 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Gene 01-06-2009, 11:57 |
[3.0 V6] Kontrolka - ABS |
Autor |
Wiadomość |
malosc
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 92r. 3,0 V20
Dołączył: 13 Sty 2009 Posty: 21 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 17-02-2009, 18:19 [3.0 V6] Kontrolka - ABS
|
|
|
Panowie,
kolejna prośba, co to za kontrolka, mam manual tylko po niemiecku i francusku. Mozna sie domyslic ze chodzi o ABS, ale czy mozna cos wiecej wywnioskowac. A moze jest gdzies zawieszony ten duzy manual do Pajero ??
Dzieki/ Pozdrawiam
Maloschttp://s2.zapodaj.net/1108264.jpg.html |
Ostatnio zmieniony przez Gene 01-06-2009, 12:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Stach [Usunięty]
|
Wysłany: 17-02-2009, 21:10
|
|
|
U mnie to ABS. Z resztą na skanie jest coś po niemiecku o ABS-ie. |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-06-2009, 12:44
|
|
|
To jest kontrolka ABS w V20. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
karlos77
Forumowicz

Auto: PAJERO V20 3.0 24V 181KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 50 Skąd: ustanów
|
Wysłany: 22-01-2011, 21:14
|
|
|
WITAM MAM PYTANIE . JAKA POWINNA BYĆ REZYSTANCJA CZUJNIKÓW ABS W PAJERO Z 95 3.0 V6 ? MIERZYŁEM Z TYŁU NA OBYDWU KOŁACH JEST 17.5 KILOOHMA A Z PRZODU NA OBYDWU KOŁACH 9.7 KILOOHMA . Z GÓRY DZIĘKI ZA POMOC |
|
|
|
 |
konradgdynia
Forumowicz

Auto: Pajero 2,8 TD Long '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2010 Posty: 35 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 22-01-2011, 21:29
|
|
|
Przód 1.17 - 1.35 KΩ
Tył 1,3 - 1,5 kΩ |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 22-01-2011, 22:37
|
|
|
Moje doswiadczenie z mierzeniem rezystancji z czujnikiem zamontowanym przy kole to to ,ze ona się zmienia w zależnosci od położenia koła zębatego na piaście taka zasada pracy tego czegoś . Jesli przy kręceniu kołem nie ma żadnych wskazań to czujnik do dupy. Czesto są przełamane przewody szczególnie na przodzie. Mówię z doswiadczenia z innymi autami w Pajero nie przerabialem ale zasady te same. |
|
|
|
 |
konradgdynia
Forumowicz

Auto: Pajero 2,8 TD Long '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2010 Posty: 35 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 22-01-2011, 22:53
|
|
|
można tez zmierzyć woltomierzem. po zakręceniu kołem na czujniku powinno pojawić się napięcie 70mV lub więcej, a jeśli chcesz sprawdzić czy sygnał dochodzi do ABS-ECU (znajduje się na tylnym nadkolu) to masz tam dwie wtyczki 26 i 22 pinowe, na wtyczce 26-pinowej są to piny 7-20 przód lewy 10-23 przód prawy 9-22 tył lewy 8-21 tył prawy
mapa wtyku
01,02,03,04,05,06,07,08,09,10,11,12,13
14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26 |
|
|
|
 |
5eba
Forumowicz

Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lip 2008 Posty: 483 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 23-01-2011, 20:14
|
|
|
Gdzie w IIce jest bezpiecznik czy przekaznik od ABS ?? Mam taki problem ,ze czasami zaswieci sie kontrolka abs'u i zdjecie klem z aku usowa problem - chcialbym znalezc bezpiecznik/przekaznik od abs by komputer mu zrestartowac nie rozlaczajac klem. Niestety nie znalalzem takiej informacji w serwisowce niemieckiej jaka posiadam. |
_________________ Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N
Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 23-01-2011, 21:19
|
|
|
5eba napisał/a: | Gdzie w IIce jest bezpiecznik czy przekaznik od ABS ?? Mam taki problem ,ze czasami zaswieci sie kontrolka abs'u i zdjecie klem z aku usowa problem - chcialbym znalezc bezpiecznik/przekaznik od abs by komputer mu zrestartowac nie rozlaczajac klem. Niestety nie znalalzem takiej informacji w serwisowce niemieckiej jaka posiadam. |
Wierz mi, ściągnięcie klemy w takim wypadku to dużo prostrze rozwiązanie, niż wyciąganie wszystkich bezpieczników od ABS , bo są 3:
- pod konsolą drugi rząd od góry, drugi od lewej 10A
- przy klemie aku bezp. 1 - 60A i bezp. 2 - 20A,
Lepiej skup się na przyczynach i opisz w jakich sytuacjach zapala kontrolkę, a co się dzieje po wyłączeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu |
|
|
|
 |
karlos77
Forumowicz

