Kąt wyprzedzenia zapłonu |
Autor |
Wiadomość |
intruder9
Forumowicz
Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2015 Posty: 60 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-09-2015, 18:42 Kąt wyprzedzenia zapłonu
|
|
|
Czy ktoś może posiada takie informacje albo jest w stanie podłączyć swojego Lancera i udzielić informacji nt. kąta wyprzedzenia zapłonu w Lancer 1.8 143 KM.
Chodzi o to o ile stopni (jaką wartość) powinien osiągać silnik podczas obciążenia (przyspieszania).
U mnie osiąga około 12-13 stopni i mojemu mechanikowi wydaje się, że to za mało co może być przyczyną braku mocy i szarpania na niskich obrotach.
Czy są jakieś tabele lub coś podobnego gdzie można to sprawdzić ? |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 29-09-2015, 17:51
|
|
|
Ściągnij serwis manuala z działu Download, może tam coś będzie. Jest w PDF. |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-09-2015, 09:10
|
|
|
intruder9 napisał/a: | braku mocy i szarpania na niskich obrotach. |
Rozumiem, że przyczynę oczywistą czyli świece i cewki już sprawdził?
Jak mierzyliście kąt wyprzedzenia?
[ Dodano: 30-09-2015, 09:27 ]
6
Ignition advance
Set the vehicle to the pre-inspection condition
Install timing light (for use to measure actual ignition timing)
Engine: Idle operation (Approximately 1 minute passes after the engine starting sequence is completed, and then the engine is in the steady state)
2 - 18 °CA (BTDC)
Engine: 2,500 r/min
38 - 50 °CA (BTDC) <4B10> |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
intruder9
Forumowicz
Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2015 Posty: 60 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-10-2015, 10:14
|
|
|
Świece, cewki, przepływomierz, czujnik spalania stukowego, elektrozawory zmiennych faz rozrządu - wszystko sprawdzone.
Jak mierzyliśmy.
Podczas jazdy ( na postoju zresztą też) komputer (jakie oprogramowanie nie wiem) pokazuje kąt wyprzedzenia zapłonu i jak się zmienia podczas dodawania gazu, przyspieszania itd. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-10-2015, 10:42
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | 2 - 18 | na wolnych obrotach Hubeeert napisał/a: | 38 - 50 | Przy 2500 obrotów na postoju |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Jalal_79
Forumowicz Booya
Auto: Lancer Sedan Intense BLACK
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2012 Posty: 85 Skąd: OTWOCK
|
Wysłany: 25-10-2015, 13:55
|
|
|
Kolego a jakie szanse na stałe przyspieszyć kąt wyprzedzenia zapłonu aby wykorzystać w jakimś większym procencie paliwo 98 albo 100? Ma to jakiś sens? |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-10-2015, 21:21
|
|
|
ECU samo przyspiesza zapłon gdy czujnik spalania stukowego na to pozwala, ale bardziej niż 50 stopni przed TDC nie ma sensu. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
tokyo
Forumowicz
Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 1224 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 26-10-2015, 01:46
|
|
|
Witam
Kilka pytan
Ktory rok auta ?
Jaki przebieg?
Czy auto z polskiego salonu czy z importu jak z importu to skad?
Czy soft byl sprawdzany ?
Kiedy olej wymieniony i jaki?
Czy sprawdziliscie filtr paliwa i cisnienie na listwie?
Lancuch byl sprawdzany?
Czy zawor zmiennych faz byl sprawdzany pod katem pracy na obciazeniu? miernikiem podczas jazdy
Tak jak Hubeeert napisal ze katem reguluje ECU,a jak pokazuje wam inny kat niz powinien byc to cos jest nie tak z silnikiem dlatego ECU go zmienia bys mogl jechac. |
_________________ FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid
Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez . |
|
|
|
 |
intruder9
Forumowicz
Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2015 Posty: 60 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-04-2016, 21:13
|
|
|
Wracam do mojego starego wpisu.
Objawy mojego Lancera: brak mocy szczególnie na niskich obrotach, dziura w gazie, szarpanie na niskich obrotach.
Wymienione/podmienione: świece, cewki, przepływomierz, czujnik spalania stukowego, elektrozawory zmiennych faz rozrządu, sprawdzony rozrząd - wszystko OK.
Znajomy mechanik miał koncepcję że to wariator dlatego pytałem o kąt wyprzedzenia zapłonu.
Nic nie pomogło.
Wreszcie po ponad pół roku trafiłem do ASO AutoKrak w Krakowie.
Samochód zostawiłem na trzy dni.
Panowie po trzech dniach dzwonią i mówią, że samochód do odebrania - USPRAWIONY
Okazało się, że uszkodzony był jakiś przewód/kabel do listwy wtryskowej.
Teraz jazda Lancerem to czysta przyjemność
Pozdrawiam Pana Mariusza - podejście mega profesjonalne bardzo uprzejme i fachowe.
Widać, że Panowie są tam po to by nam pomagać w takich sytuacjach.
Cena też niewygórowana. |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 09-04-2016, 09:48
|
|
|
intruder9 napisał/a: | Okazało się, że uszkodzony był jakiś przewód/kabel do listwy wtryskowej. | I to ma być szczegółowa diagnoza Co napisali na fakturze Naprawili, czy też wymienili "jakiś przewód/kabel" Jak mogło dojść do uszkodzenia |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
intruder9
Forumowicz
Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2015 Posty: 60 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 09-04-2016, 10:01
|
|
|
Na fakturze napisali:
1. kontrola układu wtryskowego - komputer
2. naprawa instalacji elektrycznej.
Z tego co wiem bo nie ja odbierałem samochód to tak jak napisałem uszkodzony był przewód od listwy wtryskowej.
Uszkodzenie mechaniczne tak jakby ktoś nieopatrznie to zrobił podczas grzebania przy silniku.
Oni podejrzewają, że gość jak zakładał gaz mógł to uszkodzić ale to raczej niemożliwe bo samochód miał problemy już przed gazem. |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 09-04-2016, 10:10
|
|
|
intruder9, Dzięki za odpowiedzi.
Wcześniej nie podpinałeś pod MUT III, aby zdiagnozować co jest nie tak
Błąd na wyświetlaczu się pokazał |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
intruder9
Forumowicz
Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2015 Posty: 60 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 09-04-2016, 11:27
|
|
|
Był podłączany pod różne sprzęty ale nie pod MUT III (nikt w mojej okolicy go nie ma). Nie wiem jak się nazywał ten sprzęt. Błędów oczywiście nie widział żadnych.
Błędu na wyświetlaczu oczywiście też nie było.
Z tego co mi mówił gość z ASO u nich wyskakiwał błąd czujnika spalania stukowego.
Ale zawsze tylko po odpaleniu samochodu.
Jak go skasowali to błędu nie było do momentu wyłączenia silnika. I przy kolejnym odpaleniu znowu wskakiwał. |
|
|
|
 |
|