Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pilne - ładowanie alternatora
Autor Wiadomość
Klark 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Lancer CS_9W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 495
Skąd: Stargard
Wysłany: 10-03-2016, 17:24   Pilne - ładowanie alternatora

Witam, mam spory problem ze swoim Lancerem wersja 2.0 sport. Mianowicie poniżej 3 k obrotów światła przednie, deska rozdzielcza nawiew działają słabo. Powyżej 3k obrotów wszystko działa prawidłowo- światła przednie, deska rozdzielcza się rozświetlają i działają prawidłowo, nawiew także zachowuje się normalnie. Został wymieniony most diodowy, sprawdzone wiązki przewodów, regulatory napięcia (dwóch różnych producentów). Ładowanie jakie pokazuje ok. 13 V czyli za niskie. Komputer nie wykrywa żadnych błędów. Proszę o pomoc, może ktoś miał podobny problem. Rok temu miałem podobne objawy - po wymianie regulatora napięcia wszystko wróciło do normy.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 10-03-2016, 17:54   

Jeśli na pewno układ prostowniczy jest ok to może jest podpalone uzwojenie stojana przez co alternator nie ma pełnej mocy przy niższych obrotach. Trzeba by go rozebrać i dokładnie pomierzyć.
 
 
Klark 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Lancer CS_9W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 495
Skąd: Stargard
Wysłany: 10-03-2016, 20:30   

piecho dzięki za sugestie jutro poinformuje elektromechanika, aby dokładnie sprawdził. Jednakże "na stole" wszystko jest ok, po podłączeniu dzieją się cuda
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 10-03-2016, 20:53   

To nie jest takie proste do pomierzenia bo przy zwarciu w uzwojeniu różnica w rezystancji między poszczególnymi fazami będzie minimalna i trudna do wychwycenia. Jeśli inne podzespoły są ok i nie ma zwarcia uzwojenia stojana do masy to zwarcie w samym uzwojeniu jest jak najbardziej prawdopodobne przy takich problemach jak u Ciebie.
 
 
cobretti 
Mitsumaniak


Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 211
Skąd: NR
Wysłany: 11-03-2016, 11:35   

Po prostu jest potrzebny miernik małych rezygnacji, ot filozofia. Ja takiego nie posiadam ale jeśli uzwojenia nie wyglądają źle czyli nie są mocno ciemne to bym szukał gdzie indziej. Pomocny był by miernik cęgowy, ile faktycznie daje altek, przy "skrucie" przykładowo altek 74A da połowę z tego.

Przy słabym akumulatorze będą podobne objawy, albowiem całą moc altek będzie pchał w aku i i będzie spadek napięcia, dopiero przy wyższych obrotach zwiększa się wydajność altka i napięcie ładowania nieco wzrasta. Na próbę wsadź sprawny w pełni naładowany akumulator.

No i oczywiście wszelkie połączenia, obluzowane, zaśniedziałe, etc.
_________________
Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11-03-2016, 17:08   

cobretti napisał/a:
miernik małych rezygnacji

miernik małych REZYSTANCJI
Ale podejrzewam że skoro alternator coś jednak daje, to miernikiem tego nie wyłapiesz.
Porządny warsztat od alternatorów to ma stanowisko do prób. Na takim stanowisku by wyszło czy alternator jest dobry.
 
 
Klark 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Lancer CS_9W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 495
Skąd: Stargard
Wysłany: 11-03-2016, 19:14   

Kolejny dzień i bez zmian. Stanęło na tym, że zamówi się używkę na sprawdzenie. Mają podejrzenia odnośnie sterowania (może coś być na rzeczy??). Tłumaczą, że w standardzie akumulatory są 2-pinowe, a te w Lancerze 4-pinowe i jednostka sterująca może szwankować.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 11-03-2016, 20:17   

Jeśli alternator jest połączony ze sterownikiem silnika to może i być wina sterownika lub nieoryginalnego regulatora napięcia.
 
 
cobretti 
Mitsumaniak


Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 211
Skąd: NR
Wysłany: 11-03-2016, 20:53   

Hornet napisał/a:
cobretti napisał/a:
miernik małych rezygnacji

miernik małych REZYSTANCJI
Ale podejrzewam że skoro alternator coś jednak daje, to miernikiem tego nie wyłapiesz.
Porządny warsztat od alternatorów to ma stanowisko do prób. Na takim stanowisku by wyszło czy alternator jest dobry.


