Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zaślepienie EGR w Outlander 2.0 DI-D
Autor Wiadomość
alojso 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 194
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 02-02-2016, 10:30   Zaślepienie EGR w Outlander 2.0 DI-D

Czy ktoś z Was to praktykował? Zaślepienie z dwóch stron będzie powodowało błędy ze strony silnika?

[ Dodano: 04-02-2016, 22:19 ]
Dla potomnych: trzeba wyłączyć EGR w komputerze.
 
 
Puzonik83 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0DID Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 78
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 04-02-2016, 23:58   

A Ty zaślepiłeś u siebie? Ja bym to chętnie zrobił bo ten EGR zasyfia tylko silnik i generuje koszty.
 
 
alojso 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 194
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 05-02-2016, 07:44   

Tak, chipowałem wczoraj Outka. Wprawdzie Pan przekonywał, że działającego dobrze egr nie ma co usuwać, bo odciąża on turbinę, ale po sprawdzeniu okazało się, że trochę się zacina, więc padła decyzja o usunięciu - zaślepka 30 zł, a zmiana w sofcie przy okazji chipu (gratis).

PS. Czytałem sporo o DPF'ach u nas i najczęściej pisze się o "otwartym DPF" (niby bezproblemowy, ale chiperzy zalecają wywalenie nawet ich bo prędzej czy później te problemy sprawiają), tymczasem - przynajmniej w moim egzemplarzu (2009 r, ale już po lifcie) DPF fabrycznie nie ma :D No, w końcu to VW, którego silniki spełniają wszystkie normy ekologiczne ;) Zarąbiste auto, szkoda, że skończyła się ta ich współpraca (Mitsu z VW), bo miało to masę zalet :(

[ Dodano: 07-02-2016, 20:20 ]
Jednak nie jest tak różowo. Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów auto wchodzi w tryb awaryjny (przyspieszanie 0-100km/h w czasie 40 sek...). Więc albo zaślepienie EGR albo chip coś zepsuły :(
 
 
Puzonik83 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0DID Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 78
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 08-02-2016, 00:21   

Może być EGR, gdzieś na forum VAG czytałem, że niektóre 2.0TDI wchodzą w tryb awaryjny po zaślepieniu, ale już nie pamiętam czy jest na to lekarstwo.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 08-02-2016, 10:04   

alojso, podjedź do magika, który chipował auto - powinien dopasować program do zaślepionego EGR'u
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
alojso 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 194
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 08-02-2016, 11:33   

Auto dziś oddane do magika, dam znać gdy będzie coś wiadomo. Też obstawiam EGR, choć to jednak trochę dziwne, bo jeszcze rozumiem gdyby był tylko zaślepiony, ale on został też wyłączony w ECU właśnie podczas chipowania. No i dziwne jest to też o tyle, że EGR działa na wolnych obrotach, a moc traciłem po kilkudziesięciu przejechanych kilometrach.

[ Dodano: 08-02-2016, 17:02 ]
Ponoć problem rozwiązany (gość zrobił 40km + ja 10km) i jest ok. Przyczyna to za duża wartość doładowania w jednym momencie, prawdopodobnie pochodna zaślepienia EGR.
 
 
darudek 
Nowy Forumowicz
4

Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lut 2016
Posty: 6
Skąd: Legionowo
Wysłany: 12-04-2016, 12:54   

Któryś tam mój poprzedni samochód to był Audi a4 z 2.0 TDi . Po jakimś czasie zaczął szarpać podczas przyspieszania w okolicy 2000 obrotów. Problemem okazał się EGR a jak wiadomo to praktycznie ten sam silnik. W audi były dwie metody zaślepiania:
- zaślepienie pełne i usuniecie programowe;
- wstawienie zaślepki z wywierconą dziurka fi ok 8 mm.
ja z racji, ze nie robiłem tam chipa to wybrałem sposób nr. 2 co nie skutkowało żadnymi błędami a audi zaczęło jeździć płynnie bez szarpnięć. Może i w przypadku 2.0 DiD zaślepka z dziurką przyniosłaby oczekiwany efekt.
_________________
2.0 D-ID 170 KM 405 Nm by DIAGTRONIK
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.