Mitsubishi Eclipse II Turbo+LPG |
Autor |
Wiadomość |
deezz [Usunięty]
|
Wysłany: 19-03-2007, 17:16 Mitsubishi Eclipse II Turbo+LPG
|
|
|
jak to jeżdzi?opłaca się takie coś kupować?albo ten silnik z gazem może być juz jakoś "niepełnosprawny"?o gazie słyszy sie różne opinie...ale mało jest aut z turbo(benzyna) więc nikt nie pisze artykułów na temat TURBO+LPG...mój znajomy ma od jakiegoś roku pasata 1,8T i nie narzeka ale jak to jest z miśkami?proszę o odpowieź.pozdrawiam
P.S. jeżeli jest już taki temat na forum(poproszę o link) to sory za zaśmiecanie-może nie umiem szukać;) |
|
|
|
 |
pawulec [Usunięty]
|
Wysłany: 19-03-2007, 21:22
|
|
|
Z gazem jest tak, jak masz dobrego gaziaża to ci zrobi dobrze.
Eclipsiaki w DOHCu są na pełnym wtrychu więc musi być pełna sekwencja(DOBRA INSTALACJA KOSZTUJE TROCHĘ)
Ale kto kupuje kultowego GSXa żeby go gazem skaleczyć.
Gaz nie ma nic do turbiny ale ma do tłoków i głowicy, jeżeli jest wyjechany silnik to sie szybko skończy
Dla mnie to podcieranie D.... szkłem |
|
|
|
 |
deezz [Usunięty]
|
Wysłany: 19-03-2007, 22:31
|
|
|
no bo nalazłem na pewnym serwisie internetowym właśnie eclipse turbo z gazem.czy to się opłaca kupować?albo szukać takiej bez?ja osobiście nie zakładał bym gau do eclipsy no ale jak jest juz założony to trudno...tylko własnie BRAĆ CZY NIE BRAĆ?OTO JEST PYTANIE |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20-03-2007, 09:25
|
|
|
Pawulec niekoniecznie GSX. Równie dobrze może być GST.
Poza tym okreslenie:
Cytat: | Gaz nie ma nic do turbiny | jest błędne. Nie wiem czy wiesz, ale spalona mieszanka gazowo-powietrzna ma wyższą temperaturę niż benzynowo-pow. To ozn., że kolektor wydechowy jest obciążony wyższą temperaturą. To z kolei ma bezpośrednie przełożenie na pracę turbiny, która - jak wiesz - jest osadzona na kolektorze i napędzana jest tymi spalinami.
deezz jeżeli auto pomyślnie przejdzie sprawdzanie ciśnienia, pracuje równo na PB, na gazie jeździ mniej niż 2 lata to jest to ciekawa propozycje. Inaczej to skarbonka bez dna. |
_________________
 |
|
|
|
 |
deezz [Usunięty]
|
Wysłany: 21-03-2007, 16:18
|
|
|
a ile pali ta ewrsja turbo?a ile ta zwykła? |
|
|
|
 |
krzysio1972
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Pomógł: 11 razy Dołączył: 29 Sie 2005 Posty: 469 Skąd: Józefów
|
Wysłany: 21-03-2007, 16:34
|
|
|
Serek napisał/a: | Nie wiem czy wiesz, ale spalona mieszanka gazowo-powietrzna ma wyższą temperaturę niż benzynowo-pow. |
Tak sie dzieje tylko i wylacznie przy ubogiej mieszance, jesli mieszanka jest poprawnie wyregulowana to nie ma roznicy. Ciekawy jestem jaka tam jest instalacja, bo przy turbo to potrzebny jest b.wydajny parownik i dobre wtryskiwacze (tez o podniesionej wydajnosci), instalacji podcisnieniowej z mikserem jakos nie moge sobie wyobrazic aby dzialala poprawnie. |
_________________ Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97 |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21-03-2007, 17:04
|
|
|
Mieszanka gazowa tak czy inaczej ma temperaturę wyższą - jest to sucha mieszanka. Mieszanka paliwowa jest "mokra" i ma inną temperaturę. Potwierdzone. Niestety. |
_________________
 |
|
|
|
 |
deezz [Usunięty]
|
|
|
|
 |
krzysio1972
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Pomógł: 11 razy Dołączył: 29 Sie 2005 Posty: 469 Skąd: Józefów
|
Wysłany: 21-03-2007, 19:26
|
|
|
Serek napisał/a: | Mieszanka gazowa tak czy inaczej ma temperaturę wyższą - jest to sucha mieszanka. Mieszanka paliwowa jest "mokra" i ma inną temperaturę. Potwierdzone. Niestety. |
Przez kogo potwierdzone, jak masz jakies materialy to podaj, moze jakies zrodla?
