Pilne - ładowanie alternatora |
Autor |
Wiadomość |
Klark
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Lancer CS_9W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 02 Mar 2015 Posty: 495 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 10-03-2016, 17:24 Pilne - ładowanie alternatora
|
|
|
Witam, mam spory problem ze swoim Lancerem wersja 2.0 sport. Mianowicie poniżej 3 k obrotów światła przednie, deska rozdzielcza nawiew działają słabo. Powyżej 3k obrotów wszystko działa prawidłowo- światła przednie, deska rozdzielcza się rozświetlają i działają prawidłowo, nawiew także zachowuje się normalnie. Został wymieniony most diodowy, sprawdzone wiązki przewodów, regulatory napięcia (dwóch różnych producentów). Ładowanie jakie pokazuje ok. 13 V czyli za niskie. Komputer nie wykrywa żadnych błędów. Proszę o pomoc, może ktoś miał podobny problem. Rok temu miałem podobne objawy - po wymianie regulatora napięcia wszystko wróciło do normy. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 10-03-2016, 17:54
|
|
|
Jeśli na pewno układ prostowniczy jest ok to może jest podpalone uzwojenie stojana przez co alternator nie ma pełnej mocy przy niższych obrotach. Trzeba by go rozebrać i dokładnie pomierzyć. |
|
|
|
 |
Klark
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Lancer CS_9W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 02 Mar 2015 Posty: 495 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 10-03-2016, 20:30
|
|
|
piecho dzięki za sugestie jutro poinformuje elektromechanika, aby dokładnie sprawdził. Jednakże "na stole" wszystko jest ok, po podłączeniu dzieją się cuda |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 10-03-2016, 20:53
|
|
|
To nie jest takie proste do pomierzenia bo przy zwarciu w uzwojeniu różnica w rezystancji między poszczególnymi fazami będzie minimalna i trudna do wychwycenia. Jeśli inne podzespoły są ok i nie ma zwarcia uzwojenia stojana do masy to zwarcie w samym uzwojeniu jest jak najbardziej prawdopodobne przy takich problemach jak u Ciebie. |
|
|
|
 |
cobretti
Mitsumaniak

Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 211 Skąd: NR
|
Wysłany: 11-03-2016, 11:35
|
|
|
Po prostu jest potrzebny miernik małych rezygnacji, ot filozofia. Ja takiego nie posiadam ale jeśli uzwojenia nie wyglądają źle czyli nie są mocno ciemne to bym szukał gdzie indziej. Pomocny był by miernik cęgowy, ile faktycznie daje altek, przy "skrucie" przykładowo altek 74A da połowę z tego.
Przy słabym akumulatorze będą podobne objawy, albowiem całą moc altek będzie pchał w aku i i będzie spadek napięcia, dopiero przy wyższych obrotach zwiększa się wydajność altka i napięcie ładowania nieco wzrasta. Na próbę wsadź sprawny w pełni naładowany akumulator.
No i oczywiście wszelkie połączenia, obluzowane, zaśniedziałe, etc. |
_________________ Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 11-03-2016, 17:08
|
|
|
cobretti napisał/a: | miernik małych rezygnacji |
miernik małych REZYSTANCJI
Ale podejrzewam że skoro alternator coś jednak daje, to miernikiem tego nie wyłapiesz.
Porządny warsztat od alternatorów to ma stanowisko do prób. Na takim stanowisku by wyszło czy alternator jest dobry. |
|
|
|
 |
Klark
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Lancer CS_9W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 02 Mar 2015 Posty: 495 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 11-03-2016, 19:14
|
|
|
Kolejny dzień i bez zmian. Stanęło na tym, że zamówi się używkę na sprawdzenie. Mają podejrzenia odnośnie sterowania (może coś być na rzeczy??). Tłumaczą, że w standardzie akumulatory są 2-pinowe, a te w Lancerze 4-pinowe i jednostka sterująca może szwankować. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 11-03-2016, 20:17
|
|
|
Jeśli alternator jest połączony ze sterownikiem silnika to może i być wina sterownika lub nieoryginalnego regulatora napięcia. |
|
|
|
 |
cobretti
Mitsumaniak

Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 211 Skąd: NR
|
Wysłany: 11-03-2016, 20:53
|
|
|
Hornet napisał/a: | cobretti napisał/a: | miernik małych rezygnacji |
miernik małych REZYSTANCJI
Ale podejrzewam że skoro alternator coś jednak daje, to miernikiem tego nie wyłapiesz.
Porządny warsztat od alternatorów to ma stanowisko do prób. Na takim stanowisku by wyszło czy alternator jest dobry. |
Coś jednak daje ale co i ile? Taki miernik właśnie do tego służy, nie mniej nie jest wymagany, my w pracy używamy do pomiarów transformatorów, ich uzwojeń, czasem silników jeśli biorą podejrzanie za duży prąd. Stanowisko to nic innego jak napęd i pomiar napięcia i natężenia prądu w określonych obrotach. Jeżeli sprawdzali alternator na stole to wątpię aby ecu nim sterowało, taka to moja logika.
Czy został podstawiony inny akumulator na próbę?
Choć przyznam że z ciekawości zerkne u siebie czy altkiem steruje ecu . |
_________________ Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 11-03-2016, 21:21
|
|
|
W Carismie GDI czy w Galancie w rocznikach około 2001 sterownik silnika steruje ładowaniem więc tu też jest to całkiem możliwe. Jednak pewności nie mam bo nie zgłębiałem tematu. |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 11-03-2016, 22:40
|
|
|
cobretti napisał/a: | my w pracy używamy do pomiarów transformatorów, ich uzwojeń, czasem silników jeśli biorą podejrzanie za duży prąd |
My też Niestety różnica często bywa niezauważalna, a silnik trafiony (wychodzi przy innych metodach).
cobretti napisał/a: | Stanowisko to nic innego jak napęd i pomiar napięcia i natężenia prądu w określonych obrotach. Jeżeli sprawdzali alternator na stole to wątpię aby ecu nim sterowało, taka to moja logika. | Dokładnie. I po takich próbach wóz albo przewóz. Na stole nic nie znajdzie.
Klark napisał/a: | Stanęło na tym, że zamówi się używkę na sprawdzenie. |
To chyba najlepsze rozwiązanie. |
|
|
|
 |
cobretti
Mitsumaniak

Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 211 Skąd: NR
|
Wysłany: 12-03-2016, 08:19
|
|
|
Hmmm wniosek chyba taki iż warsztat nieco słaby albo sciemnia że na stole wsio ok albo problem z autem a altek ok, zakładając że ecu steruje nim. |
_________________ Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 |
|
|
|
 |
Klark
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Lancer CS_9W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 02 Mar 2015 Posty: 495 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 12-03-2016, 16:38
|
|
|
Sprawdzono na innym akumulatorze, nadal to samo. Warsztat czołowy w mieście (naprawiają uczciwie, nie naciągają i spokojnie można być przy naprawie albo zobaczyć części, które zostały wymienione). Komputer nic nie pokazuje. Jedyna opcja ściągnięcie innego alternatora. Ogólnie auto jest w warsztacie na naprawie gwarancyjnej. Wymiany dwóch regulatorów nic nie dało. Zostaje chyba tylko ten stojan , więc szybciej będzie wsadzić drugi alternator i zobaczyć co będzie |
|
|
|
 |
cobretti
Mitsumaniak

Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 211 Skąd: NR
|
Wysłany: 12-03-2016, 17:24
|
|
|
A si, jak tak to tak. W sumie dostęp jest taki se, nie ma kogoś z forum ewentualnie fb co by na chwilę użyczył swój alternator? Ja mam osobiście za daleko ale może ktoś się znajdzie. |
_________________ Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 |
|
|
|
 |
Klark
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Lancer CS_9W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 02 Mar 2015 Posty: 495 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 12-03-2016, 20:28
|
|
|
Cobretti jest taka osoba, ale to też jest sporo zabawy, bo trzeba by było zablokować drugi podnośnik, ściągać półoś. To jest czasochłonne |
|
|
|
 |
|