Problem z zapłonem |
Autor |
Wiadomość |
jaa55ss
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2023 Posty: 14 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 17-08-2023, 23:58 Problem z zapłonem
|
|
|
Witam mam problem z zapłonem
Po przekręceniu stacyjki na zapłon i podczas gdy powinien pracować rozrusznik to przygasają kontrolki i spada napięcie tak jakby coś robiło zwarcie , próbowałem inną stacyjke , Komputer , odłączałem niektóre przekaźniki i bezpieczniki i nic to nie daje . Jeżeli zrobie na kostce stacyjki zwarcie odpowiednich kabli rozrusznika to odpala i normalnie działa , można przejechać kilka kilometrów i auto traci moc i gaśnie więc coś raczej robi zwarcie . Miał ktoś taki przypadek i wie co to może być ? Czy po przekreceniu stacyjki do końca prąd idzie tylko na rozrusznik ? Czy może jakies inne elementy |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11140 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 19-08-2023, 08:06
|
|
|
Jak kręcisz rozrusznikiem, dodatkowo uruchamia się pompa paliwa. Sprawdź punkty masowe, poczyść dokładnie. Kostkę stacyjki możesz potraktować jakimś kontaktem. |
_________________
 |
|
|
|
 |
jaa55ss
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2023 Posty: 14 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 19-08-2023, 15:22 Problem z zapłonem
|
|
|
A czy pompa paliwa moglaby takie zwarcie zrobic ? Można ją jakoś podłączyć na krótko żeby sprawdzić jak chodzi ? Gdzies przy jej przekaźniku ?
[ Dodano: 19-08-2023, 15:36 ]
Albo gdzie ją rozłączyć ? Bez podnoszenia auta |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11140 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 19-08-2023, 16:14
|
|
|
Podnieś kanapę. Możliwe, że jest tam otwór rewizyjny.
Sprawdzałeś ładowanie? Objawy są jak słaby akumulator. |
_________________
 |
|
|
|
 |
jaa55ss
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2023 Posty: 14 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 20-08-2023, 16:26 Problem z zapłonem
|
|
|
Podpięty pod ładowanie też nie odpala( dopiero zrobienie zwarcia na stacyjce lub rozruszniku i odpala ) , próbowałem odłączyć wtyczki prowadzace do pompy paliwa , + z rozrusznika , + z alterantora i nadal to samo ,
[ Dodano: 21-08-2023, 10:31 ]
Co jeszcze jest zasilane po przekręceniu stacyjki do końca ? Jeżeli dam na rozruch i przekręce do końca to przy samym końcu gaśnie zegar na tablicy i spada napięcie ? Pompa paliwa rozrusznik czy coś jeszcze ? |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11140 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 21-08-2023, 16:02
|
|
|
Sprawdzałeś na innym akumulatorze?
Skąd masz pewność, że podmieniane elementy są sprawne?
Czy są jakieś okoliczności takiego stanu rzeczy? czy po prostu chciałeś jechać do roboty, a ta piękna Sigma już nie chciała?
Jeszcze jedno, jak już auto straci moc, i zgaśnie, co musisz zrobić, aby zapaliła? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-08-2023, 23:17
|
|
|
Usterka stacyjki jest dość powszechna w Sigmach. Szukaj drugiej stacyjki (tyłu - ze stykami zwiernymi) albo spróbuj swoją regenerować - ja w jednym egzemplarzu lutowałem i potem papierem ściernym równałem.