Ja ze swojej strony powtorze, ze przy poprawnej regulacji mieszanki temperatura spalania lpg nie odbiega na tyle istotnie od tmperatury na benzynie, aby mialo to jakikolwiek niekorzystny wplyw na silnik. Polecam "uklady zasilania gazem propan - butan". |
_________________ Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97 |
|
|
|
 |
pawulec [Usunięty]
|
Wysłany: 21-03-2007, 19:40
|
|
|
Nie wiedziałem o wyższej temperaturze spalania
jeżeli kolektor ma wyższą temperaturę to by go może zrobić z tytanu (to naprawdę nie kosztuje majątku)
Tytan=lepsze odprowadzenie ciepła.
Przepraszam że piszę nie na temat pytania, ale dyskusja jest ciekawa.
A co do kupna maszynki tej klasy z turbinką na fazie to bym sobie darował, chyba że po wnikliwej analizie.
Ja mam bez turbo po 190 000 km z Italii i silniczek brzytwa (nie był pałowany) ciśnienie "bomboniera"
Jak nie mechanikujesz to daj sobie spokój bo CIę koszty zjedzą, chyba że masz zaprzyjażnionego mechaniora.
Normalnie regeneracja turbiny kosztuje od 500pln do 1500pln a cwaniaczki(mechanicy) liczą jak za zborze. Pies im twarze lizał.
Jak turbo to bez gazu, mam Alfę z '86 Tubo 150hp gazem nie tknięta, turbina Garet'a jak nowa |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22-03-2007, 14:57
|
|
|
Znalazłem dawno temu stronę internetową z opisem działania instalacji LPG. Znajdowała się tam informacja na temat różnic w Pb i LPG.
Ponadto u mnie po założeniu gazu (nowa instalacja) przez kilka miesięcy jazdy środkowy układ wydechowy powiedział PAPA Fakt, nowy nie był. Jednak nie brzęczał, nie kopcił, nie buczał. Poza tym sonda lambda dosyć mocno się przegrzała. Chodzi tylko i wyłącznie o różnicę w stanie fizycznym mieszanki (sucha i mokra). Stąd różnice w temp. spalania.
Pawulec - a może ceramiczny?
Przejrzałem opis ogłoszenia i zastanawia mnie fakt - w jakim celu założył większy IC ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 22-03-2007, 15:26
|
|
|
to ze układ wydechowy w samochodach z instalacją lpg szybciej sie zuzywa nie ma nic wspolnego z temperatura spalania...
Zgadzam sie ze temperatura spalania moze być wyzsza, ale tylko i wyłącznie jak jest za uboga mieszanka... |
|
|
|
 |
pawulec [Usunięty]
|
Wysłany: 22-03-2007, 21:24
|
|
|
Ceramiczny ma gorsze odprowadzenie ciepła, a żeby obniżyć jego koszt można go ulepić z gliny
A ja sobie zrobie tytanowy sam chociaż nie mam LPG |
|
|
|
 |
matim [Usunięty]
|
Wysłany: 22-03-2007, 22:25
|
|
|
nidy w zyciu nie kupuj tego zielonego zloma, to, ze ma lpg to nie jest jego wada, jezdzilem nim, to przegnity szrot!!! |
|
|
|
 |
burst [Usunięty]
|
Wysłany: 22-03-2007, 23:41
|
|
|
krzysio1972, słabo czytałeś "uklady zasilania gazem propan - butan" bo instalacja z mikserem radzi sobie z turbo. Jeździłem klika razy Audi 80 z turbinką i właśnie taką instalką. Jedyna różnica polega na tym że do reduktora doprowadzany jest dodatkowy wąż z podciśnieniem, który wychyla główną membrane. Zrobione jest to dla tego, że w normalnych warunkach reduktor działa pod wpływem ciśnienia atmosferycznego, w wersji turbo musi być uwzględnione ciśnienie doładowania. Co do wyższej temperatury spalania to efekt występuje zawsze w mniejszym lub większym stopniu. Przy zbyt ubogiej mieszance jest poprostu zabujczy dla silnika. |
|
|
|
 |
|