lublin
|
Wysłany: 08-03-2018, 20:16
|
|
|
więcej roboty wyjąć żeby sam nastawnik niż całą pompę |
|
|
|
 |
Grzegorz76
Forumowicz

Auto: Pajero III 3,2 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Paź 2014 Posty: 102 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 10-03-2018, 18:46
|
|
|
Witam
Dzisiaj rękawy zakasałem i zabrałem się do wyjęcia całej pompy.
Wszystko szło fajnie bez problemów do momentu kiedy nadszedł moment wyjęcia pompy, poodkręcałem wszystko ( taki mi się wydaję ) wymontowałem pompę vacum i wspomagania poodkręcałem wszystkie śruby od czoła tą za kołem pasowym paska też, a pompa ani drgnie.
Co jeszcze to dziadostwo trzyma ile trzeba użyć siły, żeby ją ruszyć. |
|
|
|
 |
wojtekkkkk
Forumowicz
Auto: pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Paź 2007 Posty: 106 Skąd: lublin
|
Wysłany: 10-03-2018, 19:13
|
|
|
poniżej rurek wyskociśnieniowych śruba na klucz 14 |
|
|
|
 |
Grzegorz76
Forumowicz

Auto: Pajero III 3,2 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Paź 2014 Posty: 102 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 10-03-2018, 19:17
|
|
|
Ok Bardzo Ci dziękuje
[ Dodano: 24-03-2018, 16:57 ]
Witam.
W końcu było trochę czasu i dokończyłem wyjmowanie pompy.
Pozwoliłem sobie zajrzeć do nastawnika żeby sprawdzić czystość i jak się okazało jest względnie czysto. Mam pytanie do samej pompy a mianowicie kręcą kołem słychać bardzo wyraźnie jak coś w niej chrobocze coś w stylu zmielonych wianków w rowerze i drugie pytanie czy ten pierścień na wałku do którego wchodzi sworzeń od nastawnika powinien dać się przesuwać? u mnie stoi jak wryty. Co mogę jeszcze sprawdzić we własnym zakresie ?
Link do fotek pompy https://drive.google.com/drive/folders/1rH-BHbpIg05AqPNKtM_U9WxKE3Q0kYUX?usp=sharing
Co dalej udało mi się ustalić, pierścień na wałku udało się ruszyć z dużym oporem ale za pomocą śrubokręta udało się przesunąć i chodzi lekko aczkolwiek ma momenty zacinania się co dalej z tym fantem robić? |
|
|
|
 |
wojtekkkkk
Forumowicz
Auto: pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Paź 2007 Posty: 106 Skąd: lublin
|
Wysłany: 24-03-2018, 22:29
|
|
|
pompa po regeneracji i się zatarła. Możliwe że da się naprawić, ale miałem przypadki że po zatarciu pompa na złom |
|
|
|
 |
|