Auto: PAJERO V20 3.0 24V 181KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 50 Skąd: ustanów
|
Wysłany: 24-01-2011, 11:08
|
|
|
konradgdynia napisał/a: | można tez zmierzyć woltomierzem. po zakręceniu kołem na czujniku powinno pojawić się napięcie 70mV lub więcej, a jeśli chcesz sprawdzić czy sygnał dochodzi do ABS-ECU (znajduje się na tylnym nadkolu) to masz tam dwie wtyczki 26 i 22 pinowe, na wtyczce 26-pinowej są to piny 7-20 przód lewy 10-23 przód prawy 9-22 tył lewy 8-21 tył prawy
mapa wtyku
01,02,03,04,05,06,07,08,09,10,11,12,13
14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26 |
jak dostać się do tego nadkola od góry z kabiny czy z pod auta ?
ja mam wersję 3 drzwiową . czy tam też jest na nadkolu ?
[ Dodano: 24-01-2011, 11:10 ]
i jeszcze jedno cy zakręcenie kołem ma być na włączonym zapłonie albo na odpalonym silniku ?
[ Dodano: 24-01-2011, 11:13 ]
rico.1 napisał/a: | 5eba napisał/a: | Gdzie w IIce jest bezpiecznik czy przekaznik od ABS ?? Mam taki problem ,ze czasami zaswieci sie kontrolka abs'u i zdjecie klem z aku usowa problem - chcialbym znalezc bezpiecznik/przekaznik od abs by komputer mu zrestartowac nie rozlaczajac klem. Niestety nie znalalzem takiej informacji w serwisowce niemieckiej jaka posiadam. |
Wierz mi, ściągnięcie klemy w takim wypadku to dużo prostrze rozwiązanie, niż wyciąganie wszystkich bezpieczników od ABS , bo są 3:
- pod konsolą drugi rząd od góry, drugi od lewej 10A
- przy klemie aku bezp. 1 - 60A i bezp. 2 - 20A,
Lepiej skup się na przyczynach i opisz w jakich sytuacjach zapala kontrolkę, a co się dzieje
po wyłączeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu |
gdzie jest ten bezpiecznik 20A bo u mnie go chyba niema. |
|
|
|
 |
konradgdynia
Forumowicz

Auto: Pajero 2,8 TD Long '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2010 Posty: 35 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 24-01-2011, 17:56
|
|
|
karlos77 napisał/a: |
jak dostać się do tego nadkola od góry z kabiny czy z pod auta ?
ja mam wersję 3 drzwiową . czy tam też jest na nadkolu ?
|
Od góry, nadkole tylne strona pasażera tu jest rysunek
karlos77 napisał/a: |
[ Dodano: 24-01-2011, 11:10 ]
i jeszcze jedno cy zakręcenie kołem ma być na włączonym zapłonie albo na odpalonym silniku ? |
Nie trzeba włączać zapłonu bo jak wyjmiesz wtyczkę z komputera ABS to z wtyczki kable idą bezpośrednio na czujniki tu jest schemat |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 24-01-2011, 22:38
|
|
|
karlos77 napisał/a: | gdzie jest ten bezpiecznik 20A bo u mnie go chyba niema |
Akurat ten 20A nie zawsze bywa
A co do czujników to najpierw zmierz oporność na pinach (nie obracaj kół):
przednie 950-1350 Ω
tylne 1300-1650 Ω
jak będzie inna - czujnik do wymiany lub połączenie do naprawy, a jak będzie ok, to dopiero mierzysz napięcie np. jak konradgdynia pisze,
obracaj każdym kołem z podobną predkością (nie za szybko), jeśli nie ma napięcia lub za małe/za duże w porównaniu z drugim kołem - zła odległość czujnika od rotora (zębatki) na piaście lub zabrudzony rotor,
przednie koła powinny mieć zbliżone do siebie napięcia, tak samo tylne (ale trochę mniejsze niż z przodu) |
|
|
|
 |
karlos77
Forumowicz

