 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Wymiana łożyska oporowego. |
Autor |
Wiadomość |
walkorbowy
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 1996r 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2016 Posty: 3 Skąd: Folwark
|
Wysłany: 29-03-2016, 17:11 Wymiana łożyska oporowego.
|
|
|
Witam, mam super Carismę 1.6 90KM ale poszło w niej łożysko oporowe, jak naciskam sprzęgło to miauczy... jeszcze da się jeździć ale chce ją sprzedać więc lepiej to zrobie, szczególnie że sprzęgło ma 50 tys km. tylko jak się okazuje mechanik nie pamięta czy wymieniał te łożysko, co dla mnie jest jednoznaczne że poleciał w ciula.
Proszę o poradę, chce teraz samodzielnie wymienić łożysko oporowe, wymieniałem już całe skrzynie w jakiś daewoo fiatach itp. ale nie wiem jak jest tu, czy da się wymienić tylko łożysko oporowe odchylając skrzynie? Jak to wygląda, gdyby ktoś mi napisał krok po kroku... czy coś mnie może zaskoczyć? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 29-03-2016, 19:49
|
|
|
Można wymienić same łozysko oporowe, ale musisz mieć albo podpore pod silnik jak będzie robil z kanału/podnosnika, albo najlepiej wieszak górny, który będzie trzymał silnik przy zrzucaniu skrzyni
Standardowo musisz spuscic olej ze skrzyni, wykrecić póloś od strony kierowcy, pozrzucać wszelkie plastyki od filtra pwoietrza oraz akumulator, porozpinać kable, sterowanie sprzęgła, porozkrecac srubki, wysunac skrzyni, wymienić łożysko oporowe i poskladac w odwrptnej kolejnosci. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
walkorbowy
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 1996r 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2016 Posty: 3 Skąd: Folwark
|
Wysłany: 29-03-2016, 20:17
|
|
|
dziękuje za odpowiedź, podwieszę sobie skrzynie i silnik, a proszę powiedz czy trzeba wykręcać rozrusznik skoro nie będę ruszał sprzęgła? Czy będę musiał demontować łape wysprzęglika aby wyjąć łożysko oporowe czy po rozchyleniu skrzyni poprostu włożę rękę i wyjmę je? Wiem że jest tam tuleja prowadząca a przyznam się że żadnej skrzyni francuskiej jeszcze od wewnątrz nie widziałem... |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 29-03-2016, 20:59
|
|
|
Łapę będziesz musiał wysunąć bo siedzi w łożysku ale po odchyleniu skrzyni spokojnie wyjdzie. Rozrusznik też będziesz musiał wykręcić ale nie będziesz musiał go wyciągać. |
|
|
|
 |
walkorbowy
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 1996r 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2016 Posty: 3 Skąd: Folwark
|
Wysłany: 31-03-2016, 09:59
|
|
|
dziękuje za odpowiedzi. W przyszłym tyg. zabiorę się za to. |
|
|
|
 |
|
|