Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Kąt wyprzedzenia zapłonu
Autor Wiadomość
intruder9 
Forumowicz

Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2015
Posty: 60
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-09-2015, 18:42   Kąt wyprzedzenia zapłonu

Czy ktoś może posiada takie informacje albo jest w stanie podłączyć swojego Lancera i udzielić informacji nt. kąta wyprzedzenia zapłonu w Lancer 1.8 143 KM.
Chodzi o to o ile stopni (jaką wartość) powinien osiągać silnik podczas obciążenia (przyspieszania).
U mnie osiąga około 12-13 stopni i mojemu mechanikowi wydaje się, że to za mało co może być przyczyną braku mocy i szarpania na niskich obrotach.
Czy są jakieś tabele lub coś podobnego gdzie można to sprawdzić ?
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 29-09-2015, 17:51   

Ściągnij serwis manuala z działu Download, może tam coś będzie. Jest w PDF.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-09-2015, 09:10   

intruder9 napisał/a:
braku mocy i szarpania na niskich obrotach.

Rozumiem, że przyczynę oczywistą czyli świece i cewki już sprawdził?
Jak mierzyliście kąt wyprzedzenia?

[ Dodano: 30-09-2015, 09:27 ]
6
Ignition advance

Set the vehicle to the pre-inspection condition
Install timing light (for use to measure actual ignition timing)

Engine: Idle operation (Approximately 1 minute passes after the engine starting sequence is completed, and then the engine is in the steady state)
2 - 18 °CA (BTDC)

Engine: 2,500 r/min
38 - 50 °CA (BTDC) <4B10>
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
intruder9 
Forumowicz

Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2015
Posty: 60
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-10-2015, 10:14   

Świece, cewki, przepływomierz, czujnik spalania stukowego, elektrozawory zmiennych faz rozrządu - wszystko sprawdzone.
Jak mierzyliśmy.
Podczas jazdy ( na postoju zresztą też) komputer (jakie oprogramowanie nie wiem) pokazuje kąt wyprzedzenia zapłonu i jak się zmienia podczas dodawania gazu, przyspieszania itd.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-10-2015, 10:42   

Hubeeert napisał/a:
2 - 18
na wolnych obrotach
Hubeeert napisał/a:
38 - 50
Przy 2500 obrotów na postoju
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Jalal_79 
Forumowicz
Booya

Auto: Lancer Sedan Intense BLACK
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2012
Posty: 85
Skąd: OTWOCK
Wysłany: 25-10-2015, 13:55   

Kolego a jakie szanse na stałe przyspieszyć kąt wyprzedzenia zapłonu aby wykorzystać w jakimś większym procencie paliwo 98 albo 100? Ma to jakiś sens?
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-10-2015, 21:21   

ECU samo przyspiesza zapłon gdy czujnik spalania stukowego na to pozwala, ale bardziej niż 50 stopni przed TDC nie ma sensu.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
tokyo 
Forumowicz

Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1224
Skąd: Zabrze
Wysłany: 26-10-2015, 01:46   

Witam
Kilka pytan
Ktory rok auta ?
Jaki przebieg?
Czy auto z polskiego salonu czy z importu jak z importu to skad?
Czy soft byl sprawdzany ?
Kiedy olej wymieniony i jaki?
Czy sprawdziliscie filtr paliwa i cisnienie na listwie?
Lancuch byl sprawdzany?
Czy zawor zmiennych faz byl sprawdzany pod katem pracy na obciazeniu? miernikiem podczas jazdy

Tak jak Hubeeert napisal ze katem reguluje ECU,a jak pokazuje wam inny kat niz powinien byc to cos jest nie tak z silnikiem dlatego ECU go zmienia bys mogl jechac.
_________________
FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid

Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez :) .
 
 
intruder9 
Forumowicz

Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2015
Posty: 60
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-04-2016, 21:13   

Wracam do mojego starego wpisu.
Objawy mojego Lancera: brak mocy szczególnie na niskich obrotach, dziura w gazie, szarpanie na niskich obrotach.
Wymienione/podmienione: świece, cewki, przepływomierz, czujnik spalania stukowego, elektrozawory zmiennych faz rozrządu, sprawdzony rozrząd - wszystko OK.
Znajomy mechanik miał koncepcję że to wariator dlatego pytałem o kąt wyprzedzenia zapłonu.
Nic nie pomogło.
Wreszcie po ponad pół roku trafiłem do ASO AutoKrak w Krakowie.
Samochód zostawiłem na trzy dni.
Panowie po trzech dniach dzwonią i mówią, że samochód do odebrania - USPRAWIONY :D
Okazało się, że uszkodzony był jakiś przewód/kabel do listwy wtryskowej.
Teraz jazda Lancerem to czysta przyjemność :mrgreen:
Pozdrawiam Pana Mariusza - podejście mega profesjonalne bardzo uprzejme i fachowe.
Widać, że Panowie są tam po to by nam pomagać w takich sytuacjach.
Cena też niewygórowana.
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 09-04-2016, 09:48   

intruder9 napisał/a:
Okazało się, że uszkodzony był jakiś przewód/kabel do listwy wtryskowej.
I to ma być szczegółowa diagnoza :!: Co napisali na fakturze :?: Naprawili, czy też wymienili "jakiś przewód/kabel" :?: Jak mogło dojść do uszkodzenia :?:
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
intruder9 
Forumowicz

Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2015
Posty: 60
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-04-2016, 10:01   

Na fakturze napisali:
1. kontrola układu wtryskowego - komputer
2. naprawa instalacji elektrycznej.

Z tego co wiem bo nie ja odbierałem samochód to tak jak napisałem uszkodzony był przewód od listwy wtryskowej.
Uszkodzenie mechaniczne tak jakby ktoś nieopatrznie to zrobił podczas grzebania przy silniku.
Oni podejrzewają, że gość jak zakładał gaz mógł to uszkodzić ale to raczej niemożliwe bo samochód miał problemy już przed gazem.
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 09-04-2016, 10:10   

intruder9, Dzięki za odpowiedzi. :wink:
Wcześniej nie podpinałeś pod MUT III, aby zdiagnozować co jest nie tak :?:
Błąd na wyświetlaczu się pokazał :?:
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
intruder9 
Forumowicz

Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2015
Posty: 60
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-04-2016, 11:27   

Był podłączany pod różne sprzęty ale nie pod MUT III (nikt w mojej okolicy go nie ma). Nie wiem jak się nazywał ten sprzęt. Błędów oczywiście nie widział żadnych.
Błędu na wyświetlaczu oczywiście też nie było.
Z tego co mi mówił gość z ASO u nich wyskakiwał błąd czujnika spalania stukowego.
Ale zawsze tylko po odpaleniu samochodu.
Jak go skasowali to błędu nie było do momentu wyłączenia silnika. I przy kolejnym odpaleniu znowu wskakiwał.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.