Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
dymi po remoncie głowicy
Autor Wiadomość
BartoszZ 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 17
Skąd: Krosno
Wysłany: 13-02-2016, 17:28   dymi po remoncie głowicy

Koledzy Problem jest następujący, silnik po remoncie głowicy. Po odpaleniu dymi na siwo na niskich obrotach, wyrzuca również spaliny po odkręceniu korka wlewu oleju lub wyciągnięciu bagnetu natomiast wówczas przestaje dymić z wydechu. Temperatura stoi w miejscu, auto bardzo dobrze się zbiera. To wszystko co na razie mogę stwierdzić po odpaleniu i krótkiej przejażdżce. Jakieś pomysły, sugestie?
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 13-02-2016, 19:06   

BartoszZ napisał/a:
silnik po remoncie głowicy.

Co dokładnie było robione ?
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
BartoszZ 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 17
Skąd: Krosno
Wysłany: 13-02-2016, 19:26   

Jeśli chodzi o głowice to komplet, frezowanie gniazd, zawory, sprawdzenie na szczelność, planowanie.
Czy jest możliwość żeby przy szczelnej głowicy, pierścienie nie wytrzymywały kompresji i stąd ten dym spod korka?
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 13-02-2016, 19:36   

BartoszZ napisał/a:
Czy jest możliwość żeby przy szczelnej głowicy, pierścienie nie wytrzymywały kompresji i stąd ten dym spod korka?

Jak było wczesniej przed remontem ?
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
BartoszZ 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 17
Skąd: Krosno
Wysłany: 13-02-2016, 19:47   

Spory ubytek wody w chłodnicy, siwy dym, z wydechu "pluł" czymś w rodzaju mieszaniny oleju z woda.
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 13-02-2016, 20:32   

Czyli takie same objawy co wczesniej
Sprawdzałes odme ?
Najlepiej zmierz cisnienie na cylindrach
Sprężanie powinno być 30,4 bara min 22,4 bara jak jest turbo spręzarka chłodzona cieczą
Jeśli nie to 26,5 bara min 18,8 bara max róznica 2,9 bara
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 13-02-2016, 21:24   

BartoszZ napisał/a:
Jeśli chodzi o głowice to komplet, frezowanie gniazd, zawory, sprawdzenie na szczelność, planowanie.
Czy jest możliwość żeby przy szczelnej głowicy, pierścienie nie wytrzymywały kompresji i stąd ten dym spod korka?
A śruby nowe czy na tych samych pojechałeś ??
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
BartoszZ 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 17
Skąd: Krosno
Wysłany: 13-02-2016, 21:56   

Śruby nówki sztuki, dokręcone zgodnie z momentem podanym w serwisówce, nie oszczędzałem na częściach dlatego trochę mnie ta sytuacja zdziwiła.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 14-02-2016, 08:34   

BartoszZ napisał/a:
trochę mnie ta sytuacja zdziwiła
czy stawia totalną zasłonę dymną czy lekki biały dymek ?? czy po nagrzaniu silnika nadal to występuje ?? może jednak pogoda/wilgotność ma wpływ ?? sprawdź jeszcze może wtryski i pompę wtryskową ?? Jak z mocą silnika zaraz po odpaleniu ?? Co prawda mój Misiek jest w automacie, ale nie startuję zaraz po odpaleniu-pozwalam na rozsmarowanie oleum :) i wtedy jest właśnie delikatne białe dymienie z rury->> delikatne :) Jak chcesz to podam Ci namiary na fajny warsztat odnośnie pompy, na PW. Co prawda 70km do przejechania ale warto :)
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
BartoszZ 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 17
Skąd: Krosno
Wysłany: 14-02-2016, 09:21   

Do delikatnej chmurki po odpaleniu jestem przyzwyczajony ale w tym wypadku jest tak jak piszesz, totalna zasłona dymna, dymienie z rury ustępuje natomiast po odkręceniu korka wlewu oleju, a zaczyna dymić spod tegoż właśnie korka, dzieje się tak na ciepłym silniku, na zimnym dymienia nie zaobserwowałem.
Zarówno pompa jak i wtryski zostały sprawdzone i wszystko z nimi jest okej.
Samochód w porównaniu do stanu sprzed remontu zbiera się zdecydowanie lepiej.
Nie wiem czy sytuacja taka jest możliwa ale tak jak napisałem wcześniej zastanawiam się czy głowica po remoncie nie jest szczelna do tego stopnia, że w tym momencie zaczęły puszczać pierścienie.
Spróbuję dziś trochę pojeździć i zobaczę czy nie ma ubytków płynu chłodniczego.
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 14-02-2016, 09:28   

Jaki masz zalany olej ? stan oleju w normie czy podnosi sie ?
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
BartoszZ 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 17
Skąd: Krosno
Wysłany: 14-02-2016, 11:26   

Elf 15w40, poziom stoi w miejscu
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 14-02-2016, 11:52   

Nie jest to dobry olej i taki nie powinien być ,lepszy na pewno bedzie 10w 40 i turbina tak nie ucierpi jak na 15w 40
Sprawdz sobie jeszcze dolot czy czasem nie jest zasyfiony w oleju cały dolot
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
BartoszZ 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 17
Skąd: Krosno
Wysłany: 14-02-2016, 11:56   

Samochód ma 240 tys. przebiegu i z tego co mi wiadomo to powyżej 200 tys. taka klasa lepkości oleju jest właśnie zalecana.
Ostatnio zmieniony przez BartoszZ 14-02-2016, 11:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 14-02-2016, 11:57   

milo napisał/a:
lepszy na pewno bedzie 10w 40
:hello1:

BartoszZ nie doczytałem może->> masz turbinę ??

[ Dodano: 14-02-2016, 11:58 ]
BartoszZ napisał/a:
taka klasa lepkości oleju jest właśnie zalecana
15W40 to już padaka silnik

Sprawdź jeszcze połączenia z interkolerem ale skoro samochód ładnie sie zbiera to raczej jest OK
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.