Częsta kwestia to ECU - też jest wadliwe, polecam poszukać drugiego i profilaktycznie zmienić kondensatory elektrolityczne. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 23-08-2023, 23:45 Re: Problem z zapłonem
|
|
|
jaa55ss napisał/a: | Witam mam problem z zapłonem
Po przekręceniu stacyjki na zapłon i podczas gdy powinien pracować rozrusznik to przygasają kontrolki i spada napięcie tak jakby coś robiło zwarcie , próbowałem inną stacyjke , Komputer , odłączałem niektóre przekaźniki i bezpieczniki i nic to nie daje . Jeżeli zrobie na kostce stacyjki zwarcie odpowiednich kabli rozrusznika to odpala i normalnie działa , można przejechać kilka kilometrów i auto traci moc i gaśnie więc coś raczej robi zwarcie . Miał ktoś taki przypadek i wie co to może być ? Czy po przekreceniu stacyjki do końca prąd idzie tylko na rozrusznik ? Czy może jakies inne elementy |
Widzę w opisie Małopolska. Skąd WAŚĆ jesteście? |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3556 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 23-08-2023, 23:57
|
|
|
Nie ma otworów rewizyjnych do dekla pompy. Bak trzeba opuścić by ją wymienić. Pompę możesz łatwo sprawdzić, pod maską masz odpowiednie złącze diagnostyczne, poczytaj forum na pewno znajdziesz link do serwisowi. Generalnie to wróżenie z fusów. Trop uszkodzonej stacyjki może prawidłowy, chodź sam jeżdżąc od ponad dekady nie uświadczyłem. Osobiście zacząłbym od sprawdzenia błędów zarejestrowanych przez sterownik ECU. Jak to zrobić też znajdziesz na forum. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
jaa55ss
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2023 Posty: 14 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 23-09-2023, 23:11 nie odpala
|
|
|
Jestem z okolic Nowego Sącza
W aucie odłączyłem większość rzeczy: pompę paliwa, rozrusznik, alternator, abs, czujniki ,wentylatory , komputer pokładowy , poprostu te rzeczy nie mają wpływu na to, sprawdzałem też na 2 stacyjce bez zmian
jak to wygląda: przekręcam stacyjkę: wszystko działa, jak daje na rozruch to nie dochodzi prąd + na rozrusznik (po tym kablu co go włącza) kabel sprawdzony i po podaniu na niego + kręci normalnie ale gdzieś na drodze stacyjka ten kabel prądu brak , dodatkowo gdy przekręcę stacyjkę do końca to gaśnie radio i zegar
Można auto odpalić i chwile chodzi a potem pada (coś rozładowuje akumlator)
z rzeczy które zauważyłem to grzeją się 2 przekaźniki (ten pod maską z napisem (P/W) LEVE GLACE ) i pod kierownicą ten od strony prawej |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-09-2023, 20:33
|
|
|
jaa55ss napisał/a: | (P/W) LEVE GLACE ) | Power window, sterowanie elektrycznymi szybami, nie może sie grzac jak obwód nie jest uzywany, skoro sie grzeje jest gdzies zwarcie i ciagnie aku, dziwne ze bezpiecznika nie wypala |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
jaa55ss
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2023 Posty: 14 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 24-09-2023, 21:46 nie odpala
|
|
|
Wszystko odłączone co mogłoby powodować zwarcie może rzeczywiście zobaczę jeszcze panel sterowania szybami ten w drzwiach może tam gdzieś ucieka bo na to wychodzi że z wiązką przewodów gdzieś jest problem
[ Dodano: 24-09-2023, 22:19 ]
jeszcze grzeje się ten (blower motor relay) i po przekręceniu na zapłon oba te przekaźniki słychać że pykają i grzeją się w pozycji stacyjki (gotowej do zapłonu) |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 25-09-2023, 07:58
|
|
|
A sprawdziłeś stacyjkę? - jak pisałem wcześniej. Druga też mogła być uszkodzona. Wyjęcie tyłu od stacyjki to tylko 1 śrubka i potem łatwo zdjąć tylną obudowę i zobaczyć w jakim to jest stanie w środku. |
|
|
|
 |
jaa55ss
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2023 Posty: 14 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 26-09-2023, 08:58 Problem z zapłonem
|
|
|
Przecczyściłem ją była jakąś pastą pobrudzona w środku i czarny nalot był ale nic to nie dało ( wogóle auto odpalało też z dorobionego kluczyka. Występuje immobilizer w tych samochodach ? Może coś tam odcina prąd albo ktoś go jakoś obeszedł ?) |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-09-2023, 08:01
|
|
|
Tam jest kwestia taka, że niektóre styki wysokoprądowe się wypalają i nie dotykają do ślizgów na dekielku - nie ma prądu, nie startuje. Nie kojarzę aby Sigma miał immo. |
|
|
|
 |
|