Auto: PAJERO V20 3.0 24V 181KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 50 Skąd: ustanów
|
Wysłany: 25-01-2011, 14:03
|
|
|
rico.1 napisał/a: | karlos77 napisał/a: | gdzie jest ten bezpiecznik 20A bo u mnie go chyba niema |
Akurat ten 20A nie zawsze bywa
A co do czujników to najpierw zmierz oporność na pinach (nie obracaj kół):
przednie 950-1350 Ω
tylne 1300-1650 Ω
jak będzie inna - czujnik do wymiany lub połączenie do naprawy, a jak będzie ok, to dopiero mierzysz napięcie np. jak konradgdynia pisze,
obracaj każdym kołem z podobną predkością (nie za szybko), jeśli nie ma napięcia lub za małe/za duże w porównaniu z drugim kołem - zła odległość czujnika od rotora (zębatki) na piaście lub zabrudzony rotor,
przednie koła powinny mieć zbliżone do siebie napięcia, tak samo tylne (ale trochę mniejsze niż z przodu) |
taką mniej więcej mam oporność. moje pytanie jest takie: w jaki sposób zmierzyć napięcie? wbić miernik w przewody, włączyć zapłon lub odpalić auto i kręcić kołem czy mogę wyjąć kostkę i kręcić kołem a czujnik sam wygeneruje napięcie?
Druga rzecz to u mnie jest tak że cały czas się świeci kontrolka a nie zaświeca się jak ruszę samochodem. wychodziło by na to że któryś czujnik w ogóle nie łączy . Mam rację czy nie ?
[ Dodano: 25-01-2011, 14:07 ]
rezystancja na tylnych kołach jest 1,75 kohma ale na obydwu taka sama może miernik mam słaby czy to walnięte czujniki ? |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 25-01-2011, 21:36
|
|
|
karlos77 napisał/a: | w jaki sposób zmierzyć napięcie? wbić miernik w przewody, włączyć zapłon lub odpalić auto i kręcić kołem czy mogę wyjąć kostkę i kręcić kołem a czujnik sam wygeneruje napięcie? | Czujniki to po prostu cewki magnetyczne więc same generują napięcie, zatem mierzysz na wypiętych wtykach ze sterownika (zapłon niepotrzebny),
ale:
karlos77 napisał/a: | Druga rzecz to u mnie jest tak że cały czas się świeci kontrolka a nie zaświeca się jak ruszę samochodem. | Wygląda na to że samodiagnoza ABS nie gasi kontrolki po włączeniu zapłonu, więc problem może tkwić w karlos77 napisał/a: | któryś czujnik w ogóle nie łączy | lub inne podzespoły są niesprawne/brak połączenia już w momencie włączenia zapłonu: pompa ABS, przekaźniki przy niej, bezpieczniki, czujnik g-force, albo sam sterownik
karlos77 napisał/a: | rezystancja na tylnych kołach jest 1,75 kohma ale na obydwu taka sama może miernik mam słaby czy to walnięte czujniki ? | to trochę dużo, zmierz ich oporność na wypiętych wtykach sterownika, potem na wtykach przy wachaczach (powinna być ta sama) i spróbuj poruszać przy tym kablami czujnika - nie powinno się zmieniać, potem napięcie i podaj jakie z przodu a jakie z tyłu |
|
|
|
 |
karlos77
Forumowicz

Auto: PAJERO V20 3.0 24V 181KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 50 Skąd: ustanów
|
Wysłany: 25-01-2011, 23:01
|
|
|
widzę rico.1 że znasz się trochę na rzeczy więc może podpowiesz mi co może być z poduszką powietrzną . świeci mi się kontrolka cały czas a sprzedający powiedział że stało się to jak wyjął aku i samochód postał bez niego jakiś miesiąc a potem włożył, od tamtej pory poduszka nie gaśnie .
[ Dodano: 25-01-2011, 23:03 ]
wiem że piszę nie w tym temacie ale to tylko ta jedna wiadomość. jak byś coś wiedział to odpisz w temacie srs airbag poduszka powietrzna . z góry dzięki
[ Dodano: 25-01-2011, 23:08 ]
[quote="rico.1"]lub inne podzespoły są niesprawne/brak połączenia już w momencie włączenia zapłonu: pompa ABS, przekaźniki przy niej, bezpieczniki, czujnik g-force, albo sam sterownik
bezpieczniki mam dobre bo sprawdzałem . sam może jeszcze sprawdzę przekaźnik przy pompie tylko gdzie go szukać i czujnik g force tylko też jak go sprawdzić i gdzie go szukać ? |
|
|
|
 |
|
|