Coś jednak daje ale co i ile? Taki miernik właśnie do tego służy, nie mniej nie jest wymagany, my w pracy używamy do pomiarów transformatorów, ich uzwojeń, czasem silników jeśli biorą podejrzanie za duży prąd. Stanowisko to nic innego jak napęd i pomiar napięcia i natężenia prądu w określonych obrotach. Jeżeli sprawdzali alternator na stole to wątpię aby ecu nim sterowało, taka to moja logika.

Czy został podstawiony inny akumulator na próbę?

Choć przyznam że z ciekawości zerkne u siebie czy altkiem steruje ecu .
_________________
Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 11-03-2016, 21:21   

W Carismie GDI czy w Galancie w rocznikach około 2001 sterownik silnika steruje ładowaniem więc tu też jest to całkiem możliwe. Jednak pewności nie mam bo nie zgłębiałem tematu.
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11-03-2016, 22:40   

cobretti napisał/a:
my w pracy używamy do pomiarów transformatorów, ich uzwojeń, czasem silników jeśli biorą podejrzanie za duży prąd

My też :) Niestety różnica często bywa niezauważalna, a silnik trafiony (wychodzi przy innych metodach).
cobretti napisał/a:
Stanowisko to nic innego jak napęd i pomiar napięcia i natężenia prądu w określonych obrotach. Jeżeli sprawdzali alternator na stole to wątpię aby ecu nim sterowało, taka to moja logika.
Dokładnie. I po takich próbach wóz albo przewóz. Na stole nic nie znajdzie.

Klark napisał/a:
Stanęło na tym, że zamówi się używkę na sprawdzenie.

To chyba najlepsze rozwiązanie.
 
 
cobretti 
Mitsumaniak


Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 211
Skąd: NR
Wysłany: 12-03-2016, 08:19   

Hmmm wniosek chyba taki iż warsztat nieco słaby albo sciemnia że na stole wsio ok albo problem z autem a altek ok, zakładając że ecu steruje nim.
_________________
Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 
 
Klark 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Lancer CS_9W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 495
Skąd: Stargard
Wysłany: 12-03-2016, 16:38   

Sprawdzono na innym akumulatorze, nadal to samo. Warsztat czołowy w mieście (naprawiają uczciwie, nie naciągają i spokojnie można być przy naprawie albo zobaczyć części, które zostały wymienione). Komputer nic nie pokazuje. Jedyna opcja ściągnięcie innego alternatora. Ogólnie auto jest w warsztacie na naprawie gwarancyjnej. Wymiany dwóch regulatorów nic nie dało. Zostaje chyba tylko ten stojan , więc szybciej będzie wsadzić drugi alternator i zobaczyć co będzie
 
 
cobretti 
Mitsumaniak


Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 211
Skąd: NR
Wysłany: 12-03-2016, 17:24   

A si, jak tak to tak. W sumie dostęp jest taki se, nie ma kogoś z forum ewentualnie fb co by na chwilę użyczył swój alternator? Ja mam osobiście za daleko ale może ktoś się znajdzie.
_________________
Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 
 
Klark 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Lancer CS_9W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 495
Skąd: Stargard
Wysłany: 12-03-2016, 20:28   

Cobretti jest taka osoba, ale to też jest sporo zabawy, bo trzeba by było zablokować drugi podnośnik, ściągać półoś. To jest czasochłonne
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.