Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Twarde węże od chłodnicy
Autor Wiadomość
Tomino 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant VIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 28
Skąd: Habartice
Wysłany: 06-07-2015, 18:29   Twarde węże od chłodnicy

Przeczytałem dużo tematów, na temat tych wężów które twardnieją, ale u niektórych to prowadzi do bulgotania w zbiorniczku albo wysokiej temp... Ja mam zupełnie opacznie. Ja mam temperaturę w połowie i nie zauważyłem żeby mi wywalało bąbelki w zbiorniczku. Chłodnica jest cała gorąca. Wczoraj przy temp około 38oC węże zrobiły się jakby "spuchnięte" aż się przestraszyłem... jak wiadomo w zbiorniczku płynu raz mniej, raz więcej. Przypomnę że ostatnio była wymieniona chłodnica na używaną, ale sprawną, moja miała pęknięty górny plastik w okolicach dolotu z silnika do chłodnicy - górny wąż. Niby nic nie odpowiada temu że uszczelka pod głowicą (czego bym cholernie nie chciał). Ktoś coś? Może mam coś nie tak z korkiem od chłodnicy (coś czytałem w te strony o tym) Dziękuję za odpowiedz...
_________________
JEST! - Misiek Galant 2.0 GLS <3
 
 
MarcinG7829 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 90r. 2.0 8V E33A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 3
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 06-07-2015, 19:57   

Ja bym obstawiał korek chłodnicy , miałem tak w poprzednim aucie .
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 06-07-2015, 20:36   

Trzeba w korku chłodnicy wyrzucić mała uszczelkę gumową lub wymienic korek
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Tomino 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant VIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 28
Skąd: Habartice
Wysłany: 07-07-2015, 07:47   

Uff. Trochę mniej się już boje z ta uszczelka pod głowicą... Mam dwa korki więc mogę zaszaleć i jeden modyfikować, ale mógłby ktoś napisać która dokładnie usczelke i co to zmieni?
_________________
JEST! - Misiek Galant 2.0 GLS <3
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-07-2015, 08:18   

Moze na początku zmień korek na inny a później doświadczaj, bo może się okazać, że następny korek który masz jest dobry.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Tomino 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant VIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 28
Skąd: Habartice
Wysłany: 07-07-2015, 13:08   

Nie wiem co PAN sobie onie myśli, ale raczej tak głupi nie jestem żeby nie pomyśleć i samemu spróbować obydwa korki. Na tym i na tym jest tak samo
_________________
JEST! - Misiek Galant 2.0 GLS <3
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-07-2015, 18:47   

To dobrze że pomyślałes o tym wczesniej, ale napewno nie wypada obrażać się o rutynowe porady, gdyż ludzie czasami mają tendencje do komplikowania sobie prostych spraw i nie ma w tym nic obrazliwego. W manualau - dział engine cooling (dostępny w dziale download) jest opisana procedura sprawdzenia poprawności działania korka chłodnicy
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 08-07-2015, 15:02   

Tomino napisał/a:
mógłby ktoś napisać która dokładnie usczelke i co to zmieni?

Pierwsza mała uszczelka patrząc po odwróceniu korka , zmieni sie ciśnienie w układzie, jesli po tym zabiegu bedzie bąmbelkowanie w zbiorniczku to wiadomo ze uszczelka pod głowicą
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Tomino 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant VIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 28
Skąd: Habartice
Wysłany: 09-07-2015, 19:24   

Więc małą uszczelkę ściągnąłem, w sumie to wszystko jest na filmikach, jeżeli mu przypiłuję jakieś 5/6 tyś obrotów to pęcherze się dopiero pojawiają, ale w małej ilości. Patrząc po filmikach na yt u niektórych są nawet na niskich obrotach i mają masło pod korkiem wlewu oleju. Jeszcze doszła mnie informacja że może to być wina pompy wody... popatrzcie na filmik. A dodam jeszcze że zmieniając korek przedstawiony na filmie, wszystko było ok, węże nie były twarde były do ściśnięcia i nie było pęcherzów. Tylko albo mi się wydawało albo na wysokich obrotach zaczyna się lekko dławić pomiędzy 5/6 ale nie jestem pewny bo nie chciałem go wkręcać na takie obroty. Jutro zobaczę. A tu macie filmik. Korki miałem za darmo (praca gdzie składamy chłodnice do japońców, niemców itp...) więc korki nie dobierałem...

Stary korek bez uszczelki : https://youtu.be/uwolRHW5Avs

Nowy korek 108kPa : https://youtu.be/2SPhhEb5ozU
_________________
JEST! - Misiek Galant 2.0 GLS <3
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 10-07-2015, 15:20   

Tomino napisał/a:
jeżeli mu przypiłuję jakieś 5/6 tyś obrotów to pęcherze się dopiero pojawiają, ale w małej ilości.

Może nie jest dobrze odpowietrzony ,najlepszy test to zawartość CO2 w układzie chłodzenia
Tomino napisał/a:
Tylko albo mi się wydawało albo na wysokich obrotach zaczyna się lekko dławić pomiędzy 5/6 ale nie jestem pewny

Sprawdz pod obciązeniem czyli agresywnej jazdy
Tomino napisał/a:
A dodam jeszcze że zmieniając korek przedstawiony na filmie, wszystko było ok, węże nie były twarde były do ściśnięcia

Na korku jest zawsze podana wartość np 0.9 bara itp jesli prawidłowo korek nie działa cisnienie wzrasta np do 1,2 bara i wiecej to wiadomo że węże bedą twarde jeżeli wyrzucisz uszczelke to bedzie swobodny przepływ
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Tomino 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant VIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 28
Skąd: Habartice
Wysłany: 10-07-2015, 16:10   

Dobra sprawdzilem, dlawilo się bo był koniec LPG, jak jechałem agresywną jazda na raz przelaczył na benzynę bo gazu nie było dostał takiego buta, aż Miło. Nie wiem poszukać może dziś korka z 0.9 bara może znajdę... Poza tym z tym jednak troszkę węże twardnieja, ale to jest korek 1.1 więc co się dziwić ... Jak zrobię karoserię to kupie tester, wie ktoś gdzie go mogęnabyć?
_________________
JEST! - Misiek Galant 2.0 GLS <3
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 10-07-2015, 19:35   

Tomino napisał/a:
Jak zrobię karoserię to kupie tester, wie ktoś gdzie go mogęnabyć?

Na allegro :wink: :
http://allegro.pl/listing...qm-aut-1-2-0629
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Tomino 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant VIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 28
Skąd: Habartice
Wysłany: 10-07-2015, 20:22   

Dzięki bardzo. A poza tym testem mogę wykonać jakiś test pompy wody? Są jakieś sposoby oprócz rozbiórki ?
_________________
JEST! - Misiek Galant 2.0 GLS <3
 
 
elmundialo 
Forumowicz
elmundialo

Auto: outlander 2.4 MIVEC CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lis 2014
Posty: 136
Skąd: lesna
Wysłany: 01-04-2016, 07:33   

Witam. I jak to się zakończyło jeżeli można wiedzieć? Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.