dymi po remoncie głowicy |
Autor |
Wiadomość |
BartoszZ
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2014 Posty: 17 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 13-02-2016, 17:28 dymi po remoncie głowicy
|
|
|
Koledzy Problem jest następujący, silnik po remoncie głowicy. Po odpaleniu dymi na siwo na niskich obrotach, wyrzuca również spaliny po odkręceniu korka wlewu oleju lub wyciągnięciu bagnetu natomiast wówczas przestaje dymić z wydechu. Temperatura stoi w miejscu, auto bardzo dobrze się zbiera. To wszystko co na razie mogę stwierdzić po odpaleniu i krótkiej przejażdżce. Jakieś pomysły, sugestie? |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 13-02-2016, 19:06
|
|
|
BartoszZ napisał/a: | silnik po remoncie głowicy. |
Co dokładnie było robione ? |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
BartoszZ
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2014 Posty: 17 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 13-02-2016, 19:26
|
|
|
Jeśli chodzi o głowice to komplet, frezowanie gniazd, zawory, sprawdzenie na szczelność, planowanie.
Czy jest możliwość żeby przy szczelnej głowicy, pierścienie nie wytrzymywały kompresji i stąd ten dym spod korka? |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 13-02-2016, 19:36
|
|
|
BartoszZ napisał/a: | Czy jest możliwość żeby przy szczelnej głowicy, pierścienie nie wytrzymywały kompresji i stąd ten dym spod korka? |
Jak było wczesniej przed remontem ? |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
BartoszZ
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2014 Posty: 17 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 13-02-2016, 19:47
|
|
|
Spory ubytek wody w chłodnicy, siwy dym, z wydechu "pluł" czymś w rodzaju mieszaniny oleju z woda. |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 13-02-2016, 20:32
|
|
|
Czyli takie same objawy co wczesniej
Sprawdzałes odme ?
Najlepiej zmierz cisnienie na cylindrach
Sprężanie powinno być 30,4 bara min 22,4 bara jak jest turbo spręzarka chłodzona cieczą
Jeśli nie to 26,5 bara min 18,8 bara max róznica 2,9 bara |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 13-02-2016, 21:24
|
|
|
BartoszZ napisał/a: | Jeśli chodzi o głowice to komplet, frezowanie gniazd, zawory, sprawdzenie na szczelność, planowanie.
Czy jest możliwość żeby przy szczelnej głowicy, pierścienie nie wytrzymywały kompresji i stąd ten dym spod korka? | A śruby nowe czy na tych samych pojechałeś ?? |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
BartoszZ
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2014 Posty: 17 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 13-02-2016, 21:56
|
|
|
Śruby nówki sztuki, dokręcone zgodnie z momentem podanym w serwisówce, nie oszczędzałem na częściach dlatego trochę mnie ta sytuacja zdziwiła. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 14-02-2016, 08:34
|
|
|
BartoszZ napisał/a: | trochę mnie ta sytuacja zdziwiła | czy stawia totalną zasłonę dymną czy lekki biały dymek ?? czy po nagrzaniu silnika nadal to występuje ?? może jednak pogoda/wilgotność ma wpływ ?? sprawdź jeszcze może wtryski i pompę wtryskową ?? Jak z mocą silnika zaraz po odpaleniu ?? Co prawda mój Misiek jest w automacie, ale nie startuję zaraz po odpaleniu-pozwalam na rozsmarowanie oleum i wtedy jest właśnie delikatne białe dymienie z rury->> delikatne Jak chcesz to podam Ci namiary na fajny warsztat odnośnie pompy, na PW. Co prawda 70km do przejechania ale warto |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
BartoszZ
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2014 Posty: 17 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 14-02-2016, 09:21
|
|
|
Do delikatnej chmurki po odpaleniu jestem przyzwyczajony ale w tym wypadku jest tak jak piszesz, totalna zasłona dymna, dymienie z rury ustępuje natomiast po odkręceniu korka wlewu oleju, a zaczyna dymić spod tegoż właśnie korka, dzieje się tak na ciepłym silniku, na zimnym dymienia nie zaobserwowałem.
Zarówno pompa jak i wtryski zostały sprawdzone i wszystko z nimi jest okej.
Samochód w porównaniu do stanu sprzed remontu zbiera się zdecydowanie lepiej.
Nie wiem czy sytuacja taka jest możliwa ale tak jak napisałem wcześniej zastanawiam się czy głowica po remoncie nie jest szczelna do tego stopnia, że w tym momencie zaczęły puszczać pierścienie.
Spróbuję dziś trochę pojeździć i zobaczę czy nie ma ubytków płynu chłodniczego. |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 14-02-2016, 09:28
|
|
|
Jaki masz zalany olej ? stan oleju w normie czy podnosi sie ? |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
BartoszZ
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2014 Posty: 17 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 14-02-2016, 11:26
|
|
|
Elf 15w40, poziom stoi w miejscu |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 14-02-2016, 11:52
|
|
|
Nie jest to dobry olej i taki nie powinien być ,lepszy na pewno bedzie 10w 40 i turbina tak nie ucierpi jak na 15w 40
Sprawdz sobie jeszcze dolot czy czasem nie jest zasyfiony w oleju cały dolot |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
BartoszZ
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2014 Posty: 17 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 14-02-2016, 11:56
|
|
|
Samochód ma 240 tys. przebiegu i z tego co mi wiadomo to powyżej 200 tys. taka klasa lepkości oleju jest właśnie zalecana. |
Ostatnio zmieniony przez BartoszZ 14-02-2016, 11:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 14-02-2016, 11:57
|
|
|
milo napisał/a: | lepszy na pewno bedzie 10w 40 |
BartoszZ nie doczytałem może->> masz turbinę ??
[ Dodano: 14-02-2016, 11:58 ]
BartoszZ napisał/a: | taka klasa lepkości oleju jest właśnie zalecana | 15W40 to już padaka silnik
Sprawdź jeszcze połączenia z interkolerem ale skoro samochód ładnie sie zbiera to raczej jest OK |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
|